داستان سری Killzone (بخش دوم)

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
سلام

با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه بازی Killzone 2 تصمیم بر این گرفتیم که مقاله‌ای مربوط به داستان کلی سری بازی های Killzone تهیه کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. این مقاله در 4 بخش قسمت بندی شده است که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.



داستان سری Killzone قسمت اول
داستان سری Killzone قسمت دومhttp://www.bazicenter.com/forums/showthread.php?p=629195#post629195
داستان سری Killzone قسمت سوم
داستان سری Killzone قسمت آخرhttp://www.bazicenter.com/forums/showthread.php?t=20934


Platinum Era - 2156-2199

دوران طلایی: (2156)

حالا Helghan به طور کلی اختیارات منظومه Alpha Centauri را به دست گرفته است و نام آن را به منظومه Helghan تغییر داد. آنها مالیات‌ها را خودشان دریافت می‌کردند و آزاد بودند تا هر گونه مایل هستند بر روی کلونی‌های خود سرمایه گذاری کنند. در این دوران رشد اقتصادی و صنعتی در حد بسیار مطلوبی است. پالایشگاه‌های مختلفی در Helghan ساخته و توسعه داده می‌شود، کارخانه کشتی سازی Helghan نیز به بزرگترین‌ترین مرکز ساخت کشتی‌های فضایی در خارج از منظومه شمسی تبدیل می‌شود.

منظومه Helghan یک منظومه مرکزی است که زمین را به به تمام مستعمراتش وصل می‌کند و همه کشتی‌ها برای رفتن به هر مقصدی باید از این منظومه عبور کنند. حکومت Helghan از همه کشتی‌ها مبلغی را به ظاهر برای کنترل ترافیک، گمرک، جستجو و نجات دادن و بقیه سرویس‌ها دریافت می‌کند ولی درواقع اینها تعرفه گمرکی بود که Helghan برای تمامی تجارات در سرتاسر کهکشان دریافت می‌کرد.
کشتی‌های منظومه Helghan دارای حق اقامت بودند و دیگر ملزم به پرداخت بسیاری از هزینه‌ها نبودند. این امکانات بسیاری از کمپانی‌های ترابری را تشویق به مهاجرت به منظومه Helghan می‌کرد.

تنش: (2198)

با گذشت زمان UCN بیشتر نگران سلطه Helghan بر روی مسافرت و تجارت فضایی، می‌شود. Helghan حتی از طریق دیگر فعالیت‌های کلونی سازی که خود UCN صاحب اختیار آنها بود مقدار بسیار زیادی پول به دست می‌آوردند که این مساله باعث خشم UCN شده بود. در جواب؛ UCN کنترل سخت‌تری بر روی مالیات و تعرفه‌های گمرکی اعمال می‌کند و میزان مالیات کشتی‌ها و کلونی‌ها را افزایش می‌دهد. آنها این پول‌ها را در جهت توسعه UCA استفاده می‌کنند. نیروی دریایی UCA بودجه جدیدی دریافت می‌کند. برای اولین بار نیروی دریایی UCA کشتی‌های عظیم جنگی می‌سازد که اساساً برای حمله به ناوگان ISA در دیگر کلونی‌ها طراحی شده بود.

tensions.jpg

بر طبق این قانون‌های جدید، بسیاری از امتیازاتی که در طی خرید Helghan/Vekta به کمپانی Helghan اهدا شده بود باطل می‌شدند، از جمله حق در اختیار داشتن ناوگان و دریافت مالیات از کشتی‌ها. حکومت Helghan با این مساله مخالفت می‌کند اما موافقت می‌کند تا مذاکرات رده بالا برای حل این مساله برگذار شود. در Vekta نیز مردم مرفه و کمپانی‌های ثروتمند به حکومت Helghan فشار می‌آورند که زیر بار این قانون جدید نرود.

تجزیه طلبی: (2199)

با وجود تلاش‌های مکرر برای رسیدن به توافق، مذاکرات بین حکومت Helghan و زمین به هیچ نتیجه رضایت بخشی نرسید. زمین به طور مستقیم اعلام می‌کند که Helghan باید از آنها اطاعت کنند ولی حکومت Helghan در جواب از عضویت UCN خارج می‌شود و خود را یک کلونی مستقل معرفی می‌کند.

UCN در تلافی این مساله خواهان اعمال تحریم‌های سنگین بر Helghan می‌شود ولی این مساله می‌تواند به ضرر UCN تمام شود زیرا Helghan به راحتی می‌توانست از عبور کشتی‌ها فضایی و رسیدن آنها به زمین جلوگیری کند با توجه به اینکه زمین بدون منابع انرژی که از مستعمرات بدست می‌آورد، نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. تصمیم بر این شد که نیروی دریایی UCA یک ناوگان قدرتمند را به منظومه Helghan بفرستد تا کنترل منطقه عبور کشتی‌های فضایی را در اختیار بگیرد و از مبادله کالا بین زمین و بقیه کلونی‌ها حفاظت کند. این مساله همچنین UCN را قادر می‌ساخت تا Helghan را محاصره کند و مساله را حل و فصل کند.

secession.jpg


First Extrasolar War - 2199-2204

عملیات نظامی Helghan: (سال 2200)

در حالیکه اوضاع بدتر و بدتر می‌شد، حکومت Helghan در ابتدا تصمیم به متحد شدن با نیروی محلی ISA گرفت اما بعد تصمیم خود را عوض کرد و اقدام به بیرون کردن نیروهای ISA از دو سیاره Helghan و Vekta کرد. نیروهای ISA نیز با نیروهای مهلک خود و همچنین چندین زد و خورد در دو سیاره، جواب این حرکت Helghan را داد. نیروهای Helghan با وجود برتری عددی نسبت به نیروهای ISA، خوب مسلح نشده بودند و بی تجربگی در بین آنها محسوس بود. همین امر باعث شد بسیاری از نیروهای ISA به راحتی فرار کنند و کشتی‌ها فضایی آنها دست به عملیات انتحاری بزنند.

policeaction.jpg

اولین جنگ خارج از زمین: (2201)

ناوگان ارتش UCA که سال 2199 حرکت خودش را آغاز کرده بود به منظومه Helghan میرسد و با نیروهای محلی ISA متحد می‌شود و به سرعت برای تصرف نقطه عبور کشتی‌ها حرکت می‌کنند. نیروهای اصلی این ناوگان به سمت سیاره Helghan حرکت می‌کنند تا آن را محاصره کنند اما ناوگان حکومت Helghan نیز برای جلوگیری از این کار به نیروهای UCA حمله می‌کند.
واضح بود که کشتی‌ها جنگی Helghan نمی‌تواند به ناو‌های عظیم UCA صدمه بزنند. جنگ این ناوها تبدیل که قتل عام می‌شود و تقریبا همه کشتی‌های Helghan نابود می‌شوند و یا از کار می‌افتند. همچنین سیستم orbital نیز طی رویداد مرموزی ویران می‌شود.

war.jpg

UCA ادعا می‌کند که نیروهای Helghan ساکن در آن ایستگاه به سیاره Helghan فرار کردند و ایستگاه را منفجر کردند که به دست نیروهای UCA نیوفتند. حکومت Helghan نیز ادعا می‌کند که UCA عمدا به این ایستگاه حمله کرده است. داستان واقعی هیچ وقت مشخص نشد اما طی این حادثه حکومت Helghan به طور رسمی بر علیه UCN اعلان جنگ داد.

ارتش UCA دریافت که اعزام نیرو برای جنگ در سیاره Helghan کار بیهوده‌ای است. تصمیم بر این شد که یک ناوگان کشیک را در نزدیکی سیاره Helghan مستقر کنند و بقیه به سمت Vekta بروند.

پایان جنگ: (2202)

نیروهای ترکیب شده ISA و UCA به Vekta می‌رسند و به سرعت کنترل بقیه نیروهای گمرکی Helghan را نیز به دست می‌گیرند. در ابتدا حکومت Helghan تهدید کرد که تا آخرین نفر خواهند جنگید اما پس از چندیدن بمباران متعدد آنها به ناچار تسلیم می‌شوند. فرمانداری Helghan بسته و تمام مقامات ارشد و همچنین مدیران کمپانی Helghan دستگیر می‌شوند. بسیاری هم به مخفی گاه‌ها فرار می‌کنند.

end.jpg

هنگامی که یکی از کشتی‌ها از Alpha Centauri به زمین می‌رسد و خبر را می‌رساند، مجلس سنای UCN به بحث و مذارکره درباره این مساله می‌پردازد. آنها به این نتیجه می‌رسند که ISA به یک کلونی در آن نزدیکی نیاز دارد که اعمال Helghan را زیر نظر بگیرد و از دردسر آنها در آینده جلوگیری کند، تصمیمی که چیزی بیشتر از یکی دزدی آشکار تحت نام دیپلماسی بود! به هر حال نیروهای محلی ISA کنترل فرماندهی Vekta را به دست می‌گیرند و کشتی‌های فضایی شروع به انتقال مردم وفادار UCN از زمین به Vekta می‌کنند. اثرات ناگوار سرکشی از قوانین UCN در ذهن بقیه کلونی ماند و باعث شد تا دیگر هیچ کلونی از قوانین مالیاتی UCN سرپیچی نکند.

مقاومت: (2204-2202)

Helghanهای افراطی یک گروه تروریستی تشکیل می‌دهند تا به ISA نشان دهند که اشغال Vekta برای آنها گران تمام خواهد شد. گرچه اکثر افراد Helghan که در Vekta بودند فقط می‌خواستند زندگی خود را با آرامش ادامه دهند اما تعدادی از مردم نیز به این گروه تروریستی کمک می‌کردند. بمب گذاری‌ها، حملات و تیر اندازی‌ها به سوی نیروهای UCA حاظر در منطقه تبدیل به یک کار روزمره شد. Vekta دیگر یک بهشت معصوم نبود.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
چه مظلوم واقع شدن هلگاستهای بیچاره، احساس همدردی عجیبی میکنم. کاش میشد جای یه افسر ارشد و کار کشته هلگاست باشم و پوست از سر این ISA ها بکنم :D.
 

LEERY

کاربر سایت
Jan 16, 2008
2,833
نام
رامين
چه مظلوم واقع شدن هلگاستهای بیچاره، احساس همدردی عجیبی میکنم. کاش میشد جای یه افسر ارشد و کار کشته هلگاست باشم و پوست از سر این ISA ها بکنم :D.
تا اونا باشن که که احساس گندگی نکنن و عوارض نگیرن توی راه!:biggrin1:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر