فكر نميكني علي جان يكم زيادي گنده كردي اين بازي را؟
قبول دارم گرافيك Virtua Fighter هميشه خيلي خوب بوده اما الان نسخه ي 5نجم را با Tekken6 و مخصوصا Soul Calibur 4 كه خيلي گرافيكش خوبه زياد حرفي براي گفتن نداره.
اين حرفتم اصلا براي من قابل قبول نيست:
"تو Tekken،ِDead Or Alive و Soul Calibur شايد يك بچه كم سن و سال بتونه چشم بسته با فشار دادن بي هدف دكمه شمارو ببره"
اصلا هم اين طوري نيست شايد اگه توي مثالت به جاي يك بچه از دو تا بچه استفاده ميكردي درست ميشد.
فروش خيلي بد Virtua Fighter5 نشان ميده كه اين نسخه موفق نبوده هم روي PS3 و هم روي Xbox360.
توي هفته ي سوم چهارم كه اومد بالاي 40لمين بازي پرفروش شده بود كلا 100 هزارتا نسخه تا الان نفروخته باز روي x360 بهتره اما در كل خوب نفروخت يعني افتضاح فروخت.
نه به خدا دوست عزيز، تازه احساس می كنم با كم گويی در موردش كوچيكشم كردم.
من به عنوان كسی كه سبك تخصصيش در زمينه گيم هميشه سبك Fighting يا مبارزه ای بوده و از بچگی تا به حال با بازی هايی مثل Mortal Kombat, Street Fighter, Tekken, Dead Or Alive, Soul Calibur و Virtua Fighter يا VF بزرگ شده بايد بگم كه همه اين بازی ها رو دوست دارم و سالها باهاشون زندگی كردم ولی چيزهايی كه در مورد Virtua Fighter گفتم تماما بار ها و بارها توسط بزرگترين كار شناس ها تاييد شده مثلا همين اخيرا IGN با عرض معذرت خواهی از DOA و سايرين گفته بود هيچ كدام از شما در زمان حضور خود ا
ز نظر عمق واقعی بودن و پيچيدگی به پای VF نرسيده ايد.(نمونه ای صحه بر اينكه شايد يك آماتور با تكرار چند فن و دكمه زنی بی هدف حتی چشم بسته بتواند بزرگان بازی های DOA, Tekken و ...را ببرد)
مطلب ديگر اينكه الزاما ميزان
فروش هميشه گواه بر برتری يا عدم برتری يك محصول نيست متاسفانه Tekken و سايرين چون از نظر اصل مطلب يعنی مبارزه ساده تر و كم عمق ترند به راحتی مخاطب می گيرند و به اين دليل است كه بيش از حد بزرگ شده اند در بعضی از كاركترهای آنها واقعا دوست داشتنی هستند
، در نتيجه Virtua Fighter كه نياز به
صبر و حوصله در تمرين و يادگيری فنون را برای تجربه كاملا حرفه ای بازی می طلبد هيچگاه به در خارج از آركيد های ژاپن برای سگا به اندازه Tekken و سايرين سود دهی نداشته است(لازم بذكر است كه ذر آركيد خانه های ژاپن Tekken از نظر فروش حرفی برای گفتن در مقابل VF نداشته تاجايی كه Dead Or Alive و Soul Calibur سالهاست كه ديگر از دست VF به كنسول ها پناه آورده اند)
Psychonauts, Okami , Shenmue و ... هم بازی های بزرگی بودند اما خوب فروش نكرند .
در مورد
گرافيك VF هم با در نظر گرفتن سالهای عرضه اين بازی به راحتی به حركت چند سال جلوتر از زمان اين بازی می توان پی برد، وقتی كه Tekken 6 PS3 و Soul Calibur 4 PS3/X360 در سال آينده بيايند به وضوح ضعف گرافيكی آنها را نسب به VF5ای كه از حدود دو سال و نيم پيش زير ساخت بوده پی خواهيد برد.
دركل و با توجه به
امتيازات 10/10 حاصل شده توسط اين گيم همچنين دريافت افتخارات بزرگی نظير IGN's Editors Choice Award ،حالت آن لاين و محتويات قابل دانلود، هوش مصنوعی بهمراه سامان يافتگی بهتر ناشی از نسخه C، گرافيك واقعا نسل جديد و از همه مهمتر گيم پلی بسيار عميق كه حتی Game Spot كه از عناوين AM2 اصلا دل خوشی ندارد به اين نكته اشاره كرده همه و همه باعث شده اند تا نام VF با VF5 دوباره بر سر زبان ها بيافتد.
تنها ضعف اين بازی صداگذاری های انگليسی آن است، خوب اين در بسياری از بازی هايی كه اصالت ژاپنی دارند ديده می شود.(خدا رو شكر صداهای ژاپنی هنوز قابل انتخابند)
اگر روزی به من بگويند كه بايد در صحرايی تا آخر عمر با يك بازی سر كنيد احتمالا بازی ای را با خود مي برم كه قابليت بازی كردن را برای بارها و بارها تا آخر عمر داشته باشد! و VF به دلايل زيادی می تواند برای كسی كه سبك مبارزه ای را حتی بدون حريف انسانی ترجيح می دهد آن گزينه باشد. Ryan O'Donnell گفته بود من VF5 را می برم(تازه زمانی كه نسخه X360 نبود)
او گفته اگه يك بازی قابليت تجربه بی نهايت رو داشته باشه VF هستش، گفته بود من فقط
100 ساعت وقت صرف ياد گيری واقعی(نه حفظی و تكيه بر تكرار چند فن جهت اتمام بازی در مقابل CPU)فن های يك شخصيت كردم ، وای به حال اينكه بخواهم همه را ياد بگيرم، سالها رو می طلبه!(البته من شخصا در صحرا ترجيح می دهم كه يك بازی در سبك داستانی و اكشن مدرن را با خود ببرم، پيتر مور كه اول سگا بود بعد مايكروسافت Xbox و الانم EA در پاسخ به اين سوال گفته بود Shenmue 1 Dreamcast من هم با او موافقم البته من شايد Shenmue 2 Xbox را ببرم:cheesygri)