Dark Sector

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
درود ب همه

آپریل سال 2004 بود که بازی ای به نام Dark Sector به عنوان اولین بازی نسل بعد برای PS3 و XBOX 2 (نام کنسول بعدی مایکروسافت در آن زمان مشخص نبود) توسط شرکت Digital Extremes معرفی شد و نمایش یک تریلر عجیب از آن همه را شگفت زده کرد چرا که سطح گرافیکی بازی در آن تریلر و در آن زمان بسیار بالا بود و همین مسئله باعث شد تا این بازی مدت ها موضوع بحث گیمر های مختلف باشد، آنها برای اولین بار چشمه ای از بازی های نسل بعد را دیده بودند. Steve Sinclair سرپرست ساخت این بازی در این باره میگوید: "ما در آن زمان هیچ Dev Kit یا سخت افزاری در رابطه با کنسول های نسل بعد نداشتیم و مشخصات احتمالی سخت افزاری XBOX 2 به ما داده شده بود و ما بر مبنای آن ساخت موتور بازی را آغاز کردیم." وقتی تیم سازنده ساخت موتور را آغاز کرد چندین گزینه در رابطه با داستان و گیم پلی بازی پیش رو داشت که تا آن زمان نتوانسته بود هیچ کدام را مشخصا انتخاب کند، آنها حدودا میخواستند بازی ای بسازند که در رابطه با یک انسان هست که در فضا و ایستگاههای فضایی با خرابکاران و تکنولوژی آنها و روبات های عظیم الجثه مبارزه میکند. پیش بینی میشد که Dark Sector همان Metal Gear Solid منتهی از نوع فضایی هست! چرا که طبق اعلامیه ای که DE آن زمان منتشر کرد سبک بازی Action Stealth بود. بعد از مدتی که دیگر چیزی در مورد بازی منتشر نشد تقریبا این عنوان به فراموشی سپرده شد مخصوصا اینکه عنوانهای بیشتر و بیشتری برای نسل بعد به نمایش درآمدند مثل Condemned. سپس در E3 2005 بار دیگر بازی به نمایش درآمد و اینبار هم مشخص بود که بازی در فضا اتفاق میفتد. استیل و لباس کاراکتر اصلی در آن تریلر و همچنین حرکات او باز هم یادآور MGS بود. هر چند گرافیک بازی دیگر مثل گذشته شگفت انگیز نبود اما تریلر بازی بسیار جالب بود به طوریکه دوباره این بازی را به یکی از موضوع های مورد بحث بازیباز ها تبدیل کرد ولی باز هم پس از مدت کوتاهی این عنوان به فراموشی سپرده شد.

اخیرا با نزدیک شدن به زمان عرضه این بازی DE دست از مرموز بازی برداشت و همه را با یک خبر عجیب شوکه کرد! هر آنچه که از بازی دیده اید بریزید دور! بازی Dark Sector اصلا شبیه آن چیزی که تا به حال از آن دیده اید نیست و کانسپت کلی بازی دچار تغییر و تحولات اساسی شده است. البته خود سنکلر میگوید: "خیلی ها فکر میکنند ما بازی را ساختیم و در اواسط کار پشیمان شدیم و از ابتدا ساخت آن را بر مبنای کانسپت جدید آغاز کردیم اما اصلا این گونه نبوده ما از ابتدا هم تقریبا با همین ایده کنونی در ذهنمان ساخت بازی را آغاز کردیم و تریلر هایی که قبلا از بازی نشان دادیم تنها Tech Demo هایی برای نمایش قدرت موتور بازی و هم چنین شمایلی از شخصیت اصلی بازی و خصوصیات او بود، همین و نه چیز بیشتری"

به هر حال بازی کنونی Dark Sector از لحاظ Art Direction و داستان و گیم پلی و حتی گرافیک با هر آنچه که قبلا از آن دیده اید (مثل دالانهای تاریک و فضایی، لباس های فضایی بزرگ، روبات های عظیم الجثه و اسنیک فضانورد!!!) متفاوت است، البته بازی هنوز دارای المانهای داستانی علمی تخیلی هست. با اینکه Dark Sector به عنوان اولین بازی نسل بعد معرفی شد، بازیهایی مثل Gears of War و Resistance و Zelda: TP منتشر شدند اما هنوز مراحل ساخت DS به سطحی نرسیده که سازندگان بخواهند مقداری روشنتر و عمیق تر به معرفی بازی بپردازند با این حال آنها قصد عرضه بازی در سال جاری میلادی را دارند.

DS حالا بیشتر خاکی و این جهانی شده است! چرا که داستان بازی روی زمین اتفاق میفتد نه در فضا، شخصیت اصلی بازی یک مامور CIA به نام هایدن تنو (Hayden Tenno) است، او یک مامور پاکسازی استثنایی هست که غیرممکن را ممکن میسازد یعنی در حقیقت تخصص او انجام ماموریت های غیر ممکن است (یک وقت او را با تام کروز اشتباه نگیرید!) در سال X در یک ایالت خیالی شوروی (جدیدا بازیسازان چقدر به سوژه هایی با مضمون اختلال و اتفاقات عجیب غریب که در شوروی منشا دارد علاقه مند شده اند مثل داستان Resisitance) به نام Lasria یک سری آزمایش های بیولوژیکی مخفی روی یک سلاح بسیار خطرناک از کنترل خارج شده و اوضاع آنقدر وخیم میشود که CIA نیز وارد عمل میشود. هایدن (به شکل یک anti hero) به منطقه فرستاده میشود تا اطلاعاتی در رابطه با واقعه جمع آوری کند و هم چنین عوامل آن را شناسایی کند. وقتی هایدن وارد منطقه میشود پی به وجود درگیری بین دو گروه در شهر میبرد، یک دسته انسان هایی هستند که تحت تاثیر آثار سوء آزمایش ها تغییر شکل یافته اند و به موجوداتی چندش آور و منفور با نام infected تبدیل شده اند و گروه دیگر هم نیروهای نظامی هستند که سعی دارند آنها را متوقف کند و اما هایدن نیز در بین این دو گروه واقع شده و مجبور است در راه خود با هر دوی آنها مبارزه کند. طی یک اتفاق که هنوز جزئیات آن مشخص نشده، هایدن در معرض یک ماده شیمیایی خطرناک قرار میگیرد و در نتیجه خود او هم مبتلا میشود، ویروس از دست راست هایدن شروع میکند و به تدریج پیشروی میکند، به همین خاطر حالا دیگر مسئله برای هایدن انجام ماموریت نیست بلکه پای مسائل شخصی نیز در میان هست. این ویروس به شکلی هست که دست راست هایدن را به یک آلیاژ عجیب تبدیل میکند، دست او قابلیت تولید یک تیغه سه لبه مرگبار را دارد که هایدن میتواند آن را با شدت و قدرت زیادی پرتاب کند (در مورد این سلاح در ادامه توضیح مفصل داده میشود) البته سازندگان بازی گفته اند که داستان خیلی پیچیده تر از این حرفهاست و آنها نمیخواهند سورپریزهای داستانی را تا زمان عرضه رو کنند.

سبک بازی اکشن سوم شخص است و دوربین بازی نیز یادآور بازیهای Resident Evil 4 و Gears of War هست، سازندگان نیز به صراحت از تاثیر پذیرفتن از بازی RE4 اقرار کرده اند و حتی سنکلر ادعا میکند که تا به حال ده ها بار بازی RE4 را انجام داده اند. درهر صورت سازندگان قصد ساخت یک بازی تقلیدی را نداشته و به همین خاطر نوآوری های زیادی را در بازی خود به کار گرفته اند، مهمترین نوآوری که محور اصلی گیم پلی بازی هست تیغه سه لبه ای به نام glaive هست که دست هایدن آن را تولید میکند. هایدن میتواند در حالت معمولی و بدون هیچ علامت نشانه گیری روی صفحه تیغه را پرتاب کند و یا در حالت زوم و نمایش دوربین از روی شانه او با نشانه گیری دقیق glaive را پرتاب کند. او حتی میتواند glaive را باز بخواند یعنی تیغه پس از پرتاب مثل بومرنگ به دست او بازگردد و به این ترتیب هایدن میتواند با تغییر مکان دادن، چند دشمن را با یک پرتاب مورد حمله قرار دهد یا به یک دشمن دوبار صدمه بزند. این فریزبی برّنده استفاده های بسیار دیگری نیز دارد، شایعه شده که هایدن حتی میتواند مسیر حرکت تیغه را در هوا کنترل کند. حتی اگر تیغه در جایی گیر کرد یا برنگشت هم نگران نباشید چرا که دست هایدن همیشه قابلیت تولید این تیغه را به شکلی جالب دارد. البته این تیغه به نوعی سلاح برد کوتاه هایدن هست، علاوه برآن بازی همواره دارای مایه های مخفی کاری هست یعنی میتوانید به جای درگیری مستقیم از مخفی کاری استفاده کرده و دشمنان را بدون سر و صدا از پای درآورید البته این روش بیشتر در مبارزه با نیروهای نظامی کارآمد هست. در این کشتن های مخفیانه هم میتوانید از تیغه استفاده کرده و خرخره دشمنان را با آن پاره کنید و یا حتی بدون استفاده از تیغه مثلا گردن او را بشکنید و... در نتیجه میخواهیم بگوییم که با یک بازی خشن روبرو هستید که میتوانید کشتن های Manhunt ای را دوباره در آن تجربه کنید! البته استفاده های این تیغه فقط به کشتن دشمنان محدود نمیشود بلکه باید از آن برای حل معماهای بازی که سنکلر از آنها به عنوان Progression Challenges یاد میکند استفاده کنید، با اینکه ما آنها را معما می نامیم ولی ذهنتان به سوی معماهای پیچیده بازیهای ادونچر نرود چرا که این معماها اکثرا ساده و فقط برای ایجاد سد و مانع در راه پیشروی، در بازی گنجانده شده اند. از قابلیت های عجیب آلیاژ این تیغه توانایی بالای آن در رسانایی حرارتی و الکتریکی هست (ویژگی های دیگر آن هنوز مشخص نشده) که البته آن را از بازی Zelda قرض گرفته است یعنی توانایی جذب انرژی های مختلف. مثلا اگر این تیغه را به طرف آتش پرتاب کنید، مشتعل به دست شما برمیگردد یا اگر آن را به سمت یک وسیله الکتریکی مثل لامپ پرتاب کنید، دارای انرژی پتانسیل الکتریکی بالا شده و به سوی شما برمیگردد (البته لامپ را هم نابود میکند) و اگر شما آن را به سمت یک دشمن نگون بخت پرتاب کنید او را دچار شوک الکتریکی میکند. یکی از مثال هایی که سنکلر در رابطه با معماهای بازی میزند این هست که در یکی از قسمت ها چندین بشکه بزرگ از مواد قابل اشتعال راه شما را سد کرده اند و شما باید به طریقی ابتدا آتشی ایجاد کرده سپس با پرتاب تیغه به درون آتش آن را مشتعل کنید و در مرحله آخر با پرتاب تیغه به سمت بشکه ها آنها را منفجر کرده و راه خود را باز کنید. هم چنین این تیغه در مناطق تاریک که بخش عظیمی از محیط های موجود در بازی را تشکیل میدهند نقش چراغ قوه یا مشعل را داشته و اطراف شما را روشن میکند.

اما این تیغه تنها سلاح بازی نیست و شما میتوانید سلاح های گرم نظامیانی را که کشته اید نیز بردارید و از آنها استفاده کنید. هم چنین بازی در حال حاضر دارای سیستم سنگر گیری خودکار هست یعنی یک سری از حرکات در بازی contextual actions هستند که با توجه به شرایط و محیط اطراف ممکن است کاراکتر به طور خودکار حرکتی را انجام دهد و یا شما میتوانید با استفاده از یک دکمه روی دسته در شرایط مختلف کارهای گوناگونی انجام دهید درست مثل Gears of War، این طور که پیداست این شیوه کنترلی روز به روز بیشتر مورد توجه بازیسازان قرار میگیرد چرا که میتوانند با استفاده از دکمه های کمتر روی دسته کارهای بیشتری انجام دهند، و این کار برای گیمرهای آماتور بسیار خوب هست. البته سیستم سنگرگیری بازی اصلا در حد بازی ای مثل Gears of War نیست و سنکلر در این باره میگوید: "سنگرگیری در بازی بیشتر برای بررسی شرایط اطراف، حرکات دشمنان و هم چنین ریختن استراتژی هست بدون اینکه در خطر اصابت گلوله های دشمن قرار داشته باشید"

دشمنان نیز برای مقابله با هایدن چندان دست خالی نیستند، infected یا موجودات تغییر شکل یافته که خویی کاملا حیوانی داشته و حتی در طراحی هوش مصنوعی آنها هم از الگوهای حیوانی استفاده شده است، آنها کمتر فکر میکنند و بیشتر عمل میکنند، ببخشید حمله میکنند! سازندگان نوید یک هوش مصنوعی منحصر به فرد را برای آنها داده اند که تا بحال در هیچ بازی دیگری چنین الگوهای رفتاری را از دشمنان شاهد نبوده اید. نظامیان نیز با سلاح های گرم خود برای شما goodbye party تدارک میبینند!!! آنها هم چنین گاز هایی همراه خود دارند که به شدت روی موجودات جهش یافته تاثیر میگذارد و قدرت آنها را کاهش میدهد بنابراین وقتی در معرض این گاز قرار میگیرید طی یک جلوه ویژه دیدنی هر دشمن را دو یا سه تا میبینید!! البته این حالت پس از چند ثانیه از بین میرود اما همان چند ثانیه هم برای دشمنان کافیست تا هایدن را به آن دنیا بفرستند.

گرافیک بازی از روی تریلر هایی که تا بحال از آن منتشر شده بسیار خوب به نظر میرسد مخصوصا نورپردازی بازی که در چند صحنه خیلی خودنمایی میکند، یکی در صحنه هایی که تیغه دارای انرژی الکتریکی شده و با برخورد به دشمنان شاهد تاثیر نور ناشی از تخلیه الکتریکی بر روی اجسام محیط هستید یکی هم در صحنه ای در یک عمارت قدیمی که پنجره های آن با تخته چوب پوشانده شده و وقتی هایدن در عمارت حرکت میکند نورهایی که از شیار بین تخته چوب ها میگذرد به زیبایی بر روی بدن او و آبجکت های اطراف تاثیر میگذارد. نورپردازی بازی واقعا دیدنی هست. اما به نظر میرسد که جزئیات تکسچرهای محیط و مخصوصا کاراکترها تا حدودی ناکافی هست، که البته با توجه به اینکه تا زمان عرضه بازی زمان نسبتا زیادی مانده این امر طبیعی هست.

در تریلر های بازی هم از موسیقی زیبایی استفاده شده که امیدواریم در محصول نهایی از این دست موسیقی ها بیشتر باشد.

Dark Sector نام بسیار زیبا و جالبی برای یک بازی نیز هست و شاید همین نام باعث شود خیلی ها به خاطر کنجکاوی هم که شده این بازی را امتحان کنند. تا اینجا که این بازی توجهات زیادی را به خود جلب کرده و سطح انتظارات از آن نسبتا بالا رفته امیدواریم بازی واقعا در سطح انتظارات باشد و سازندگان بیخود Hype بالا ایجاد نکرده باشند. بازی قرار است پاییز امسال برای ps3 و Xbox360 عرضه شود و ساخت نسخه PC نیز اخیرا تکذیب شد.

باکس شات نسبتا زیبای بازی​




Developer: Digital Extremes
Publisher: D3 Publisher of America
Platform: Xbox360, ps3
Genre: Action-Third-person Shooter - horror
Mode: Single player
Rating: Rating Pending = RP
Media: DVD DL & Blu-Ray
Release date: January 22, 2008

پیروز و بهروز باشید:love:
 

slipknot_ghost

کاربر سایت
Apr 9, 2007
601
نام
POURYA
اين بازي سرنوشتي شبيه s.t.al.k.e.rدارد كه پس از چند سال با تغييراتي جديد رو نمايي شد و توانست توجه خيلي ها را جلب كند و اگر سازندگان بتوانند غول هايشان را عملي كنند بايد منتظر يك بازي جذاب بود.
.شخصيت اصلي داستان به نام tennoمامور cia مي باشد وبراي ماموريتي به يكي از مناطق كشور جمهوري شوروي فرستاده مي شود.او در اين ماموريت براي كسب اطلاعات در مورد كارهايي كه در ان منطقه براي پيشرفت سلاح هاي بيولوژيكي اطلاعاتي را جمع اوري كند.ولي او متوجه مي شود كه ماجراغ خيلي خفن تر از اين هاست وديگر كار از كار گذشته است وهيولاهايي كه روزي انسان بودند با تغيير ژنتيكي تبديل به موجوداتي وحشتناك شده بودند .گروهي كه توسط دولت شوروي انتخاب شده بودند در حال جنگ با اين موجودات بودند.اما او دي اين وسط با برخوردبه اين مواد دچار مشكلي مي شود كه خيلي هم مشكل به حساب نمي ايد.او در برخورد با اين مواد دست راست خود را الياژي سه تيغه مي بيند كه يكي از خفن تري سلاح هاي شما در بازي به حساب مي ايد كه ويژگيهاي خاصي هم دارد.كه بررسي خواهد شد.
گرافيك بازي فوق العاده است. گرافيك بازي از موتور sector engineاستفاده مي كند.تيغه هاي در دست tenoo طراحي زيبايي دارد .حكاكي كه روي ان ها شده به خوبي نمايان است و در برخورد با فلزات ديگر و نور انعكاس هاي زيبايي از خود پخش مي كند.بافت ها بسيار عالي است و كيفيت خوبي دارد.نور پردازي بازي در اوج خودش قرار دارد و بسيار عالي است نورهايي از پنجره وارد مي شوند و بخشي را روشن مي كنند واقعا پويا هستند.انفجار ها هم در بازي عالي كار شده اند و به واقعيت بسيار نز ديك هستند.بر خورد تيغه هاي tenoo با احسام عالي كا رشده است و نورهاي منعكس شده از سطح تيغه ها خارق ا لعاده است.
گيم پلي: بازي از ديد سوم شخص مي باشد و با يك اكشن بسيار خوب طرف هستيم و ريتم اكشن بازي در حد خوبي قرار دارد.شما علاوه بر اسلحه هاي معمول مي توانيد از تيغه هاي در دست تنو هم به عنوان يك اسلحه قدرتمند استفاده كنيد يكي ديگر از خصوصيات تيغه هاي در دست تنو تاثير پذير بودن اين تيغه ها است مثلا زماني كه از اتش رد شود اتش گرفته و پس از برخورد با دشمن هم به او ضربه مي زند و هم باعث اتش گرفتن او مي شود ويا اگر پس از برخورد با يك لامپ به هدف برخوردكند باعث برق گرفتگي دشمن مي شود.
موسيقي بازي بسيار عالي لست و ريتم خوبي دارد.صداي اسلحه ها هم بسيار خوب كار شده و قابل قبول است.صداي برخورد تيغه هاي در دست تنو با اجسام مختلف عالي كار شده است.صداي هيولاهاي موجود در بازي هم بسيار دلهره اور است و اكثر انها داراي صداي بسيار گوش خراشي هستند.
هنوز از هوش مصنوعي اطلاعات زيادي در دست نيست ولي در تريلرهاي منتشر شده حركات دشمنان شما بسيار معقول بوده و هيولاها هم داري هوش مصنوعي بسيار خوبي هستند و دائما در حال تغيير جا و راه رفتن بر روي در و ديوار هستند تا شما نتوانيد ان ها را به راحتي شكست دهيد ومنتظر هستند تا در يك زمان خوب به شما حمله ور شوند و شما را نابود سازند.
-------------------------------------------------------------------------------------------
اين هم اطلاعاتي در مورد اين بازي براي تكميل مطلب فوق العاده دوستمون كه اميدوارم ناراحت نشه!!!!
در كل بازي خيلي توپي من كه شخصا خيلي از اين خوشم امده!!!!
ولي در مورد تكذيب نسخه pcمن امروز تو gsچيزي نديدم وفكر هم نمي كنم كنسل شده باشه!!!!
ولي شايد اطلاعات دوست عزيزم از من كامل تر باشه!!!
اسم شخصيت بازي هم من تو gsخونده بود tennoولي دوسمون ميگن هايدن من نميدونم!!!!!!؟؟؟؟
بد بختي بازي اعلام شده بود كه q42007مياد كه بازم عقب افتاد:mad::mad:
 

Ali-360

کاربر سایت
Feb 14, 2007
1,140
نام
شک داری؟؟؟ گفتم که علی
به نظر من یه بازیه معمولی هست و مثل بقیه بازیها هست

من رو که جذب نکرده اما امیدوارم بازی خوبی باشه
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
امروز چیزهای بدی در مورد این بازی فهمیدم که بیشتر مربوط به تاخیر وحشتناک ش میشد.
میدونید چرا این بازی همش میافتاده عقب؟ برای اینکه گیم پلی Gears of War رو کپی پیست کنن توش :p.
ولی الحق خیلی زیباست بازیش :love:.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
گفل که گفتی این یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی اینکه قفل منطقه ای نداشته باشه و بازی به صورت Free عرضه بشه تا هر کسی با کنسولش ( Pal- UC- J ) بتونن بازیکنن ;).
 

KhashiMetal

کاربر سایت
Jun 7, 2007
1,396
نام
خشايار
من يه تريلر اوايل سال 2007 از اين بازي ديدم كه صدا گزاري خداي بازي رو نشون مي داد ... بازي از نظر صدا گزاري اصلا كم نداره و امتيازي در حد 9-10 بهش مي دن (صداي شكستن كله و ... از روي صداي واقعي شكستن مثلا هندوانه برداشته شده كه كار رو خيلي واقع گرايانه تر كرده :love:)
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
توي يكي از سايت هاي بازي معروف { اسمش يادم نيست } گفته بود اين بازي خونينترين بازي تاريخ حتي بدتر از manhunt 2 پيش به سوي :gunner::shrewd:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر