Silent Hill V
درود ب همه
با پیشنمایش و تحیل های دوستان عزیز، تاپیک قسمت 5 از سری محبوب Silent Hill رو اغاز میکنیم.
نوشته شده توسط
Nobunaga Oda عزیز
[به دلیل جراحت های وارد شده بر الکس او در یک بیمارستان نظامی بستری می شود . الکس در ان جا کابوس های زیادی می بیند و احساس می کند که برادر کوچکش در خطر است . به همین دلیل بیمارستان را ترک می کند و به سمت Shepards Glen ( محل زندگی برادرش و زادگاه خودش ) می رود . به نزدیکی های شهر می رسد اما مه و غبار عظیمی همه جا را فرا گرفته است . کمی جلوتر می رود ولی کسی را نمی بیند . گویی شهر خالی از هر جنبنده ای شده است. صدای باد و برگ های له شده در زیر پایش احساس یک ترس عظیم در او ایجاد کرده است . به راهش ادامه می دهد و با سختی زیاد در ان مه و غبار خانه اش را پیدا می کند . وارد خانه می شود . صداهای عجیبی از اتاق خانه می اید . صدا های فریاد یک زن , کمی جلوتر می رود صدا به گوشش اشناست . در اتاق را باز می کند , صدای زن , همان صدای مادرش بوده است . مادرش در حالی که به نظر می رسد به جنون رسیده است فقط فریاد می زند و اسم پسرش را صدا می زند , الکس که بسیار ترسیده است با فریاد های بلند پدر و برادرش را صدا می زند اما ان ها را پیدا نمی کند . پدر و برادرش گم شده اند و مادرش نیز دچار جنون شده است ......................................
گیم پلی بازی :
دوربین بازی همانند سری های گذشته به صورت سوم شخص خواهد بود .
اکشن و گیم پلی سری Silent Hill همواره نتوانسته طرفداران این سری از بازی را راضی نگه دارد و به نوعی همیشه گیم پلی بازی در این سری خیلی دلچسب نبوده است . هر چند همیشه سازندگان علت این امر را سبک بازی عنوان می کردند اما گیم پلی این سری حتی از سبک های ماجراجویی هم کمی خواب اور تر بود و این محیط ترسناک بازی بود که باعث میخکوب شدن گیمر در بازی می شد نه گیم پلی ان . اما سازندگان به تازگی اعلام کرده اند که قصد دارند در شماره پنجم این بازی اکشن بازی و تعامل با محیط را عمیق تر از گذشته طراحی کرده و کاری کنند تا گیم پلی بازی نیز همانند محیط بازی به هر چه ترسناکتر شدن بازی کمک کند .
گرافیک و فیزیک بازی :
با اینکه هنوز ترایلر و یا عکس های زیادی از بازی ندیده ایم اما اگر سری ها گذشته این بازی را انجام داده باشید مسلما به موفقیت این قسمت از بازی در شماره پنجم نیز ایمان خواهید داشت . این سری همواره از گرافیک و فیزیک بسیار خوب و قابل قبولی بر خوردار بوده است و Collective امریکایی نیز قصد ندارد تا در این شماره چیزی از شماره های قبل کمتر داشته باشد و مسلما این 2 بخش از بازی نیز مانند سری های قبل می تواند به یک شاهکار تبدیل شود.
صدا گذاری و هوش مصنوعی بازی :
صدا گذاری بازی همواره یکی از بخش هایی از بازی است که خود من نیز همیشه علاقه خاصی به ان دارم . چه برسد به اینکه Collective در رابطه با ان می گوید : ( صدا گذاری بازی قسمتی است که تیم ما حساسیت زیادی بر روی ان دارد و مسلما در این بازی یکی از عوامل ترس گیمر , بخش صدا گذاری بازی خواهد بود . ) پس منتظر یک انقلاب در بخش صدا گذاری باشید .
همچنین طبق ادعای سازندگان هوش مصنوعی بازی نیز قرار است کاری کند تا گیمر را کم کم با ما موریت ها و موقعیت های سخت اشنا کند , یعنی هوش مصنوعی بازی در طول بازی و در طول ما موریت ها یکنواخت نخواهد بود و به صورت یک خط راست از نقطه صفر شروع می شود تا جایی که به نقطه 100 و قسمت بسیار سخت بازی می رسد.......................
Silent Hill 5 دیگر در ژاپن و به دست یک ژاپنی ساخته نخواهد شد و کونامی ساخت این پروژه را به Collective امریکایی و یکی از کمپانی های کونامی در امریکا داده است . مسلما امریکایی ها و یا به نوعی Collective و تیمش می خواهند نشان دهند که توانایی ساختن عنوانی ترسناکتر و متفاوت تر از ژاپنی ها را دارند . پس منتظر یک عنوان متفاوت و فوق العاده از سری Silent Hill باشید.
--------------------------
نوشته شده توسط horror_08
متن زیر ترجمه ای است ازsilent hill v EGM article موجود در سایت اصلی بازی sh5(هر گونه کم وکاست رو به بزرگی خودتون وکوچیکیه ما ببخشید) :
1.درباره ی تیم جدید ساخت
به نظر میرسه the collective (که تیم سازنده بازی است و جایگزین team silent شده ) در رابطه با کارکردن بر روی sh5 خیلی مفتخر هستش و البته حقیقتا همینطوره ولی بعد از اینکه کونامی اعلام کرد آنها به دنبال یه شرکت خارجی برای کار روی اون میگردن این معلوم شد که تقریبا تعداد کمی از شرکت ها خواهان کار اختصاصی روی اون هستند. در آخر نیز همین تعداد کم هم از کار بر روی این عنوان جاه طلب ترسیده بودند.ولی از قرار معلوم the collective به راحتی نترسیده بود.
2.تحلیل کاراکتر اصلی(ALEX SHEPHERD)
اگر چه شاید الکس به نظر شبیه به دیگر فهرمانان در این سری به نظر بیاد اما اون از هر جهت کاراکتر متفاوتی است . الکس شفرد 22 ساله است و با یه طرز نگرش و تفکر یه جوان بالغ عادی و استاندارد وارد میشه (اشاره داره به شخصیت غیرعادی وعجیب جیمز در سری دوم وتا حدودی هدر در سری سوم).
با این حال سازنده عقیده داره این بازی یه جورایی مثل شماره ی دو میمونه وداستانی سوا از بحث فرقه و مذهب SH داره.
همراه الکس و خانواده اش گروهی جدید از کاراکترها در این شماره خواهند بود که البته این بدین معنی نیست که محیط ها و موقعیت ها خانوادگی و خودمانی است .
برایان هورتون( آرتیست نقش اول (الکس)در SHV) در این مورد میگه:این خیلی مهمه که شخصیت ها روی هم رفته مناسب با سبک SH باشن.
3.کمی درباره ی داستان
الکس در بک بیمارستان ارتشی سریازان کهنه کار در حال طی کردن دوران بهبودی از یک زخم کشنده که بهش واردشده بود هست.(این مشخص نشده که این زخم چه جوری به اون وارد شده). در همین حال الکس یه تشویش قلبی از این پیدا میکنه که برادر کوچکترش جوشا در خطر هستش.
اون اونجا رو ترک میکنه و به دهکده محل زندگی اونها در new england یعنی shepards glen میره. پس از بازگشت اون مادرش رو در حالتی از جنون پیدا میکنه، برادر و پدرش مفقود شدن و تمام شهر را مه غریبی پوشانده است.(از اینجا بر میاد که بازی اصلا در sh نیست.)
4. gameplay
سابقه ی ارتشی الکس تاثیرات زیادی هم درنظام جنب و جوش و حرکت بازی و هم در خود داستان داره . با این حال سازندگان هیچ کوششی مبنی بر ایجاد دیدگاه سیاسی در بازی نداشتن.
هورتون اضافه میکنه:الکس با ترس ها و وحشت هایی مواجه میشه که بازتابی از حالت روانی اون هستن .
5.graphics
پیش گویی سوال جمعی ، حالت پوشش ها ، اون برمیگرده به شماره های قبلی و البته تعدادی پوشش جدید هم در این شماره به خوبی اضافه میشن. پوشش هایی که حتی شکاف های بین موها رو تمییز میده.و پوششهایی که به سازنده اجازه میده در حین بازی حال و هوای بازی رو عوض کنه .
شگفت اینکه بازی از موتور Havok در راهی منحصر به فرد بهره میبره. موتور در همون گنجایشی است که در saints row و جدیدا در halo3 به کار گرفته شده است . حالا شما زمانی که با صندلی ها یا میزها برخورد میکنین یا دری رو باز میکنین بازی اون حرکت رو در محیط بازی نشون میده(یه چیزی تو مایه های سری RE) . همچنین برخورد با صندلی و میزها نه تنها با یک واکنش فیزیکی همراه بلکه با صدای بلندی هم اجین میشه.این صدای جدید دایما با غژغز کفپوش ها ادامه داره و میتونه دشمنان ر از جای شما مطلع کنه.
6.update!more
دوربین حالا با آنالوگ چپ تحت اختیار شماست و اجازه میده که هر چه بهتربازیگر ترس ها رو مشاهده کنه و زودتر به اونها پاسخ بده. با الهام از فیلم کریستوفر گان تحول بین دو دنیا(وهم و وافعیت) در زمان واقعی یا به عبارتی داخل بازی انجام میشه.
7.باقیمانده ها
مبارزه با رییس ها در این شماره به خوبی احیا شده . the collectiveدرحقیقت با نمایش صحنه های رزمی بزرگ مقابله با روسا ایجاد آزار روحی میکنه. جالب اینکه اونها در جستجوی رویاروییهایی مثل Zelda(?) هستن.
پایان ها .... بله تعداد زیادی از اونها برای گرفتن وجود داره. به نظر میرسه که سازندگان تصمیم دارن که پایانی که شما میگیرین بیشتر از اونی باشه که شما فبلا دیده بودید. فراموش کردن چیزی یا کشتن کسی شما رو حرکت میده به سمت راهی که از فبل نعیین شده.کارهایی که میکنین و راهی که برای صحبت با مردمی که میبینین پیش میگیرین اینها برای تحولات چشمگیر ممکن برروی داستان اثر متقابل دارن.
هیولاها حالا کاملا پر جنب و جوش شدن(مانند فیلم سایلنت هیل)وتمام چهارپایان جدید برای آغاز به کار دقیق هستن.یکی از مخلوقات جدید (siam)ترکیبی از بدن بک مرد و یک زن که به وضوح یک دشمن جنسی هستش. هیولاها تغییرات قابل رویتی روشون وجود داره. برای مثال اگه جوشی در بدن آن ها بترکه یا از دهن اونها خون بیاد در بازی به خوبی دیده میشه چه در اوقات معمولی چه هنگام حملات الکس به اون ها.
بعضی از دشمنان نیزکه در خقیقت بسیار شبیه انسان هستن نیز که از میون اون ها پرستارها هستن نیز باز خواهند گشت با ین وجود تنوع مخلوقات بسیار زیاد خواهد بود.
(در بازی سایلنت هیل دشمنان معمولا زاده ی ذهن قهرمان هستن . این میتونه این حقیقت رو پیش بیاره که اونها خیالی هستن یا حتی اونا آدم های معمولی هستن).
چند شات جدید و Ingame
منتظر نظر و تحلیل های دوستان هستیم.