Q & A : FIFA World Cup 2010 SA

HDV 7

Time is the Fire, in which we burn
گرافیست سایت
Jul 24, 2009
2,699
نام
Hadi
بازی world cup2010 تا چند ماه دیگر عرضه خواهد شد. Ea Sports هم اکنون سخت مشغول ساخت بازی هست. Simon Humber, تولید کننده این بازی اولین اطلاعات از بازی را با ما در میان گذاشت.

آفریقای جنوبی میزبان 2010
EA sports بعد از انتشار سری محبوب فیفا, 3 جام جهانی را لایسانس و تولید کرده است که ابتدا و آغاز آن از مسابقات سال 1998 بود.
این نسخه شامل پیشرفتهایی در گیم پلی و جام جهانی آنلاین خواهد بود که میتوان با هریک از 199 تیمی که عضو فیفا هستند در این جام شرکت کرد.
به تازگی ما فرصتی را بدست آوردیم تا با Simon Humber (تولیدکننده بازی) درباره ی بازیی که در 27 April ریلیز خواهد شد صحبتی داشته باشیم و اطلاعاتی درباره این بازی بدست آوریم.
(این مصاحبه را GameSpot انجام داده است.)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


GS : در سال های جام جهانی شما دو بازی فوتبال دارید که در یک سال عرضه میشوند. شما چطور انتخاب میکنید که کدام طرح ها و پیشرفت ها را در فیفا و کدام ها را در World Cup قرار دهید؟

SH : خوب, بعضی از این خصوصیات مخصوص World Cup هستند و برخی دیگر در عنوان های ما مشترکند.اصلا تیم من در فیفای قبلی, هر چیزی که برای بالا بردن امکانات و پیشرفت بازی لازم بود را ساختند و بعد از آن به ساخت بازی World Cup و هر امکان و ویژگی که برای تجربه کردن در بازی برای افرادی که نمیتوانند جام جهانی آفریقای جنوبی را تجربه کنند لازم بود مشغول شدند."همه میتوانند در جام جهانی 2010 بازی کنند" این شعاری است که ما برای آن کار میکنیم. البته این مانند آن نیست که من و روتر بطور ناگهانی در دفترمان تصمیم بگیریم که برخی از امکانات را در بازی قرار دهیم. ما نقشه های طولانی مدت داریم که ما هر سال آنها را باز بینی میکنیم و در هنگام ساخت آنها را بررسی کرده و روی آنها کار می کنیم و بعد هر چقدر از آنها را که بتوانیم در بازی قرار میدهیم.جام جهانی یک رخداد دیدنی و تماشایی است, و ما میخواستیم که شور و اتمسفر را به بازی القا کنیم . پس اولین چیزی که شما متوجه خواهید شد, زیبا دیده شدن آن خواهد بود. این واقعا زیبا به نظر میرسد. از یک جهت, ما خوش شانسیم که باید داستانی رو بگوییم و چون ما پایان را میدانیم و فقط یک پایان وجود دارد, ما میتوانیم گروهی از پیشرفت ها و امکانت بصری بزرگ را در بازی قرار دهیم. نگاهی به عکس ها بیاندازید. شما میتوانید چیزهایی را مشاهده کنید مانند :

  • زمین بازی مجلل جدید: زمین ما به اندازه کافی خوب نبود, پس ما آنرا باشکوه تر کردیم.
  • نورپردازی بازیکنان و محیط: تغییرات خوب در نورپردازی میتواند همه چیز را واقعی تر نشان دهد.
  • فلش دوربین ها: شما تمام طرفداران را خواهید دید که در میان جمعیت از دوربین هایشان استفاده میکنند.
  • طرفداران پرچم هایشان را برای نشان دادن میهن دوستی بلند خواهند کرد.
  • طرفداران: تصاویر نزدیک از طرفداران که از نتیجه خوشحالند و یا ناراحت و مضطربند.
  • باران کاغذ های رنگی همرنگ تیمها که در تمام بازی وجود دارند.
  • ستون های نور که جوی کارناوال مانند بوجود می آورند و به آرامی سر میخورند.
  • نیمکت های پر: بازیکنان روی نیمکت ها وجود خواهند داشت.
  • نمای نزدیک دوربین در شادی پس از گل: برای احساس لحظه گل زدن,دوربین روی بازیکنان زوم میکند و بازیکن به دستورات شادی شما پاسخ میدهد.
  • بازیکنان و مربیان جدید: محتوای زیادتر برای ستارگان و مربیان اکثر تیم ها (مثلا مربی انگلستان ، کاپلو بسیار عالی به نظر میرسد. بازیکن قد بلند یعنی کراوچ قد بلند تر از واقعیت نیست مانند شیطان)

GS : هدف اصلی شما در FIFA World Cup 2010 در رابطه با ارتقا Gameplay و AI بازی چیست؟ آیا تغییراتی در کنترل بازی بوجود آمده که لازم است ما بدانیم؟

SH : بازی فقط جلوه های بصری نیست. گیم پلی بیش از 100 پیشرفت اصلی خواهد داشت که بسیار ماهرانه کار شده اند. پس بازیکنان فرق فیفا و world cup را در مقایسه با هم دیگر متوجه خواهند شد. اینها فقط تعدادی از این پیشرفت ها هستنند که شما در بازی خواهید دید. ما درباره بقیه پیشرفت های گیم پلی نزدیک ریلیز صحبت خواهیم کرد.

دروازه بان :
پیشرفت "تنگ کردن زاویه" منطقی که باعث میشود دروازه بان زود به جلو نیاید. این باعث میشد که دروازه بان ها در ضربات chip آسیب پذیر باشند.
توانایی برای عوض کردن جهت شیرجه در صورت تغییر مسیر توپ.
اضافه شدن تنوع در مشت زدن به توپ که بعضی مواقع باعث میشود توپ به طور کامل از منطقه خطر دور نشود.

تیم های CPU :
اضافه شدن حرکات نمایشی و مهارتی بیشتر
درک بهتر موقعیت ها و مفهوم بازی که نتیجه آن هوشمندانه شدن اندیشیدن و تغییرات تاکتیکی میشود.
مربی به نیمکتش نگاه میکند تا ببیند چه کسی را به عنوان یار تعویضی به میدان بفرستد و او سعی خواهد کرد تا به ستارگان روی نیمکتش وقت بازی بدهد.(مانند فابرگاس در اسپانیا و پاتو در برزیل). قلا فقط به خستگی و امتیاز بازی آنها توجه میکرد که باعث تعویض های غیر واقعی و بیهوده میشد.

جایگیری :
هم تیمی ها به فاکتور های زیادتری وقتی که دنبال فضا در داخل محوطه جریمه برای دویدن به سوی توپ در سانتر ها هستند, توجه خواهند کرد. من میتوانم تحقیق و بررسی کنم که چقدر وقتی که امیل هسکی راهش را مانند بولدوزر صاف کرد تا به یک سانتر برابر آندورا برسد, جالب و جذاب بود.
یارگیری ارتقا یافته شده برای زمانی که CB برای بدست آوردن توپ فشار می آورد, در حالی که نباید این کار را بکند. این تیم را آسیب پذیر در برابر توپ های عمقی میکرد که به آسانی باعث تک به تک شدن میشد.

شوتزنی :
پیشرفت در واقع گرایی ضربات یعنی جایی که بازیکنان به آن طرف ضربه میزنند(بوجود آمدن ضربات بیرون از مرکز و انحراف در مسیر توپ و تنوع در مسیر آن.)
تغییر دادن نوع ضربات چیپ برای بدست آوردن حس رقابت در آن و همچنین احساس کردن آن. – چرخیدن بیشتر, خط سیر بهتر.

پاسکاری :
اضافه شدن ویژگی و شخصیت به سانترها برای امکان ارسال توپ های بهتر و با انحنا تر.
اضافه شدن پاسهای با سینه و شانه (دوش).
کمتر شدن مقدار قدرتی که شما میتوانید در ضربات وارونه و زاویه دار وارونه بزنید. این شما را مجبور میکند که تقریبا به سوی مسیری که میخواهید پاس بدهید برگردید و پاس بدهید.

ضربات ایستگاهی :
توانایی برای راه انداختن هم تیمیتان در ضربات ایستگاهی سریع.
کمتر شدن احتمال گل زدن CPU از ضربات آزاد – آنها در این ضمینه عالی بودند.
همچنین انواع پیشرفت ها وخصوصیات جدید برای گیمپلی وجود خواهد داشت. من اجازه دارم دراین باره سخن بگویم که هر تیم اگر در کنترل CPU باشد در خانه و خارج از خانه متفاوت بازی خواهد کرد. برای مثال ایرلند شمالی در Windsor Park عالی بازی میکند. بنابراین بردن آنها در آنجا سخت تر از زمانی است که آنها در خارج از خانه بازی میکنند. این مراحل مقدماتی را برای رسیدن به جام جهانی واقعی تر میکند. مثلا در خانه بسیار راحت میتوانید تیم های کوچک را شکست دهید ولی ممکن است در خانه آنها مشکلات غیر منتظره ای داشته باشید. و اینها بازیهایی هستند که تیم های مراحل پایانی را معین میکند.

GS : چه مقدار از گیمپلی روی زمین World cup به عنوان پیشرفت ها وتازه های فیفای بعدی خواهد بود؟ آیا چیز جدیدی در World Cup وجود دارد که طرفداران آنها را به صورت ارتقا یافته در فیفا11 ببینند؟

SH : همیشه همه ی موارد گیمپلی در حال توسعه و ارتقا هستند. بنابراین همه پیشرفت ها در World Cup برای فیفای بعدی به صورت پیشرفته تر و توسعه یافته تر وجود خواهند داشت. بازی با هر تکرار و ازسرگیری بهتر و بهتر خواهد شد. و World Cup بهترین بازی فوتبال خواهد بود که EA تا بحال تولید کرده است. مثلا در زمان UEFA EURO 2008 کنترل شادی پس گل رو میخواستم واقعا تجربه کنم, و شک وتردید هایی در این باره بود ولی ما تلاش کردیم و حالا این یکی از پیشرفت های هسته گیم پلی است که یا میتوانید از آن استفاده کنید و یا از آن چشم پوشی کنید.
چیزهای جدید برای World Cup هستند که باید در فیفا تکمیل شوند ولی فعلا آنها اعلام نشده اند. شما باید درباره آن اطلاعات صبور باشید.

GS : تیم بازی به چه شکلی برای بازی های World Cup سازماندهی شده است؟ آیا این یک تیم کاملا جداست؟ ویا هر یک گروه روی هر دو بازی کار میکند؟


SH : تیم گیمپلی ما همه گیمپلی ما را میسازد صرفنظر از فیفا یا World Cup بودن بازی. پس ما بعد از اینکه فیفا 10 را تمام کردیم نشستیم و به آنچه که میتوانست ساخته ما را ارتقا دهد اندیشیدیم. خواندن نقد های زیاد خیلی سرگرم کننده بود, آنکه ما چطور میتوانستیم در فیفا 10 موارد بازی را ارتقا دهیم. و چون همیشه برای پیشرفت جا هست ما تمرکز کردیم تا بازیهایمان را بهتر و بهتر و بهتر سازیم. گیمپلی ما را تیم گیم پلی به طور مرتب ارتقا و بازبینی میکند. ولی بقیه چیز ها را تیم World Cup انجام میدهند. همه ما در فضایی به اندازه فضای تیم فیفا مستقر هستیم پس مقدار زیادی تقسیم دانش و نظرات و ایده ها را داریم.
World Cup یک واقعه عظیم و مهم است. و این بازی بزرگترین جام جهانی خواهد بود که تا بحال ساخته ایم. این بازی همه تیمهایی که در جام جهانی دخالت دارند را نمایان خواهد کرد. این تقریبا بهترین بازی خواهد بود که ما تابحال ساخته ایم و نوآوری های زیادی در رابطه با مد های بازی داشته ایم مخصوصا در فضای آنلاین. بازی تقریبا در اندازه فیفا خواهد بود ولی با تفاوت های ظاهری و ساختاری چونکه همه بازی جدید میخواهند نه کپی فیفا.

GS : در سال های قبلی تیم بازی تمایلی برای قرار دادن مد آنلاین جام جهانی در بازی نداشت. تورنمنت های آنلاین این بازی چطور خواهد بود؟

SH : من خوشحالم که بگویم ما به طور کامل به آن رسیده ایم. برای اولین بار ما تورنمت را به صورت آنلاین خواهیم داشت. بدین وسیله شما همیشه میتوانید بازیتان را برابر یک انسان صرف نظر از وقت(شب و روز) انجام دهید. شما تیمتان را انتخاب کرده و سه بازی را انجام میدهید و با قرار گرفتن در در رده اول یا دوم به مراحل بعد صعود میکنید و در آتش بازی محشر در شب فینال در ژوهانسبورگ با پیروزی جام را بالای سرتان میگیرید. بدون هیچ شکی این جذابترین مد آنلاینی خواهد بود که تا بحال ساخته ایم.
من انتظار دارم این تجربه خوبی برای گیمر ها باشد. من هروقت این مد را تست میکنم فشار تورنمت را روی خودم احساس میکنم و خیس عرق میشوم.

GS : از نگاه بازیکنان شما World Cup آنلاین را به چه شکلی سازماندهی کرده اید؟ آیا بازکنان حرفه ای تر الویت خواهند داشت؟

SH : ما این را هرچه ساده تر ساختیم. یعنی تورنمنت آنلاین ما دقیقا مثل مد آفلاین ما خواهد بود با این تفاوت که شما در برابر بازیکنان واقعی قرار خواهید گرفت. بازیکنان تیمشان را بر اساس اندازه تورنمنت انتخاب میکنند و بعد وارد مسابقات میشوند و با بازکنانی دیگر در همان دوره بازی میکنند. شما نمیتوانید با بازیکنی در همان دوره که تیم شما را انتخاب کرده بازی کنید. و در مراحل حذفی شما حریفی از مرحله گروهی را نخواهید دید. (مگر اینکه به آن مرحله برسید). این های قوانین جام واقعیند که به این بازی گذاشته شده اند.
قدرت و مهارت بازیکنان دلیل مسابقه دادن نیست; ما به جای آن, از جنگ ملت ها برای تشویق گیمرهای قوی تر به انتخاب تیم های ضعیفتر استفاده کردیم که با بازی کردن به عنوان تیمهای ضعیفتر امتیازهای بیشتری کسب کرده و باعث بالا رفتن رتبه ملیتشان در لیدربرد میشود. پس آن چیزی که شما خواهید دید تنوع در استفاده از تیم های ملی برای انلاین بازی کردن خواهد بود نه یک بازی آنلاین فوتبال معمولی با رنکینگ. بازی کردن در نقش تیم های ضعیفتر, امتیازات بیشتری را نصیب شما خواهد کرد. پس از دیدن تیمهایی مانند آندورا یا تاهیتی زیاد تعجب نکنید. اینها میتوانند مسابقات آنلاین را جذابتر کنند به جای اینکه مانند یورو تیمهای 5 ستاره را برداشته و همه را شکست دهید.

GS : بعد از این چه چیز های (مد) جدیدی برای آنلاین خواهید داشت؟ مثلا (برای مثال) شما میتوانید با یک تیم یکسان با بازیکنان دیگر به صورت آنلاین بازی کنید؟


SH : من نمیتوانم به این سوال پاسخ بدهم. فقط میتوانم این را بگویم امکانات دیگری در آنلاین وجود خواهند داشت که در اطلاعات بعدی فاش خواهند شد البته آنها هم جالبند.

GS : ما این را متوجه شدیم که در بازی امسال ارتفاع از دریا هر استادیوم در بازی تاثیر خواهد گذاشت. این به چه شکلی روی گیم پلی اثر خواهد گذاشت؟


SH
: ارتفاع از دریا روی گیمپلی به طور طبیعی اثر خواهد گذاشت ولی به شکلی زیرکانه. ما این تاثیر را در مرحله مقدماتی زمانی که بولیوی, آرژانتین را 6-1 در هم کوبید دیدیم. بدون شک آرژانتین تیم قوی تر است ولی در آن شب آنها نتوانستند با آن شرایط کنار بیایند. اگر شما در ارتفاع زیاد از دریا بوده باشید حتما میفهمید که این, قدرت شما را خیلی کمتر میکند. و شما خواهید دید که روی بازی اثر خواهد گذاشت.
همچنین, فیزیک توپ به طور جالبی تغییر خواهد کرد. توپ کمی سریعتر و مستقیمتر حرکت خواهد کرد چون مقاومت کمتری نسبت به هوا دارد. شما نمیتوانید شوت های 50 یاردی بزنید. شوتها کمی سختتر خواهند شد همچنین حفظ ارتفاع پایین توپ کمی سختتر خواهد شد.

GS : به عنوان سوال آخر شما فکر میکنید کدام تیم اسب سیاه شما (منظور شانس آن برای بردن کمترین است) است و کدام تیم شانس قهرمانی بیشتری دارد؟

SH : من فکر نمیکنم انگلیس قهرمان شود و اینو نمیگم که بدشانسه, و از آن برای مقام قهرمانی صرف نظر میکنم. تیم ما (انگلیس) دروازه بانان زیاد خوبی نداره.اگر انگلیس قهرمان نشود, دوست دارم که اسپانیا قهرمان شود چون انها از دو سال قبل خوب بازی کرده اند. اسب سیاه من میتواند یکی از تیم های آفریقایی باشد. فقط فکر کنم یکی از اونا میتونند تا نیمه نهایی پیش بروند.

من این متن رو تا اونجایی که تونستم ترجمش کردم. اگه اشکالی داشت ببخشید. البته یکی دوتا پاراگراف هم بود که متوجه نشدم که میتونید متن کاملش رو تو منبع ببینید.

منبع



 
Last edited by a moderator:

Radiance

کاربر سایت
Sep 19, 2007
1,662
نام
امین
ممنون آقا هادی.
یا ابولی!چیزایی که در مورد گیم پلی گفته فوق العاده اس.امیدوارم دروازه بانا تو فیفا 11 از اینی که گفته هم طبیعی تر بشن.
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
واقعا این FIFA داره عالی کار میکنه در این نسل شما توحه داشته باشین خصوصیات جدیدی که در این بازی هستش رو اضافه کنن در FIFA 11 در ضمن خود FIFA 11 هم نو آوری های جدیدی خواهد داشت درود بر EA Sport
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر