Red Faction: Guerrilla

Buyma

Your Onestop Merchshop
کاربر سایت
Mar 6, 2008
1,547
نام
سام
به به :biggrin1:

1203533596.jpg

بيش از 5 سال از اخرين زماني كه ماها از بازي زيباي Red Faction لذت برديم مي ميگذره و اين زمان زياد در حال اتمام هست چون Volition به سختي در حال كار بر روي شماره جديد (3) اين مجموعه يعني Red Faction: Guerrilla هست . اتفاقات بازي 50 سال بعد از شماره 2 هست . Guerrilla برعكس 2 شماره قبلي خودش ديگر يك بازي FPS نيست و حالا به يك بازي TPS تبديل شده . يك بازي زيبا با تخريب پذيري فوق العاده . گفتگو زير با James Hague كه Design Director بازي هست انجام شده است و توسط کسری عزيز ( 619 ) ترجمه شده است

IGN: ميشه به مردم ياد اوري كنيد شماره قبلي Red Faction در كجا به اتمام رسيد و بازي جديد از كجا شروع ميشه ؟

James Hague: در شماره قبلي بازي Red Faction شما سعي ميكرديد با پيوستن به نيروي دفاعي زمين ( Earth Defense Force ) به مريخ برويد تا Ultor Corporation شكست دهيد . حالا 50 سال از ان زمان گذشته و حالا در مريخ مستعمره تشكيل شده و نيروي دفاعي زمين هم تغيير شكل داده و به يك نظام ديكتاتوري تبديل شده . و حالا معدن چيان در حال به راه انداختن انقلابي ديگر هستند .

IGN: يكي از بزرگترين تغييرات كه بسيار اشكارا ( تابلو ) هست انتقال بازي از سبك اول شخص به سوم شخص هست . چرا چنين تصميمي رو گرفتيد ؟

Hague: ما هر دو مدل اول شخص و سوم شخص رو امتحان كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه نماي سوم شخص براي بازيكنان بهتر است . زماني كه تمام خرابي ها در اطراف بازيكن اتفاق مي افتد نماي سوم شخص از لحاظ قابليت رويت بهتره ميتونه نشان بده كه در كدام وسيله در حال سقوط است و اينكه شما چه قدر به خرابي ها نزديك هستيد . اما قطعا ما پايه و اساس بازي رو از FPS برداشت كرديم . و مبارزات بازي كاملا سفت و محكم هست و به طور بسيار فوق العاده اي تنظيم شده همانند چيزي كه شما از يك بازي FPS انتظار داريد .

IGN : مزيت شما نسبت مدل هاي قبلي در تخريب پذيري محيط چي هست ؟

Hague: خرابي ها در بازي هاي كامپيوتري يكي از حد فاصل هاي بزرگ براي نواوري هست . 15-20 سال پيش يادتونه قبل از گسترش دنياي 3 بعدي . بازي هاي 3 بعدي بدون مقياس ساخته شدندبه وسيله اشياي 2 بعدي و تكسچر ها ؟ در زمان حال تخريب پذيري در بازي ها حكم بازي هاي 3d در زمان گذشته ميدهند .يك سري حقه هاي جاوديي مثل Swapping model وparticle effects كه احساس تخريب و پذيري و خرابي رو به وجود مياورند. در Red Faction: Guerrilla تمام تخريب پذيري ها بر مبني فيزيك ساخته شدند و به صورتي هستند كه شما در دنياي واقعي انتظار داريد . ما ويژگي هاي ماده: نظير ويژگي هاي فيزيكي- توده ماده و انرژي حركتي رو در در اين تخريب ها مدل سازي ميكنيم . هيچ وقت چيزي رو دو بار تجربه نميكنيد و اين چيزي هست كه در بازي متوجه ميشويد

adbxbl.jpg

IGN: ايا چيزي كه تخريب شده در كل بازي به همان صورت باقي ميماند يا در جاهايي دوباره به حالت اوليه بر ميگرده ؟

Hague: خرابي ها در Red Faction: Guerrilla ماندگار هست . اگه شما يك ساختمان خراب و متلاشي كنيد . بعد به سمت ديگر مريخ رويد و مثلا 10 ساعت بعد برگرديد ساختمان دقيقا به همان صورتي كه شما ان را جا ترك كرديد خواهد بود . اما براي بازي كردن زماني بعضي چيز ها بعد از يك مدت زماني تعمير ميشوند مثل پل ها به خاطر اينكه انها ( پل ) باعث راننندگي بسيار راحت تر ميشوند . اما اين مثل يك محدوديت تكنيكي نيست .ما ميتونيم اين خرابي ها رو مثلا همون پل مثال من رو همانطور كه هست باقي بذاريم اما بعضي از ساختار ها هستند كه نقااط حساسي هستند و EDF بعد ها به اون احتياج داره .


IGN : شما چي كار ميكنيد تا سيستم كاور بازيتون با ديگر بازيهاي قابل توجه مثل Gears of War فرق داشته باشه ؟

Hague: ما ميخواهيم كه سيستم كاور گيري در بازيمان راحت باشه و به راحتي قابل استفاده باشه . به خاطر اينكه كليد بخشي از مبارزات در Red Faction: Guerrilla همينه . بزرگترين تفاوت در Red Faction: Guerrilla اينه كه سيستم كاور ارتباط مستقيم با خرابي و تخريب پذيري هاي مبني بر فيزيك دارد. اگر موشك فقط قسمت پايني ديوار رو باقي بذاره اون قسمت به طور اتوماتيك به عنوان يك كاور و سرپناه كوچيك استفاده كرد . پس بقيه رو هم خراب كنيد تا هيچ پوششي باقي نماند . از بين بردن سر پناه هاي دشمن در حالي كه سر پناه هايي براي خودت درست ميكني و از ان ها محافظت ميكني كليد بقا در برابر دشمنان سر سخت است .

IGN : اين دنياي چه قدر بزرگ هست ؟

Hague: يك دنياي بسيار بزرگ هست . و طبق مرجع از دنياي Saints Row هم بزرگ تر هست (هر دو اين بازي ها توسط Volition ساخته ميشود ) خواهشا به تيم سازنده Saints Row نگيد كه من يه همچين چيزي گفتم !!!!!

IGN: چگونه بازيكنان را بر روي داستان متمركز نگه ميداريد ؟

Hague: دنبال كردن داستان اصلي باعث ازاد شدن ماموريت هاي جديد و باز شدن محيط هاي جديد براي اكتشاف ميشه اما لحظه به لحظه بازي و ماموريت هاي جانبي هدفشون قسمتي از مبارز ها در guerrilla هست . شما داستان Red Faction مينوسيد طبق ان شكلي كه بازي ميكنيد . براي مثال يك Power Plant در يك واحه وجود داره . اين يكي از بخش هاي بازي هست كه به طور شديدي ازش توسط ماموران EDF ( نيروي دفاعي زمين ) محافظت ميشه . اين قسمت ماموريت شما يا يك قسمت منحصر به فرد Game Play نيست اما يك قسمت از دنياي بازي هست . هيج چيزي نميتونه جلوي شما رو بگيره كه همان اول اين همه راه را برويد به ان حمله كنيد . اگه شما موفق به انجام اين كار شديد civilian morale شما در اين منطقه اضافه ميشود . ما احترام زيادي به بازيكنان خودمان ميدهيم و ما ميخواهيم اين ازادي به اون ها بدهيم تا كاري كه ميخواهند رو انجام دهند . حالا شما ميخواهيد به اون Power Plant حمله كنيد در اول زماني كه civilian morale شما خيلي پايينه و اسلحه بزرگ وقوي نداريد ممكنه يك خونريزي شديد و قتل عام به وجود بياد اما ممكنه شما خوش شانس باشيد و در بريد. و ممكنه شما تصميم بگيريد بعدا حمله كنيد اما از يك راه بهتر مثلا استفاده از يك كاميون كه حاوي تانكر هيدروژن هست . بعد از اين شما با تمام سرعت به سمت دروازه حركت ميكنيد و در اخرين لحظات خودتو به بيرون پرتاب كنيد . هيچ راه حل از پيش طراحي شده اي وجود ندارد . اين به عهده بازيكنان هست كه چه طور بازي كنند و از چه تاكتيكي استفاده كنند .

2d82hqw.jpg

IGN:ايا مناطق به صورت پويا تغيير ميكنند وقتي كه شما به شورشيان كمك ميكنيد يا يك عمليات رو تكميل ميكنيد ؟

Hague: هر وقت شما يه منطقه رو ازاد كنيد نيرو هاي EDF از اونجا خارج ميشند . اما ممكنه انها بعدا تصميم بگيرند كه كه حمله رو به سمت انجا شروع كنند . هر وقت civilian morale در يك منطقه بالاتر بره مردم بيشتري براي مبارزه با تو خواهند بود . و اين كار اثر سديدي بر روي ازدي عمل و مبارزات شما داره .

IGN: بذاريد اين طوري بگم كه اصلا داستان براي من اهميت نداره توي اين بازي Open - World انجام بدم ؟

Hague: متونيد به كاروان ها حمله كنيد . به حمله هاي پارتيزاني ( غير نظامي ) بپونديد . به دنبال سنگ معدن باشيد . زائدات رو جمع كنيد تا براي سلاح هاي پيشرفته تر از اون استفاده كنيد . براي شروع مقداري تخريب كنيد اما يك جهان بسيار بزرگي هم هست كه بخواهيد انجا تخريب انجام دهيد . يك سري مخزن حاوي هيدروژن به رنگ ابي هست كه وقتي به انها شليك كنيد انها منفجر ميشنود . شما ميتوانيد اين مخزن ها رو برداريد و به مكان هاي مختلف ببريد . انها رو در كاميون ها بذاريد . و يا يك ساختمان با ان احطاطه كنيد و اين طوري ميتونيد بدون استفاده از هيچ مواد منفجره ديگه ايد كل يك سيستم رو متلاشي كنيد .

IGN: ايا مولتي پلير اين بازي هم همانند خودش به صورت Open-World هست ؟ مثل بازي GTA ه ؟

Hague: مولتي پلير بازي به صورت يك سري مود و حالت خاص هست . كه از سيستم تخريب بازي RFG استفاده ميكنند . ما يك سري مد كلاسيك داريم كه خيلي متفاوت بازيشون متفاوت هست وقتي همه چيز قابل از بين رفتن هست . اما يك سري مدهاي جديد هم هست . همراه ما باشيد . ما در اينده اي نزديك بيشتر درباره اين موارد توضيح ميدهيم .!!

تريلر بازي درباره تخريب و موارد ديگر بازي

2wec5qb.jpg


Red Faction: Guerrilla

Developer: Volition Inc.
Publisher: THQ
Platform: X360, Windows, PS3
Genre: Sci-Fi Shooter
Release date: TBA 2009
 

hesam_samy

کاربر سایت
Mar 27, 2008
61
نام
حسام
Red Faction Guerilla

Red Faction Guerilla بازی Multi-Platform ای است که توسط Volition ساخته شده و توسط THQ در سه ماه اول سال 2009 منتشر خواهد شد. سری بازی Red Faction از آن دسته از عناوینی هستند که به خاطر ویژگی های خوب حالت چند نفره و بخش تک نفره ی مهیج، همیشه مورد ستایش قرار گرفته اند. تا قبل از RF: Guerrilla تمامی نسخه های قبلی این سری بازی ها به صورت دید اول شخص انجام می شدند، اما در این نسخه بازی به صورت سوم شخص دنبال می شود.

در فوریه 2008، سومین قسمت از بازی RF معرفی شد و جزئیاتی از بازی به نمایش در آمد، همچنین اعلام شد که این بازی به صورت Multi Platform خواهد بود و به روی چندین پلتفورم عرضه می شود. در 15 جولای 2008، Rick White یکی از تولید کنندگان شرکت Volition دمویی از بازی را برای اولین بار در نمایشگاه E3 در کالیفرنیا به نمایش گذاشت تا همه با حال و هوای این نسخه آشنا شوند.

بازی RF: Guerrilla در سال 2208 یعنی 50 سال بعد از شماره اول RF و چیزی حدود 45 سال بعد از شماره دوم RF اتفاق می افتد. نیروهای همان (EDF (Earth Defense Force که در شماره اول به عنوان بیگانگان شناخته می شدند در این شماره تغییراتی کرده اند. EDFها انسان ها را دزدیده و آنها را مجبور به کار کردن جهت منافع خود می کنند. می توان گفت که EDFها دشمنان اصلی در نسخه RF: Guerrilla نیز هستند. در این نسخه بازیباز در نقش کاراکتر مردی به نام Alec Mason ایفای نقش می کند. او معمولآ ژاکتی سبز رنگ و نوعی شلوار مخصوص را به تن دارد. او مردی با گذشته ای کاملاً نامعلوم است ولی به طریقی به جنگ با EDFها پرداخته و یکی از ارکان گروه دوباره تشکیل شده ی Red Faction شده است. همچنین لازم به ذکر است که بیشتر وقایع بازی بر روی سطح مریخ رخ می دهد.

همانطور که قبلاً گفته شد برخلاف نسخه های قبلی، بازی RF: Guerrilla یک بازی سوم شخص است. بازیباز در بازی می تواند بپرد، بدود، وسایل نقلیه را بدزدد و در دنیایی کاملاً باز (Open World) از اسلحه ها و وسایل نقلیه برای مبارزه با نیروهای EDF استفاده کند. در دمویی که در نمایشگاه E3 از بازی به نمایش در آمد نشان داده شد که بازیباز می تواند از اسلحه های گرم، سرد و اسلحه های انفجاری استفاده کرده و هر نقطه از محیط بازی را تخریب کند. اسلحه های بازی اکثرآ شامل: Machine Gun، اسلحه ی پرتاب راکت، نارنجک، نوعی چکش سنگین و بسیاری از انواع دیگر اسلحه هاست.

نوعی اسلحه ی مخصوص نیز در بازی به نام Grinder (دندان آسیاب) وجود دارد که توسط معدن کاران ساخته شده که می تواند تیغه هایی را به سمت دشمنان و اشیا پرتاب کند. این اسلحه در هنگام استفاده به روی انسانها می تواند اعضای بدن آنها را قطعه قطعه کرده و از هم جدا کند و هنگام استفاده به روی اشیا این تیغه ها می توانند به آنها بچسبند و گاهاً نوعی از نردبان را جهت بالارفتن ایجاد کنند.

وسایل نقلیه نیز یکی دیگر از ویژگی های بازی هستند که شامل: APCها، تریلرهای 6 چرخ، بولدوزرهایی که قادر به راه رفتن هستند، مجموعه ای از جت پکها و خیلی از وسایل نقلیه دیگر می شوند. بازی نوعی سیستم رادیویی نیز خواهد داشت که اطلاعات سردسته را می تواند به بقیه کاراکتر ها بدهد. سیستم سنگرگیری و پنهان شدن جدیدی نیز به بازی اضافه شده است به علاوه حالتی به نام Geo-Mod نیز امکان اضافه کردن عناصر زیادی را در بازی بوجود آورده است.

حالت چند نفره نیز در این نسخه با خصوصیاتی تازه وجود خواهد داشت. در اواسط سال 2008، Volition نسخه ی بتای محرمانه ای از حالت چند نفره بازی را در اختیار مایکروسافت و دیگر شرکتهای مرتبط قرار داد تا از عیب ها و کمبودهای این حالت آگاه شود.

اعلام شده است که بازی دارای چندین حالت مختلف برای حالت چندنفره است، به عنوان مثال حالت Team DeathMatch را می توان نام برد که با توجه به محیط تخریب پذیر بازی هرج و مرجی واقعی و هیجانی فوق العاده را ایجاد خواهد کرد که به همین خاطر به این حالت در این بازی Team Anarchy نیز گفته می شود.

مکان های حالت چند نفره هم از برخی مکان ها و Mapهایی که در حالت تک نفره وجود دارد گرفته شده است البته به همراه برخی مکان های دیگر که به عنوان مثال می توان به Capital City EOS و مرکز معدن کاری Parkers اشاره کرد.

حرف آخر اینکه بازی Red Faction: Guerrilla با توجه به فیزیک قدرتمند و محیط تخریب پذیر آن به علاوه ی حالت چند نفره ای که در نسخه های قبلی همیشه یکی از بهترین ها بوده است، می تواند به عنوان یکی از بازی های Open World بسیار خوب سال 2009 باشد.
لازم به ذکر است تاریخ دقیق عرضه ی بازیزی برای 06/09/2009 است
 

Hooshi

کاربر سایت
May 8, 2007
1,082
نام
Houshang
سلام
امروز از طرف THQ برای من email اومد به همراه کد دانلود دموش فردا که دانلود کردم ميام بيشتر توضيح ميدم!:biggrin1:
 
آخرین ویرایش:

RezaRazeR

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,432
نام
Reza
چه بو خاکی بلند شد:D
خب این بازی هم گل کاشته...امتیازات خوفی بر جا گذاشته...بعد عمری یه بازی اومد که 360 رو به خاطرش روشن کرده و وقت طلا رو به عشقش تلف کنیم:D
مثل اینکه لینکش هم اومده...یکی از بچه ها گذاشته بود...
برید حالش رو ببرید جا ما هم خالی کنید!
 

Morgoth

کاربر سایت
Jan 15, 2009
1,656
نام
پوريا
با اجازه ي اقا فريدون امتياز زير 9 هم داره.ign 8 داده بهش.
TeamXbox 9 / 10
IGN 8 / 10
Worth Playing 9.3 / 10
PGNx Media 9 / 10
GamingExcellence 9.3 / 10
GameShark A-
Deeko 9.5 / 10
Gameplayer 9 / 10 Ma
MS Xbox World 9.5 / 10
 

genaveh

کاربر سایت
Mar 6, 2006
1,435
نام
علی
گیم پلی که از بازی دیدم فیزیک و تخریب پذیری خیلی عالی بود واقعا خوشحال شدم بالاخره بعد از مدتها یه بازی اومد که ارزش وقت گذاشتن داشته باشه!
فقط امیدوارم ناامیدمون نکنه:-"
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر