همونطور که میدونید Sony در آخرین Firmware خود برای PS3 سیستمی شبیه به سیستم Achievement در X360 راه اندازی کرده ، به اسم Trophy .
این سیستم احتمالا تمام بازیهایی که از این به بعد برای PS3 عرضه میشه رو ساپورت میکنه . همچنین تعداد محدودی از بازیهای قبلی مثل Uncharted - Burnout - Warhawk و ... هم قراره بزودی بوسیله Patch امکان استفاده از این سیستم رو داشته باشن .
اما در حال حاضر Trophy فقط در یکی از بازیهای Arcade که به صورت انحصاری برای PS3 عرضه شده فعال میباشد .
این بازی Super Stardust HD هست که میتونید به قیمت 10 دلار از PS Store بخرید .
من شخصا نحوه عملکرد Trophy خیلی برام روشن و واضح نبود و چون بازی SS HD رو داشتم تونستم تقریبا بطور کامل آشنا بشم با این سیستم .
هر بازی دارای یک مقیاس درصدی برای Trophy ها میباشد ( 0 تا 100 درصد ) .
و همچنین دارای تعدادی Trophy ( بستگی داره به هر بازی ، مثلا SS HD دارای 17 Trophy ) میباشد در چهار ارزش مختلف : Platinum ( بالاترین ارزش ) - Gold ( دوم ) - Silver ( سوم ) و Bronze ( پایین ترین ارزش )
Trophy ها دارای تعریفی هستند که طبق اون تعریف باید کاری رو توی بازی انجام بدید تا Trophy رو Unlock کنید .
این تعاریف ( کارهایی که باید توی بازی انجام بدید ) هر چی سخت تر باشه دارای Trophy با ارزش تری هست .
و هر چی Trophy با ارزش تر باشه درصد بیشتری از مقیاس بازی جلوتر میره .
مثلا SS HD دارای 9 برنز - 6 نقره - و 2 طلا میباشد ( Trophy خیلی سختی نداشته که بهش Platinum بدن و ممکنه یک بازی هم Trophy آسون نداشته باشه که Bronze بدن بهش )
همونطور که در عکس ها میبیند مثلا من یک Trophy که Bronze بوده گرفتم و 3 % از کل Trophy های بازی با این Bronze جلو رفته .
قسمت Profile هر شخص در PSN به یک کارت تبدیل شده که دارای 3 صفحه میباشد ( با R1 و L1 صفحه ها عوض میشه ) دو صفحه مربوط به Trophy و Level شخص . یک صفحه هم اطلاعاتی جزئی از هر شخص .
در صفحه اول از این کارت دو مورد نمایش داده میشه :
1- تعداد کل Trophy های گرفته شده .
2- Level شخص که با توجه به تعداد و جنس Trophy ها پیشرفت میکنه ( هر Level Bar که پر بشه یک عدد به Level اضافه میشه )
صفحه دوم هم به صورت کامل تر تعداد و جنس Trophy های گرفته شده رو نشون میده .
این سیستم احتمالا تمام بازیهایی که از این به بعد برای PS3 عرضه میشه رو ساپورت میکنه . همچنین تعداد محدودی از بازیهای قبلی مثل Uncharted - Burnout - Warhawk و ... هم قراره بزودی بوسیله Patch امکان استفاده از این سیستم رو داشته باشن .
اما در حال حاضر Trophy فقط در یکی از بازیهای Arcade که به صورت انحصاری برای PS3 عرضه شده فعال میباشد .
این بازی Super Stardust HD هست که میتونید به قیمت 10 دلار از PS Store بخرید .
من شخصا نحوه عملکرد Trophy خیلی برام روشن و واضح نبود و چون بازی SS HD رو داشتم تونستم تقریبا بطور کامل آشنا بشم با این سیستم .
هر بازی دارای یک مقیاس درصدی برای Trophy ها میباشد ( 0 تا 100 درصد ) .
و همچنین دارای تعدادی Trophy ( بستگی داره به هر بازی ، مثلا SS HD دارای 17 Trophy ) میباشد در چهار ارزش مختلف : Platinum ( بالاترین ارزش ) - Gold ( دوم ) - Silver ( سوم ) و Bronze ( پایین ترین ارزش )
Trophy ها دارای تعریفی هستند که طبق اون تعریف باید کاری رو توی بازی انجام بدید تا Trophy رو Unlock کنید .
این تعاریف ( کارهایی که باید توی بازی انجام بدید ) هر چی سخت تر باشه دارای Trophy با ارزش تری هست .
و هر چی Trophy با ارزش تر باشه درصد بیشتری از مقیاس بازی جلوتر میره .
مثلا SS HD دارای 9 برنز - 6 نقره - و 2 طلا میباشد ( Trophy خیلی سختی نداشته که بهش Platinum بدن و ممکنه یک بازی هم Trophy آسون نداشته باشه که Bronze بدن بهش )
همونطور که در عکس ها میبیند مثلا من یک Trophy که Bronze بوده گرفتم و 3 % از کل Trophy های بازی با این Bronze جلو رفته .
قسمت Profile هر شخص در PSN به یک کارت تبدیل شده که دارای 3 صفحه میباشد ( با R1 و L1 صفحه ها عوض میشه ) دو صفحه مربوط به Trophy و Level شخص . یک صفحه هم اطلاعاتی جزئی از هر شخص .
در صفحه اول از این کارت دو مورد نمایش داده میشه :
1- تعداد کل Trophy های گرفته شده .
2- Level شخص که با توجه به تعداد و جنس Trophy ها پیشرفت میکنه ( هر Level Bar که پر بشه یک عدد به Level اضافه میشه )
صفحه دوم هم به صورت کامل تر تعداد و جنس Trophy های گرفته شده رو نشون میده .