روش استفاده بهینه از X360 با مانیتور

alizandi123

کاربر سایت
Aug 8, 2006
61
نام
علی
خیر-به هیج وجه نمیشه! ، بشه هم اندازه خود لپتاپت خرج بر میداره



شما یک عدد کابل VGA مخصوص XBOX 360 تهیه می کنید ، کابل تصویرش رو که RCA-15Pin-VGA هست رو وصل می کنی به مانیتورت که احتمالا به مشکل نر و ماده بودن سوکتش بر میخوری که به یه تبدیل 2 هزار تومنی مشکلش حل میشه ، صداش رو هم به اسپیکرت وصل می کنی و لذت میبری :D

----------------------------------------

توجه توجه : مانیتور سامسونگ SN2033 اصلا به درد 360 نمیخوره به علت رزولوشن 1600در900 و تنها ورودی VGA

آقا من خودم قبلا" این کارو با کابل VGA انجام دادم ولی تصویر تاره و اون شفافیت تلویزیونو نداره می خواستم با HDMI To DVIانجام بدم بلکه بهتر شه
 

mohsen.haftom

کاربر سایت
Dec 9, 2008
66
نام
mohsen
داداش آخر کسی جواب ما رو نداد که 2033 رو می خوام با پ ورت خودش که vga هست به hdmi تبدیل کنم و به pc که گرافیکم یه تبدیل واسه hdmi داره بزنم اصلا می شه ؟ اگه اره چه جوری ؟؟ لطفا کمکم کنید خواهش می کنم!
 
آخرین ویرایش:

Hamed PC

کاربر سایت
Oct 5, 2008
916
نام
Hamed
سلام
من مانیتور DFX1793 سامسونگ دارم
کیفیت 1280x1024 .
حالا به نظرتون کیفیتش از TV بهتر میشه واسه اینکار؟
کابل رو کی واسه فروش داره؟
کارت گرافیک من DVI داره ولی مانیتور نداره چاره ای هست؟
 
آخرین ویرایش:

Captain Mitchell

کاربر سایت
Sep 21, 2007
4,228
درود،

من الان کابل HDMI رو وصل ميکنم ... بعضی مواقع درست ميشه صدا مياد... بد خاموش ميکنم کنسول رو دوباره روشن ميکنم... صدا قطع ميشه

دوباره صدا نداره...

کابلم رو با PS3 امتحان کردم... مشکل ندارم!

مانيتورمم : W2261V

راستی زمانی که لوگويی 360 مياد صدا داره ...

ولی بعد تق صدا ميده ... صدا کلا قطع ميشه ...

چرا اينطوريه..

-------

EDIT :

من کنسول رو به LCD خونه وصل کردم ... ديدم صدا اونجا دارم...

البته LCD هم موردی نداره چون : با PS3 صدا دارم...

شايد مارک کابل خاصی بايد بگيرم يا ... نميدونم دوستان کمک کنن لطفاً
 

gameware

کاربر سایت
May 5, 2006
1,393
نام
مهبد
راهنمای خرید مانیتور برای بازی کردن با XBOX 360:

برای نمایش جرئیات کامل بازی های XBOX 360 به یک نمایشگر با رزولوشن بالا احتیاج داریم. از آنجا که تلویزیون های معمولی رزولوشن پایینی دارند و تلویزیون های HD نسبتا گران قیمت هستند و همچنین به اندازه مانیتورها برای استفاده با کامپیوتر مطلوب نیستند ، کاربران می توانند با تهیه مانیتور مناسب ، هم در هزینه صرفه جویی کرده و هم از کنسول استفاده کامل را ببرند.
اولین و مهمترین مشکلی که در انتخاب مانیتور برای کنسول پیش می آید ، پیدا کردن مانیتور با نسبت تصویر (Aspect Ratio) مناسب است که من سعی می کنم در رابطه با این مساله یه سری توضیحات بدم:


انواع نسبت تصویر موجود در مانیتور ها:

  1. نسبت تصویر معمولی 4:3 : این نسبت تصویر بیشتر در نمایشگر های CRT (لامپ تصویری) و مانیتور های LCD قدیمی دیده می شود.بین نسبت تصویرهای استاندارد بیشترین شباهت به شکل "مربع" را دارد و در حال حاضر خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. تصویر عریض (Wide) با نسبت 16:9 : نسبت تصویر استاندارد برای مشاهده محتوای HD و بازی های این نسل. تمامی HDTV ها از این نسبت استفاده می کنند و کلیه رزولوشن های HD بر اساس این نسبت هستند و جدیدا شرکت های مانیتور سازی بیشتر به این نسبت تصویر روی آورده اند.*بهترین گزینه*
  3. تصویر عریض (Wide) با نسبت 16:10 : تا مدتی قبل اکثر مانیتورها بر اساس این نسبت تصویر ساخته می شدند. بیشتر برای کار با کامپیوتر مناسب است و نسبت به تصویر 16:9 مقداری بلند تر است و در هنگام تماشای محتوای HD در این نوع مانیتور ها ، دو نوار سیاه نسبتا باریک در بالا و پایین صفحه پدید می آیند ، یا به اندازه آن دو نوار ، تصویر کشیده می شود.
یک بازی استاندارد HD در 3 مانیتور با 3 نسبت تصویر مختلف:

Wides.jpg


عملکرد XBOX 360 در نسبت تصویر های مختلف:

  1. نسبت تصویر 4:3 : کنسول X360 به دو صورت از این نوع تصویر پشتیبانی می کند: Letterbox شده و یا Full Screen
    در حالت Letterbox شده ، دو نوار مشکی در بالا و پایین صفحه ظاهر می شوند و بازی ، نسبت تصویر اصلی خود یعنی 16:9 را حفظ می کند و نسبت به عرض مانیتور ، کوچک می شود.(مانیتور سمت راست در عکس اول)
    در حالت Full Screen بازی بصورت تمام صفحه اجرا می شود. (تعدادی از بازیها ، این حالت را ساپورت نمی کنند.)
  2. تصویر عریض 16:9 :از آنجایی که این نسبت تصویر ، استاندارد بازیهای XBOX 360 و فیلمهای HD است ، بازیها در این حالت ، بصورت تمام صفحه اجرا می شوند. (مانیتور وسط در عکس اول)
  3. تصویر عریض 16:10 : کنسول XBOX 360 تا قبل از عرضه NXE (نرم افزار جدید کنسول) ، نسبت به این نوع تصویر هیچگونه پشتیبانی نداشت. بنابراین کاربران مجبور بودند بازیها را در رزولوشن های با نسبت 16:9 اجرا کنند که در این حالت تصویر کشیده می شد. بعد از عرضه NXE ، دو رزولوشن با این نسبت تصویر به لیست رزولوشن های قابل استفاده کنسول اضافه شدند. ولی فقط بصورت Letterbox شده ، یعنی بالا و پایین تصویر دو نوار نسبتا کوچک مشکی مشاهده می شود. (مانیتور چپ در عکس اول)
مشکل عدم تطابق با Native Resolution :

در مانیتور های LCD قابلیت جابه جایی و تغییر تعداد پیکسل ها وجود ندارد.بنابراین پیکسل ها در بزرگترین رزولوشن قابل نمایش توسط دستگاه (رزولوشن Native) در جای خود ثابت هستند ، نه تکان می خورند و نه کم و زیاد می شوند!. مشکل در اینجا اینست که اگر خروجی ما (کامپیوتر یا کنسول) رزولوشنی پایین تر از این حد داشته باشد -حتی یک پیکسل- مانیتور آن را می کشد تا به اندازه رزولوشن نیتیو در آورد. بعنوان مثال ، اگر شما رزولوشن یک مانیتور CRT را از 1280x1024 به 640x480 تغییر دهید ، تعداد پیکسل ها نصف می شود و تعداد باقیمانده از هم فاصله می گیرند تا تصویر اندازه کل مانیتور شود ؛ در این حالت جزئیات تصویر کم می شود ولی کیفیت دست نخورده باقی می ماند. ولی اگر همین عمل را در یک مانیتور LCD انجام دهید ،پیکسل ها تکان نمیخورند و مانیتور با کشیدن تصویر دریافتی به اندازه مورد نظر ، به کیفیت تصویر لطمه می زند.
پس اگر قصد خرید مانیتور دارید ، حتما توجه کنید که بزرگترین(بیشترین) رزولوشن قابل نمایش مانیتور شما ، دقیقا در لیست رزولوشن های پشتیبانی شده در XBOX 360 باشد.

●لیست رزولوشن های پشتیبانی شده توسط XBOX 360 :

در نسبت تصویر 4:3 :
640x480
1024x768
1280x1024
(رزولوشن 1600x1200 پشتیبانی نشده.)

در نسبت تصویر 16:9
848x480
1280x720
1360x768
1920x1080
(رزولوشن های 1600x900 و 1366x768 پشتیبانی نشده اند)

در نسبت تصویر 16:10
1440x900
1680x1050
(رزولوشن 1920x1200 پشتیبانی نشده)


راهنمای استفاده از مانیتور برای بازی کردن با XBOX 360:

●کابل ها و تبدیل های مورد نیاز :

نسبت به کابلها و پورت های پشتیبانی شده توسط مانیتور شما ، چند حالت می تواند پیش بیاید که راهنمای استفاده از مانیتور در هرکدام از این شرایط نوشته شده:


  • مانیتور شما فقط یک کابل VGA دارد که از مانیتور جدا نمی شود:
در این حالت شما به یک کابل VGA مخصوص XBOX 360 و یک "تبدیل VGA دو سر ماده" احتیاج دارید. قسمت مخصوص کابل را به کنسول وصل کنید ، کابل مانیتور را به "تبدیل VGA دو سر ماده" وصل کنید و سپس آن را به کابل VGA ، همچنین برای صدا می توانید از خروجی دیجیتال یا معمولی کابل VGA استفاده کنید

  • مانیتور شما فقط یک کابل VGA دارد که از مانیتور جدا می شود.
کلیه موارد بالا را انجام دهید ، فقط دیگر نیازی به تبدیل دوسر مادگی ندارید چون وقتی کابل VGA مانیتور را از مانیتور جدا می کنید ، پورت مانیتور ماده است و کابل کنسول به آن وصل می شود.

VGA-Cable.jpg

عکس یک کابل VGA


  • مانیتور شما پورت HDMI و خروجی صدا دارد.
در این حالت باید کابل HDMI (در جعبه X360 Elite موجود است و در فروشگاههای مربوطه قابل خریداری) را به کنسول و مانیتور وصل کنید و صدا را از خروجی مانیتور بگیرید.

  • مانیتور شما پورت HDMI دارد ولی خروجی صدا ندارد.
در این حالت باید کابل HDMI (در جعبه X360 Elite موجود است و در فروشگاههای مربوطه قابل خریداری) را به کنسول و مانیتور وصل کنید و برای صدا گرفتن ، باید کابل مخصوص خروجی صدای X360 را تهیه کنید (XBOX 360 Audio Adapter)
همچنین می توانید صدا را از کابل HD/AV یا Composite موجود در جعبه بگیرید ، اما قسمتی که به کنسول متصل می شود در این دو کابل خیلی قطور است و در کنار HDMI با هم در کنسول جا نمی شوند ، بنابر این مجبورید به قطر کابل HDMI ، پلاستیک کابل مورد نظر خود را ببرید تا در کنار هم متصل شوند. (این کار در برخی موارد باعث هنگ دستگاه شده.)


  • مانیتور شما پورت DVI داردیا هردوی DVI و VGA را دارد ولی میخواهید از DVI استفاده کنید.
در این حالت باید کابل HDMI (در جعبه X360 Elite موجود است و در فروشگاههای مربوطه قابل خریداری) را به یک تبدیل HDMI-to-DVI وصل کنید ، سپس HDMI را به کنسول و DVI را به مانیتور وصل نمایید.
همچنین اگر کابل HDMI ندارید ، می توانید بجای خرید کابل و تبدیل ، یک کابل HDMI-to-DVI بخرید.
برای صدا گرفتن ، باید کابل مخصوص خروجی صدای X360 را تهیه کنید (XBOX 360 Audio Adapter)
همچنین می توانید صدا را از کابل HD/AV یا Composite موجود در جعبه بگیرید ، اما قسمتی که به کنسول متصل می شود در این دو کابل خیلی قطور است و در کنار HDMI با هم در کنسول جا نمی شوند ، بنابر این مجبورید به قطر کابل HDMI ، پلاستیک کابل مورد نظر خود را ببرید تا در کنار هم متصل شوند. (این کار در برخی موارد باعث هنگ دستگاه شده.)

CABLESPORTS.jpg


موفق باشید.

________________________________

قا من خودم قبلا" این کارو با کابل VGA انجام دادم ولی تصویر تاره و اون شفافیت تلویزیونو نداره می خواستم با HDMI To DVIانجام بدم بلکه بهتر شه
نه ، با HDMI-DVI باید DVI رو به VGA تبدیل کنی که در حین این تبدیل نمیدونم چی میشه که همه چی از بین میره!
 
آخرین ویرایش:

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,010
نام
خلیل
سلام به همه دوستان

دوستانی که در این تاپیک فعالیت دارند و جواب سوالات دوستان را می دهند مطلبی توسط مهبد جان gameware
نوشته شده که در پست اول تاپیک قرار گرفته، این کار برای جلوگیری از سوال و جواب های تکراری در این تاپیک
صورت گرفته و شما دوستان سعی کنید برای رفع این مشکل، نظر کاربران را برای یافتن جواب های خود به پست اول تاپیک
مراجعه کنند، به مرور زمان و داشتن اطلاعات بیشتری توسط شما دوستان پست اول تاپیک به تدریج کامل تر خواهد شد.

با تشکر


حق نگهدار
 

hedi720

کاربر سایت
Feb 7, 2008
199
نام
هدایت
سوال1 : آیا 1360x768 در مانیتور حکم همون 1080i رو داره ؟ چون مقدار پیکسل ها با هم برابرن ؟؟؟ :confused: اما مانیتور که بصورت Interscale اسکن نمیشه یعنی این رزولوشن در مانیتو بصورت پروگراوسیو اسکن میشه ؟؟؟:confused:
سوال2 :آیا میشه 720P بصورت Interscale اسکن بشه ؟؟؟:confused:
 

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
سوال1 : آیا 1360x768 در مانیتور حکم همون 1080i رو داره ؟ چون مقدار پیکسل ها با هم برابرن ؟؟؟ :confused: اما مانیتور که بصورت Interscale اسکن نمیشه یعنی این رزولوشن در مانیتو بصورت پروگراوسیو اسکن میشه ؟؟؟:confused:
سوال2 :آیا میشه 720P بصورت Interscale اسکن بشه ؟؟؟:confused:
1366x768=1080i
 

sharoshor

کاربر سایت
Mar 6, 2007
1,165
نام
شهاب
سلام به دوستان
من مانيتورم crt هستش.(f700p)(17)و تا 1440*1920رو ساپورت داره.اما تصوير به حالتي در مياد که برا ديدن چپ و راست دستکتاپ بايد موس رو تکون داد.حالا ميخوام ببينم وقتي 360 رو وصل کنم به مانيتور اخرين رزولوشني که ميشه انتخاب کرد چيه؟
بعدشم اينکه اين کابل vga و کابل صدا توي مدل premium هستش؟
ممنون
 

sharoshor

کاربر سایت
Mar 6, 2007
1,165
نام
شهاب
سلام به دوستان
من مانيتورم crt هستش.(f700p)(17)و تا 1440*1920رو ساپورت داره.اما تصوير به حالتي در مياد که برا ديدن چپ و راست دستکتاپ بايد موس رو تکون داد.حالا ميخوام ببينم وقتي 360 رو وصل کنم به مانيتور اخرين رزولوشني که ميشه انتخاب کرد چيه؟
بعدشم اينکه اين کابل vga و کابل صدا توي مدل premium هستش؟
ممنون
کسی دیگه اینجا نمیاد؟
 

jj20

کاربر سایت
Jun 21, 2006
1,013
نام
jj20
سلام
بهترین روش برای وصل کردن مانیتور زیر به x360 که صدا و تصویر با بهترین کیفیت دریافت شه چیه:
samsung 1931 bw
پیشا پیش از جوابتون ممنون:love:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر