اولین و تخصصی ترین تاپیک در زمینه های 3dmax,maya,mentalray,digital fusion,vray,...

mehran.3d

کاربر سایت
Aug 23, 2008
108
نام
mehran
یکی از اون 2 تا آموزشها که گذاشتن رو که دیدم واقعا حال کردم نشون میداد که واقعا حرفه ای هستن اگر همین جور آموزشها برای مایا هم داشته باشن من که مشتریم حداقل برای خرید dvd آموزشی :biggrin1:

ایشالا هر چه زودتر سایت خفن تر بشه :laughing:
برای مایا هم به زودی در سایت upload میشه .ممنون از همکاریت و مطمینن سایت با حرفه ا ی بودنش هر روز بهتر خواهد شد:love:
 

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
منظورم ساییتون بود که البته الان باز شد. اما اون موقع نمی دونم چرا باز نشد
این نمونه های پیش فرض که بچه ها می گن کجای سایته
 

M8CRX

کاربر سایت
Feb 21, 2007
589
نام
مهرداد
Professional Amatorism !

سلام .

کار شما قابل تقدیره و امیدوارم کمی حوضه فعالیت ها رو هم گسترش بدین ... جداً پیشنهاد میکنم با توجه به اعتبار اساتید و سطح بالای آگاهی و دغدغه کاملاً مشخص اساتید عزیز ، بد نیست سعی کنید با وزارت علوم هم همکاری داشته باشید و در نتیجه با برگزاری امتحانات معتبر و حقیقتاً با هدف ارزیابی ، برای علاقه مندان حرفه ای و پی گیر مدارک شاخص صادر کنید.

بنده دارای مدرک A در زمینه M.R.S ( Maya Render Scripting ) s هستم و همیشه آرزو داشتم تا مکانی معتبر برای آموزش به علاقه مندان وجود داشته باشه ... البته مشخصه که سایت هنوز در آغاز راه قرار داره و به عناوین پر شمار دیگه ای که مربوط به دنیای CG میشه ( به طور مثال همین MRS که ذکر شد ) نپرداخته ...

همین طور میشه به عدم توجه کافی سایت به MAYA اشاره کرد که تمام اساتید جهانی حتی اساتید 3DMAX به قدرت و گستردگی و انعطاف MAYA تاکید میکنن . البته به نظر میرسه تسلط بر MAYA نسبت به 3D MAX بسیار سخت تر باشه اما نتیجه کار کاملاً قابل قبول و نسبت به پروژه های خلق شده به وسیله 3D MAX دارای بعد واقع گرایانه و عمق تاثیر بسیار بیشتریه ...
البته کاملاً مشخصه که دیگه نیمشه توقع داشت که یک نفر بر تمام ابزار و ابعاد هر یک از این دو نرم افزار مخصوصاً MAYA تسلط داشته باشه و هنرآموزان و علاقه مندان سعی میکنن فقط بر یکی از ابعاد خلق آثار 3D تسلط کافی و خلاقیت بالا دست پیدا کنن .

به طور مثال امروزه به بحث Lighting فقط به عنوان ایجاد منابع نوری مخطلف و تاثیر اونها بر Material های مخطلف توجه نمیشه ، بلکه دقیقاً مشابه Lighting در یک اثر سینمایی و اهمیت بالای اون در ایجاد جو و میزانسن مورد نظر کارگردان یا خالق اثر و تاثیر اون بر تداعی ذهنیات و تغییر دید در مخاطب به شکل کاملآً علمی و حتی فلسفی و از دید زیبایی شناختی نگاه میشه به شکلی که امروزه نور پردازی خوب اون نور پردازی ای هست که بر اساس جو اثر 3D و خلق نوعی فضای تاثیر گذار بر مخاطب مطابق با اهداف و زمینه های اثر 3D ایجاد شده باشه و بتونه موازی با سایر موارد تاثیر گذار بر مخاطب مثل صدا ، شخصیت ها ، زمان و مکان ، و رویداد ها ، در پیشبرد و روند اثر نقش داشته باشه نتیجتاً تنها تسلط فنی بر Lighting در یک محیط سه بعدی و WorkSpace مد نظر نیست و به دلیل گستردگی موضوع ، فرد باید بر ابعاد هنری و زیبایی شناختی نورپردازی نیز تسلط پیدا کنه .

این امر در مورد ابعاد دیگه یک نرم افزار سه بعدی مخصوصاً ابزاری به گستردگی و اعجاب MAYA هم صادقه ... امروزه همون طور که به خلق یک اثر سینمایی نگاه میشه بر آثار انیمه و Animation های حرفه ای هم نگاه میشه و به همون شکل که یک کارگردان به تنهایی نمیتونه یک اثر سینمایی متوسط به بالا خلق کنه یک Animator هم نمیتونه به تنهایی یه Animation متوسط به بالا و قابل قبول خلق کنه .

متاسفانه این ذهنیت تسلط بر همه چیز و همه کاره شدن همیشه گربان گیر اکثر اساتید هم وطن بوده و میشه دلیل عدم پیشرفت در اکثر زمینه هارو همین نا پختگی ذهنیت و دید کاربلدان هر عرصه دونست ... یکی از بزرگان میفرمایند : همه ما دریایی از علم هستیم اما دریایی که عمقش بیشتر از چند سانتی متر نیست !

البته این تلاش ها میتونه زمینه ساز پیشرفت فردی افراد و علاقه مندان به دنیای CG در زمینه های که در آینده در پیش خواهند گرفت باشه ، اما باید قبول کنیم که به هیچ وجه کافی نیست. و اگر مدعی آموزش در این زمینه هستیم طبیعتآً باید پاسخ گوی هر سطح از نیاز هنرآموز در هر زمینه ای از فرایند خلق آثار 3D باشیم و هدف یک مرکز آموزشی به هیچ وجه نباید صرفاً آموزش پایه ها و نکات اولیه دنیای گسترده و عظیم و اعجاب انگیز CG باشه و باید بتونه تمام نیاز هنرآموزان رو در هر سطحی و هر زمینه ای به طور کامل برطرف کنه .

امیدوارم این امر برای اساتید عزیز و بزرگوار A.R Academy و علاقه مندان حرفه ای اثبات شده باشه و اشتباه دیگران رو تکرار نکنن ... مگر نه تماماً آماتورهایی خواهیم بود که فقط خودمون اعتقاد داریم حرفه ای هستیم و این حلقه باطل ادامه خواهد داشت .

ولی با تمام این موارد اقدام این اساتید عزیز کاملاً قابل ستایشه و امیدوارم از طرف مسئولان هم مورد توجه و تایید و حمیات قرار بگیره و شاهد گسترش فعالیت های A.R Academy در سطوح گسترده تر و خلاق تری باشیم . البته هیچ چیز بیشتر از عشق و علاقه و تلاش مستمر و پی گیر علاقه مندان بر این روند و فرایند تاثیر گذار نیست .
 

mehran.3d

کاربر سایت
Aug 23, 2008
108
نام
mehran
دوست عزیز واقعا از شما سپاسگزاریم برای اینکه چون شما حرفه ای هستی قدر اینکار را می دانی و امیدوارم مثل شما زیاد باشند همانطور که اشاره کردین سایت اول راه است و آموزش های MAYAهم به آن اضافه میشه و بازهم ممنون از پاسخ زیبایتان
 

zers

کاربر سایت
Aug 28, 2008
311
نام
Z.E.R.S
خوب کاریه ، ولی با 200 تومن تو ایران میشه بجای عضویت تو سایت کل CD/DVD های آموزشی مربوط به این حیطه رو خرید.:laughing:
از حق نگذریم ، ارتباط با یک مدرس Online و مسئول (البته اگر اینطور باشه) ارزش پول خرج کردن رو داره.
 

PipBoy3000_v2

کاربر سایت
Mar 6, 2009
976
چطوري مي شه در 3DsMAX سرعت رندر را بالا برد؟ كدام سخت افزار باعث سرعت بخشيدن اين كار است؟
در مورد نرم افزار Blender هم جايي براي آموزش آن سراغ داريد؟
 
آخرین ویرایش:

david_3d

کاربر سایت
May 25, 2006
1
نام
davood amiri
درود
از دوستان کسی ثبت نام کرده تا ببینیم چطوریه
توی سایتشون رفتم اما دو نفر هستن یه خانم و یه آقا منظورم مدرسین که خیلی جوان هستن!!!!! نمیدونم آیا اینقدر تجربه دارن که بتونن به راحتی آموزش بدن اونم در زمینه 3d
 

metalgear_kojima

کاربر سایت
Oct 21, 2007
133
نام
pedram
سلام دوستان .
به نظر میاد در مدت طولانی که نبودم بچه ها زدن تو کار حرفه های جدید{البته از جدید منظورم چیز دیگه ی}
کار جالبی ولی اگه هزینش کمتر بود دیگه عالی میشد.
البته این نوع هزینه ها برای مدت 1 سال بسیار عالیست ولی اگه یکم کمتر بود!!!!!!!!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر