نقد و بررسي بازي هاي psp

نظر شما در مورد این تاپیک چیست؟

  • عالی

    رای‌ها: 58 61.1%
  • خوب

    رای‌ها: 21 22.1%
  • متوسط

    رای‌ها: 5 5.3%
  • بد

    رای‌ها: 2 2.1%
  • خیلی بد

    رای‌ها: 9 9.5%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    95

Kn!f3 Dan3R

کاربر سایت
Jun 13, 2009
741
نام
مهدی
نقد و بررسی little big planet

LBP-PSP.jpg


سلام
بلاخره تونستم این بازی رو بازی کنم و به کلکسیون بازی هام بپیونده!!:biggrin1:
امیدوارم از نقد و بررسی این بازی خوشتون بیاد.

داستان بازی:
راستشو بخواین من چیز خاصی از داستان نفهمیدم!!:(البته چیزی که از داسان معلومه اینه که شما موجودی پارچه ای هستید که باید سیارات کوچک خود را زیر پا بگذارید تا به خط پایان برسید.این سیاره و عناصر تشکیل دهنده ی آن:biggrin1:کم و بیش در ذهن مردم شکل گرفته است.البته این نها چیزی بود که من از داستان بازی فهمیدم و اگه غلط گفتم لطفا ببخشید و خواهشا یکی بیاد داستان بازی رو بهتر بگه.باز هم ببخشید!!

بررسی بازی:
گیم پلی:
گیم پلی بازی در یک کلمه عالی است.شما با این که در مراحل تقریبا فقط چند کار خاص را انجام می دهید ولی محیط ها و جذابیت بازی شما را مجبور می کند تا بازی کنید!!:biggrin1:گیم پلی روان و جذاب بازی و مراحل متنوع آن شما را برای ادامه دادن به این بازی مشتاق می سازد.البته گیم پلی بازی خالی از اشکال هم نیست و بعضی مواقع ممکن است بخواهید بازی را پاک کنید.درجه سختی بازی متوسط است و و در بعضی مراحل و مکان ها بسیار ساده و بعضی مکان ها خیلی احتیاج به فکر دارد.گیم پلی بازی مخلوطی از قسمت داستانی و آنلاین و مراحلی که خودتان می سازید و ... است.در کل گیم پلی بازی خوب است.

گرافیک:
گرافیک بازی بر خلاف آنچه شنیده بودم و فکر می کردم نه تنها بد نبود بلکه خوب هم بود!!هر چند گرافیک بازی در حد عالی نیست ولی بد هم نیست.نکته ی جالب و یکی از مهمترین نکات این بازی بر روی ps3 رفتار شخصیت اصلی بود که می توانست بخندد و ناراحت شود و ...
البته هر چند که این بازی بر روی psp از ps3 این نکته را ناقص تر اجرا کرده ولی عادی است چون اصلا نمی توان psp را با ps3 مقایسه کرد.در کل بر روی psp هم این رفتارها خوب طراحی شده و شما 13 نوع چهره می توانید داشته باشید!!(غمگین یا خیلی غمگین یا خوش حال و ...)
گرافیک محیط ها هم خوب است اما تعداد زیادی لبه هم دیده نمی شود که البته خیلی اذیت نمی کند.نور پردازی هم خوب است ولی رنگ بندی محیط ها خیلی جالب نیست.البته بعضی محیط ها واقعا رنگ بندی خوبی دارند اما کلا خیای جالب نیست.

موسیقی و صداگذاری:
موسیقی های بازی هم اکثرا جالب هستند اما در بعضی مراحل صدا ها و آهنگ های نچندان جالب هم به گوش می رسد.با این وجود صداگذاری بازی هم خوب است و تعداد زیادی از موسیقی ها شما را برای ادامه ی مرحله تشویق می کنند و به مرحله جذابیت خاصی می بخشند.از شخصیت اصلی صدای خاصی نمی آید و حرفی نمی زند و موجودا اطافش هم که بیشر از سنگ و ... هستند صدااهای محدودی دارند و در کل بیشتر صدای بازی به موسیقی آن مربوط می شود.صدای سخن گوی بازی هم که به شما آموزش می دهد و در مورد داستان و ... هم بعضی مواقع حرف می زند جالب نیست و صدای جالب و خوبی ندارد.(مرده ولی صداش خیلی مردونه نیست!!صداشم برای این جور کارا جالب نیست!!)

جذابیت و داستان:
جذابیت بازی خوب است ولی بعضی مواقع سختی های بازی جذابیت آن را از بین می برند هر چند که بیشتر قسمت های بازی ساده است.داستان بازی هم که من چیز خاصی ازش نفهمیدم ولی داستان ساده ولی جالبی به نظر می آید.

نمره به این بازی از 10:
گیم پلی:8.5
گرافیک:8
موسیقی و صداگذاری:7.5
جذابیت و داستان:7.3
نمره کلی:7.8

 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
.صدای سخن گوی بازی هم که به شما آموزش می دهد و در مورد داستان و ... هم بعضی مواقع حرف می زند جالب نیست و صدای جالب و خوبی ندارد

برعکس من از صدای گوینده خیلی هم خوشم اومد. (به نظر صدای یه پیرمرد هستش!)
 

M0HAMAD

کاربر سایت
Jul 1, 2009
842
نام
محمد
امیدوارم از نقد و بررسی این بازی خوشتون بیاد
سلام مهدی جون
دمت گرم خوب بود ولی:
من که شنیدم موزیک و آهنگاش اسمیه......خیلی باحاله؟{البته شنیدم, از بازی های جدید تقریبا هیچکدوم رو تست نکردم :-"
 

Kn!f3 Dan3R

کاربر سایت
Jun 13, 2009
741
نام
مهدی
سلام مهدی جون
دمت گرم خوب بود ولی:
من که شنیدم موزیک و آهنگاش اسمیه......خیلی باحاله؟{البته شنیدم, از بازی های جدید تقریبا هیچکدوم رو تست نکردم :-"
یعنی چی اسمیه؟یخده وضیح بده:biggrin1:آره خیلی خفنه ولی حمید که خوشش نیومد.

راستی دوستان می خوام لیست صفحه ی اولو و(بازی ها رو)بر طبق نمره ای که گرفتن رنگ بندی کنم.مثلا اگر نمره ی 8 به بالا گرفته بود سبزش کنم!!چطوره؟
البته کار و حوصله می بره.
 

AdiB DelTa

کاربر سایت
Jan 10, 2010
559
نام
AlTair
کار خوبیه. برای خوندن نقد میشه بهتر تصمیم گرفت. فقط اپدیتش هم بکن.
منم کار 65 تا نقد رو تموم کردم. امشب فردا میزارم.
 

nero1371

کاربر سایت
Nov 2, 2008
1,494
نام
hamid
1111_4.jpg


داستان:
همان طور که میدونید این قسمت بازی در اصل باز سازی نسخه اول بازی هست که یه تغییرات کوچکی نسبت به نسخه ps1 کزده!!!
داستان این قسمت بازی از جایی شروع میشه که "هری میسن" شخصیت اصلی بازی به همراه دخترش قصد مسافرت دارد ولی به طرز عجیبی که نشان داده نمیشود تصادف میکنن و هری وقتی از ماشین میاد بیرون دخترش رو نمیبینه!!!!حالا باید دنبالش بگردین و در ادامه همه چیز رو متوجه بشید!!!!

هفت سال قبل هری و زنش کنار جاده دختری رو میبینن و سرپرستی اون رو بر عهده میگیرن!بعد از گذشت 3 سال زنش میمیره و وظیفه نگهداری و بزرگ کردن شریل بر عهده هری میافتد.هری در قسمت سوم هم حضور داشت که در همان قسمت هم توسط گروه the order کشته میشود.
شریل در قسمت سوم وجود داشت که در ان قسمت اسمش "هیثر" بود.به دلیل لوگیری از شناسایی او توسط گروه the order .
تمامی این مشکلاتی که بر سر این شهر امهده از گور شخصیتی به اسم "السا" بلند میشود!!او قدرتهای ماوراطبیعی دارد.رقیب اصلی و سرسخت او مادرش هست!!!
"داهیلا"رهبر گروه the order است.و به این دلیل قصد کشتن شریل را دارد چون مقداری از نیروی السا در وجود او نهفته هست!
او قصد دارد با واسطه قرار دادن هری و شریل به السا دست پیدا کند و قدرت او را بگیرد تا خداوند aillent hill از او رضایت داشته باشد!!!!

گرافیک:
گرافیک بازی در حد psp عالی است.ولی کیفیت بافتها ضعیف است که زیاد تو این تاریکی به چشم نمیاد!
اما نقطه ضعف گرافیک بازی سایه های بازی است که به طرز عجیبی بد طراحی شده اند!
محیط پردازی ها عالی است.همچنین شخصیت پردازی ها خیلی عالی است به خصوص دکتر کافمن.
دموها شبیه دمورندر شده اند اما کاملا real time یا همزمان هستند که واقعا عالی هستند. دموهایی که دکتر کافمن در ان حضور دارد تا توجه کنید که چه عالی طراحی شده اند.همچنین در این دموها قابلیت انتخاب و چرخاندن دوربین و زوم کردن هم وجود دارد.
طزاحی دشمن ها هم کمی ضعیف هست ولی از نسخه قبلی یعنی origin خیلی بهتر است.
نورپردازی هم باز همانند نسخه ی قبلی از حد psp هم فراتر است.
رزولوشن بازی هم خیلی اذیت کننده هست.
محیطهای بازی هم به دلهره اورتر شدن بازی کمک میکنند.

frmbuf060.jpg


frmbuf059.jpg


frmbuf058.jpg


frmbuf055.jpg


گیم پلی:
گیم پلی بازی روان است ولی در بعضی مواقع زاویه دوربین کمی شما را اذیت خواهد کرد.
در بازی به هیچ عنوان اسلحه وجود ندارد.چه اسلحه سرد و چه گرم.
برای دفاع از خود تنها راه فرار است.
البته اسلحه هم نمیبایست باشد!!!چون بیشتر زوم بازی روی قسمتهای پازل گونه بازی هست که بسیار جذاب و زیبا هستن که هر بازیبازی رو جذب خود میکند.
هری یک موبایل دارد که با ان تماس میگیرد, نقشه دارد, عکس میگیرد و...
سخت ترین قسمت گیم پلی بازی قسمتی است که میباید از دست دشمنان فرار کنید!

frmbuf054.jpg


frmbuf056.jpg

موزیک و ضداگذاری:
فکر نمیکنم راجب این قسمت باید توضیح بدم!!!
زیباترین بخش تمامی قسمتهای سری sillent hill همین قسمت هست که شاهکار است.
استفاده درست و به جا از موزیکهای دلهره اور از بهترین ویژگی است!
موزیکها کاملا دلهره است و حس ترس را در شما ایجاد میکند در صورتی که اگه به موزیک توجه کنید با بیل و کلنگ و وسایل معمولی ساخته شده!!!
صداگذاری شخصیتی هم عالی است.

جذابیت:
قطعا بازی برای بسیار از افراد جذاب است!ولی ممکن است بعضیها خوششنون نیاد!چون در بازی هیچگونه دردگیری خاص فیزیکی وجود ندارد!
این بازی کمی حوصله میخواهد چون مسیرها مشخص نیست و کارهایی باید بکنید تا یک راه باز شود.
ولی پیزی که بازی را بسیار جذاب کرده موزیک بازی است که وقعا اگه تو شب بازی کنید کمی حس ترس شما را میگیرد!!!!!!!

نمره از 10 به بازی:
داستان:9.5
گرافیک:8.5
گیم پلی:9.5
موزیک و صداگذاری:10
جذابیت:9​
 

nero1371

کاربر سایت
Nov 2, 2008
1,494
نام
hamid
عالی بود. واجب شد هم یه psp بگیرم هم 4-5 قسمت silent hill رو!:cheesygri
حتما همین کار رو بکن!!!
من هم حالم از این بازی به هم میخورد ولی وقتی origin رو بازی کردم نظرم عوض شد!!!
origin یه حسی به ادم میده!!خیلی عجیبه!!!
 

ped4am

کاربر سایت
Jul 30, 2007
113
نام
پدرام
ممنون حمید جان،نقدت عالی بود.
من از طرف دارهای سرسخت سایلت هیلم، یادمه شماره 1 اش رو چهار پنج بار تموم کرده بودم،حالا با این بازسازیش یاد گذشته می کنم.
 

ped4am

کاربر سایت
Jul 30, 2007
113
نام
پدرام
Battlefront: Elite Squadron

قسمتی دیگر از بازی star wars یعنی Battlefront: Elite Squadron چند ماهی است که منتشر شده است، قسمت قبل بازی که The Force Unleashed نام داشت،توانست نظر بسیاری از منتقدان را جلب کند.داستان و جو غالب بازی به گونه ای بود که بازیکن را با خود همراه می کرد،من به شخصه لذت زیادی از بازی بردم،حالا ببینیم Elite Squadron توانسته دنباله خوبی برای این سری باشد،با من همراه باشید.

i16169_960345125202front.jpg

داستان:8/10

داستان بازی حول و حوش دو برادر به نام های X1 و X2 می گذرد که عضو ارتش کپی شده هستند،ولی در ادامه بازی هر کدام عضو یک گروه میشوند و در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. X1 به گروه Jedi ها می پیوندد و X2 به گروه Sith.در ادامه به X1 دستور داده می شود که برادرش را که هر روز به قدرت بیشتری دست پیدا می کند متوقف کند.

960345_20090824_790screen005.jpg

گیم پلی:8/10

Elite Squadran را در واقع باید یک بازی چند نفره نامید تا تک نفره،سازندگان بازی به بخش Multiplayer بازی توجه خاصی نشان داده اند که اگر از حق نگذریم بسیار عالی از آب در امده است.ولی این دلیل نمی شود که بخش تک نفره لزوما بد باشد.بازی داستان نصفه و نیمه ای را روایت می کند که در پیشبرد بازی کمک شایانی نمی کند.
در ابتدای بازی شما در نقش سرباز ساده ای به نام X1 به کمپ آموزشی سربازان Clone می روید و بعد از یک سری آموزش های سرپایی ;)،به کمپ حمله می شود،در صورتی که شما هنوز درگیر کنترل بد قلق بازی هستید چند باری هم با اجازه می میرید.بنابراین کنترل بازی زیاد به مزاق شما خوش نمی آید و تا پایان بازی هم به همین صورت روی اعصاب راه می رود.
شما در بازی می توانید از وسایل نقلیه هم استفاده کنید که محدود به سه یا چهار نوع هواپیما و یکی دو تا هم روبات می شود.ولی نکته جالب این است که شما می توانید بین نبرد زمینی یا هوایی سوییچ کنید.به این صورت که بعد از مدتی کشت و کشتار در روی یکی از سیاره های خدا می توانید سوار سفینه تان شده و به فضا بروید و حالا با سفینه های دشمنان مبارزه کنید.این نکته در قسمت چند نفره بازی نمود بیشتری پیدا می کند،چون واقعا آزادی عمل دارید که در کجا مبارزه تان را ادامه دهید.
ماموریتی که در فضا به بازیکن داده می شود در همه مراحل به یک گونه است،به سکوی فضایی دشمن حمله کن البته قبلش سپر محافظش را از بین ببر ، که این عمل با اسلحه های قوی که در سیارات مختلف برای این کار گذاشته شده انجام می شود.در منوی اولیه بازی گزینه Conquest هم وجود دارد که البته به خط داستانی بازی مربوط نمی شود،در این قسمت همانطور که احتمالا مشابه ان را در بازی های دیگر هم دیده اید،می توانید بازی را در مد استراتژی هم تجربه کنید.شما در این قسمت با یک استراتژی نوبتی طرف هستید که باید لشکریان خود را ارتقا دهید و به سیارات مجاور حمله کنید،در زمان حمله هم می توان سیستم حمله را در اختیار شبیه ساز بازی قرار داد یا اینکه خودتان دست به کار شده و به متن مبارزات بروید تا شانس خودتان را برای تسخیر سیاره دشمن بیازمایید.
در بخش Conquest ، هم می توان با سیستم بازی کرد و هم با یکی از دوستانتان که با دوستان بازی کردن واقعا لذت دوچندانی دارد،در قسمت چند نفره اگر می خواستم به بازی نمره بدهم بازی، نمره 10 از 10 را از آن خود می کرد.

960345_20090824_790screen006.jpg

گرافیک:6.5/10

سازندگان در بخش گرافیک چندان جالب عمل نکرده اند،رزولوشن پایین به همراه لبه های شیاردار در تمام قسمت ها به وضوح به چشم می خورد.بافت ها هم کیفیت چندانی ندارند، هر چند در قسمت فضا کمی از این اشکالات تعدیل می شود ولی دردی از مشکل گرافیک حل نمیکند.
در قسمت قبل جنگ ستارگان شاهد گرافیک زیباتر و همینطور افکت های جالب جرقه و نور بودیم که در این نسخه دیگر خبری از آنها نیست.ولی به هر حال گرافیک آنقدر ها هم بد نیست که بتوان از گیم پلی عالی بازی چشم پوشی کنیم.

960345_20090728_790screen001.jpg

صداگذاری:8/10

صدا گذاری مانند بقیه قسمت های قبلی بازی خیلی خوب است. صداهای شلیک اسلحه ها و فضاپیماها طبق معمول همه از خود فیلم گرفته شده اند که شکی در خوبی آنها نیست.صدای شخصیت ها البته جای کار بیشتری داشت.

ارزش:8/10

در داشتن این بازی نباید شک کرد،البته برای ما که زیاد فرقی نمی کنه،ما همه رو می گیریم :smile: .ولی برای عزیزانی که در خارج از ایران هستند مطمئنا ارزش خرید دارد،همانطور که گفتم بخش Multiplayer بازی خیلی لذت بخشه.
پس Have fun
 
آخرین ویرایش:

Amino-Danger

کاربر سایت
Mar 15, 2009
1,014
نام
Амин
(نقد و بررسي بزرگ سياره ي كوچك)
(Review OF LBP)
65eu8u7tv9y2xr3zr9bt.jpg

سلامي ديگه خدمت دوستان گل ,خوب اينم دومين نقد من از بازيهاي PSP درسته كه يه نقد ديگه هم از بازي داشتيم ولي خوب از نظر من اين بازي اينقدر بزرگ و زيبا هست كه جاي 100 نقد ديگه هم داره....تا آخر با من همراه باشين :cheesygri
==============
اواسط سال 2009 بود كه خبر هايي از منتشر شدن نسخه LBP براي PSP به گوش رسيد البته اين نداها از قبل هم بين گيمر ها و فن هاي بازي پيچيده بود ولي در همان حد شايعه باقي مانده بود,اما اواخر سال 2009 بود كه سوني با منتشر كردن اين بازي همه را شوكه كرد و خيلي ها از فرط خوشحالي كاري ديگر نميتواستند بكنند و خيلي ها كه بودجه خريد PS3 و نسخه PS3 اين بازي را نداشتند با خريد PSP كمك شاياني به سوني در اين سال كردند و باعث شد آمار فروش PSP تا خد قابل توجه اي بالا بره.....
++++++++++++++++
داستان:
اصل داستان در مورد هفت منطقست كه شامل(مصر,هند,چين و....)ميباشد شما بايد با سكبوي(يا سكگيرل)اين مناطق رو پشت سر بگذاريد كه البته در هر منطقه بايد به شخصي كمك كنين مثلا در چين بايد به اژدها كمك كنين تا تخم گمشده خود را پيدا كند و يا در مصر بايد به حاكم كنين تا چراغ جادو خود را كه توسط يه ميمون دزديده شد رو دوباره بدست بياره!داستان بازي همينگونه است و اضافات خاصي ندارد....
954362_20090902_embed002.jpg


+++++++++++++++++++++++
گيم پلي:
يكي از عناصر مثبت بازي همان گيم پلي ميباشد كه واقعا تفاوت چنداني با نسخه PS3 ندارد,گيم پلي بازي بسيار روان و جالب است و شايد يكي از معدود بازيهايي باشد كه باگهاي گيمپلي آن به تعداد انگشتان دست هم نرسد!البته گيم پلي از چند لحاظ آسانتر شده و نسبت به نسخه PS3 درصد كمتري از نظر ماجراجويي را دارا ميباشد مثلا در نسخه PS3 تعدا لايه ها 3 عدد ميباشد ولي در نسخه PSP اين لايه ها به 2 بخش رسيده است.در ضمن گيم پلي بازي نقات خيلي خوبي هم دارد مثلا شتر سواري,ماشينسواري با عشق خود :love:در هاليوود و يا يخ سواري و بهترين آنها يعني جتپك سواري و... در ضمن قسمت تعويض لباس و طراحي سكبوي خودتون هم بسيار جالب از آب درومده و بازي اين اختيار رو بهتون ميده مناسب هر مرحله لباس مخصوص اون مرحله رو به تن كنين مثلا در مصر ميتونين لباس مصري بر تن سكبوي يا سكگيرل خودتون بكنين, واقعا اين بخش گيمپلي يكي از آرامش كننده ترين گيمپلي تاريخ بازيهاي ADVENTURE ميباشد!

v2pmqgzxcogjrt2x2pu2.jpg

+++++++++++++
صداگذاري و موسيقي:
انسان هر چه قدر هم سختگير و وسواسي باشد نبايد به اين بخش كمتر از 8 بدهد واقعا دلپزيرترين موسيقي ها از سراسر جهان در اين بازي گرد هم آمده اند تا يكي از بهترين موسيقي بازيها رو به رخ ما بكشند!از هرنوع زباني بخواهيد(به جز فارسي :laughing:)در موسيقي ها وجود دارد(هندي,عربي,برزيلي و...)موسيقي ها بسيار از لحاظ ريتميك آرام هستند و كاملا مطابق مراحل بازي ميباشند,البته بازي فقط در همان مراحل اوليه دمو دارد ولي آنقدر دمو ها زيبا هستند كه آدم در طول بازي دوست دارد دوباره به همان مراحل اول بازگردد تا دمو هاي آموزشي رو مشاهده كنه,صداي پخته و كاملا ادونچري گوينده دمو ها بر زيباي بخش دمو ميافزايد و شما را حتما به وجه مياورد....
+++++++++++++++++++++
گرافيك:
خب رسيديم به يكي از نكات اصلي بازي كه اگر اين بازي چنين گرافيكي نداشت شايد اصلا بازي به چشم نميامد ,بالاخره يك سازنده از بازيهاي PSP پي برد كه چگونه بايد براي PSP بازي ساخت(البته فقط در اين نوع بازيها)همانطور كه خودتان هم مطلع هستيد به خاطر كمبود هاي سخت افزاري اين كنسول كمي اشيا ها(آبجكت ها)در گوشه و كناره ها شياردارند و يا به لفظي ديگر اشياها كمي سخت به نظر ميرسند كه البته در اين بازي اين كمبود كنسول اصلا به چشم نميايد چون بدليل هسته اصلي بازي آبجكت ها طوري طراحي شده اند كه بايد حتما شيار داشته باشند و مطمئن باشيد هيچوقت گلايه اي از سخت بودن آبجكت ها نخواهيد داشت.
br602aoedhvlb9dg4nbt.jpg

++++++++++++++++
امتياز ها:
STORY:7.8(به خاطر كم بودن بخش داستاني اين امتياز تعلق گرفت)
GAME PLAY:8.8(نيازي به دليل براي اين امتياز خوب نيست!)
GERAFIK 8.9
ONLINE:7(به خاطر نداشتن بخش چند نفره)
SOUND & MUSIC:9.5
امتياز كلي(ميانگين نيست):8.7 از 10(عالي=GREAT)

ABOUT THIS GAME:
SCEE
Media Molecole
3d Platformer
E for EVERYONE
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر