نقد و بررسي بازي هاي psp

نظر شما در مورد این تاپیک چیست؟

  • عالی

    رای‌ها: 58 61.1%
  • خوب

    رای‌ها: 21 22.1%
  • متوسط

    رای‌ها: 5 5.3%
  • بد

    رای‌ها: 2 2.1%
  • خیلی بد

    رای‌ها: 9 9.5%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    95

AdiB DelTa

کاربر سایت
Jan 10, 2010
559
نام
AlTair
نقد و بررسی avatar

James%20Cameron%27s%20Avatar%20The%20Game%20PSP.jpg



داستان بازی:
داستان فیلم آواتار روایت گر خود خواهی سربازان زمین و حمله ی آنها به سرزمین موجوداتی فضایی به نام ناوی و سیاره ی آنها یعنی پاندورا است.فیلم این بازی بعد از تایتانیک از پرفروش ترین فیلم ها است.پس ناوی ها هم بر علیه شما دست به کار می شوند تا سرزمین خود را پس بگیرند.داستان بازی قبل از داستان فیلم است ولی در کل روایت گر یک داستان کلی است.شما به جای شخصیت اصلی فیلم با برادر او بازی می کنید.در نسخه های کنسول های دیگر شما می توانید داستان را به اخیار خود با ناوی ها یا سربازان زمین شروع کنید و به اتمام برسانید ولی در نسخه psp فقط می توانید با ناوی ها بازی کنید.این طور که معلوم است بازی 12 مرحله دارد.

بررسی بازی:
گیم پلی:
گیم پلی بازی مخلوطی از god of war/prince of persia3 و چند بازی دیگر است که متاسفانه هیچ کدام را به صورت کامل ندارد و فقط جزیی از این بازی ها را دارد و مخلوطی از چند چیز ناقص یک بازی ناقص را به ما تحویل داده است.البته منظورم این نیست که گیم پلی بازی بد است اما خیلی جالب نیست.مثلا درجه سختی بازی در مراحل اول بازی بد نیست اما ناگهان بسیار سخت می شود.در بعضی مکان ها هم بازی بسیار پیچیده می شود به طوری که ممکن است برای عبور از یک مکان چندین بار کشه شوید.بازی مولتی پلیر ندارد در صورتی که می توانست داشته باشد.شما قابلیت آپدیت سلاح های خود را نیز دارید ولی تغییر چندانی نمی کنند.شما پندین مرحله ی خود را بر روی پرنده ای از سیاره پاندورا سپری خواهید کرد و در هوا می جنگید البته فقط با تیروکمان.
1263842497.bmp


گرافیک:

در اول بازی ممکن اس شما گرافیک بازی را بسیار جالب ببینید اما مقدار کمی که جلو بروید به گرافیک افتضاح این بازی پی خواهید برد.گرافیک سنگ ها و بعضی کوه ها و بسیاری از چیزهای دیگر افتضاح است.گرافیک خود شخصیشت اصلی هم هر چند از دور خیلی بد به نظر نمی رسد اما با نزدیک شدن دوربین گرافیک افضاح شخصیت اصی را می بینید.
1263852851.bmp
باگ هم که در بازی زیاد است.البته ناگفته نماند دموهایی با گرافیک تقریبا بالا هم در بازی وجود دارد اما قطعا می توانست بهتر باشد و در کل حی این دموها هم متوسط است.عکس زیر هم از یکی از این دمووها هست اما از یک تکه ی با گرافیک تر دمو.پس خیلی به این عکس امیدوار نشوید.البته این عکسو از psp خودم گرفتم اما خوب این که گرافیک بهتری داشت.البته بعضی مواقع در خود بازی هم گرافیک نسبتا خوب می شود البته از دور!!
1263900393.bmp
موسیقی و صداگذاری:
شاید کسل کننده رین بخش بازی موسیقی آن باشد که اصلا جالب نیست و خیلی خسته کننده است.صداگذاری هم خیلی جالب نیست و بعضی مواقع بد هم هست.در کل صداگذاری موسط رو به پایین است.:biggrin1:Dگه چیز خاصی نداره غیر از این که شما بیشتر چند صدای خاص را می شنوید که در واقع اصلی ترین صداها هستند ولی خیلی خوب کار نشده اند.

داستان و جذابیت:
از آنجا که شما فقط می توانید با ناوی ها بازی کنید پس قطعا داستان ساده تر می شود و به صورت معمولی روی psp داستان ساده تر هم می شود و خود داستان هم پیچیدگی ندارد و خیلی ساده است.پس داستان اصلا خوب کار نشده و جذابیت بازی هم موسط است که البته هر چه جلوتر روید و درجه سختی بیشتر شود جذابی بازی هم کمتر می شود.

نمره به این بازی از 10:
گیم پلی:5.5
گرافیک:4.5
موسیقی و صداگذاری:3.5
جذابیت و داستان:4
نمره کلی:4.3

نقذ قشنگی بود ولی فکر کنم این از اون سری بازی هاییه که تا فیلمشو نبینی نتونی بازی کنی!
 

nero1371

کاربر سایت
Nov 2, 2008
1,494
نام
hamid
نقذ قشنگی بود ولی فکر کنم این از اون سری بازی هاییه که تا فیلمشو نبینی نتونی بازی کنی!
داستان نسخه psp از قبل از فیلم شروع میشه!!!!اگه فیلم رو دیدی که چه بهتر نبینی هم هیچ عیبی نداره!!!
البته نسخه 360 که من بازی کردم از قبل از فیلم شروع میشه ولی همون اولهای بازی وارد داستان فیلم میشه!!!!
 

ped4am

کاربر سایت
Jul 30, 2007
113
نام
پدرام
G-FORCE

سلام.
بعد از مدت ها برگشتم با نقد بازی G-FORCE

959008_126651_front.jpg

داستان:8/10

اگر فیلم G-FORCE را دیده باشید با جو بازی آشنایی دارید.داستان در مورد چهار Hamster (یه چیزی تو مایه های موش)است که توانایی های به خصوصی مثل حرف زدن و هوش بالا برخوردارند و در گروهی به نام G-FORCE که گروهی وابسته به دولت البته به صورت بسیار مخفی است فعالیت می کنند.
داستان بازی از جایی شروع می شود که یک شرکت ساخت لوازم الکترونیکی به نام Saber sense سعی در ساخت لوازم هوشمند برای مصارف اداری و خانگی می کند و این وسایل با فروش بسیار بالایی توسط مردم جهان روبرو می شود.ولی در واقع این لوازم آن چیزی نبود که همگان به آن فکر می کردند.همه آنها در پشت ظاهرشان یک سری ماشین جنگی باهوش بودند که برای نابودی انسانها طراحی شده بودند و بازی از همینجا با ماموریتی به اعضای G-force برای پیدا کردن و نابودی سر منشا کنترل این لوازم شروع می شود.

گیم پلی:5/10

بازی با این داستان خوب که البته وام دار داستان فیلم است با روند بازی یکنواخت خود به بازی صدمه وارد کرده است.
شاید در اوایل، بازی بتواند بازیکن را با خود همراه کند ولی در ادامه بازی آنقدر تکراری می شود که بسیار سخت به تمام کردن بازی فکر می کنید.شما در نقش داروین رییس گروه G-FORCE و همچنین باهوشترین آنها بازی می کنید،ولی مجبور هستید تا اخر بازی با همین کاراکتر بازی را ادامه دهید و نمی توانید با بقیه افراد گروه که بسیار هم بامزه هستند بازی را تجربه کنید.وسیله دفاع داروین فقط یک شلاق است و بس.نه از قابلیت اپگرید شدن برخوردار است نه از سلاح های دیگر.یک جت پک هم دارید که برای رد کردن قسمت های پلت فورم بازی باید از آن استفاده کنید.دشمنان بازی البته متنوع هستند،از فن CPU گرفته تا آب سردکن و موس و چراغ قوه و... که هر کدام به یک صورت خاصی به شما حمله می کنند.ادامه بازی برای شخص من فقط همین دشمنان بازی بودند که ببینم دشمن بعدی چه وسیله ای است و چه روش حمله ای دارد.

i15861_snap003.bmp

بعضی از این دشمنان را در بازی می توان کنترل کرد،البته قبلا باید به آنها نفوذ کنید و آنها را هک کنید،بعد می توان از آنها بر علیه خودشان استفاده کرد.هک آنها هم توسط مینی گیم زدن کلیدها در موقع مناسب انجام می شود.
همینطور بازی نسبتا طولانی است و شما باید 10 تا 12 ساعت برای تمام کردن آن وقت بگذارید.

گرافیک:9/10

i15863_snap007.bmp

از نقاط قوت بازی گرافیک خوب آن است. حرکات نرم داروین و دشمنان بازی به همراه محیط با جزییات زیاد،بازی را از نظر ظاهر بسیار فریبنده کرده است.به نظر من دقتی که سازندگان بازی در قسمت گرافیک از خود نشان داده اند اگر در بخش گیم پلی می گذاشتند با یک بازی ناب PSP طرف بودیم.
i15862_snap004.bmp

طراحی دشمنان بازی خیلی با کیفیت کار شده است و جالب تر از آن حرکت کردن هر کدام از آنها و نحوه حمله شان.انیمیشن و طراحی داروین هم عالیست.

موسیقی و صدا گذاری:7.5/10

سازندگان در بخش صدا گذاری هم خوب کار کرده اند،صدای داروین و سه همستر دیگر همانهایی هستند که در فیلم هم شنیده ایم که خیلی خوب هستند.صدای برخوردها،انفجارات و صدای حرکات دشمنان هم بسیار خوب است و جای بحثی باقی نمی گذارد.
اما موسیقی بازی بسیار تکراریست و تنها از چند تراک تشکیل شده است و شما مجبورید در طول بازی آنها را بارها و بارها بشنوید که خیلی خسته کننده است.

i15860_snap006.bmp

ارزش:6/10

G-FORCE با این همه ویژگیهای خوب به دلیل روند بازی کسل کننده اش از طرف من نمره ضعیف 6 را می گیرد (چون واقعا آخراش دوست دارین زودتر تموم بشه)

i15859_snap002.bmp
 

ped4am

کاربر سایت
Jul 30, 2007
113
نام
پدرام
Beaterator

سلام
یکی از دوستان نقد بازی Beaterator رو خواسته بود،تصمیم گرفتم چند خطی در مورد این بازی زیبا بنویسم.

beaterator-psp-cover.jpg

داستان:

فاقد داستان.

گیم پلی:10/10

شرکت بازی سازی Rockstar طبق معمول شاهکاری دیگر را رو کرده است، Beaterator را در واقع نمی توان یک بازی دانست،آن را باید یک نرم افزار پیشرفته ساخت آهنگ نامید که جای آن واقعا در PSP خالی بود.
Beaterator از دو قسمت اصلی تشکیل شده است.بخش استودیو و بخش پخش زنده.
در پخش زنده Beateratorتبدیل به یک بازی بسیار سرگرم کننده میشود که بیشتر برای این گذاشته شده است که آن را بتوان یک بازی دانست،شما باید با چهار کلید سمت راست سازهای قرار داده شده در صفحه را هر جور که مایلید در هر زمانی که خواستید بنوازید،این باعث میشود که هر بار یک آهنگی به صورت رندوم ساخته بشه.شما البته میتوانید از سازهای از پیش تعیین شده استفاده کنید یا در قسمت استودیو که در ادامه توضیح میدهم, آهنگهای خودتان را با سازهای مورد علاقه تان بسازید و داخل قسمت پخش زنده کنید.

beaterator_psp_soundeditor--article_image.jpg

در بخش استودیو شماواقعا به یک استودیوی تقریبا حرفه ای برای ساخت آهنگ مورد علاقه تان واردمی شوید،شما می توانید از بین سازهای مورد علاقه تان آنهایی را که دوست دارید انتخاب کرده یا از تمپلیت های از پیش قرار داده شده در بازی استفاده کنید.این بخش پیچیدگی های زیادی دارد که البته به لطف راهنمایی های تصویری Beaterator شما با مشکلی مواجه نخواهید شد و به زودی یک حرفه ای برای استفاده از آن می شوید.

beaterator_psp_synthesizer.jpg

همچنین شما توانایی Export کردن آهنگهای ساخته شده تان را به فرمت wav دارید که بعدا از قسمت Music می توانید به آن گوش دهید و از کار خودتان لذت ببرید.البته قابلیت Import کردن فایلهای MIDI را هم دارید که می توانید آهنگهایتان را واقعا شخصی سازی کنید و بسیاری امکانات دیگر که کشف آن را به خودتان می سپارم.

گرافیک:9/10

پوسته های مختلفی برای بخش استودیو در نظر گرفته شده که واقعا زیباست،کلیدها،پیچ های تنظیم صدا و هر چیزی که در بخش استودیو می بینید زیباست.
قسمت پخش زنده هم که فقط برای سرگرمی است،پس از رنگهای شاد و یک DJ بامزه در وسط صفحه تشکیل شده که جالب است.

beaterator_psp_liveplay--article_image.jpg


موسیقی:10/10


این بازی فقط از موسیقی تشکیل شده،انواع و اقسام صدای سازها با ترکیبات از پیش تعیین شده خیلی جالب هستند.فقط می توانم بگویم عالی است.

ارزش:9.5/10

به همه PSP داران پیشنهاد داشتن یک نسخه ازBeaterator را می دم،با داشتنش دیگه نیازی به نرم افزارهای ساخت آهنگ در کامپیوتر را ندارین،مضاف بر اینکه این همیشه همراه شماست و در مواقع بیکاری،هر کجا که باشین،با گذاشتن هدفون PSP به دنیای آهنگ سازی کوچکتان وارد می شید.واقعا لذت بخشه.
Rockstar ممنون از این نرم افزار عالیت.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر