پیش نمایش جدید از مافیا 2

nathan mckane

کاربر سایت
Jul 14, 2009
979
نام
عباس
mafia2screenshots2_2.jpg


Vito Scaletta مردیست بیکار . در حالیکه دائما در حال پرسه زدن در خانه ی دوست خود است لباس های او کمی بیش از جلیقه و شلوار معمولیست. صدای بلند اپرا از رادیویی در نزدیکی به گوش میرسد. در حالی که کمی ابجو مینوشد با یک فاحشه , که او هم پس از اتمام کار بعد از ظهر خود احساس ارامش میکند , در حال خوش وبش است. Vito با خود فکر میکند : " چرا دخترانی چنین هرزه بایستی تا این حد عصبی و نگران باشند ؟" . Vito میتواند چنین شوخی هایی کند چون یک گنگستر است. اگر کسی هم از متلک های او ازرده شود مساله تنها با شلیک یک گلوله در صورت طرف مقابل حل خواهد شد.

علتی که ما vito را در چنین وضعیت راحت و اسوده ای میبینیم تنها یک چیز است : بعد از نمایش های متعددی که در همگی انها روی اکشن و نمایشنامه ی مراحل اصلی مافیا 2 تمرکز شده بود , 2K Czech بالاخره برای نشان دادن کارهایی که میتوان در بین مراحل اصلی مافیا 2 انجام داد , اماده است. در واقع این لحظه ای است بسیار مهم چرا که تا به کنون بازیساز تمامی تمرکز و تاکید خود را روی هسته ی مرکزی داستان گذاشته بود. هیچ کس از مافیا 2 توقع تفریحات و سرگرمی به سبک saint rows را ندارد , ولی براساس دیده های ما تا به کنون , برخی مردم نیز ممکن است به هیچ وجه انتظار برخی مراحل و فعالیت های جانبی که در بازی مشاهد خواهند کرد را نداشته باشند.

این طور که به نظر میرسد چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در بازی وجود خواهد داشت اما در مطابقت با بقیه ی بازی بسیاری از این خصوصیات کاملا با تمرکز اصلی مافیا بر داستان و نقش اصلی بازی در رابطه خواهند بود. به طور مثال خانه ی دوست vito یعنی joe را در نظر بگیرید. اینجا همانجایی است که بارها از ان در طول بازی دیدن خواهید کرد ولی بسیاری از اتفاقاتی که اینجا برای شما می افتد به منظور جذب شما به دنیای vito صورت میگیرد. اگر شما شیشه ای ابجو به دست بگیرید این کار هیچ تاثیر مستقیمی بر اطراف نخواهد داشت , این تنها یک جزئ کوچک و جالب است که به دنیای اطراف شما احساس زنده و طبیعی بودن میدهد. اگر در حمام قدم بگذارید میتوانید با فاحشه ی joe در حال دوش گرفتن گپ بزنید . او از شما میخواهد تا پشت او را مالش دهید و شما مودبانه پیشنهاد او را رد میکنید. در حالیکه شما وارد تالار ساختمان میشوید میتوانید به التماس های یک مرد از دوست دختر عصبانی خود که در را روی او بسته است گوش کنید .تمامی اینها انچان خوب طراحی شده که به دنیای بازی حس طراوت و زندگی میدهند.

دمو با صدای زنگ تلفن joe اغاز میشود . به نظر میرسد یک واسطه به نام Giuseppe کاری برای vito اماده کرده و زمان انجام ان فرا رسیده است . نماینده ی 2K , ویتو را به طرف کمد لباس هدایت میکند و پس از جست و جو میان تعدای کت و شلوار لوکس از میان انها نمونه ای کلاسیک و مشکی رنگ را انتخاب میکند. پس از طی مسافتی کوتاه به طرف گاراژ , زمان گزینش یک ماشین میرسد. در اینجا تهیه کننده ی بازی توضیح میدهد که 2K Czech مایل است تا ماشین های مافیا 2 ارزش داشته باشند. سری بازیهای GTA روندی را اغاز کردند که در ان ماشین ها یک بار مصرف هستند اما در مافیا 2 شما تشویق به مراقبت از اتوموبیل خود میشوید . اگر ماشینی مورد طبع شما بود میتوانید ان را بدزدید ولی ایده اصلی بازی این است که با ماشین های مورد علاقه ی خود بمانید , برای افزایش کارایی انها هزینه کنید , خصوصیات جدید به انها بیافزایید و همچنین رنگ انها را طبق سلیقه ی خود تغییر دهید. اگر به ارامی به اتوموبیل مورد نظر خود , هنگامی که هیچ پلیسی در اطراف نیست , نزدیک شوید قادر خواهید بود مخفیانه قفل ماشین را باز کنید . البته این کار کمی زمانبر است و اگر شما عجله داشته باشید برای وارد شدن به ماشین مجبور به شکستن شیشه ی ماشین خواهید بود . واضح است که اگر این راه را انتخاب کنید باعث جلب توجه پلیسهای اطراف خود خواهید شد.

mafia2_2.jpg



من بعدا در این مقاله به این رفقای ابی پوش مافیا 2 خواهم پرداخت اما فعلا پلیس موضوع مهمی برای vito نیست. به هرحال همچنان که Vito به طرف محل ملاقات با Giuseppe رانندگی میکند اتفاقی غیر منتظره رخ میدهد : وی شاهد تصادف ماشین فردی با یکی از فاحشه هایی است که کمی قبل تر در دمو مشاهده کردیم . راننده ی ماشین خسارت دیده شروع به پرت کردن تسمه ای به سمت زن می کند و فاحشه نیز از دیدن این خشونت به وضوح مظترب و اشفته شده است. این چیزی است که 2K انرا " ماموریت جانبی انی " می خواند.اگر شما عجله دارید می توانید از کل ماجرا چشم پوشی کنید , اما اگر مایل هستید می توانید در این مشاجره مداخله کنید . به هر حال این نمایشی است از بازی و نماینده ی 2k تصمیم می گیرد وارد درگیری شود.

راننده ی خشمگین میگوید :" توی لعنتی کی هستی ؟" و vito وارد میشود :"کسی که دوست نداره بشنوه تو اینجوری با یه خانم حرف میزنی . پس چرا خفه نمیشی و تا من از کوره در نرفتم نمی زنی به چاک ؟" متاسفانه دوست جدید ما به توصیه ی vito عمل نمی کند و نزاع شروع میشود.مبارزه ی بامشت در مافیا 2 از طریق یک سیستم سه دکمه ای انجام میگیرد و به بازیکن اجازه حملات سبک و سنگین همزمان با گریختن از مشت های دشمن را میدهد.
این سیستم کاملا ساده به نظر میرسد اما همچنان که درگیری دو مرد ادامه دارد مشت ها بسیار سخت و سنگین به نظر میرسند. حرکات ویتو نسبت به محیط اطراف خود حساس هستند به همین علت او به طور مداوم از اشیای اطراف خود استفاده میکند. در دموی امروز ویتو سر راننده را به ماشینش میکوبد. ویتو با صدایی که به نظر نمیرسد شوخی داشته باشد می غرد : " من جمجمه ی لعنتی تو رو خوردش می کنم ".

به نظر میرسد که خشونت نتیجه داده است , ولی همیشه این بهترین راهکار نخواهد بود. کمی بعد تر در دمو پس از دزدی نافرجام از دو گردن کلفت ابله , هنگامی که ویتو خود را در معرض کتک انها دید در واکنش اسلحه ی خود را بیرون کشید که این باعث شد که دو کودن به سرعت فرار کنند . اما متاسفانه تمامی ماجرا توسط یک پلیس مشاهده میشد که در این موقعیت سه راه برای بازیباز باقی میماند : شما میتوانید شروع به گشودن اتش بروی پلیس کنید , به وی رشوه دهید یا اینکه صرفا فرار کنید. نماینده ی 2K در اینجا اخرین راه چاره را انتخاب کرد و به سرعت پا به فرار گذاشت . اگرچه تصمیم شجاعانه ای نبود ولی به ما این فرصت را داد تا با چگونگی کارکرد سیستم پلیس در بازی بیشتر اشنا شویم .

اگر در حال پیاده مرتکب جرم شوید , یک ایکون "WANTED" در سمت چپ بالای صفحه نمایش نمایان میشود و تمامی پلیس های منطقه ی اطراف شروع به جست و جو برای پیداکردن شما میکنند. در صورتی که شما مرتکب خلاف جدی نشده اید پلیسها تنها به دنبال شما می ایند و لازم نیست نگران شلیک انها باشید , مگر اینکه شما قبلا به انها شلیک کرده باشید. اگر شما موفق به یافتن مکانی پنهان شوید میتوانید به صورت موقت از تعقیب کنندگانتان فرار کنید اما از انجا که انها از خصوصیات فیزیکی شما اطلاع دارند به محض دیده شدن توسط پلیس ماجرا از نو اغاز میشود. برای نجات از مخمصه بایستی لباسهایتان را چه از طریق رفتن به خانه یا خرید از فروشگاه تعویض کنید. به همین شکل پس از دزدیدن ماشین یا نیاز به پنهان کردن ان دارید ( که البته به دلایل اشاره شده توصیه نمیشود ) یا اینکه میتوانید با تعویض رنگ ماشین خود از پلیس ها در امان بمانید . راه دیگری نیز وجود دارد و ان فروش ماشین خود به یک chopshop ( مکانی که میتوانید ماشین خود را اوراق کنید و بفروشید ) است. و تمامی اینها مستلزم هزینه کردن است , پس بهتر است قبل از انجام هر کاری کاملا محتاط باشید.

mafia2screenshots_2.jpg



البته اینجا لازم به یاداوری است که هیچ کدام از وقایع بالا جزو هسته ی اصلی داستان نیستند بلکه تماما اختیاری هستند. اگر ویتو تصمیمات دیگری گرفته بود یا اینکه در خیابان دیگری رانندگی میکرد شما احتمالا شاهد هیچ کدام از این وقایاع نبودید. مرحله ی جانبی واقعی هنگامی اغاز شد که دمو به مکان Giuseppe رسید. در راه ورودي يک گانگستر با صداي زمخت و خشن به ويتو نزديک شد و به او پيشنهاد کاري داد: قضیه از این قرار بود که شخصی اقدام به گشودن یک نمایندگی فروش اتومبیل زده است و این باعث ایجاد رقابتی ناخواسته برای کسب و کار دوست ان گانگستر شده است. گانگستر با صدای زبر و خشن خود از ویتو خواست تا تمامی ماشین های موجود در حیات را بدون کشتن کسی نابود کند. البته اشاره به" کشته نشدن کسی" کاملا به سبک مافیایی و به طور غیر مستقیم انجام شد : ویتو گفت :" از من می خوای که ...." و گانگستر سریعا جواب داد :" نه به هیچ وجه , حداقل نه برای الان ".

قضاوت تنها از روی چند دیالوگ سخت میباشد , ولی طبق انچه تا به کنون دیده و شنیده ایم مافیا 2 از نظر نمایشنامه و هنرپیشگی صدا از جمله بهترین بازیهایی است که تا به کنون عرضه شده است. ما همه می دانیم که گنگسترها چگونه به نظر میرسند اما کاملا واضح است که تیم بازیساز تا چه اندازه برای ایجاد ظاهر و شخصیت کاراکترهای بازی تلاش کرده است. همین رویه برای شهر Empire Bay نیز صدق می کند : از اتوموبیل ها گرفته تا ساختمان ها و موسیقی های ان دوره , تمامی جزئیات در بازی کاملا واقعی و اصیل به نظر میرسند. بازی نهائی شامل 50 اتوموبیل مختلف طراحی شده از نمونه های اصلی و 100 قطعه موسیقی خواهد بود. نوع موسیقی در بازی نیز با تغییر در چرخه ی زمانی بازی در روز و شب و اتفاقات بازی متغیر خواهد بود. به طور مثال مرحله ی تخریب ماشینها فقط در شب اتفاق می افتد , به خاطر اینکه انجام چنین مرحله ای در روز عقلانی به نظر نمی رسد , و هنگام رانندگی به مقصد خود شما شاهد موسیقی و وضعیت اب و هوایی مناسب با شرایط داستان خواهید بود.

ويتو به محض اينکه وارد گاراژ شد شروع به پرتاب molotov cocktail به طرف ماشين ها کرد . که طبعا اين سريعا باعث جلب توجه پليس ها شد. يرخلاف اتفاق مربوط به دزدي قبلي در دمو اينبار پليس ها به اندازه ي کافي عصباني شده بودند که اقدام به تيراندازي کنند. ويتو نيز در واکنش شروع به گشودن اتش به طرف پليس کرد اما از انجا که جنگ با سلاح گرم در مافيا 2 بسيار مرگبار است نمايشدهنده ي 2k دمو را با فرار بوسيله ي يکي از ماشين هاي باقيمانده در گاراژ به پايان رساند. به عنوان پاداش اين کار به ويتو اين اجازه را داد تا يک ماشين نادر را به کلکسيون خود اضافه کند. پس از اسپري و تغيير رنگ سريع ماشين قهرمان زيرک ما يک سواري جديد براي افزودن به گاراژ خود داشت.

تمامی اینها تنها بخشی از نمایش تاثیرگذار مافیا 2 بود. البته ما قبل از این هم شاهد کیفیت بالای مافیا 2 به عنوان یک بازی اکشن بودیم اما این خصوصیات جزئی تر نیز میتواند به همان اندازه مهم باشند . این بازی ایست که جذابیت و کشش افسانه ی گنگسترها را درک کرده است. در مافیا 2 شاهد حجم عظیمی از اکشن خواهیم بود ولی تمامی اینها در قالب اتمسفری غنی و درگیرکننده همراه با داستانی حماسی و با شکوه با پایان های متعدد ارائه خواهند شد. هنوز نکات ناگفته ی بسیار زیاد دیگری از دنیای مافیا 2 باقی مانده است اما به علت تاخیر در تاریخ عرضه ی بازی ما تا سال 2010 قادر به تجربه ی دنیای مافیا نخواهیم بود. اما به نظر میرسد که این مدت زمان اضافی با تلاش فزاینده ی بازیساز ارزش صبر کردن را داشته باشد.

مافیا 2 در نیمه ی اول سال 2010 برای pc 360 ps3 عرضه خواهد شد.




preview written by videogamer.com translated by nathan mckane
هر گونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام نویسنده و سایت بازیسنتر در جایی

دیگر ممنوع می باشد.


source
 

Harry Potter

کاربر سایت
Nov 25, 2005
834
فقط میتونم بگم، WOW :biggrin1:

این بازی شاهکاره!! هر کی بخواد این بازی رو با GTA IV مقایسه کنه،کاملا اشتباه کرده! چون این بازی بی نظیره! مطمئنم حتی از شماره اولش هم بهتر میشه:cool:
 

nathan mckane

کاربر سایت
Jul 14, 2009
979
نام
عباس
راستش بازی اولش جزو بهترین بازیهایی بود که تا به حال بازی کردم به نظر من مشکل شماره ی اولش نبود نتوع گیمپلی بود . ولی واقعا داستانش از جمله بهترینها بود . منو که خیلی درگیر خودش کرد.
 

Harry Potter

کاربر سایت
Nov 25, 2005
834
راستش بازی اولش جزو بهترین بازیهایی بود که تا به حال بازی کردم به نظر من مشکل شماره ی اولش نبود نتوع گیمپلی بود . ولی واقعا داستانش از جمله بهترینها بود . منو که خیلی درگیر خودش کرد.
آره موافقم،داستانش فوق العاده بود! :biggrin1:
ولی خوب گیم پلی شماره 1 این بازی برای دوران خودش خیلی هم بد نبود ها.:biggrin1:
 

NO ps3

کاربر سایت
May 5, 2009
2,165
نام
محسن
عجب جزئیاتی داره این مافیا فکر همه جاشو کردن بعد اون قضیه ماشین هم که مثل gta حالت یکبار مصرف نداره عالیه شما هم دست گلت درد نکنه واسه مطلب
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر