Prince of Persia

سلام
خوب منم که همه به خاطر همین بازی پرنس بیشتر شناسایی می کنن
امیدوارم این فرم سرپا و قدرت مند باشه تا من و بقیه دوستان بتونن فعالیت مثبت و سریعی داشته باشن

موفق باشید
از طرف طرفدارن شاهزاده ایرانی ;)
 

qx_roham_xp

کاربر سایت
Sep 26, 2005
1,872
نام
رهام
با تشکر از محمد عزیز
اول از همه این هم یک ترجمه / ویرایش ی دیگه ی همون متن توسط Aurlito عزیز :
-دنیای فاسد، احتیاجی به شفا دارد.
-محیط بازی بیشتر به داستانهای "هزار و یک شب" شهرزاد قصه گو نزدیک شده، و از واقعیات زمینی داستان کاسته شده و به قالبی شاعرانه افزوده شده است.
-پلیر برای شفای دنیای فاسد، باید "نورهای خیر" رو آزاده سازد که انوار را به آسمان شلیک و از بدی و فساد رها میسازند. درست مثل بازی Okami که آماتورسو، منشع تمام خوبیها درخت نگهبان هر منطقه رو شفا میداد تا شیطانها از آنجا برهند.
-وقتی که منطقه ای از فساد رهایی میابد، میان پرده ای نمایش داده نشده و پلیر میتوانید در حین راه رفتن، تغییرات ناشی از رستن فساد، مانند تغییر رنگ آسمان و بازسبزی گیاهان را مشاهده کند.
-یوبی مونترال قصد ساخت یک Assassin's Creed جدید را ندارد، بلکه قصد آنها یک PoP اصیل است.
-دو خدای خوبی و بدی، هرمز و اهریمن(خدا و شیطان در دین زردشت). اهریمن در جعبه ای در اعماق بیابان اسیر شده، و بعد از قرنها آزاد میگردد و مشکل ساز میشود. حال آنجاست که پرنس ما باید وارد صحنه شود و خطای بوجود آمده را درست کند.
-اسکلت بازی آزادانه، و بیشتر شبیه LOZ: Orcania of Time است، با قالبی کلاسیک.
باسها و پلیر میتوانند از پیش زمینه ی بازی استفاده کنند. در عکسی میبینیم که یکی از باسها پرنس را به دیوار فشار داده و قصد خفه کردن وی را دارد وباس دیگی نشان میبینیم که وی را به هوا انداخته.
-نقشه ی بازی بیشتر خیالی(نه تخیلی) گردیده است، در حالی که در اوایل مانند Assassin's Creed بود.(پارس کجا یورشلیم کجا)
-بازی دارای راههای فرعی فراوانی برای رسیدن به مقصد است، و دیگر مانند سری قبل نیست که تنها یک راه برای رسیدن به هدف پیش رو باشد.
-پرنس میتواند با دستکش مخصوصش هر دیواری را بگیرد و برود، بازی بیشتر عمودیست تا افقی.
-برای حرکت دادن پرنس، امکانات بیشتری را دارا هستیم.
-باسهای بازی برای خود داستان و شخصیتی دارند، درست مانند بازی Metal Gear Solid. باسهای کمتری در بازی هست، اما هریک ازآنها شخصیتی دارد، مثلا یکی بدون آگاهی و بی تفاوت قصد کشتن شما را دارد و دیگری بر ضدمیل خویش.(فکر کنم منظورش از این نکات بیشتر بازی MGS بوده باشه. یعنی همه ی باسها رو دیدن؟)
-در حال حاظر 140 نفر در حال کار روی بازی هستند، و البته نیروی بیشتری خواهد آمد و بیشتر از نیرواهی مجرب پروژه های متفاوت خواهند بود.

درمود مورد اهریمن و هرمز، در آیین زردشت دو برادرن. شخصی که فرزند میخواست، هزاران سال قربانی کرد، و در آخر در صحت کار خود مشکوک شد. از هزار سال قربان وی نطفه ی هرمز و از یک لحظه شک وی، نطفه ی اهریمن در شکم همسر مرد بسته شد. مرد فرمانراویی زمین را به هرمز که پاک سرشت بود داد و اهریمن که بدسرشت، بر ضد اون بر آمد.
این هم تمامی Art work هایی که توی مجله چاپ شد. من که از این دستکش جدیدش خیلی خوشم اومده و جالب هست که باس ها می تونن مدل های جدید combat به خودشون بگیرن.اما یک نکته ی جالب اینکه دقیقا همین سبک Art work ها چند وقت پیش پخش شد و یوبی رسما رد کرد !!!!
011.jpg

010.jpg

009.jpg

008.jpg

007.jpg

006.jpg

005.jpg

004.jpg

003.jpg

002.jpg

001.jpg
و در ضمن تنها ویوئوای که از بازی در دسترس هست loading اول سایت بود که تغییر کرد
این هم لینک قبلی ویدئو که می بینین یک نوشته ی جادویی نورانی هست یک مایع سیاه می آد اون رو می پوشونه و بعد هم می ره کنار و زیرش نوشته Prince of Persia بدون هیچ اسمش (نمی دونم ایران youtibe فیییییییل tر هست یا نه !!!!)
http://www.youtube.com/watch?v=d4PtMrotX0I
http://www.youtube.com/watch?v=4eraPPZSrZA&feature=related
و همونطور که همتون خوب سری pop رو می شناسیم اگه دقت کنیم توی هر عکس می تونم کلی چیز بفهمیم !
------------
من که دقیقا احساس 10001 شب بهم دست داده از این عکس ها.......شب های صحراها اسرارآمیز
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
من که دقیقا احساس 10001 شب بهم دست داده از این عکس ها.......شب های صحراها اسرارآمیز
منم باهات موافقم رهام بالاخره میتونیم منتظره یه شاهزاده ی فارس باشیم:biggrin1:
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
حرف هاي Ben Mattes درباره Prince of Persia
در اواخر ماه پيش بود كه Ubisoft بالاخره شماره جديد Prince of Persia رو رسما اعلام كرد و در اخرين شماره Edge magazine اولين اطلاعات از بازي درج شده بود كه اين شماره هم منتشر شد و اولين اطلاعات از بازي منتشر شد

از قبل هم همه ميدانستيم كه بازي توسط Ubisoft Montreal ساخته ميشود . studio كه قبلا 3 گانه قبلي Prince of Persia رو ساخته بود . اين 3 گانه به نام Sands of Time trilogy معروف بودند كه شامل 3 قسمت (The Sands of Time, Warrior Within, The Two Thrones) ميشدند . از ان جايي كه تيم اصلي و مركزي كه بر روي اين پروژه كار ميكنند همان افرادي هستند كه در سه گانه قبلي هم كار كردند باعث شده اين بازي بسيار پخته و قدرتمند باشه

Prince of Persia از Anvil استفاده ميكنه . همان engine كه در Assassin’s Creed هم استفاده شد . البته دو بازي كاملا از لحاظ هايي با هم تفاوت دارند كلا Assassin’s Creed كاملا داراي جلو هاي طبيعي و واقعي بود در حالي كه Prince of Persia از لحاظ جلوه هاي بصري كاملا از فيلم هاي ژاپني همچون Princess Mononoke و بازي همچون Okami و شماره جديد Street Fighter الهام گرفته است . اين در حالي است كه visual art director بازي يعني جناب Mickael Labat اعلام كرده كه : بازي فانتزي هست اما كاملا باور كردني هست{ Fantasy, but credible }

2a7esly.jpg


اين قسمت بازي عملا هيچ گونه ارتباطي با قسمت هاي قبلي و اخرين 3 گانه اين بازي ندارد و تهيه كننده بازي Ben Mattes حتي ميگه : Sands of Time مرد و رفت !!!! . وي در ادامه ميگه كه
اين بازي كاملا يه قسمت ديگه رو روايت ميكنه . اين بازي كاملا يك نوع نواوري به حساب ميايد به خاطر اينكه بازيكن ديگر در نقش پرنس قبلي بازي نميكنه بلكه نقش يك ماجرا جو رو داره كه در صحرا گم شده . كارگردان بازي Jean-Christophe Guyot اعلام ميكنه : ما دوباره از نو شروع كرديم البته در همان دنيا . ما يك چيز جديد ميخواستيم به وجود بياريم در حالي كه به بازي قبلي هم وفا دار بمونيم .

بازي شما رو قرار ميده در جنگ بين بزرگي كه بين دو خدا در گرفته است . يكي خداي خوبي هاي و روشنايي يعني اهرومزدا و ديگري اهريمن برادر وي كه خداي بدي ها و تاريكي هست .در بين جنگ بين دو خدا بايد اونها امتيازاتشان رو از دنياي فاني بهره ببرند . براي همين اهريمن يك بيماري و عفونت در دنيا پخش كرده و كار پرنس اين هست كه دنيا رو نجات دهد .

يكي از مشخصات Prince of Persia جديد بيشتر يك بازي open-world هست البته بازي به صورت free-roaming نيست . Mattes در اين باره ميگه به راستي يك بازيnon-linear يا غير خطي هست.در اين بازي به بازيكن اجازه داده ميشود بازي رو جلو ببرد ان طوري كه ميخواهد . Mattes در ادامه مي گويد : ما واقعا ميخواستيم يك Prince of Persia بسازيم كه مثل بازي هاي روتين و خطي قبلي نباشه و براي بازيكني كه بازي ميكنه ابتكار و خلاقيت رو داشته باشه .

34t5n48.jpg


اما برسيم به بحث fighting در بازي . مطمئنا چشم انتظار fighting كه در Assassin’s Creed رو داشتيد نبايد داشته باشيد . بازيكن در هر زمان فقط به مبارزه يك دشمن ميره !!!و البته بايد گفت در اين بازي هر مبارزه اي يك duel به تمام معنا هست . شما بايد با توجه به استراتژي خودتان به جنگ با دشمن برويد .

وي توضيح ميده كه: هر مبارزه در اين بازي همانند يك boss fight ميمونه و مبارزه ها بسيار سخت هست و شما براي مبارزه با دشمنتان بايد از استراتژي و مهارت هايتان به طور كامل استفاده كنيد.شايد شما اونو نكشيد و كاري كنيد كه از دستانش فرار كنيد و خيلي اوقات همين اتفاق ميافتد !!!شما دشمن دور ميكنيد اما اون در جاي كمين ميكنه و دوباره به مبارزه بر ميگرده .

Ubisoft داره خيلي از نكات زيادي از بازي رو از جمله پازل ها . مبارزه ها و جركات اكروباتيك پنهان ميكنند فقط اميدواريم اين راز به بزرگي Assassin’s Creed نباشه

اما دراخر چيزي كه در Prince of Persia جدبد معلوم هست كاملا با شماره هاي قبلي اين بازي متفاوت هست از هر لحاظي كه بخواهيد ببينيد گرافيك . داستان و حتي گيم پلي . اين شماره از بازي Prince of Persia در اواخر سال براي X360 . PS3 . PC و يك نسخه جداگانه براي DS عرضه ميشود

2h5iqsp.jpg

ممنون از کسری جان
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
مصاحبه با تهیه کننده Prince of Persia
میشه
خودتون رو معرفی کنید و بگید چه نقشی در ساخت بازی دارید ؟
من Ben Mattes هستم ، تهیه کننده عنوان PoP
Next Gen PoP جدید روی چه پلتفورمهایی منتشر میشه ؟
PC , PS3 و X360
یه بازی کاملا جدا هم برای DS در دست تهیه هست.
بازی کی منتشر میشه ؟
تعطیلات 2008
ساخت بازی بر عهده کیه ؟
Ubisoft Montreal Studio ( واویلا :biggrin1: ) که بتازگی ساخت Assassin's Creedَ بر عهده داشتند ، اکثر افراد تیم سازنده از تیم سازنده سه گانه قبلی بودند ، اونها بازی رو خوب میشناختند.
بازی چجوری به PoP ارتباط پیدا میکنه ؟ آیا سه گانه قبلی رو باید بازی کرده باشیم تا بفهمیم داستان درباره چیه ؟
داستان PoP مثل یک مجموعه از افسانه ها و داستان ها میمونه و هر سری الزاما ارتباطی با سریهای دیگه نداشتند ، و هرسری بر اساس یک داستان از افسانه های عربی ( یکی تفاوت Persian و Arabian رو برای ایشون توضیح بده
:biggrin1: ) نوشته شدند ، نسخه جدید PoP یک دنیای کاملا جدید و یک فصل جدید در Prince of Persia ـست ، با یک شاهزاده جدید ، یک دنیای جدید و یک خط داستانی جدید
داستان بازی درباره چیه ؟
شاهزاده به یک دنیای افسانه و اسطوره وارد میشه ، جایی که خودش رو وسط یک نبرد حماسی و بزرگ بین خدای خوبیها و روشناییها ، اهورامزدا و برادرش ، خدای نابودی و تاریکی ، اهریمن پیدا میکنه. قهرمان ما به موقع وارد داستان
میشه تا شاهد نابودی درخت زندگی باشه ( خب ، رفت تو مایه های اساطیر اسکاندیناوی !!! ) چیزی که ممکنه باعث نابودی تمام دنیا و فرورفتن اون در تاریکی بشه. پرنس باید از ظهور دوباره خدای تاریکی اهریمن جلوگیری کنه. این داستان
حماسی ، خیلی به متالوژی پارسی نزدیکه ( دین زرتشت ) اهریمن برای دست یافتن به این دنیا و پیروزی بر اون ، به قلب یکسری از انسانهای فاسد نفوذ میکنه و اونها رو آلت دست خودش میکنه تا بوسیله اونا به این دنیا مسلط بشه ، هورامزدا برای نابود کردن برادرش ، تصمیم میگیره افرادی که توسط اهریمن تسخیر شدن رو از بین ببره ، اهورامزدا اونها رو در درخت زندگی زندانی میکنه و بعد از اینکه اهریمن ضعیف میشه ، باقیمانده اونو هم در درخت زندانی میکنه و نگهبانانی ( اهورا ها ؟ ) برای این درخت میزاره ، بعد از سالها ، اهریمن یک نقشه برای فرار کشیده ...
داستان در سری PoP همیشه یک عامل کلیدی بوده ، در این نسخه نه تنها بازیکن
با یک داستان زیبا و حماسی روبرو میشه ، بلکه میتونه تصمیم بگیره چطوری راز و رمزهای داستان رو کشف کنه.
این داستان بر اساس چه چیزهایی نوشته شده ؟
ما میخواستیم پرنس جدید در طول داستان تبدیل به یک پرنس بشه ، قبل بازی اون یک ماجراجوئه که در حال زندگی میکنه ، گذشته رو رها کرده و آینده هم هرچیزی که براش پیش بیاد رو قبول میکنه. برای اون همه چیز در زمان حال
خلاصه میشه
. ما داستانمون رو بر اساس داستانهایی مثل سندباد در Arabian Nights ، و Han Solo از جنگ ستارگان و آراگورن از ارباب حلقه ها نوشتیم ( !!! ) میخواستیم شاهزاده جدید مثل همه قهرمانان حماسی ، ظاهرش نشون بده که چه شخصیتی داره ، میخواستیم نشون بدیم که اون کی بوده و چطور یک ماجراجوی سرگردان شده ، لباس اون آثار تجملات داره ، لباسی پوشیده که افراد پولدار میپوشند و کفشهای چرمی داره که از پاهاش در مقابل خطرات مراقبت کنند.
شاهزاده جدید قیافه ای جدید داره ، تاکتیکها و قابلیتهای جدید چی ؟
پرنس جدید قابلیتهای خیلی بیشتری داره ، چه از نظر نبرد چه از نظر حرکات آکروباتیک ، شاهزاده جدید قدرت بدنی و سرعتشو از شاهزاده قبلی داره به اضافه حجم زیادی از هنر آکروباتیک ، اون میتونه با سبک خاص خودش به راحتی
قانون جاذبه رو شکست بده.

970_26_5186642705.jpg

علاوه بر شمشیر اون یه دستکش داره که بهش هم در نبرد و هم در انجام حرکات مختلف کمک میکنه ، بطور مثال با کمک اون میتونه از دیوارها و صخره های بلند به راحتی سر بخوره ، پس منتظر باشید تا حرکات جدید و جذابی رو کشف کنید !
ما بازیهای مختلف Fighting رو بررسی کردیم تا بفهمیم که چه تاکتیکی جواب داده و چی جواب نداده ، ما میخوایم از دوربین و زاویه دید و موزیک و جلوه های ویژه در نبردهای شاهزاده جدید استفاده کنیم تا یه نبرد دراماتیک بدست بیاریم ، دشمنان این نسخه از همه PoP ـهای قبلی خطرناکتر و باهوش تر هستند ، اونا از محیط استفاده میکنند تا برتری بدست بیارند و گیمر رو مجبور کنند که خیلی سریع فکر کنه و عکس العمل نشون بده. ما نقش شخصیت زن رو هم عوض کردیم ، اینبار نه به عنوان یک شخصیت دوم ، بلکه به عنوان یک شخصیت Supporting ، شخصیت Elika با استفاده از قابلیتهای
فراوان گیم پلی ، میتونه به همه لایه های بازی کمک کنه و اونا رو ارتقاء بده ، داستان ، گیم پلی ، حل پازلها ، حرکات آکروباتیک و داستان بازی. اون یه همیار قوی ـه که در طول بازی با شاهزاده همراه میشه و به بازی راز و رمز اضافه میکنه ، ما میخوایم یک انقلاب در شخصیتهای دوم بازیهای اکشن ادونچر ایجاد کنیم.

970_31_50256349c3.jpg

شما چطور میخواید اینکار رو انجام بدید ؟
Elika یک همراه به تمام عیاره ، اون همیشه به نفع شخصیت کار میکنه ، با کمک اون میتونید حرکات آکروباتیک دو نفره انجام بدید ، ازش در نبرد استفاده کنید و با کمک اون پازلها رو حل کنید ، اگر بخواید ، تمام قدرت جادویی اون در اختیار شما قرار میگیره تا بتونید از اون استفاده کنید. اون هیچوقت کشته نمیشه و خواسته هاش رو به بازیکن غالب نمیکنه.
اون توسط AI کنترل میشه ولی یک دکمه مخصوص براش وجود داره که این امکان رو به بازیکن میده که در عین اینکه کنترل کامل به بازی داره ، از اون هم کمک بگیره و خدشه ای به ریتم تند بازی وارد نشه ، بازیکن میتونه خودش هرطور و هرزمانی که بخواد از Elika استفاده کنه.
بعلاوه پیوند قوی بین اون و شاهزاده وجود داره ، اون طوری رفتار میکنه که هیچ NPC دیگه ای تابحال اینکارو نکرده.
میتونید به ما یکسری اطلاعات درباره شخصیت Elika بدید ؟
Elika یک تبعیدی و طرد شده از طرف اهوراهاست ، اون در یک سرزمین بدون هیچ ارتباطی با خارج زندگی میکرده.


خب بقیش رو بعدا با کسری میزارم ، ولی نکته مهم صحبتهاییه که درباره ویژگیهای بازی و تفاوتهای اون با نسخه قبلی صحبت میکنه.


AI : ما بیشتر توان نسل جدید رو روی هوش مصنوعی بازی متمرکز کردیم و این باعث شده که روابط بازیکن با هوش مصنوعی بازی عمیقتر و با کیفیت بیشتری انجام بشه ، چه دشمنان ، چه دوستان و متحدین.

گرافیک : به لطف گرافیک نسل جدید ، این نسخه تفاوت خیلی زیادی در کیفیت گرافیک با نسخه های قبلی داره ، از طرفی طراحی هنری و زیبای این بازی یه نسخه منحصر به فرد بوجود میاره.

کاراکترها : تعداد polygon ـهای پرنس جدید 13 بار بیشتر از پرنس قدیمی و حتی الطائره ، مثلا تعداد polygon ـهای استفاده شده در موهای پرنس جدید از پرنس قدیمی بیشتره. ما میخوایم در تمام جزئیات کاراکترها لباس ، موها ، وسائل ، صورت ، همه حس نسل جدید رو همراه میارن که این به لطف تکسچرهای Hi-Res امکان پذیر شده. ما سیستمهای طراحی و نورپردازی جدید و منحصر به فردی داریم که در نسل قبل قابل دستیابی نبودند.

محیط : کیفیت و زیبایی محیطهای ایرانی در بازیهای PoP همیشه مهم بوده ( lol ) به لطف تکنولوژی جدید محیطهای باز و وسیعی ساخته شده که حتی رویاش رو هم در PoP ـهای قدیمی نمیتونید ببینید. محیطهای بزرگ و زیبا و البته فانتزی از ایران افسانه ای و متالوژیک. PoP ـهای قدیم بیشتر در قصر و امارت جریان داشت اما در این نسخه ، هر محیط جاهای مختلفی رو در بر میگیره ، از محیطهای کاملا امن تا محیطهای کاملا خطرناک و فاسد.

ساختار : برای اولین بار پرنس یک داستان کاملا غیر خطی خواهد داشت ، این بازیکنه که تصمیم میگیره چجوری داستان رو با انتخاب مسیرش در این open-ended world باز کنه.


970_51_e29bc74598.jpg

طراحی هنری این بازی خیلی با PoP ـها قبل تفاوت داره ، چرا سبک هنری بازی رو اینقدر تغییر دادید ؟
ما میخواستیم به طرحهای Concept دو بعدی بازی وفادار باشیم ، یعنی Artwork ـها رو به محیط سه بعدی تبدیل کنیم. سیستم نسل جدید به ما این اجازه رو میده که بدون اینکه بخوایم هنر رو قربانی تکنولوژی کنیم ( اتفاقی که اکثرا توی بازیها میفته ) یک گرافیک منحصر به فرد ارائه بدیم. دنیای Prince of Persia دنیای غنی و خاصیه و واقعا بده که بخوایم بازی رو واقع گرایانه و photo-realistic به تصویر بکشیم. این گرافیک و طراحی فانتزیه و به پایه های بازی یا همون دنیای افسانه ای Arabian Nights وفاداره.

via Videogamer
ممنون از امیر
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
http://www.gametrailers.com/player/34503.html

since the beginnig of time legend has told often a big battle between darkness and light ... but now the darkness spreads and an unknown warrior will rise with a deadly new ally to save a kingdom and restore the light

wow
عجب debut trailer ای بود !!


Elika
Elika is a female character scheduled to appear in Ubisoft's new Prince of Persia video game, set to be released late 2008. Her knowledge of magic, and her excellent acrobatic skills make her a valuable companion. Together, the Prince and Elika can perform great combat skills, which will help players greatly through the game.

این Elika هم که خیلی خیلی attractive هِ !! :love:

یه Concept-Art هم ازش هست که تو SPOILER گذاشتم.
2ciha8i.jpg
 

Pzt_Kami

کاربر سایت
Sep 27, 2007
397
نام
کامبیز
اوه Prince of Persia جدید ! به عنوان یک RTS باز ، Prince of Persia تنها بازی در این سبک بود که من بازی کردم و واقعا هم باهاش حال کردم:love:

ولی به هر روی امیدوارم که در این ورژن بیشتر به جزئیات تاریخی دقت کنن. برای نمونه Elika نام جالبی اونهم برای یک اهورا (یا هر چی که هست !!!) نمی تونست باشه:confused: ما نامهای ایرانی دخترانهء زیبا کم نداریم :happy:
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,121
اوه Prince of Persia جدید ! به عنوان یک RTS باز ، Prince of Persia تنها بازی در این سبک بود که من بازی کردم و واقعا هم باهاش حال کردم:love:

ولی به هر روی امیدوارم که در این ورژن بیشتر به جزئیات تاریخی دقت کنن. برای نمونه Elika نام جالبی اونهم برای یک اهورا (یا هر چی که هست !!!) نمی تونست باشه:confused: ما نامهای ایرانی دخترانهء زیبا کم نداریم :happy:

اول اینکه الیکا اهورا نیست.
دوم الیکا یک نام کاملا اصیل فارسیه.
سوم درسته. حق با شماست که نامهای قشنگتری از این میتونستن بزارن ولی به نظرم انقدر اطلاعات نداشتن که یه عالمه نام فارسی بدونن. باز جای شکرش باقیه که از اسمهای عربی انتخاب نکردن.
 

Pzt_Kami

کاربر سایت
Sep 27, 2007
397
نام
کامبیز
دوم الیکا یک نام کاملا اصیل فارسیه.
سوم درسته. حق با شماست که نامهای قشنگتری از این میتونستن بزارن ولی به نظرم انقدر اطلاعات نداشتن که یه عالمه نام فارسی بدونن. باز جای شکرش باقیه که از اسمهای عربی انتخاب نکردن.
عزیزم من می دونم که ما الیکا هم داریم ،اما من بیشتر منظورم نامهایی بود که ریشهء باستانی داشته باشند و یا دستکم کاربردشون در زبان ما جا افتاده باشه. چون الیکا از اون دست نامهای مدرن ایرانیه که من تقریبا مطمئنم که در ایران باستان بکار نمی رفته. اما به هر روی اینها چندان مهم نیست و گیم پلی بازی و بویژه AI و داستان مهمتره :happy:
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
اطلاع رسانی !!

نمی دونم شایعه ی Heir Apparent هم به اینجا سرایت کرده یا نه ؟!!!
به طور خلاصه بگم که چند وقتی بود همه فکر می کردند که عنوان نسخه جدید POP همین Heir Apparent خواهد بود ....

ولی باید بگم که Heir Apparent عنوان مقاله شماره اخیر مجله Game Informer درباره ی PoP بوده و اصلا ربطی به نسخه جدید PoP نداره !!!
و هنوز هیچ عنوان رسمی ای برای این نسخه اعلام نشده

Rumors have popped up that the new Prince of Persia game is called “Heir Apparent.”
This is not the case! The origin of the mistake is in the title of the Game Informer
article on Prince of Persia called Heir Apparent.

Just to clarify: The Heir Apparent is the name of the article, and it is NOT the name
of the new game.

No name has officially been announced

--------------------------------------------------------

یه شایعه دیگه هم به وجود آمده مبنی بر این که Ubi قصد داره یه spin-off از این نسخه برای Wii بسازه

http://www.gamespot.com/news/show_blog_entry.php?topic_id=26410983
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
بهزاد جان اون قضيه خييل وقت پيش تكذيب شد اسم بازي رسما اعلام شد و اسمش Prince of Persia خالي هست . اين قضيه رو ين ماتس تاييد كرد .

.........................

اخيرا يه شايعه شده كه Ubisoft قصد داره نسخه بعدي تابستان 2009 هم زمان با اكران فيلم عرضه كنه يعني يه باز سازي از POP: SOT كه اگه بشه خيلي عالي هست اون قضيه wii هم بن ماتس تكذيب كرد
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,121
عزیزم من می دونم که ما الیکا هم داریم ،اما من بیشتر منظورم نامهایی بود که ریشهء باستانی داشته باشند و یا دستکم کاربردشون در زبان ما جا افتاده باشه. چون الیکا از اون دست نامهای مدرن ایرانیه که من تقریبا مطمئنم که در ایران باستان بکار نمی رفته. اما به هر روی اینها چندان مهم نیست و گیم پلی بازی و بویژه AI و داستان مهمتره :happy:

اتفاقا الیکایه نام کاملا باستانیه. مثل اسمهای مشابهش ماندانا-رکسانا-آتوسا-آناهیتا-پارمیدا و...
این الیکا نام یکی از فرماندهان کمانداران دوران هخامنشی بوده.(البته به این الیکا ربطی نداره)
اصلا ولش کن. نمیخوام پست اسپم بدم.
گیم پلی بازی هم بسیار جالبه به نظر من. یه محیط کاملا open world در persia.
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
بله Prince of Persia بازي محبوب Ubisoft برگشته . بازي جديد از موتور ارتقا يافته Assassin's Creed استفاده ميكنه . و بازي داستان پرنس جديد و يك داستان كاملا متفاوت به نمايش خواهد گذاشت . Sands of Time . فرح و همگي رفتند و جاي خودشون به بازي دادند كه از لحاظ داستاني بسيار جذاب تر هست و همچنين داراي يك Game Play كاملا جديد هست دادند .

اگه شما يكي از علاقه مندان به The Sands of Time بوديد نگران نباشيد ! Ubisoft هيچ وقت اين franchise خراب و كثيف نميكنه . Montreal team كاري كرد كه قسمت جديدمتفاوت 3 قسمت قبلي اين مجموعه باشه .در اصل اگر چه پرنس قدرت زمان خودش رو از دست داده اما وي از لحاط حركات اكروباتيك بسيار پيشرفت كرده است . سيستم كمبت و مبارزه بازي كاملا عوض شده و بازي كاملا open world هست و محدوديت بازي هاي قبلي رو نداره . اما شايد Prince of Persia به يك بازي open world تغيير پيدا كرده باشه و از موتور Assassin's Creed استفاده كنه اما نه اين يك بازي شبيه سازي شده از روي AC و به قولي clone شده نيست . اين بازي يك Prince of Persia جديد براي نسل جديد هست كه اين وطر كه به نظر مياد داراي يك تحول بسيار زياد و عالي شده است .

330aihv.jpg


زماني كه بازي شروع ميشه قهرمان ما يك پرنس و نجيب زاده نيست بلكه يك فرد ولگرد و علاف هست و در يك صحرا سرگردان شده و به دنبال ماجرا جويي هست . هنگامي كه وي به دنبال خر فراري خود هست طوفان شن اتفاق ميافتد و وي در اين بين گير مي افتد . زماني كه اين طوفان تمام ميشود پرنس ناگهان خودش در ميان يك واحه پيدا ميكنه . باغ بهشت جايي كه پرنس به اونجا رسيده . در اين باغ محصور شده ( حصاركشيده ) درخت زندگي (The Tree of Life ) وجود داره .

در زمان هاي دور بين دو برادر كه هر دو خدا بودند جنگي در گرفت . اهريمن كه خدا بدي و تاريكي بود و فساد و تباهيThe corruption) رو در سرزمين خودش گسترش دادو برادر وي اهورا مزدا كسي كه خداي خوبي هست و در نهايت بر برادر خود پيروز ميشود . اهريمن و نيرو هاي وي در درخت زندگي اون باغ حصار دار به تله مياندازه. وي ( اهريمن )براي 200 نسل در اون مكان زنداني بود . تعداد زيادي جنگجو از باغ و درخت زندگي محافظت ميكردند اما رفته رفته تعداد انها كم شد تا تقريبا 0 رسيدند . لحظاتي بعد از اينكه پرنس ميرسه . شاهد نابود شدن درخت زندگي هست ,. عملي كه باعث ميشه اهريمن ازاد شود .

خبر خوب اينه كه حصار هاي واحه اين قابلتي داره كه اهريمن هنوز درون خودش نگه داري كنه اما نيرو هاي وي توسط يك شكاف به ارامي در حال خارج شدن و رفتن به دنيا هستند و به زودي اهريمن ازاد ميشه و دنيا غرق تاريكي خواهد شد مگر اينكه پرنس و همراه مرموز وي Elika اين قدرت داشته باشند كه نيرو ها رو به درون باغ دوباره هدايت كنند .

t6y1ba.jpg


The corruption همه چيز هاي شيطاني و خطرناك موجود در دنيا هست .اون شكل دشمنانتون به خود ميگيره و به شكل تله هايي قرار ميگريد كه سعي به ميكنند به زندگي پرنس خاتمه دهند . اين دفعه شمشير هاي اره اي و تله هاي شاخ شاخي وجود نداره . فقط The corruption وجود داره يك مايع سياه هست كه زماني كه پرنس بازي ميكنيد مدام تغيير ميكند . ممكنه اين مايع سياه به شكل گودالي ايجاد شود كه اگه در اون بيفتيد و سقوط كنيد پرنس كشته ميشود. ممكنه است در حالي كه در حال رد شدن هستيد شما رو به دام بيندازه و بگيره و يا ممكنه به تو سرايت كنه و يا يه دفعه از يك ديوار بيرون بزند . تنوع corruption چيزي هست كه Ubisoft فعلا سعي در مخفي نگه داشتن اون دارد . اما قابليت تغيير corruption در بازي بستگي به نوع بازي شما دارد .

اين واحه براي شما نقش يك قطب و مركز در جهان بازي ميكنه . از اونجا ميتونيد به جاهاي مختلفي در بازي برويد . شما خودتو انتخاب ميكنيد كه در كدوم محيط براي بار اول نجات دهيد . بين انتخاب ها فرق هاي زيادي هست .در اول corruption داره خيلي كم و به سختي منتشر ميشود . پس اولين جايي رو كه شما ميرويد تا نجات دهيد يك سري تله وجود داره كه شما رو وادار به يك سري حركات اكروباتيك ميكنه كه چيزه خاصي نيست . هر چي مناطق بيشتري رو ارم ميكنيد سواراخ هاي باغ هم برزگتر ميشوند و corruption در زمين هايي بيشتري پيش ميرود . هر چه مناطق بيشتري ازاد و پاك سازي ميكنيد باعث ميشود كه چگالي corruption در مناطق باقي مانده بيشتر شود .

چون كه تصميم اينكه شما كجا رو در دنيا نجات دهيد ترتيبي كه عمل ميكنيد باعث تغيير در بازي شما ميشود . شما و دوستتون ممكنه هر دو در حال بازي باشيد در حالي كه در دو جهت كاملا متضاد بازي رو شروع كرديد بنابراين تجربه شما از بازي كاملا متفاوت و منحصر به فرد ميباشد مثلا يكي از Boss هايي كه شما با اون مواجه ميشيود زماني كه ميميريد مقداري تله هاي corruption به سمت دنيا هايي كه نجات پيدا نكرده رها ميكند . اين تله براي بقيه بازي باقي ميماند و زماني ناپديد ميشه كه اون منطقه ازاد و پاك سازي شود . زماني كه در اول بازي با يك غول طرف ميشويد تله هاي اون براي تمام طول بازي باقي ميماند و مشكلات شما رو بيشتر ميكنه پس بهتره كه اخر كار به سراغ اون بريد تا تله هاي مزاحم شما نشه

2hz1hds.jpg


به خاطر اينكه corruption مدام در حال تغيير شدن هست ممكنه در يك منطقه چند بار رد شويد و هر بار چالش هاي كاملا متفاوتي در اونجا داشته باشي . يكي از نكات منفي درست كردن يك بازي Open - World اين است كه ممكن است عقب گرد هاي متعددي داشته باشي . اما در Prince of Persia مطمئن باش كه رد كردن يك منطقه در ساعت اول بازي خيلي فرق با زماني داره كه شما در ساعت 4 هم از همان منطقه رد شويد.
.
يك سري نقاط چشم انداز وجود داره كه در اين ارتفاعات شما يك ديدي از زمين بازي پيدا ميكنيد . ازاين نقاط ميتونيد به سادگي ببنيد كجا ها نجات پيدا يافته و كجا ها تحت سلطه corruption هست صبر كنيد . فكر نكيد اين نقاط هم مثل Eagle Eye در Assassin's Creed هستند . ايم مثل اين نيست كه دربالاي كليسا بشيني و در پايين خودت خيابان نگاه كني .اين مثل اينه كه بري در دامنه تپه اي بايستي و به دشت نگاه كني

با اينكه ما چيز خيلي زيادي از Prince of Persia نديدم اما همين فهميدم كه همانند Assassin's Creed يك بازي open world هست . چيزي كه شما در حال حاضر ميدونيد اينه كه شما يك پرنس داريد كه داراي حركات اكروباتيك استثنايي هست و هدفش اينه كه تمام قدرتاشو از اول تا اخر بازي امتحان كنه . پرنس ميتونه از ديوار راه بره از روي اون تاب بخوره و هر حركت هوايي كه شما از اين مجموعه انتظار داريد انجام بده

پرنس يك دستكش اهني ميپوشه كه داراي انگشتاني پنجه مانند هست و اين وسيله فقط براي مبارزات نيست و پيوسته در حركات اكروباتيك شما تاثير زيادي داره . پرنس به وسيله اين چنگك ميتونه به ديوار اويزون شه و به ارامي پايين بياد . شما در هنگامي كه به وسيله چنگك به ديوار اويزان هستيد تماما حركات عرضي بو سيله اون انجام ميدهيد . شما ميتوانيد به وسيله چنگك از تله هاي corruption جا خالي و فرار كنيد و شما هر زماني كه خواستيد ميتوانيد از ديوار اويزان شويد اما چيزي كه خيلي اين مهره ارزشمند كرده زماني كه شما پرش ميكنيد و موق نميشودي و در حال سقوط هستيد كه اين چنگك شما رو نجات ميدهد

2qx4w28.jpg


حركات اكروباتيك تنها نصف معما هاي شما ميباشد و خب شما همواره بايد مبارزه كنيد . توي POP نسل قبل شما حدود دوجين دشمن مبارزه ميكرديد كه در اين شماره قاعده به طور كلي تغيير كرده و شما در اين زيمنه كاملا با يك POP جديد روبرو هستيد و طبق چيزي كه ما ديدم تغييرات همگي براي بهتر شدن مبارزات بود

پرنس ما در اين بازي يك شمشير بلند و باريك در دست راست خود و يك دستكش اهني { چنگك } در دست چپ خود داره و اينها اسلحه هاي پرنس در اين بازي هستند ولي قبلش بايد بگم كه پرنس اصلا اسلحه خودشو در بازي تقويت نميكنه و اصلا اين بازي از اون سري بازي هايي كه فكر ميكنيد نيست !!داستان درباره يه صحرا گرد كوچ نشين هست كه به يك قهرمان بزرگ تبديل ميشه و بازي بيشتر درباره پرنس تا ابزار الات در دسترس وي !

اين دفعه مبارزات خيلي فرق ميكنه . شما توي بازي هيچ وقت توجه كنيد هيچ وقت بيشتر از يك دشمن نخواهيد ديد هيچ وقت !!مبارزات هميشه به صورت تن به تن و 1به 1 خواهد بود . اما اين دفعه دشمنان شما خيلي باهوش تر هستند نكته جالب اينه كه دشمنان در بازي به اندازه پرنس در مبارزه مهارت دارند و بعضي وقت ها حتي بيشتر !!! مبارزات سينمايي در بازي حس يك بازي مبارزه اي به شما القا ميكنه و اونها خيلي قوي هستند و خيلي اوقات اين مبارزات مهارتهاي پرنس با شمشير ميسنجد .

ما ديدم كه پرنس با يك شكارچي در حال مبارزه بود (Hunter ) . شكارچي موجوداتي ترسناك همراه با دستاني بريده شده و كريه هستند كه توسط corruption به وجود امدند . شكارچي ها در بيشتر اوقات جلوي حملات مستقيم پرنس گارد ميگيرندو و به قولي اين حملات بلاك ميكنند . شكارچي پرنس به سمت ديوار هل ميده وسعي ميكنه ضربه سنگيني به وي بزنه پرنس هم وي رو هل ميده و سعي ميكنه ازادتر باشه . هردو اينها به قفل كردن شمشيراشون در مقابل هم ادامه ميدهند

214v8k5.jpg


هر دكمه اي مثل يك حمله عمل ميكند و ميتونه شما رو متهي به يك كمبو بكنه . به جاي اينكه مثل God of War كمبو هاي شما به صورت ارم .ارام .سنگين باشه در پرنس كار شما خيلي راحت تر هست . ميتوني هر طور كه دلت بخواد اون ميكس كني . اين خيلي سخته كه بدون بازي كردن در اين مورد نظر دهي . اما با نگاه به بازي هم از اين مورد خوشت مياد . Ubisoft ادعا كرده با اين سيستم ميتوني يك كمبو 15 ضربه اي داشته باشي كه اين خيلي بيشتر از بازي هاي قبلي هست .هدف اينه كه بيشترين خلاقيت در مبارزه داشته باشي و انقدر روان باشه حركت ها كه با قدرت هاي ورزشي پرنس مطابقت بكنه .

چندين دليل وجود داره كه Ubisoft براي سيستم مبارزه خود به سمت mano-y-mano رفته . اين به تيم ازادي بيشتري در مورد دوربين بازي ميده . دوربين بازي ميتونه خودش نزديك كنه و جلوه هاي سينمايي رو به زيبايي نشون بده و ديگر هم نيازي به سيستم lock-on نيست . و دليل ديگر اينه كه با توجه به اينكه حواس شما هميشه به يك نفر معطوف هست (دشمن ) AI بازي ميتونه قوي تر عمل كنه و خب يك دشمن هم بسيار توانا تر هست . همچين اين بازي ياد اور نسخه اصلي و اوليه Prince of Persia بر وري PC هست .

HUD در مورد اين بازي تقريبا وجود نداره . شما در بازي با mini-map سر و كار نداريد و همچنين شما در جه جان ( health bar ) در بازي وجود نداره اگه بخواهيم ساده تر بگيم بايد بگيم كه شما اصلا جاني نداريد !!!! اون طوري كه براي ما توضيح دادند بازي بسيار شبيه نسخه اوليه و اصلي Jordan Mechner هست . شما نيمتوانيد ضربات زيادي دريافت كنيد قبل از اينكه بميريد . شما قبل از اينكه ميتوانيد 1 يا 2 ضربه (فوقش ) دريافت كنيد !! ما دقيقا نميدونيم چگونه در دراز مدت ميشه اين گونه بازي كرد اما ما مطمئنيم يك سري اقدامات مقابله اي هست كه بازيكنان از اون كشتار نجات ميدهد .

2nro4sy.jpg


شايد شما شگفت زده شده باشيد كه نقش Elika' در بازي چيه ؟ ما فقط ميتونيم به شما بگيم كه Elika يك نقش كامل و بي نقص در Prince of Persia داره و همچنين وي نقش مهمي در Prince of Persia داره. اليكا در بازي تمام زمان با شماست و هميشه با اون هستيد و لي خوبي اليكا اين هست كه هيچ وقت مزاحم شما نيست و هميشه در حال كمك به شما هست طبق گفته بن ماتس در بازي به هيچ وجه CO-OP وجود نداره و وجود چنني مودي كاملا غير ممكن هست . اينطور كه به نظر ميرسه اليكا يك طرد شده از طرف اهوريان هست .

در مورد عكس هاي بازي ميتونيم بگيم كه بازي از لحاظ بصري كاملا با شماره قبلي فرق داره . اما اين سبك گرافيكي cel-shaded نيست ( عكس جديد رو به صورت بزرگ ببينيد تا متوجه حرف IGN شويد ) Ubisoft در اين مورد ميگه سبگ گرافيكي نسبت به سل شيد خيلي واضح تر و روشن تر هست و اين زماني هست كه سل شيد مسطح و تخت به نظر مياد . در اين بازي همه جا رو به صورت 3 بعدي و با جزييات خيلي زياد ميبينيد اين مدل مثل اينه كه يك نقاشي به صورت واقعي دربياد .


Prince of Persia جديد تمام راه هايي كه جانشين خلف Sands of Time رو داره . با اينكه چيز هايي زيادي تغيير كرده . Ubisoft Montreal در حال يك مديرت قوي هست تا بازي كاملا حس و حال Prince of Persia رو داشته باشه و اين مورد بي تغيير بماند . ( اين جمله IGN كاملبا در خطاب خيلي از طرفدار ها و كساني عاشق شماره قبلي بوده گفته ) : طرفدارن پرنس ناراحت هستند براي وقف دادند با سيتم هنري جديد Prince of Persia و همچني سيستم مبارزه اما اونها عادت ميكنند وقتي كه وارد بازي شوند . اسم بازي طبق گفته بن ماتس فقط Prince of Persia خالي هست و هيچ پسوند و پيشوند ندارد و طبق گفته ايشان نسخه wii وجود ندارد و نخواهد داشت و بازي در تصطيلات امسال ( 2008 ) براي PC.X360.PS3 عرضه ميشود

Prince of Persia First Look

j12ihc.jpg


ممنون از کسری
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
سلام
آقا یعنی یه چیزی تو مایه های نقاشیه؟اصلا عکسی از گرافیک اصلیه بازی وجود داره اگه داره میشه بزارید.
ممنون
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر