مهم : نقد و بررسی بازی های GTA5 و Battlefield 2142 و assassins و Soccer6

با سلام دوستان گرامی

Battlefield 2142 ( نقد و برسی بازی )

در میان گیمر های جهان سری بازی های بتلفیلد همیشه از محبوبیت بسیار بالایی بر خوردار بوده است.این سری از بازی ها معمولا در تمام نسخه های خود پیشرفت کرده است و کمتر دچار لغزش یا شکست شده است. معمولا کمتر بازی پیدا می شود که چنین خصوصیتی داشته باشد و همواره صیر صعودی خود را طی کنند ولی خوشبختانه بتلفیلد دارای این خصوصیت میباشد و به احتمال بسیار زیاد بتلفیلد2142 نیز از این حیث مستثنا نیست .
بیتلفیلد نو آوری محسوب نمی شود ولی سری بتلفیلد یک ابتکار بسیار جالب است!!بتلفیلد یک بازی بسیار جالب و یک بازی آنلاین بسیار جذاب است.حال به این جمله می رسیم که "سری بتلیلد نو آوری است". سری بازی های بتلفیلد شما را از گذشته به آینده میبرد.اولین بازی بتلفیلد مربوط به زمان های دور و گذشته بود و کم کم نسخه های بعدی به زمان حال نزدیک شدند و آخرین نسخه از این سری ما را به زمان آینده خواهد برد یعنی سال 2142 میلادی .یعنی حدودا 136 سال بعد.در این زمان شما باسلاح ها و وسایلی متفاوت با زمان حال رو به رو خواهید برد. بتلفیلد آنقدر نکته و وسلیه دارد که شما را پس از گذشت چندین وقت از بازی کردنتان باز هم برای بازی کردن ترغیب نماید.
در بتلفیلد 2142 شما با ماشین آلات و اسلحه های پیشرفته و بسیار جالب که نمونه ی آن ها را تا حالا ندیده اید رو به رو هستید.در زیمنی که مشغول مبارزه هستید هر شی که می بینید به درد می خورد و همه ی آن ها قابل استفاده هستند و برا ی زیبایی به کار برده نشده اند!


به طور کل بتلفیلد یک بازی آنلاین است ولی آفلاین بازی کردن هم خالی از لطف نیست.در 2142 دیگر مجبور نیستید با اسلحه هایی مانند mp5 بجنگید بلکه با سلاح هایی مبارزه میکنید که حتی اسمشان را هم نشنیده اید.با ماشین آلاتی رو به رو هستید که وقتی به تکنولوژی آن ها دقت می کنیدحیران و متحیر می شوید. هواپیما های بازی فوق پیشرفته هستند. برای یک بازی به سبک اکشن گروهی این ها نشانه های خوبی هستند.
باز هم گروه: شما باید گروهتان را هدایت نمایید .این کار آسان نیست .تمام دشمنانتان دارای همان سلاح هایی هستند که شما دارا هستید و گاه پیشرفته تر.اگر یک لحظه غفلت کنید و در راه نمایی گروهتان دچار مشکل شوید دشمنانتان شما را نابود خواهند کرد.شما با انسان های 136 سال بعد روبه رو هستید چندین نسل گذشته است و هوش آن ها فوقالعاده است ولی شما نیز مانند آن ها هستی. یک جنگ عادلانه و برابر!


با توجه به این توضیحات می توان به این نکته پی برد که این بازی از نظر جذابیت هیچ چیزی کم ندارد.
صداگذاری و موزیک های بازی در زمان های گذشته بسیار خوب کار شده بود ولی حال باید دید در زمان های آینده این موسیقی و صداگذاری چگونه خواهد بود.شاید بیان این نکته خالی از لطف نباشد که صداگذاری این بازی بسیار مشکل خواهد بود.شما در بتلفیلد های گذشته با سلاح های مانند mp4 میجنگیدید و سوار هوا پیما هایی مانند f16 می شدید پس صدا گذاری آن ها آسان بود زیرا شما صدای آن ها را شنیده اید ولی حال تصور کنید که صدای یک اسلحه ای که وجود خارجی ندارد چگونه خواهد بود. صدایی که تاکنون نشنیده اید را باید در این بازی بکار ببرید .شاید صدای mp30!!شاید در آن زمان دیگر هواپیما ها صدا نداشته باشند!! این ها نکاتی است که در بازی هایی که به سری آِینده مربوط می شوند وجود دارند !
گرافیک بازی های بتلفیلد از گذشته تا کنون مانند سایر قسمت های بازی همواره پیشرفت کرده است و تا کنون پیش نیامده است که گرافیک یک نسخه از قبلی کمتر یا مانند آن باشد.د 2142 نبز همینگونه است و شما با گرافیکی بالا رو به رو هستید.تقریبا میتوان گفت ea چیزی کم نگذاشته است.
با وجود این مزایای بسیار این بازی در ایران هنوز جا نیفتاده است و گیمر های ایرانی بازی کردن سایر بازی ها ی آنلاین مانند کانتر را ترجیح میدهند ولی بتلفیلد هیچ چیزی کم ندارد که نتواند جای این بازی ها را بگیرد.


بتلفیلد سیر صعودی کاملی را طی کرده است و همواره بهتر شده است.جنگ جهانی-جنگ ویتنام-زمان حال-سال 2142 میلادی.و.. خدا می داند بتلفیلد بعدی از چه زمانی پیروی میکند.
کنترل راحت بازی بتلفیلد سبب شده است که اگر کسی یک بار به بازی بپردازد دیگر از آن دست بر ندارد .شما هر کاری که خواستید میتوانید انجام دهید.از هر وسیله ای که خواستید می توانید استفاده کنید.حتی اگر در لیست بهترین بازیکنان قرار گیرید وسایل جدید در اختیار شما قرار میگیرد.
از نظر کلی بتلفیلد 2142 مانند سایر نسخه های بازی پیشرفت کرده است و به طور یقین می تواند شما را راضی نگه دارد.
 
آخرین ویرایش:

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
GTA 5 : San Andreas ( نقد و برسی بازی )


حال با هم تاریخچه سری بازی های GTA را مرور میکنیم :


28/02/1998 Grand Theft Auto : بازیی موفق و بی نظیر در نوع خود ... بازیی دو بعدی که در نگاه اول حالت یک بازی بیهوده را داشت ولی بعد از انجام چندین ساعت هرکسی را جذب خود می کرد. شخصا قبل از ورود این بازی هیچگاه چنین آزادی عمل وسیعی را در هیچ گونه بازیی مشاهده نکرده بودم و برای اولین بار بود که با چنین صحنه های جذاب و زیبایی روبرو می شدم. دزدی اتوموبیل ، گوش کردن به آهنگ های مختلف و متنوع ، انجام ماموریت های جذاب و گوناگون از بارزترین و مهم ترین ویژگی های این نسخه به شمار می آمد. خیلی از افراد که پی به وسعت این بازی نبرده بودند آرام آرام متوجه عظمت و زیبایی های حاکم بر این بازی شده و کارشناسان از آن به عنوان یک شاهکار یاد کردند. به همین دلیل کمپانی سازنده به فکر ساخن نسخه دوم و شاهکاری دیگر از این بازی افتاد . اما قبل از نسخه دوم ما شاهد یک اضافه شونده برای نسخه اول این بازی بودیم.

31/03/1999 Grand Theft Auto: London 1969 : یک اضافه شونده نه چندان موفق که به نسخه اول بازی ویژگی های چندان زیادی اضافه نمی کرد و مورد انتقاد بسیاری از طرفداران این بازی قرار گرفت. به غیر از افزوده شدن و ایجاد تغییراتی در منوی اصلی ، موزیک ها و اتوموبیل های موجود هیج ویژگی دیگری در آن به چشم نمی خورد و همین مساله موجب استقبال کم ، طرفداران از این بازی می شد. اما تنها نکته امیدوار کننده ورود نسخه دوم بازی ، شش ماه پس از انتشار این اضافه شونده بود.

30/09/1999 Grand Theft Auto 2 : در اين سال همه بازیکنان کامپیوتر با نام GTA آشنا شده و بی صبرانه در انتظار ورود نسخه دوم بودند. این موعد فرا رسید اما این بار هم انتظار طرفداران از این بازی برآورده نشد و مشکلات بسیار زیادی که در دوربین بازی به چشم می خورد انگیزه به پایان رساندن این بازی را در خیلی ها از بین برده و این بازی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده بود. هرچند که به عقیده بعضی دیگر این بازی دارای تنوع های زیادی از قبیل تغییر نقشه ، افزوده شدن اتومبیل های جدید و موزیک های متنوع بود اما هیچگاه نتوانست موفقیت های نسخه اول خود را تکرار کند و همین مساله باعث شد تا شاهد تغییراتی بزرگ در GTA و نسخه سوم این بازی باشیم.

20/05/2002 Grand Theft Auto 3 : زمانی حدود سه سال از ورود نسخه دوم بازی می گذشت که شاهد ورود یکی از وسیع و بزرگ ترین بازی های تاريخ بودیم. GTA به یک بازی باور نکردنی و کاملا جذاب تبدیل شده بود. محیط دو بعدی بازی به محیطی سه بعدی تبدیل شده و هیچگونه مشکلی در چرخش دوربین و کنترل شخصیت به چشم نمی خورد. اکنون GTA دارای خط داستانی خاص به خود شده بود. چند شهر بزرگ و وسیع در بازی وجود داشت و گرافیک بی نظیری در بازی به چشم می خورد. چیزی که کمتر کسی فکر آنرا می کرد. علاوه بر آنکه توانایی گوش کردن به موزیک های موجود در بازی را داشتیم می توانستیم قطعه های مورد علاقه خود را نيز در بازی گوش داده و از زیبایی های حاکم بر بازی لذت ببریم. بعد از چندین ماه شایعات مبنی بر ورود نسخه بعدی بازی به گوش رسيد و سپس به صورت رسمی انتشار نسخه بعدي اعلام شد و همگان بی صبرانه در انتظار ورود این نسخه از بازی نشستند.

12/05/2003 Grand Theft Auto: Vice City : باز هم GTA و باز هم شاهکاري دیگر به نام Grand Theft Auto: Vice City .... نسخه ای که بیشتر حالت یک اضافه شونده برای نسخه قبل را داشت اما خود از ویژگی های منحصر به فرد بهره می برد. این نسخه از بازی نیز با ویژگی های بیشتر و جدیدتر از قبیل توانایی سوار شدن بر موتور و امکان خرید مکان های مختلفی از قبیل پیتزا فروشی ، بستنی فروش ، استودیوی فیلم سازی و...

و حالا نوبت به Grand Theft Auto : San Andreas رسیده است که همگان را غرق در خوشحالی کرد این بازی جذاب بسیار با بقیه نسخه های خود فرق کرده و بسیار جذاب و دیدنی تر شده حال نوبت بررسی نسخه جدید سری بازیهای GTA رسیده است با نام San Andreas : اول مکان های مختلف شهر را که وسعت آن ده برابر GTA Vice City است بررسی کنیم :


Los Santos :
The Beach : پر هیجان ترین نقطه شهر که چه در روز و چه در شب ، شاهد برگزاری میهمانی های مختلف در آن هستیم.
Rodeo : بخشی از شهر که بیشتر ثروتمندان در آن زندگی می کنند و هتل مشهور Rodeo Hotel در اینجا قرار دارد.
RichMan Country Club : محلی که در آن زمین تنیس و گلف موجود بوده و بیشتر مورد رفت و آمد ثروتمندان می باشد.
The Market : در این منطقه کمپانی Home to the Verona Mall and Blastin' Fools Records Company وجود دارد و هرچند که بیشتر شبیه یک کمپانی ساده ساخت موسیقی می باشد اما بازار آهنگ های Rap در اختیار این کمپانی می باشد.
Idlewood : پیتزا فروشی ، سلمانی و باشگاه بدنسازی در این نقطه از شهر قرار دارند. یکی از مناطقی که خلافکاران زیادی در آن زندگی می کنند.
Ganton : یکی دیگر از مناطقی که آمار خلافکاری ها در آن بالا بوده و جنایات و دزدی های زیادی در آن رخ می دهد.
East Los Santos : یکی از مهم ترین مناطق شهر که اکثر باندهای تبهكار علاقه زیادی به تصاحب این منطقه دارند زیرا در اینجا زمین های بسکتبال و کلوپ Striptiz وجود دارد.
دو منطقه Mulholland و Los Santos Police Department نیز در این شهر قرار دارند که نیاز چندان زیادی به توضیح ندارند.

San Fierro :
Juniper Hollow : یکی از مناطق مهم شهر که در آن Jizzy's pleasure domes قرار دارد. در عین حال می توانید با رفتن به Gant Bridge Visitor Center شاهد مراسم عروسی باشید.
Downtown : یک منطقه مهم از نظر اقتصادی می باشد. در ضمن این منطقه به دلیل طوفان هایی که در آن رخ می دهد نیز زبانزد خاص و عام می باشد.
Easter Basin : منطقه ای که در آن باند Da Nang قرار دارد و آمار خلافکاری در این منطقه به شدت زیاد می باشد.
Doherty : منطقه ای که اکثر توزیع کنندگان مواد مخدر و دزدان اتومبیل در آن زندگی میکنند و شما نیز با دزدیدن اتوموبیل و تغییر رنگ دادن آن در n'spray shop می توانید اتومبیل را به Wangs Car Showroom بفروشید.
Garcia : این منطقه توسط San Fierro Rifa کنترل می شود و از آن به عنوان محلی که کار توزیع کنند گان مواد مخدر در آن آغاز شده است ، یاد می شود.
Alex's Hotdogs : هرچند که در ظاهر شاهد یک فروشنده عادی ساندویچ سوسیس هستیم اما در اصل Alex که نبض این منطقه را در دست گرفته است ، به عنوان عامل اصلی خلاف های الکترونیکی و جرايم رايانه اي در سطح شهر شناخته می شود.
San Fierro Medical Center : بدون شک بزرگ ترین بیمارستان سری بازی های GTA را می توان همین بیمارستان دانست که حتی درمان های رایگانی نیز بوسیله این بیمارستان انجام می گیرد.

LAS VENTURAS :
Blackfield : منطقه ای که در آن اکثر مسابقات خیابانی برگزار می شود و می توانید با ورود به اینجا شاهد مسابقات بوده و یا در مسابقات شرکت کنید نکته جالب در مورد این منطقه این است که هنوز با نام Turning Tricks Bike School شناخته می شود.
Rockshore : هر کاری که خلاف قانون باشد در این منطقه به وقوع می پیوندد. در ضمن در این منطقه یک سالن عروسی موجود می باشد.
The Strip : در این منطقه شاهد وجود قمارخانه های مختلف که برای هر سن و بودجه ای مناسب می باشد ، هستیم.
Old Las Venturas Strip : منطقه ای که همه مکان های آن در هفت روز هفته و بیست و چهار ساعت شبانه روز باز هستند. شما می توانید به خوردن ساندویچ در رستوران پرداخته و به یاد روزهای گذشته بیافتید.
Roca Escalante & Creek : منطقه ای که پلیس های بسیار زیادی در آن به چشم می خوردند و کوچکترین خلافی از شما در این منطقه می تواند باعث ایجاد دردسر برای شما بشود. در ضمن در این منطقه می توانید با رفتن به مغازه هایی چون Creek Mall و یا Featuring Suburban به خرید لباس و کفش بپردازید.
Las Venturas Airport : یکی از سه فرودگاه موجود در San Andreas که به بیش از صد کشور پرواز دارد.

COUNTRY & DESERT :
Blueberry : منطقه مرده شهر که تنها در آن ویلاهای عظیم دیده می شود و در نزدیکی های شهر San Fierro قرار دارد.
Palomino Creek : یک محله ترک شده که البته بی جان نمی باشد. جالب است بدانید که بانک موجود در این منطقه دایما مورد دستبرد قرار می گیرد.
Angel Pine : یکی دیگر از نقاطی که خلافکاران زیادی در آن حضور دارند. در این منطقه نیز شاهد وجود مغازه فروش اسلحه می باشیم.
Bayside Marina : منطقه ای که در نزدیکی San Fierro قرار دارد و از اینجا به راحتی می توانید کوه Gant را ببینید. در ضمن در این منطقه مدرسه آموزش شنا نیز موجود می باشد.
World's Largest Cock : منطقه ای که بزرگ ترین خروس دنیا در آن وجود دارد و افراد زیادی از سراسر نقاط جهان برای دیدن این خروس به این منطقه می آیند.
Las Barrancas : شاید می توان این منطقه را به عنوان جایی که به سادگی در آن خلاف انجام می گیرد دانست و آمار خلاف در این منطقه بسیار بالا می باشد.
Hunter Quarry : جایی که می توانید از آن برای نابود کردن جسد انسان هایی که کشته اید استفاده کنید همانطور که خلافکاران دیگر نیز این کار را می کنند !

حال که همه ی قسمت های شهر را بررسی کردیم نوبت به اصلی ترین قسمت یعنی بررسی و شناخت گروه های خلافکار مختلف شهر است که کنترل بیشتر این مناطق را در دست خود دارند همانطور هم که گفتم این نسخه جدید تفاوت بسیار زیادی با نسخه قبلی خود دارد یکی از این تفاوت ها در تعداد گروه های خلافکار است در Vice City فقط 2 الی 3 دسته گروه خلافکار بیشتر دیده نمیشد ولی در این نسخه از بازی نزدیک به 10 گروه خلافکار فعال و غیر فعال به چشم میخورد و حتی میتوان قلمرو خود را افزایش داد و یا از قلمرو خود دفاع کرد و غیره :

Orange Grove : باندی که CJ (Carl Johnson) در آن عضو می باشد و سایر دوستان او نیز در این باند حضور دارند و مدت زمان بسیاری است که آنها هیچ گونه حرکتي از خود نشان نداده اند اما اکنون وقت آن رسیده است که کنترل خیابان ها را به دست گرفته و به مبارزه با سایر رقبای خود بپردازند. این باند مشکلات زیادی بر سر مواد مخدر و رقابت بر سر این موضوع با باند دیگری به نام The Ballas دارد. از مهمترین مشخصه های این باند برای شناسایی ، لباس های سبزی می باشد که بر تن می کنند.

The Ballas : این باند که مشکلات بسیار زیادی با Orange Grove دارد کنترل منطقه Idlewood را در اختیار دارد و برای تصاحب مناطق مختلف Los Santos رقابت شدیدی با باند Vagos دارند. آنها از سال 1970 به انجام خدمات بسیار مفیدی همچون دزدی آدم ، توزیع مواد مخدر و فروش اسلحه می پردازند. گروهی که با گروه شما همیشه در حال جنگ و جدال هستند این گروه اند که بسیار قلمرو بزرگی را در شهر اول یعنی Los Santos در دست دارند و بسیار قدرتمند هستند

Varios Los Aztecas : باندی که با دستمال هایی که بر دهان خود می بندند جلب توجه کرده و در همان نگاه اول شناخته می شوند. این باند بیشتر از سلاح های آتش زا استفاده می کند و نام این باند دایما در درگیری های خیابانی و جنایات مختلف به گوش می رسد. لازم به ذکر است که این باند دارای روابط بسیار صمیمی با باند Los Santos Vagos می باشد.

Los Santos Vagos : باندی که با لباس های زردی که بر تن می کنند معرف عام هستند و به همراه باند Varios Los Aztecas نبض بسیاری از مناطق را در اختیار گرفته و به قاچاق اسلحه و مواد مخدر می پردازند.

San Fierro Rifa : حاکم اصلی منطقه Garcia ، این باند می باشد . آنها به این اعتقاد دارند که عصر هرویین به سر رسیده است و به توزیع و قاچاق کوکائین می پردازند.

Triads : باندی که نبض بسیاری از مناطق San Fierro و محله های چینی را در دست داشته و در راس آنها فردی به نام Wu Zi Mu قرار دارد. این باند کنترل یکی از مهمترین قمارخانه های منطقه Las Venturas با نام Four Dragons را در دست دارد. این باند دایما مورد تهاجم باندهای مختلف قرار دارد ، اما در این بین خصومتی دیرینه با باند Da Nang Boys دارد.

Da Nang Boys : باندی که توسط جوانان ویتنامی تشکیل شده است. آنها دایما با باند Triads به مجادله می پردازند و افراد بی رحم بسیار زیادی در این باند به چشم میخورد و کنترل اسكله و لنگرگاه هاي بسیاری را در سواحل کناری San Fierro در دست دارند.

خوب گروه های خلافکار شهر را شناختید و همچنین قلمرو و کار آنها را حال نوبت به بررسی محیط . جذابیت . داستان . و هیجان بازی میرسد قطعا بازیی با این مشخصات به داستانی جذاب نیز احتیاج دارد داستانی که پلیر را غرق در بازی میکند مرحله های بازی آن قدر زیاد هستند که پلیر هر چقدر هم که حرفه ای باشد حداقل به 30 الی 40 ساعت وقت برای تمام کردن بازی احتیاج دارد این بازی بر خلاف نسخه های قبلی دیگر فقط به آدم کشی و رد کردن مراحل نمیپردازد احساسات عاطفی CJ -نقش اول بازی یا همون Carl Johnson- در دموهای بازی به چشم میخورد وقتی که در اول بازی CJ به خانه مادریش بازمیگردد و خیلی اوقات دیگر در بازی دیگر شما یک ادم کش خشک و جنایتکار نیستید و نمیتوانید باشید که پشت سر هم مراحل را رد کنید و پولدار شوید و بازی را تمام کنید در اینجا شما میتوانید به رستوران بروید و اگر نروید لاغر میمانید میتوانید به باشگاه بدن سازی بروید و قدرت مشت های خود را زیاد کنید و حتی نوع جدید حرکات رزمی را یاد بگیرید میتوانید به سلمانی و حتی لباس فروشی بروید و شکل و ظاهر CJ را هر طور که مایلید تغییر دهید و خیلی چیزهای دیگر البته برای همه اینها نیاز به پول دارید وگرنه هیچکار نمیتوانید بکنید شما باید دوباره گروه خود را زنده و اعضای خانواده خود را دوباره جمع کنید آیا CJ میتواند دوباره میتواند همه اینکار ها را بکند آیا او از پس زندگی بر می آید این ها سوالاتی است که باید در طی بازی متوجه آن شوید ... حتی در این بازی شما میتوانید دو نفره بازی را انجام دهید در بعضی از نقاط شهر علامت دو آدمک کشیده شده که شما به آنجا بروید و با دسته 2 یک کلید را فشار دهید میتوانید بازی را با کمک دوست خود ادامه دهید وخیلی از عجایب دیگر در کل بازی از گرافیک و صدای بسیار خوبی نیز بهره میبرد چرخش دوربین و کنترل شخصیت در سطح بسیار خوبی قرار دارد اما متاسفانه در کنترل اتوموبیل مشکلاتی به چشم می خورد که کمی کار را سخت می کند اما به مرور زمان این مشکل به صورت عادی در آمده و شما به همه چیر عادت خواهید کرد. هوش مصنوعی نیز در رده کاملا موفقی قرار دارد و هیچ نقصی در آن به چشم نمی خورد. همانطور که نابود کردن دشمنان و انجام ماموریت در بسیاری از مواقع برای شما آسان خواهد بود ، در برخی مواقع دیگر نیز دشمنان ، دردسرهایی برای شما ایجاد خواهند کرد.
حال بهتر است کمی هم از نقاط ضعف بازی سخن به میان بیاورم. در اولین نگاه و در آغاز بازی شاهد اولین نقص موجود در GTA SA خواهید بود. کیفیت و گرافیک بسیار ضعیف دموهای موجود در بازی که شاهد حرکات ناموزون شخصیت ها می باشید. به عقیده من گرافیک موجود در بازی چند برابر بهتر از گرافیک حاکم بر دموها می باشد.
حال که صحبت از گرافیک بازی به میان آمد باید بگویم که یکی دیگر از نقاط ضعف نیز در این بخش می باشد هرچند که گرافیک بازی در سطح قابل قبولی قرار دارد اما به هیچ وجه آنطور که انتظار می رفت موفق نبوده و در برابر بسیاری از بازی هم سبک خود دارای کمبودهایی می باشد. هرچند که طراحی شخصیت ها به خوبی انجام گرفته است اما طراحی محیط اطراف دارای ضعف های گوناگونی می باشد.
صدا و موزیک های بازی در سطح بسیار موفقی قرار دارد. وجود ایستگاه های رادیویی مختلف که از موزیک های متنوع بهره می برند از مهمترین مزایای بازی به حساب می آید. همانطور كه شما انتظار داريد ليست موزيك ها به وسيله ي آرتيست هاي R&B همچون Tupac Shakur ، Dr.Dre ،Snoop Dogg ، Boys II و Bell Bir Devoe تحت الشعاع قرار گرفته اند . همه ي اين ستارگان ارزشمند هاليوودي نقش هاي خالي را در SA پر كرده اند. در عين حال صدای کاراکترها در سطح خوب و عالی قرار دارد.
در کل و میتوان آن را بازیی بدون رقیب در چنین سبکی تا به امروز دانست !!! و من به تمام دوستداران سبک اکشن و ماجراجویی این بازی را توصیه میکنم



سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی <پیشنهادی>


Ram : 256+(384)


Grophic : 128+


CPU : 1.6 Athlon XP


Hard Disk Space : 5.0 GIG


CD RAM SPEED : 52X


نکته : در صورت مواجه شدن با نامرئی بودن کاراکتر ها و یا سرعت کم بازی میتوانید تنظیمات گرافیک را از قسمت


Options -> Display -> ADV -> LOW تنظیم کنید

منبع : Apop Blog
 

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
باز هم سلام دوستان

assassins ( نقد و برسی بازی )

به جرات می توان گفت که یکی از موفق ترین استودیو های Ubisoft، استودیو Montreal است که در ساخت بازی های موفقی چون شاهزاده ایرانی (و همچنین Splinter Cell) نقش داشته است. اکنون تیم سازنده نسخه اول شاهزاده ایرانی (POP : The Sands of Time) در این استودیو گرد هم آمده اند تا بازی ای فوق العاده، مخصوص PS3 را ایجاد کنند. Assassin's Creed مطمئنا یکی از بزرگترین بازی های این کنسول و شاید دلیلی برای خرید آن باشد.




در طول بازی شما نقش یکی از افراد گروه قاتلین به نام Altair را بازی می کنید.
در بین قرن هشتم تا قرن چهاردهم، گروهی به نام Assassins (این گروه با نام های دیگری از جمله Hashshashin هم شناخته می شد) وجود داشت. جهانیان بر این باورند که اعضای این گروه سری، با خلفای عباسی به مخالفت برخواستن و تعدادی از آن ها را نیز به قتل رساندند. از این رو به آن ها قاتلین گفته می شود. داستان Assassin's Creed که در قرن دوازدهم و در جریان سومین جنگ صلیبی به وقوع می پیوندد، شما را در نقش یکی از اعضای این گروه (احتمالا سردسته آن ها) به نام Altair قرار می دهد. شخصی که کار اصلی اش قتل و آدم کشی است. در طول بازی شما همراه او به سه شهر بیت المقدس، دمشق و Acre سفر خواهید کرد و قتل های بسیاری را انجام می دهید.

در Assassin's Creed ماموریت اصلی شما در طول مراحل مختلف، به قتل رساندن افراد مختلف است (هنوز معلوم نیست که در بازی شما ماموریت دیگری هم دارید یا نه). هر قتل از سه مرحله مختلف تشکیل شده است. مرحله اول هنگامی است که باید به هدف خود نزدیک شوید. در بیشتر اوقات برای رسیدن به هدف شما مجبور خواهید بود دشمنان بسیاری را از سر راه خود بردارید. برای اینکار بهتر است به صورت مخفی عمل کنید.

پس از این که به هدف خود رسیدید و به آن نزدیک شده، باید او را به قتل برسانید. به گفته سازندگان این قسمت بسیار هیجان انگیز است. شما ابتدا اطرافیان و سربازان را می کشید و سپس به هدف خود حمله می کنید و ...! پس از به قتل رساندن او وارد مرحله آخر قتل خود یعنی فرار می شوید. شاید بتوان فرار را جذاب ترین و هیجان انگیز ترین قسمت بازی دانست. شما برای فرار می توانید حرکات آکروباتیک جالبی را انجام دهید.

Assassin's Creed بازی ای بیشتر واقع گرایانه است. به طوری که حتی داستان بازی نیز از روی واقعیت برداشته شده است. حرکات و فعل و انفعالات Altair که بسیار زیاد هم هستند نیز مانند داستان واقعی هستند. برای مثال او می توانید از دیوار ها با یک حرکت سریع بالا برود و از روی پشت بام خانه ای به خانه دیگر بپرد تا سربازان او را گم کنند. این صحنه ها واقعاً لذت بخش و جذاب هستند. در بازی حتی شما می توانید به اسب سواری با اسب خود بپردازید و با این کار سریعتر به مقصود خود برسید.

در بازی شما اسلحه های بسیار متنوعی را برای اقدام به قتل در اختیار دارید. البته اسلحه اصلیتان یک خنجر کوچک است که در آستین Altair مخفی شده است و با فشار یک دکمه، در دستش قرار می گیرد. وجود این اسلحه مخفی واقعاً بازی را جذاب تر می کند. علاوه بر این خنجر که از ابتدا بازی در اختیار Altair است، او می تواند از اسلحه های مختلف دیگری از جمله تیر و کمان و شمشیر نیز استفاده کنید. گاهی شما مجبورید با استفاده از شمشیر خود مبارزاتی را هم انجام دهید که با استفاده دسته حساس PS2 احتمالا بسیار جالب خواهند بود.

همانطور که ذکر شد، علاوه بر مبارزات رودررو، می توانید به صورت مخفیانه وارد شوید و از پشت به دشمنان حمله کنید. Assassin's Creed جزو آن دسته از بازی ها نیست که در تاریکی مخفی شوید و در فرصت مناسب حمله کنید. بلکه باید از جمعیت و شلوغی کوچه های شهر استفاده کنید و دشمنان را در فرصت مناسب از بین ببرید. سازندگان در مورد به دست آوردن قابلیت ها، حرکات و تجهیزات جدید در طول بازی، برای Altair، نیز صحبت هایی کرده اند. با وجود این قابلیت، بازی جذابیت هر چه بیشتری پیدا می کند.

اینطور که به نظر می رسد در بازی شما کاملا آزاد هستید و می توانید به صورت آزادانه در شهر ها گردش کنید و کار های دلخواه خود را انجام دهید (مانند چیزی که در سری بازی های GTA و بازی Oblivion دیده می شد). اسب شما نیز کمکتان می کند تا مسافت های طولانی را طی کنید. برای مثال اگر بخواهید از شهری به شهر دیگر بروید مطمئنا به اسب خود نیاز پیدا می کنید. وجود آزادی عمل در Assassin's Creed نوآوری خیلی خوبی است.


در طول بازی وظیفه اصلی شما قتل است، درست مانند وظیفه مامور 47 در Hitman
هوش مصنوعی Assassin's Creed، تا به حال در کمتر بازی ای دیده شده است. درست است که دشمنان شما بسیار باهوش هستند و در مبارزات به خوبی عمل می کنند، اما هوش مصنوعی اصلی بازی وقتی نمایان می شود که متوجه رفتار فوق العاده واقع گرایانه مردم عادی باشید. در واقع آن ها با هر حرکت شما، عکس العملی خاص و صد البته واقعی ای از خود نشان می دهند. برای مثال اگر Altair را در حالی ببیند که در پشت بام خانه ها در حال دویدنید تعجب می کنند و به او خیره می شوند یا هنگامی که جلوی آن ها، Altair شخص خاصی را به قتل برساند، با ترس از او فاصله می گیرند و سعی می کنند به او نزدیک نشوند. نکته جالب اینجاست که شما می توانید با مردم دوستی برقرار کنید یا کاری کنید که آن ها نسبت بهتان تنفر داشته باشند. برای مثال هنگامی که شما دارید فرار می کنید اگر مردم را به آرامی ار راه خود کنار بزنید، آن ها نیز دوستانه رفتار می کنند اما کافی است که با یکی از مردم بد رفتار کنید، خواهید دید که تمام مردم برعلیه تان عمل می کنند و حتی هنگام فرار، مکان مخفی شدنتان را لو می دهند.

در مورد گرافیک و صداگذاری بازی هنوز اطلاعات خاصی در اختیار نیست. البته این طور که به نظر می رسد نمای بصری بازی بسیار فوق العاده است. در مجموع Assassin's Creed بازی ای فوق العاده است که به احتمال زیاد می تواند یکی از پرفروش ترین بازی های کنسول PS3 باشد و فروش بالای این کنسول را نیز، تضمین کند. انتشار این بازی برای سال 2007 در نظر گرفته شده است

منبع : apon blog
 

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
Pro Evolotion Soccer 6 ( نقد و برسی بازی )


سازنده Konami ,KCET
ناشر Konami ,KCET
سبک بازی Soccer Sim
تاریخ انتشار (Oct 27, 2006 (EU
پلتفورم PSP | PC | PS2 | PS3 | X360 | DS
نویسنده T_A_M_B_A_L

8.2
عالی
Gameplay 9
Graphics 8
Sound 7
Value 8
Tilt 8
سطح بازی: متوسط
درجه سنی: +6
زمان یادگیری: حدود نیم ساعت




این بازی را احتمالا همه میشناسید. یک فوتبال تمام عیار و حرفه ای، اجرای روان، حرکات سریع نمایشی، کنترل و گرافیک قابل قبول همه در PES 6.

اولین سری این بازی برای کنسول PSP با نام Winning Eleven 9 در ژاپن و کمی بعد از آن با نام PES 5 در اروپا عرضه شد و استقبال بسیار خوبی هم از آن شد. این بازی مثل نسخه هایPS2 و PC با تغییراتی همراه بود که این تغیرات موجب حذف بعضی از قسمتها در بازی شد و بازی نوآوری جدیدی نسبت به PC و دیگر کنسول ها نداشت ولی باز هم این بازی توانست طرفداران خودش را راضی کند. قسمت های حذفی بازی شامل Master League و Training و محدودیت هایی در قسمت Edit و ... میشدند که تا حدودی از جذابیت بازی کاسته بود ولی در عوض قسمت های Cup و Leagueجای خالی را پر کرده بودند و همین امر باعث میشد که بازیکن از بازی دلسرد نشود و بازی برای او خسته کننده نباشد و به انجام مسابقات مختلف در لیگ های اصلی کشورها ی معتبر و یا در جام های مختلف بپردازد. پس از گذشت بیش از 1 سال از انتشار PES5، شماره ی جدید این بازی یعنی PES 6 با پیشرفتهای زیاد نسبت به نسخه ی قبلی وارد بازار شد.

البته تاریخ انتشار این بازی در کشور آمریکا تا ژانویه ی سال 2007 به تعویق افتاده ولی در سایر نقاط جهان منتشر شده است.

PES6 تحولاتی نسبت به شمار ه ی قبل خود پیدا کرده و سازندگان توجه بیشتری به محتویات بازی نسبت به PES 5 کرده اند. در این نسخه , قسمت حذفی در شماره ی قبل یعنی MASTER LEAGUE قرار داده شده است که میتوان گفت یکی از قسمت های جذاب و مهم بازی به شمار می اید.

در قسمت MASTER LEAGUE شما میتوانید هدایت یک تیم را بر عهده بگیرید و ان تیم را به دسته های بالا تر و قهرمانی برسانید. قسمت MASTER LEAGUE در بازی برای PSP نسبت به کنسول های دیگر کمی متفاوت است. وقتی شما وارد این قسمت میشوید با انجام دادن تنظیمات اولیه که مربوط به شروع لیگ میشود شما دو انتخاب دارید و از انتخاب سوم خبری نیست (در انتخاب سوم شما میتوانستید یک تیم را با تمام جزئیات اعم از انتخاب و طراحی لوگو، پرچم، طراحی تمام قسمت های لباس ها، انتخاب زمین و ... ساخته و از ان تیم در لیگ استفاده کنید). انتخاب اول شما این است که شما باید یک تیم را از بین تمام تیم های موجود انتخاب کنید و با آن در لیگ شرکت کنید ولی بازیکنان شما همان بازیکنان اولیه هستند و از بازیکنان اصلی خود تیم خبری نیست. با انتخاب دوم، شما باز هم باید یک تیم را از بین تیم های دیگر انتخاب کنید با این فرق که شما بازیکنان اصلی و مشهور همان تیم را در اختیار دارید. با انتخاب یکی از این 2 گزینه شما فقط میتونید شماره های بازیکنان خود را تغییر بدهید و دیگر نمیتوانید لباس ها , لوگوها ... و را تغییر دهید. بعد از انتخاب تیم مورد نظر بسته به نوع تیم که در چه لیگی شرکت میکند تیم های دیگر خود به خود انتخاب میشوند و شما دیگر نمیتوانید تیم ها را به دلخواه خودتان انتخاب کنید. برعکس کنسول های دیگر، در این قسمت از بازی سه دسته لیگ وجود دارد که به ترتیب از لیگ دسته سومی با قهرمان شدن باید به لیگ دسته اول برسید. در دسته ی سوم تیم ها کم هستند و از تیم های لیگ های دیگر که شهرت چندانی ندارند تشکیل میشود و شما با قهرمانی در این لیگ به دسته ی دوم راه پیدا میکنید و اگر مثلا تیمی که شما انتخاب کرده باشید Real Madrid باشد شما به دسته ی دوم در لیگ اسپانیا (لالیگا) صعود میکنید و تمام تیم های اسپانیایی لیگ را تشکیل میدهند و بعد از قهرمانی در این لیگ هم شما به دسته ی اول راه پیدا میکنید که دسته ی اول متشکل از تیم های برتر از لیگ های کشور های خودشان است. شما می توانید برای تیم خود بازیکنانی را خریداری کنید. این کار به سه صورت انجام میگیرد . خرید، به خدمت گرفتن بازیکن به صورت قرضی و یا تبادل بازی کن با بازیکنانی که در تیمتان وجود دارند. شما میتوانید بازکن خود را بفروشید و حتی از تیم اخراج کنید. برای به خدمت گرفتن بازیکنان و پرداخت حقوق انها شما احتیاج به پول دارید که این پول را میتوانید با برنده شدن در بازی ها و زدن گل های بیشتر و قهرمانی بدست بیاورید. شما باید توجه داشته باشید که پول هایی را که جمع آوری میکنید باید بیشتر از حقوق خود بازیکنان باشد تا موجب ورشکستگی باشگاه نشود.


بازی کلا از قسمت های MATCH،MASTER LEAGUE ، LEAGUE، CUP، TRAINING،EDIT ،OPTIONS و WIRELESS تشکیل شده است.

قسمت MATCH بیشتر برای انجام بازی های چند نفره، دوستانه و ضربات پنالتی با تیم های دلخواه شما (حتی تیمی که در قسمت MASTER LEAGUE ساخته اید) مورد استفاده قرار میگیرد.

قسمت LEAGUE هم برای شرکت کردن در لیگ های معتبر مانند Serie A، LFP،F.A Premiership Eredivision، Ligue 1 و حتی International League (که میتوانید انتخاب کنید که این لیگ جهانی کشوری باشد یا باشگاهی و یا اینکه در آن هم تیم های باشگاهی و هم کشوری حضور داشته باشند و میتوانید تعداد تیم ها را هم مشخص کنید) مورد استفاده قرار میگیرد که با انتخاب تیم خود و حتی تعیین تیم های دیگر در آن لیگ شروع به بازی میکنید. شما در این قسمت نمیتوانید بازیکنان تیم را تغییر دهید.

قسمت CUP برای شرکت در جام های مختلف مانند international Cup، European Cup،African Cup CupAmerican، Asia Oceanian Cup و ... مورد استفاده قرار میگیرد که دو جام اضافی با نام های Konami cup و Reebok Cup هم در آن وجود دارند که با تمام تیم ها میتوانید در این دو جامها شرکت کنید.

قسمت TRAINING برای تمرین کردن و افزایش توان شما در بازی ها طراحی شده است و شما با انتخاب تیم مورد نظر به تمرین کردن در بخش های مختلف میپردازید اما خبری از آموزش مانند نسخه های دیگر نیست.

قسمت EDIT یکی دیگر از قسمت های جالب و حذف شده در نسخه ی قبل این بازی بود. این قسمت خودش از چند بخش تشکیل شده است:

1-Edit player که در آن میتوانید کوچک ترین جزئیات بازیکن دلخواه خودتان را از قبیل مدل مو، نوع ریش، انواع دستبند، نوع کفش ها، دست کش، فیزیک بازیکن، ملیت، اندام و بسیاری دیگر از قابلیت ها را تغییر بدهید. شما حتی میتوانید بازیکنی را خودتان درست کنید و به او ملیت بدهید و به تیم های باشگاهی و ملی دعوت کنید.

2-Register Player که برای انتقال بازیکنان میباشد و شما میتوانید با استفاده از این گزینه بازیکنی را به تیم ملی دعوت و یا از تیم خارج کنید و یا تیم باشگاهی او را عوض کنید.

Edit Team-3 که برای تغییر در تیم است که این تغییرات شامل ترکیب تیم، نام تیم، نوع پرچم و شماره ها میباشد.

Edit Boots-4 هم برای تغییرات در کفش ها میباشد که شما توسط این گزینه میتوانید کفش هایی را به دلخواه خودتان طراحی کنید و از آنها استفاده کنید. شما جمعا 9 کفش را میتوانید در بازی استفاده کنید.

5Edit League or Cup Name- که برای تغییر اسامی لیگ ها و جام های مختلف میباشد.

6- Save data managementکه شما با استفاده از آن میتوانید Edit هایی که در بازی انجام داده اید را مدریت کنید و یا از یک Option File دیگر برای تغییرات استفاده کنید.


قسمت Option طبق معمول تمام بازیها به شما این امکان را میدهد تا تنظیمات دلخواه خود را در بازی اعمال کنید. شما میتوانید جام هایی را که بدست آورده اید و یا صحنه های جالبی را که در بازی ذخیره کرده اید را در همین قسمت از گزینه ی PES-Museum ببینید. شما با انجام دادن هر بازی و با برنده شدن کاپ های مختلف پولی را دریافت میکنید که به PES معروف است و به وسیله ی آن میتوانید در قسمت PES-Shop به خرید بازیکنان قدیمی از تیم های کلاسیک (برزیل، هلند، ایتالیا، آلمان، فرانسه، انگلیس و آرژانتین)، افکت های مختلف برای توپ، امکاناتی نظیر اضافه کردن سرعت بازی و نوع خوشحالی پس از گل و... بپردازید.

یکی از مشکلات برای بازی کردن PES در نسخه ی قبلی کنترل و حرکات بازیکنان با دکمه های PSP بود. (عدم وجود کلیدهای R3 و R2 و L2) خوشبختانه گزینه ی Button Configuration این مشکل را برطرف کرده است. در این قسمت چهار گزینه گنجانده شده است. گزینه ی اول مربوط به آنالوگ میباشد که 3 نوع دارد و شما میتوانید به دلخواه خود آن را تنظیم کنید. مثلا میتوانید با انتخاب نوع 1 از آنالوگ جای جهت ها و یا با انتخاب نوع 2 از آنالوگ جای R3 یا آنالوگ سمت راست در دسته ی PS استفاده کنید و یا نوع ضربه زدن به صورت چیپ و نوع استفاده از پاس های بلند را تعیین کنید. در بازی یک قسمت به نام Battery life setting گنجانده شده است که شما توسط ان میتوانید عمر شارژ باطری را افزایش داده که این کار با قطع شدن موزیک و افکت ها در بازی امکان پذیر است. قسمت PlayStation2 Data Link هم برای ارتباط PSP به PS2 توسط کابل USB میباشد که شما میوانید اطلاعات و تغییراتی که ایجاد کرده اید را بین این 2 کنسول ردو بدل کنید.

و سرانجام قسمت Wireless برای انجام دادن بازی به صورت چند نفره در نظر گرفته شده است که شما با ساخت یک پروفایل میتوانید از این بخش استفاده کنید و با دوستان خود به مسابقه بپردازید.

گرافیک بازی نسبت به PES5 تغییرات چندانی نکرده و همچنان خوب و قابل قبول است و حرکات بازیکنان نیز روانتر و طبیعی تر شده است. طراحی منو ها و سبک قرار گرفتن تیم ها به همان صورت سابق است و تغییری نکرده است و فقط title عوض شده است.

نکات منفی بازی کم نیست. یکی از بزرگترین نکات منفی در مورد صدای بازیست که میتوان به عدم وجود گزارشگر در بازی اشاره کرد. (البته در PES5 هم از گزارشگر خبری نبود.) در بازی استادیوم های بسیار کمی وجود دارد و از استادیوم های گوناگون نسخه های دیگر خبری نیست. یکی دیگر از مشکلات بازی که در شماره ی قبل هم شاهد آن بودیم درست نبود بعضی از اسم ها، لباسها و پرچمهای تیم هاست. البته شما با گرفتن یک Option File میتوانید تمامی این مشکلات را رفع و حتی لیگ آلمان را هم اضافه کنید. شما در بازی محدودیت هایی نسبت به کنسول های دیگر دارید مانند محدودیت در قسمت General Setting که امکان تعیین نوع داور و شرایط جوی وجود ندارد.

در بازی لیگ های Serie A، LFP، F.A Premiership، Eredivise و Ligue1 به صورت کامل وجود دارند بعلاوه ی 3 قسمت Other League که در 2 قسمت آن تیم های معروف از لیگ های مختلف قرار دارند و قسمت سوم تیم های خالی هستند (یکی از نکات جالب اضافه شده به بازی) که در آن میتوانید 18 تیم به دلخواه خود بسازید و آنها را در یک لیگ جدید با هر نامی که میخواهید قرار دهید. مثلا میتوانید لیگ ایران و یا لیگ آلمان که حذف شده اند را به صورت کامل بسازید. همچنین 64 تیم ملی معروف از 5 قاره ی جهان در بازی وجود دارند که لباس بعضی از تیم های معروف مانند جمهوری چک، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، آرژانتین، ژاپن، کره و ... به طور کامل طراحی شده است.


PES6 در مجموع بازی بسیار خوبیست و بازی کردن آن با کنسول دستی PSP در طول سفر، سر کلاس درس!! و سایر مکانها بسیار لذت بخش است.
منبع : apop.mihanblog
 

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
پدر خوانده The God Father



ساختن بازی فیلمهای سینمایی چند سالی است که به دلیل پیشرفت درانیمیشن وبازی های کامپیوتری رواج زیادی یافته است.بازی سازان این باربه سراغ فیلم پدرخوانده رفته اند و این فیلم پرحادثه را به بازی تبدیل کرده اندکه نوعی تقلید هم ازبازی های دیگر به شمارمی آید واین موضوع باعث شده است که بازی کاملا کلیشه ای شود و فقط بازی کننده برای به پایان رساندن بازی وقت خود را روی آن بگذارد.

روند بازی دقیقا قدم به قدم فیلم آن می باشد وعلاوه بر پیش بردن داستان اصلی بازی ماموریتها فرعی دیگری هم دربازی وجود دارند که با انجام آنها می توانید پول ویا لوازم مورد نیازبرای انجام بهتر بازی را فراهم کنید .

مولفه هایی که دراین بازی به کاررفته کاملا شبیه به بازیgtaمیباشد .زورگیری ویا ماشین سواری درشهروفرارازدست پلیسها که هوش زیاد خوبی ندارند وغیره....از جمله این مولفه ها میباشند .یکی از موضوعاتی که دربازی بازی کننده را خسته می کند محیط بسیار شلوغ وهمیشه تاریک بازی است که انگار دراین بازی هیچ وقت روزنمیشود .گرافیک بازی گرافیک چندان قوی نیست ودرآن هم کندی گرافیک دیده نمیشود زیرا موتورپایه بازی بسیارقوی میباشد به هرحال این بازی را با سیستمهای متوسط هم میتوانید بازی کنید .یکی از نقاط قوت بازی هم موسیقی متن بسیار عالی آن است که به موقع شروع به نواختن میکند وحس وحال بازی را به کلی عوض میکند یکی از کارهایی که دراین بازی بسیار نو به نظرمیرسد این است که شما می توانید چهره ی کاراکتر خود را طراحی کنیدکه این کاردرنوع خودش برای من جالب است.

دموها ودیالوگهای میان هر ماموریت تا حدودی خسته کننده می باشد و نمیتوان به خوبی فهمید که درمورد چه موضوعی باهم صحبت می کنند اما توجه به آنها هم بی ثمرنیست .کنترل بازی با موس و کیبورد سخت می باشد زیرا برای شلیک کردن ویا ضربه زدن باید مانند بازی کینگ کونگ یک دکمه را نگه داشته و با دکمه ی دیگر ضربه بزنید .پس برای این که موس و کیبودرتان سالم بماند حتما از یک گیم پد استفاده کنید .دشمنان دربازی هم از هوش مصنوع زیاد بالایی برخوردار نیستند زیرا به محض زدن آنها پشت سرهم ویا پنهان شدن درپشت دیوار به راحتی میتوانید از شرآنهاراحت شوید .از نظر سلاح هم دراین بازی مشکل ندارید ولی بهتر است در تیراندازی تاحدودی صرفه جویی کنید بازی نسبتا طولانی می باشد و بازی کننده برای به پایان رساندن آن باید وقت زیادی را صرف کند . اما به هر حال انجام این بازی تا حدودی خالی از لطف نیست ومی توانید با آن وقت خود را پر کنید.
 

slipknot_ghost

کاربر سایت
Apr 9, 2007
601
نام
POURYA
از evil 5فعلا خبري نيست
بازي شديدا داره سري ساخته ميشه!!!!!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------------------
i just wait resident evil5
 

mahdidotcom

کاربر سایت
Jun 7, 2006
25
نام
mahdi
ببخشید
من یه مشکل در PES 6 دارم
من ورزشگاه آزادی رو برا بازی دانلود کردم اما بلد نیستم توی بازی بیارمش . میشه کمکم کنید ؟:confused:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر