نقد و بررسی Mushroom Wars 2

بازی «Mushroom Wars 2» عنوانی در سبک RTS است که توسط استودیو «Zillion Whales» توسعه یافته و ابتدا در سال 2016 بر روی سیستم عامل IOS عرضه شد. پس از آن در سال 2017 به اندروید و پلتفرم دیجیتالی استیم راه یافت و اکنون شاهد انتشار این عنوان بر روی کنسول نینتندو سوییچ هستیم. همچنین سازندگان قول انتشار این عنوان برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس را نیز داده‌اند، اما مشخص نیست بازی در چه زمانی بر روی این دو کنسول عرضه خواهد شد.

Mushroom Wars 2 دارای داستانی ساده است که روایت چندان خوبی ندارد. میان پرده‌های بازی تنها تعدادی تصویر را به نمایش می‌گذارند که صداگذاری نشده‌اند و به شدت کوتاه هستند. به همین دلیل چیز زیادی از آن‌ها متوجه نخواهید شد. با توجه به میان پرده‌ها، ظاهرا پدر یا پدربزرگ شخصیت‌ اصلی بازی در طول سفر خود به قتل رسیده و پروتاگونیست اصلی نیز به دنبال انتقام است. با اینکه میان پرده‌ها بیشتر برای معرفی دشمنان جدید استفاده شده‌اند و داستان نقش مهمی در بازی ایفا نمی‌کند، سازندگان می‌توانستند با افزودن زیرنویس و یا صداگذاری به میان پرده‌ها همین داستان ساده و کوتاه را قابل فهم‌تر و لذت بخش‌تر کنند که متاسفانه به دلایلی نامعلوم چنین کاری نکرده‌اند.

گیم‌پلی بازی ساختاری ساده اما سرگرم کننده و لذت بخش دارد. در ابتدای هر مرحله تعدادی ساختمان شبیه به قارچ در اختیار دارید که با گذر زمان به‌طور خودکار سربازان جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند. از این سربازها می‌توانید برای آپگرید کردن ساختمان‌ها استفاده کنید و یا آن‌ها را برای مبارزه به سمت ساختمان‌های دشمن بفرستید و آن‌ها را به تصرف خود دربیاورید. تقریبا هسته اصلی گیم پلی در همین کار خلاصه می‌شود و باید سرباز جمع‌آوری کنید و تمام ساختمان‌های دشمن را تصرف کنید. شاید در نگاه اول این کار ساده و خسته کننده به نظر برسد، اما زمان‌ بندی مناسب بین حمله و دفاع می‌تواند چالش برانگیز باشد. مخصوصا در درجات سختی بالاتر که نمی‌توانید تعداد نیروهای دشمن را مشاهده کنید و باید حواستان جمع باشد تا هنگام حمله نیروهای زیادی از دست ندهید.

بازی دارای دو بخش تک نفره و چند نفره است که هردو بخش با دارا بودن محتوای زیاد می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. بخش تک نفره دارای دو اپیزود است که روی هم شامل 100 مرحله هستند. مراحل اولیه تا حدودی ساده بوده و بیشتر به منظور آشنایی با مکانیزم‌های بازی قرار گرفته‌اند اما با مقداری پیشروی با قابلیت‌ها و ویزگی‌های جدیدی آشنا خواهید شد. هرچند این قابلیت‌ها گیم‌پلی را پیچیده نمی‌کنند، ولی باعث می‌شوند بیشتر از قبل درگیر آن شوید. برای مثال پس از مدتی با برج‌ها و آهنگری‌ها آشنا می‌شوید که هر یک نکات مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند. برج‌ها به شما قابلیت کشتن دشمنان در فاصله‌ای معین را می‌دهند و از طرفی داشتن آهنگری قدرت سربازان شما را افزایش می‌دهد اما در مقابل هیچ‌گونه سربازی از طریق آن‌ها به دست نمی‌آورید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که در طی بازی شاهد خواهید بود قهرمان‌ها هستند. به‌طور کلی 12 قهرمان در بازی وجود دارد که هرکدام قدرت‌های منحصر به‌فرد خود را دارند و از این تعداد 4 قهرمان در بخش داستانی حضور دارند و مابقی تنها در بخش چند نفره در دسترس هستند. با یک نگاه به محتوا و تعداد بالای مراحل بخش تک نفره ممکن است فکر کنید تمرکز اصلی بازی بر روی کمپین آن بوده و بخش چند نفره یک تجربه کامل و سرگرم کننده نخواهد بود، اما درواقع این‌طور نیست. سازندگان Mushroom wars 2 بخش چند نفره این عنوان را با هدف حضور در ورزش‌های الکترونیک ساخته‌اند و گذشته از 8 قهرمان جدید که فقط از طریق بخش چند نفره در دسترس هستند، بازی با دیگر بازیکنان بسیار چالش برانگیز و سرگرم کننده است زیرا تمام تصمیمات شما بر روی نتیجه نهایی تاثیر گذار خواهند بود و اگر نتوانید میان حمله و دفاع بالانس ایجاد کنید بازنده خواهید شد.

از دید بصری، بازی در سطح خوبی قرار دارد. محیط‌های مختلف از طراحی زیبایی برخوردار هستند که درکنار نورپردازی و رنگ‌ بندی‌ دل‌نشین شما را مجذوب خود می‌کنند. هم‌چنین میان پرده‌های بازی با وجود کوتاه بودن تصاویری با طراحی هنری فوق‌العاده را شامل می‌شوند که تنها نکته مثبت میان پرده‌ها محسوب می‌شوند. گرافیک فنی نیز دارای مشکلی نبوده و هیچ‌گونه باگ یا افت فریمی در هر دو حالت دستی و داک بر روی کنسول نینتندو سوییچ مشاهده نمی‌شود. اما متاسفانه برخلاف گرافیک، در زمینه موسیقی و صداگذاری، بازی در سطح قابل قبولی قرار ندارد و مقداری کمبود در این بخش احساس می‌شود که نشان می‌دهد سازندگان زمان زیادی را صرف بهبود آن نکرده‌اند. درحالی که موسیقی به خوبی با محیط بازی هماهنگ است و باعث می‌شود مراحل طولانی خسته کننده نشوند، تعداد کم قطعه‌های موسیقی باعث تکراری شدن سریع آن‌ها می‌گردد.

Mushroom Wars 2 نه ایده‌ خاص و جدیدی دارد و نه آمده است تا انقلابی در سبک RTS ایجاد کند. هدف اصلی آن ایجاد یک تجربه سرگرم کننده و لذت بخش است که توانسته به خوبی به آن دست پیدا کند. بنابراین اگر به دنبال داستانی درگیر کننده و گیم‌پلی پیچیده نیستید تجربه این عنوان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لازم به ذکر است نسخه کنسولی و رایانه‌های شخصی این عنوان دارای دمو نمی‌باشند و اگر هنوز از بابت تهیه این عنوان مطمئن نیستید میتوانید نسخه رایگان آن که بر روی گوشی‌های‌ هوشمند عرضه شده‌ است و امکان تجربه چند مرحله بدون پرداخت هزینه را به بازیکن می‌دهد دانلود کنید و خودتان آن‌را تجربه نمایید.

نقد و بررسی بازی Mushroom Wars 2 بر اساس نسخه ارسالی سازنده برای وبسایت بازیسنتر نوشته شده است.

مجموع امتیاز - 7.5

7.5

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت: گیم پلی سرگرم کننده محتوای زیاد نسبت به قیمتنقاط ضعف:داستان سطحی و روایت بدموسیقی و صداگذاری میتوانست بهتر باشد

User Rating: Be the first one !
خروج از نسخه موبایل