تحول در صنعت گیمینگ با ورود بلاکچین؛ بازی کنید و پول در بیاورید!

به عقیده بسیاری از کارشناسان و علاقه مندان تکنولوژی، فناوری بلاکچین را می توان یکی از مهم ترین اختراعات بشر در قرن معاصر دانست. چرا که با ورود بلاکچین به دنیا بسیاری از مفاهیم و امور دچار تغییر شده اند. مفاهیمی جدید در امور مالی بوجود آمدند و تمرکز زدایی به موضوعی قابل اجرا در میان جوامع تبدیل شد. صنعت گیمینگ یکی از صنایعی بود که با وجود بلاکچین دچار تحولات قابل توجهی شد و طرفداران بلاکچین به ادغام بازی ها با این فناوری پرطرفدار علاقه مند شدند. در این مقاله نفوذ Blockchain در بازی ها و کسب درآمد از آن ها را مورد  بحث قرار می دهیم.

دیگر رایگان بازی نکنید!

بازی های کامپیوتری علاقه مندان و شیفتگان بسیار زیادی به خصوص در میان نوجوانان و جوانان دارند. اما تا به امروز قشر بسیار کمی از آن ها از طریق بازی کردند کسب درآمد می کردند و عده زیادی صرفا در جهت سرگرمی وقت خود را روی گیم ها صرف می کردند. حتی می توان گفت در گذشته، سن یک عامل تعیین‌کننده در صنعت بازی بوده و صرفا کودکان و برخی از نوجوانان را می‌توانستیم به عنوان مخاطب هدف در نظر بگیریم اما به مرور زمان با جذاب‌تر شدن بازی‌ها و تغییرات ساختاری در سناریو، حالا صنعت گیمینگ، طیف مخاطب بیشتری را به خود جذب کرده است. که در ادامه بیشتر راجب آن صحبت خواهیم کرد.

با شکل‌گیری پدیده‌ای نوین به نام بازی کریپتو، صنعت گیمینگ در آستانه‌ی تحولی شگرف قرار گرفته است.

سال 2009 را می‌توان به عنوان یک نقطه بسیار حساس در تاریخ نشانه‌گذاری کرد. در این سال فرد یا افرادی با هویت ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، مطلبی را با عنوان وایت پیپر بیت کوین منتشر نمودند که در آن از تکنولوژی بلاک چین و ارز دیجیتال سخن به میان آوردند. این پدیده‌ی فراتکنولوژی، تأثیر فراوانی بر روی تمام صنایع، از جمله صنعت Gaming، گذاشت و موجب پیدایش مفاهیمی همچون بازی کریپتو یا بازی بلاکچین شد.

اگر بخواهیم به زبان ساده بازی کریپتو یا همان بازی بلاک چین را تعریف کنیم، به بازی‌هایی می‌گوییم که کاربران با انجام آن می‌توانند سکه‌ها و دیگر دارایی‌های خود را در قالب ارز دیجیتال یا NFT دریافت کنند. اگر حتی یک بار تجربه بازی‌های رایانه‌ای یا موبایلی را داشته باشید حتما می‌دانید که اکثر بازی‌ها، با هدف افزایش تعامل و جذابیت بازی، دارایی‌هایی همچون سکه، الماس، جم و… را در ساختار بازی قرار می‌دهند تا از طرفی جذابیت بازی را افزایش داده و از طرفی دیگر با تشویق کاربران به خرید این دارایی‌ها و مصرف آن‌ها در بازی، بتوانند کسب درآمد کنند. برای کسب اطلاعات و معرفی بهترین بازی های کریپتو  حال حاضر می توانید به مجله تخصصی پارسیان کریپتو مراجعه کنید.

بازی کنید و NFT بدست بیاورید

با ورود NFT به صنعت گیم ، مفهوم جدیدی در دنیای گیم فای (GameFi) به وجود آمد. گیمفای به بازی‌های بلاکچینی گفته می‌شود که در آن بازیکنان می‌توانند همراه با بازی کردن، درآمد کسب کنند. درآمدزایی در حوزه بازی NFT معمولا به دو صورت انجام می‌شود. در برخی بازی‌ها، بازیکنان ماموریت‌هایی انجام می‌دهند یا اقدام به جمع‌آوری آیتم‌های خاصی می‌کنند .
پیشنهاد مطالعه : اگر می خواهید بدانید بازی NFT چیست ؟ به مقاله پارسیان کریپتو در این باره مراجعه کنید

در این بازی ها در ازای انجام ماموریت هایی به بازیکنان NFT یا توکن‌های مخصوص آن بازی داده می‌شود.در واقع این توکن‌ها به عنوان پاداش در نظر گرفته شده و فرد هرچه بیش‌تر بازی کند، درآمد بیشری کسب می کند.در دسته دیگر معمولا بازیکنان دارایی‌های درون بازی خود را به NFT تبدیل کرده و به فروش می‌رسانند.

برای مثال بازیکنان می‌توانند آواتار منحصر به فرد خود را در فضای بازی  بسازند، آن را پرورش و توسعه دهند و در پایان به NFT  تبدیل کنند و به فروش برسانند. می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده این سبک از بازی‌ها رواج بیش‌تری پیدا کنند و NFTها نیز به عاملی جدانشدنی از صنعت گیم تبدیل شوند.

معرفی چند بازی پولساز

در این بخش به معرفی مختصری از برخی بازی هایی که می توان با انجام دادن آن ها پول بدست آورد می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش نحوه دقیق کسب درآمد از بازی NFT به مقاله پارسیان کریپتو در این باره مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل