We Are 11

We Are 11,We Are 11,

با شروع شدن بازی اولین قابلیتی که به نمایش در می‌آید ویژگی Pro Passing است. این قابلیت با پاس فوق العاده Iniesta برای Pedro به تصویر کشیده می‌شود که به وضوح بهبود سیستم پاس‌کاری را نشان می‌دهد. سازندگان بازی ادعا کرده‌اند که دیگر شاهد پاس‌کاری‌های راحت مانند نسخه قبلی نیستیم و چندی پیش نیز در یکی از تریلرهای به نمایش در آمده شاهد واقع‌گرایانه شدن این بخش بوده‌ایم. مشکل اساسی که نحوه قبلی پاس دادن‌ها داشت در بخش آنلاین بیشتر به چشم می‌آمد؛ زیرا عده‌ای با استفاده از این باگ و پاس دادن‌های متوالی به راحتی گل می‌زدند در حالی که بعضی از پاس ها واقعا امکان داده شدن آن نبود، اما بازیکنان آن را ارسال می‌کردند. با بهبود این بخش گام بزرگی در جهت ارتقای گیم پلی برداشته خواهد شد.

قابلیت مهم و جدید دیگری که به بازی اضافه شده و باعث نزدیک‌تر شدن این عنوان به واقعیت می‌شود Personality نام دارد. برای استفاده از این ویژگی باید نسبت به بازیکنان تیمی که انتخاب می‌کنید شناخت کافی به دست آورده باشید و به نقاط قوت و ضعف آن‌ها آگاهی کاملی داشته باشید زیرا در صورت استفاده از یک بازیکن در پست غیرتخصصی او، نمی توانید از حداکثر پتانسیل و توانایی او در بازی بهره ببرید. این مشکل می‌تواند به تنهایی باعث باخت تیم شود و یا نتیجه‌گیری را سخت تر کند. این قابلیت در بازیکن‌ها به شکل متفاوتی نمایان می‌شود. ما به اکثر بازیکنانی که در این تریلر به نمایش در آمده‌اند اشاره خواهیم کرد و قابلیت هر یک را بازگو می‌کنیم تا به اهمیت هر چه بیشتر این سیستم پی ببرید و با توانایی‌های متفاوت بازیکنان و گستردگی این حالت آشنا شوید.

توضیحات خود را از خط دفاع شروع می‌کنیم که در آن Chiellini، یکی از مدافعان یوونتوس نشان داده می‌شود. او در یک مبارزه هوایی خیره کننده در مقابل اسنایدر و در یک توپ ربایی از یک مهاجم قابلیت‌های خود را که شامل دقت در هد زدن، تاکتیک پذیری، حفظ تعادل، یارگیری، گرفتن توپ حریف و سرعت بالا می‌باشد به رخ حریف خود می‌کشد. بعد از او نوبت به Iniesta می‌رسد که یک هافبک تهاجمی است. او در مقابل بازیکنان حریف به خوبی مانور می‌دهد و دارای قابلیت هایی مانند دید خوب، قدرت دریبل بالا، سانترهای فنی، بازی‌ساز و زدن ضربه‌های فنی می‌باشد. نفر بعدی لیست ما کسی نیست جز Kaka که بازیکن محبوبی است و در این نسخه عکس او را در تمامی مناطق بر روی جلد بازی‌ها خواهید یافت. توانایی‌های موثر او عبارتند از شوت زنی از فاصله دور، دریبل‌های سریع، بازی‌ساز و زدن شوت‌های فنی که او را از دیگران متمایز می‌کند؛ البته بعضی از ویژگی‌های او به علت پست تقریبا مشابه با Iniesta شبیه به یکدیگر است.

بازیکن بعدی ما یکی از ستارگان تیم ملی آلمان در جام جهانی است. او کسی نیست جز Ozil که پدیده این تیم بوده است و هم اکنون به رئال مادرید پیوسته است. قابلیت‌های او متفاوت است و از بین آن‌ها می توانیم به زیرکی و استعداد، پاس دادن بدون stop کردن توپ و به صورت تک ضرب، 1-2 کننده عالی، پاس‌های در عمق فوق العاده و دید ویژه او اشاره کرد و این ها باعث تمایز او می‌شوند. آخرین نفر در لیست ما Rooney است که یکی از موفق‌ترین بازیکنان انگلیسی در رده باشگاهی است. ویژگی‌های منحصر به فرد او عبارتند از خونسردی بالا در زمان زدن ضربه آخر،حفظ تعادل، قدرت بدنی بالا، مهاجم پرتکاپو، ضربات کات‌دار فوق العاده، با تدبیر و سرشار از ذکاوت و تمام کننده ضربات از فاصله دور که تمامی این ویژگی‌ها به تنهایی در او جمع شده است و واقعا باعث تفاوت او با دیگر بازیکنان خواهد شد.

نوآوری بعدی EA که یک شاهکار به حساب می‌آید با نام Be a Goalkeeper معرفی شده است. خیلی‌ها از جمله خود من آرزوی این را داشتند که روزی بتوانند دوباره مانند فوتبال‌های ارائه شده بر روی کنسول سگا دروازبان تیم را خودشان کنترل کنند. اینک این خواسته ما تا حدودی برآورده شده است. از این جهت می‌گوییم تا حدودی زیرا تا به حال اطلاعات زیادی از این بخش منتشر نشده است و در واقع به عنوان یک سورپرایز در نمایشگاه معرفی شد. به احتمال زیاد مانند نحوه شوت، سانتر و پاس که قابلیت دستی بودن یا نیمه اوتوماتیک و تمام اوتوماتیک را داشتند، این قابلیت نیز به همین گونه خواهد بود.

خلاقیت بعدی که در واقع تکمیل کننده یکی از بخش‌های آنلاین دو نسخه قبلی است و وابسته به نوآوری قبلی می‌باشد چیزی نیست جز 11VS11 Online Team Play که از نام آن همه چیز پیدا است. در نسخه های قبلی ما 10VS10 بازی می‌کردیم زیرا کسی نمی‌توانست دروازبان را کنترل کند. اما این بار در زمین فوتبال به جز تیم داوری تمامی حاضران در اختیار شما هستند و مطابق با سلیقه خود، پست مورد نظر را می توانید انتخاب کنید. البته در کنار تمامی این ویژگی‌ها به یک اینترنت نسبتا پرسرعت نیازمند هستید تا به راحتی و بدون تاخیر بتوانید با 21 نفر از دوستان خود یک بازی خاطره انگیز را انجام دهید و از آن لذت ببرید.

نام قابلیت بعدی Real CPU AI: Skill Moves است. این ویژگی در تمامی بازی‌ها وجود دارد اما سازندگان ادعا کرده‌اند که هوش مصنوعی قادر به یادگیری حرکات و تاکتیک‌ها شما است و مانند یک بازیکن واقعی توانایی یادگیری و ذخیره نحوه بازی شما را دارد. اگر این سخنان حقیقت داشته باشد بر روی درجه سختی Legendry دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که بعد از چند دست به راحتی می‌تواند CPU رو شکست دهد. به گفته سازندگان این سیستم می‌تواند حرکات تکنیکی شما را بازسازی کند و بعدها در مقابل تیم شما پیدا کند به نحوی که باعث تعجب همگان خواهد شد. به عنوان مثال ما تا به حال به ندرت دیده‌ایم که CPU  از توسر توپ استفاده کند اما از این پس اگر از این روش استفاده کنید، او با این قابلیت شما را از سد راه خود خواهد برداشت و گلی زیبا به ثمر می‌رساند. این ویژگی برای افرادی که تنها آفلاین بازی می‌کنند فوق العاده است و نوید یک تجربه جالب را خواهد داد.

دو ویژگی پایانی به علت کوتاه بودن در یک پاراگراف توضیح داده خواهند شد که البته این امر دلیل بر بی اهمیت بودن آن‌ها نیست. ویژگی اول 360 Degree Fight نام دارد که در واقع نوعی نبرد جدید بر سر تصاحب توپ است که به صورت 360 درجه اتفاق می‌افتد و در فوتبال واقعی نیز شاهد آن هستیم و این بار وارد دنیای مجازی شده است و کمک زیادی به زیباتر شدن بازی می‌کند زیرا اگر یک مدافع در موقعیت حساسی این نبرد را از دست بدهد تیم و دروازه خود را به خطر انداخته است. دلیل این امر عقب افتادن او از مهاجم به علت زمین خوردن است و با این کار می‌تواند یک گل را تقدیم به تیم مقابل کند. پس، از این رو شاهد یک ویژگی فیزیکی جدید خواهیم بود که کار را بیش از پیش حساس و نفس گیر خواهد کرد. قابلیت دیگرMultiplayer User Controlled Celebrations  نامیده شده است. به نظر می‌رسد که در این قابلیت کنترل چند بازیکن جهت خوشحالی بعد از گل را خواهید داشت. البته نحوه انجام آن یا توضیحی در این مورد داده نشده است و اطلاعاتی از آن جهت بازگویی در دست‌رس نمی‌باشد.

در پایان می‌توان گفت با چیزی که در Gamescom 2010 مشاهده کردیم و اطلاعاتی که از قبل به دست آورده بودیم باید بی صبرانه منتظر این نسخه باشیم زیرا امکانات جالبی به این نسخه اضافه شده است و 25 لیگ به همراه بخش‌های قدیمی و امکان گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود در تمامی منوها و ده‌ها قابلیت دیگر، همه و همه منتظر شما هستند تا یک تجربه ناب را برای شما به ارمغان آورند. همچنین باید یادآور شوم که در تاریخ 16 سپتامبر می‌توانید دموی FIFA 11 را مانند هر سال از شبکه‌های PSN و Xbox Live دانلود کنید و از انجام آن لذت ببرید. امیدوارم که تمامی نکات بازگو شده در این نمایشگاه را برای شما گفته باشیم و از آن لذت برده باشید.

” alt=”” />

خروج از نسخه موبایل