Halo: Reach E3 2010 Impressions

Reach ! سیاره ای با 700 میلیون نفر جمعیت که بعد از زمین، مهمترین خانه ی انسان ها محسوب می شود و مهد پرورش اسپارتان های افسانه ای از جمله مسترچیف است. اما این سیاره پس از اتفاق های فراوان در نهایت توسط Covenant ها نابود می شود و یکی از وحشتناک ترین فجایع تاریخ بشریت رقم می خورد.

این نبردی است که در بازی Halo: Reach دنبال خواهد شد. داستان Halo: Reach مربوط به قبل از Halo 1 است. در واقع سقوط Reach باعث وقوع جریانات Halo 1 شده که در آن مسترچیف قهرمان اصلی سری Halo و تعدادی از یارانش از سیاره Reach فرار کرده و به طور اتفاقی اولین Halo را پیدا میکنند. در Halo: Reach شما در نقش Noble Six، ششمین عضو Noble Team خواهید بود و یکی از میلیون ها نفری هستید که از Reach دفاع می کنند.

Halo: Reach قطعا یکی از مهمترین عناوین سال 2010 است که یکی از بهترین نمایش های کنفرانس مایکروسافت و حتی کل E3 را داشت. تریلری که نمایش داده شد، با چشم اندازی دور از سیاره Reach در فضا شروع شد و بعد از نمایش لوگوی Bungie و Microsoft به داخل سیاره رفت. در کنار اقیانوسی یک هلیکوپتر 4 نفر از اعضای Noble Team یعنی Carter, Kat, Jorge و Noble Six را پیاده می کند. در ادامه با پیشروی در مرحله به ساحلی عظیم می رسیم که سنگ های بزرگ و پراکنده زیبایی خاصی به آن داده اند. با نگاه کردن به بالا آسمانی ابری و تو در تو میبینیم که با سفینه های پرتعداد Covenant ها پر شده است. بارانی از اشیاء عجیب به سمت Reach مشاهده می شود که کم کم به سمت شما نزدیک می شود و ناگهان یکی از آنها در مقابل شما فرود می آید. یکی از خطرناکترین موجودات سری Halo یعنی Elite از آن خارج می شود. خواسته یا ناخواسته جنگ آغاز می شود! شما به همراه 3 یار خود باید Elite های فرود آمده از آسمان را نابود کرده و از خود دفاع کنید. جلوتر یکی از سفینه ها تعدادی Covenant به همراه یک Elite ِسوار بر Ghost پیاده می کند. Ghost به سمت شما می آید اما Carter با استفاده از Armor Lock سد راه شده و باعث منفجر شدن او می شود. تعدد Covenant ها شما را مجبور می کند تا اسلحه خود را عوض کنید و شاهد Grenade Launcher جدید بازی باشیم. بعد از نابود کردن Covenant ها باید راه خود را به داخل پایگاه ادامه دهید. در داخل پایگاه که در حال خراب شدن است سیستم جدید Assassinate کردن نشان داده می شود که یک Elite را از پشت و در حالی که دوربین به حالت سوم شخص در می آید به زیبایی می کشید.

جلوتر به سفینه ای جنگی می رسید و Carter به شما می گوید تا وارد سفینه شوید. در اینجا به سورپرایز بازی می رسیم. سفینه سواری! آن طور که در تریلر نمایش داده شد شما کنترل سفینه را به عهده می گیرید و خارج از جو سیاره، در فضا به جنگ با سفینه های پرتعداد Covenant ها می پردازید و در همین جا تریلر در نقطه اوج خود تمام می شود. در تریلرها و نمایش های دیگر، متوجه شدیم که سفینه سواری در Halo: Reach همانند گیم پلی خود بازی اصلا خطی نیست و حالتی Sandbox گونه دارد. شما در فضا آزادانه به هر طرف که خواستید حرکت می کنید و سفینه های Covenant ها را از بین می برید. Bungie روی Sandbox بودن بازی هایش همیشه تاکید داشته و سفینه سواری نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. شما با سفینه علاوه بر شلیک معمولی، می توانید با Lock کردن روی دشمنان، موشک های تعقیب کننده نیز شلیک کنید. در کل سفینه سواری واقعا سورپرایز بزرگی بود و تمام طرفداران Halo را متحیر کرد. البته این بخش فقط در یکی از مراحل بخش تک نفره موجود است و در Multiplayer نیست، اما در حالت Co-op که تا 4 نفر هم پشتیبانی می کند، هر بازیکن کنترل یک سفینه را بر عهده می گیرد و 4 نفری و با 4 سفینه به جنگ با Covenant ها می پردازید!

گرافیک بازی بسیار زیبا است. از همان ابتدا و با نمایش مدل سازی و جزئیات بالای اعضای Noble Team تا آسمان های حماسی و بسیار چشم نواز، همگی در سطح بالایی قرار داشت. دور نماها و Draw Distance متحیر کننده و جزئیات بسیار بالای اسلحه از نقاط قوت گرافیکی بود. انفجار ها و تکستچرها نیز در سطح خوبی قرار داشت، هرچند تکستچرهای زمین کمی ضعیف تر از بقیه قسمت ها کار شده بود. گرافیک بیرون از جو و در هنگام سفینه سواری نیز بسیار عالی بود و حس بودن در فضای بی کران را کاملا تداعی میکرد. گرافیک بازی با این که از لحاظ فنی بهترین بازی نیست، اما بسیار زیبا بود و پیشرفت عظیمی نسبت به Halo 3 نشان می داد.سری Halo همیشه به موسیقی شهرت داشته و Halo: Reach در این زمینه نقطه اوج این سری است. موسیقی که در تریلر شنیدیم، حالت مدرن تر و الکترونیک به خود گرفته که به هیجان بیشتر کمک می کند. اما در اواخر تریلر و هنگام سفینه سواری به موسیقی ارکستری Halo های قبلی نزدیک تر می شویم که شدیدا حسی رمزآلود گونه را تداعی می کند و بسیار بسیار زیباست.جو بازی کم نظیر (یا شاید بی نظیر!) بود. از همان ابتدا و با نگاه به آسمان پرتلاطم و شلوغ، در جو بازی و نبرد عظیم Reach قرار می گیرید. حمله پی در پی سفینه های Covenant به سیاره و پایگاه ها، باران Elite ها، پایگاهی که در حال ریزش است و جنازه های سربازان در جای جای بازی همگی حس جنگ زدگی و روی به نابودی سیاره Reach را تداعی می کند.

وجود مُد FireFight که در ODST معرفی شد در Halo: Reach نیز تایید شده است و منتظر اطلاعات بیشتر از آن باشید.

Halo: Reach آخرین Haloـی است که توسط Bungie ساخته می شود و در 14 سپتامبر امسال به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل