هر چیزی که باید در مورد Ghost of Tsushima بدانید

سال 2017 و در جریان رویداد Paris Games Week، سونی آی پی جدیدی را برای کنسول پلی استیشن 4 معرفی کرد که نه به‌خاطر جلوه‌های بصری باشکوه و انیمیشن‌های باکیفیت، بلکه با معرفی استودیو سازنده بازی طرفداران زیادی را انگشت به‌دهان کرد. استودیو ساکر پانچ که بیشتر آن را با سری‌های Sly Cooper و Infamous می‌شناختیم، حال با یک اثر تماما بزرگسالانه، خشن و جدی بازگشته تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های کنسول پلی استیشن 4، تجربه منحصر بفردی را از یک رویداد واقعی که پیش‌تر کمتر با آن پرداخته شده، ارائه دهد.

برای مشاهده آیتم ویدیویی هر چیزی که باید در مورد Ghost of Tsushima بدانید در یوتوب کلیک کنید

 

با اینکه نمایش‌های بازی در طی چند سال اخیر نوید عنوانی با کیفیت و جاه‌طلبانه را می‌دهد، با اینحال هنوز برای قضاوت عملکرد بازی Ghost of Tsushima کمی زود است. شیوع ویروس کرونا بر روی تاریخ عرضه ساخته ساکر پانچ نیز تأثیرگذار بود و این عنوان حالا با یک تأخیر نه چندان طولانی، در تاریخ 17 جولای منتشر خواهد شد.

دو تن از کلیدی ترین افراد تیم سازنده یعنی جیسون کانل و نیت فاکس در قالب یک پرسش و پاسخ به مجموعه‌ای از سوالاتی که روزانه از سوی طرفداران پرسیده می‌شوند، جواب داده‌اند. در ادامه به‌طور مفصل به این پرسش و پاسخ که اطلاعات فراوانی را از بازی گوست آو سوشیما به ما می‌دهند، می‌پردازیم.

1 – آیا در کنار شمشیر، سلاح‌های مختلفی مانند تبر و نیزه نیز در دسترس خواهند بود؟

کاتانای جین یک میراث خانوادگی است که از ابتدا تا انتهای بازی در کنار او خواهد بود. به‌عنوان یک سامورایی خطرناک و کشنده، کاتانا سلاح اصلی جین در مقابل مهاجمان مغول خواهد بود. این شمشیر که Sakai Blade نام دارد، همانند جین ساکای در طول سفر و به همراه او رشد خواهد کرد. در حالی که جین در پی تبدیل شدن به یک سامورایی هراسناک است که با نام “روح” شناخته می‌شود، تاکتیک‌ها و قابلیت‌های او نیز دچار تحولاتی خواهد شد. این قابلیت‌ها شامل استفاده از تیر و کمان، پرتاب کردن Kunai و یا بمب‌های دودزا می‌شود. از آنجایی که ما دوست داریم بازیکنان به اکتشاف اجزای مختلف بازی بپردازند، جزئیات کامل قابلیت‌های بازی را قبل از عرضه به اشتراک نمی‌گذاریم.

2 – در بخشی از تریلر جین در حال نواختن یک فلوت است، بنابراین تصور می‌کنم به‌هنگام سفر امکان انجام اینکار را داریم. درست است؟

شما قادر خواهید بود که به‌صورت آزادانه مشغول نواختن فلوت شوید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که لحظات آرامی را خلق کنید و از منظره موجود لذت ببرید.

3 – آیا انتخاب سبک مبارزه به‌صورت سامورایی یا روح همانند سیستم کارما در infamous عواقبی نیز خواهد داشت؟

سیستم کارما در گوست او سوشیما وجود ندارد. این بازی یک سفر و یک داستان را از جین ساکای روایت می‌کند. آزادی در بازی بیشتر در این خصوص خواهد بود که بازیکنان در هر درگیری با استایلی که ترجیح می‌دهند مبارزه کنند و یا قطعه‌های زرهی که دوست دارند را بپوشند و ترکیب کنند. همچنین کارهایی که انجام می‌دهد توسط زرهی که می‌پوشید محدود نخواهد شد، برای مثال حالت ایستادن Standoff برای استایل روح نیز در دسترس خواهد بود. شما می‌توانید در استایل سامورایی، همچنان از ابزاری مانند بمب‌های دودزا استفاده کنید.

4 – آیا بازی دارای چرخه شبانه روزی و آب و هوای پویا خواهد بود؟

در جواب به هر دو سوال، بله. وضعیت‌های آب و هوایی پویایی در طول ماجراجویی شما در جزیره سوشیما وجود دارند. برخی از آن‌ها به محدوده خاصی مربوط هستند تا حال و هوای مخصوص به خود را داشته‌باشند و همچنین برخی دیگر نیز مربوط به مراحل داستانی می‌شوند. در کنار آب و هوای پویا، چرخه شبانه روزی کاملی نیز در بازی وجود دارد.

5 – آیا درجه سختی مختلف برای افرادی که در پی چالش بیشتری هستند وجود دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا دشمنان در درجه سختی بالا با حالت تهاجمی‌تری حمله خواهند کرد یا تنها دارای نوار سلامتی بزرگ‌تری خواهند بود؟

بازی دارای سه در درجه سختی آسان، متوسط و دشوار خواهد بود. در درجه سختی دشوار، بازی منصفانه اما بشدت چالش‌برانگیر است. مغول‌ها حالت تهاجمی‌تری دارند و بازیکنان باید با دقت فراوانی ضربات خود را اجرا کنند. برای مقایسه، درجه آسان برای کسانی است که می‌خواهند در جزیره کاوش کنند، از داستان لذت ببرند و همچنان توانایی آن‌ها گاهی اوقات توسط برخی از دشمنان آزمایش شود.

6 – آیا شهرها و روستاها در بازی وجود دارند؟ مراحل فرعی و محتویاتی که جدا از بخش داستانی هستند چطور؟

تبدیل شدن جین از سامورایی به روح داستان اصلی بازی است؛ اما او در این سفر با شخصیت‌هایی مواجه خواهد شد که هر کدام از آن‌ها داستان خود را دارند. بازیکنان در صورت تمایل، می‌توانند به‌صورت عمیق‌تر به داستان‌های فرعی بپردازند و با افرادی که شجاعانه برای بقای سرزمین خود می‌جنگند، ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند. این داستان‌ها نه تنها تصویر بزرگ‌تری را از هجوم مغولستان به شما نشان می‌دهد، بلکه برخی از بهترین پاداش‌های درون بازی نیز مربوط به همین مراحل است. جین در حال سفر کردن با شهرهایی مواجه می‌شود که مملو از فروشندگان است. همچنین این مناطق فرصت‌های زیادی را برای دنبال کردن داستان‌های فرعی فراهم می‌آورند.

7 – آیا بازی بر اساس استایل مبارزه‌ای که انتخاب کنیم (سامورایی یا روح) پایان‌های مختلفی خواهد داشت؟

بازی روایتگر یک داستان انسانی در مورد فداکاری جین در راه تبدیل شدن به روح خواهد بود. بازیکنان می‌توانند از ابتدا با شمشیر، کمان و یا مخفی‌کاری بازی را دنبال کنند. اما در هر صورت، جین تبدیل به هدفی خطرناک برای مغول‌ها و افسانه‌ای برای اهالی سوشیما خواهد شد.

8 – آیا امکان شنا کردن و بالا رفتن از قایق‌ها وجود دارد؟

جین به وسیله اسب وفادار خود در سوشیما گشت و گذار می‌کند. او نمی‌تواند با شنا کردن از روی قایق‌ها بالا رفته و شروع به قایق سواری کند.

9 – آیا امکان قطع کردن سر و اعضای بدن در بازی وجود دارد؟

بازیکنان نمی‌توانند قسمت خاصی از بدن دشمنان را مورد هدف خود قرار دهند. هدف جین این است که دشمنان خود را با هر وسیله‌ای و در سریع‌ترین زمان ممکن از پای درآورد. شعار ما در مبارزات گوست او سوشیما “گل آلود، خونین و آهنین” است. مبارزات در بازی به شدت کشنده به‌شمار می‌رود. تنها چند برش با کاتانا کار دشمنان را می‌سازد، همانطور که تنها چند برش از سمت مغول‌ها جین را به کشتن می‌دهد.

10 – آیا ساید کوئست‌ها دارای پاداش منحصر بفردی خواهند بود؟

کانل: گوست او سوشیما یک بازی داستان‌محور open world است. مجموعه‌ای از داستان‌های مختلف در قالب قصه‌های فرعی، داستان اصلی جین را احاطه کرده‌اند. برخی از آن‌ها کوتاه و خلاصه هستند و برخی دیگر جین را با شخصیت‌های جدیدی روبرو می‌کنند که از طریق آن‌ها، می‌توان اطلاعات بیشتری را در مورد جزیره سوشیما و دوستان جدید جین به دست آورد. ما می‌خواهیم بازیکنان را بابت کاوش در جهان سوشیما پاداش دهیم؛ بنابراین تمام محتویات فرعی و خارج از داستان اصلی پاداش‌های مختلفی را شامل می‌شوند. این پاداش‌ها می‌تواند آیتم جمع کردنی، منابع و یا Charmها باشد که در طول ویدئویی State of Play آن را به نمایش گذاشتیم. تعدادی مراحل فرعی نیز وجود دارند که مجموعه زره جدیدی را به عنوان پاداش ارائه می‌دهند.

11 – آیا قابلیت قوی‌تر کردن و شخصی‌سازی شمشیر خود را خواهیم داشت؟

کاتانای جین برای او از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. کاتانا سلاح اصلی او از ابتدا تا انتهای بازی به‌شمار می‌رود. راه‌های مختلفی برای ارتقای آن وجود دارد، چه از لحاظ قدرت و چه از لحاظ ظاهری.

12 – آیا قادر خواهیم بود که در هنگام حمله به دشمن، دو شمشیر را به‌صورت همزمان در دست بگیریم؟

خیر؛ جین به‌شکل سنتی آموزش یافته تا با یک شمشیر مبارزه کند.

13 – آیا در طول بازی تنها با یک اسب سر و کار داریم؟

اسب جین در طول سفر به عنوان همراه او خواهد بود. در اوایل بازی فرصتی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد اسب خود را برای شروع ماجراجویی انتخاب کنید.

14 – آیا شخصیت دیگری نیز به غیر از جین در Ghost of Tsushima قابل بازی خواهد بود؟

فاکس: خیر؛ جین تنها قهرمان بازی است و بازیکنان قدم به قدم در مسیر تبدیل شدن او از یک سامورایی باشرافت به روحی که سوشیما به آن نیاز دارد، همراه او خواهند بود.

15 – آیا قابلیت شکار کردن حیوانات برای کرفتینگ و به دست آوردن منابع وجود دارد؟

در کنار حیواناتی که در طی ماجراجویی در سوشیما به شما کمک می‌کنند، حیوانات درنده و خطرناکی نیز وجود دارند که به شما حمله خواهند کرد. پس از کشتن برخی حیوانات، منابعی را به دست خواهید آورد که امکان آپگرید کردن را برای شما فراهم می‌سازد.

خروج از نسخه موبایل