در مسیر فرمانروایی Albion

در مسیر فرمانروایی Albion,در مسیر فرمانروایی Albion,

   به نظر تا همین جای کار متوجه شده باشید که داستان و شخصیت ها در این نسخه نقش بیشتری دارند و در واقع مثل برگ هایی در مسیر باد نمی آیند و بروند. تفاوت اصلی در شخصیت پردازی Fable III را زمانی درک خواهید کرد که برای اولین بار شخصیت بازی شروع به صحبت نماید. بله درست است صحبت!!! در این نسخه برای اولین بار شخصیت بازی قادر به صحبت خواهد بود و برای او صداگذاری شده .

  در این میان شما شاهد وضعیت آشفته ی فرمانروایی King LOgan  خواهید شد که از راس حکومتش گرفته تا بین کارگران ساده ی ساکن منطقه ی حکومت، پر از مشکلات ریز و درشت است. نه مردم از وضع زندگیشان راضی هستند نه حتی ماموران و کارکنان دربار شاه!  در این اوضاع آشفته شخصیت اصلی بازی نیاز به فردی با تجربه دارد تا به او آموزش های نظامی بدهد و در واقع آغازگر روند اصلی بازی باشد. این فرد در Fable III کسی خواهد بود به نام Sir Walter که یکی از دوستان و همراهان قدیمی پدرتان بوده و در زمینه های مختلف تجربه های زیادی دارد. او علاوه بر اینکه آموزش های رزمی به شما می دهد، در تصمیم گیری هایتان نیز شما را یاری خواهد کرد. Sir Walter که از آشفتگی اوضاع و مسایل پشت پرده آگاه است، به شما کمک می کند تا از قصر فرار کنید و همراهتان نیز می آید.

  دلیل اصلی فرار شما از قصر، از طریق غارهای زیر زمینی و پر از خفاش، این است که به دلایلی شاه شما را خیانت کار می داند و قصر دیگر مکان مناسبی برای ماندن نیست. در اینجا شما اولین نماهای سرزمین Albion  به روایت  Fable III را خواهید دید. علاوه بر محیط های پولیش شده و بهبود یافته، ساخت کارکتر ها نیز تغییراتی کرده است. این بار ساکنان سرزمین آلبیون کمی حقیقی تر به نظر می رسند و در واقع گرافیک بازی از نظر طراحی چهره ها  واقع گرایانه تر شده . این به معنی از دست رفتن و فراموش شدن حالت فانتری و خنده دار شخصیت ها نیست بلکه این عنصر کماکان به قوت خود باقیست.

  محیط های بازی نیز بسیار وسیع شده اند و تقریبا همه نوع فضایی در آن دیده می شود. دهکده های زیبا و با طراوت، روستاهای کوهستانی و برفی، شهرهای بزرگتر و پیشرفته تر ، غار های مخوف و تاریک، جنگل های سر سبز و وسیع و …! در Fable III آنقدر تنوع محیط و فضا وجود دارد که می توان گفت تنوع آن از تنوع دشمنان بازی نیز بیشتر است.

  تغییرات ظاهری بازی به همینجا ختم نمی شود بلکه یکی از عمده ترین تغییرات در منوهای داخل بازی اعمال شده است. این بار دیگر از منوهای خشک و معمولی خبری نیست بلکه منوی Fable III نیز به صورت سه بعدی خواهد بود. طبق اطلاعات موجود منوی داخل بازی اتاقی دایره مانند است که که پیشخدمت شما Jasper  در آن ایستاده. برای هر قسمت از منو، اتاقی جداگانه وجود دارد ، برای مثال یک اتاق مخصوص لباس عوض کردن و اتاق دیگر مخصوص انتخاب و ارتقا جادو هاست.

  در واقع همه چیز در این نسخه از بازی پویا تر شده ، حتی شما هنگام ورود به فروشگاه ها نیز این را حس خواهید کرد. در فروشگاه های بازی  اجناس هرکدام در جای مخصوص به خود قرار دارند و شما قصد خرید هرکدام را که داشته باشید باید به سمت آن رفته و خریداری کنید.

  روند مبارزه های بازی هنوز هم همانند نسخه های قبلی ترکیبی از ضربه های از نزدیک، استفاده از سلاح های دوربرد و در نهایت به کار بردن جادو هاست ؛ چیزی که در این نسخه تفاوت کرده نوع هر کدام از آنهاست. برای مثال جادو هایی که شما خریداری می کنید هر کدام دارای دستکش مخصوص به خود هستند که در صورت پوشیدن آن دستکش قادر خواهید بود از آن جادو استفاده نمایید. پس راهی وجود ندارد که چند جادو را همزمان به کار ببرید؟؟ چرا! برای به کار بردن همزمان دو جادو می توانید دستکش یکی را در یک دست و دستکش جادوی دیگر را در دست دیگر بپوشید. این کار توانایی استفاده از هر دو جادو به صورت تقریبا همزمان را به بازیباز می دهد و حمله های او را فوق العاده کشنده می کند.

  در قسمت سلاح ها نیز اسلحه های جادویی از نکات جدید اضافه شده به بازی به حساب می آیند. این نوع اسلحه ها با توجه به کاربردی که بازیباز از آن دارد تغییر خواهند کرد. برای مثال در بازی شمشیری وجود دارد که اگر با رعایت شرایط آن را در مبارزه به کار ببرید ، بلند تر و قوی تر خواهد شد. همچنین چکشی وجود دارد که پس از مبارزه ها، به تدریج و بزرگ و بزرگ تر می شود.

  شاید یکی از بزرگترین تغییرات در گیم پلی در این نسخه، عدم وجود Orb  هایی باشد که در نسخه ی قبلی با کشتن دشمنان بدست می آمد و در جهت گرفتن  Upgrade  ها به کار می رفت. این بار در طول مبارزه با Zoom  کردن ها و انیمیشن های هیجانی بیشتر و زیباتری مواجه خواهیم بود که می تواند به جذابیت مبارزات بیافزاید.

  رفتارهای شخصیت بازی و نوع رابطه برقرار کردن با کارکترهای موجود در بازی به نوعی پیشرفت کرده است. ابن بار علاوه بر اینکه عقب بایستید و فیگور بگیرید، می توانید دست بدهید، بغل کنید یا حتی با آن ها برقصید! در واقع نوع بر قرار کردن رابطه کمی واقعی تر شده و توانایی ارتقا این رفتار ها موضوعی است که جذابیت هرچه بیشتری به این ارتباطات جدید می دهد. برای مثال نوع ارتقا یافته ی دست دادن ،مشت به هم زدن است که می توانید در شرایطی آن را نیز تجربه نمایید. پیتر مولینیو در یکی از مصاحبه های خود در مورد رفتار های نسخه جدید به شوخی اینطور گفت: " در Fable III می توانید صورت یکی از کارکتر ها را بگیرید و در صورتش Fart  کنید! "

  کارها و رفتار هایی که در Fable III انجام می دهید بر روی شخصیت شما نیز تاثیر خواهند گذاشت.در واقع در بازی Pack  های شخصیتی وجود دارد که با توجه به رفتار و عملکرد شما در طول بازی هر کدام از آن ها به شما تعلق خواهد گرفت. برای مثال Landlord Pack  شخصیت شما را جنبه ای زمین داری و صاحب خانه ای می دهد . همینطور ازدواج کردن در این نسخه نیز تغییراتی داشته است که از جمله آن ها می توان به تعیین مکان مراسم عروسی اشاره کرد.

در شهرهای بزرگ همانند نسخه های قبلی مشاغلی وجود دارد که در Fable III چند شغل جدید نیز به آن ها اضافه شده است. از جمله این مشاغل جدید می توان به کیک پز و  lute hero اشاره کرد که البته ریتم و سیستم انجام این شغل ها همانند شغل های دیگری که در Fable II دیدیم، زدن دکمه A  در زمان مناسب است.

  در حالت  Co-op  بازی دو نفر بازیباز یکی در نقش قهرمان پسر و دیگری در نقش دختر ظاهر خواهند شد. در این حالت می توان آزادانه در دنیای آلبیون گشت و گذار کرد و هیچ ضرورتی وجود ندارد که هر دو بازیکن دقیقا در یک مکان مشخص باشند، تنها کافیست برای بازی دو نفره هر دوی آن ها در یک منطقه ی اصلی باشند. در این حالت دو بازیباز می توانند کارهای مختلف انجام داده و پول در بیاورند . نکته ی جالبی که در حالت  Co-op  در این نسخه وجود دارد قابلیت ازدواج دو بازیباز است. در صورت ازدواج رفتار مردم نیز با شما تغییر خواهد کرد و می توانید کارهای مختلف با همسر خود انجام دهید با این تفاوت که هر دو طرف ازدواج توسط افراد حقیقی کنترل می شوند نه هوش مصنوعی.

  با توجه به اینکه نسخه های قبلی Fable  با رویکرد خوبی از طرف هواداران سبک و سری مواجه شدند ، نسخه سوم نیز سبک و سیاق را حفظ خواهد کرد و تلاش سازندگان بیشتر از اعمال تغییرات بر روی رفع نواقص نسخه های قبلی بوده تا طرفداران Fable  بتوانند تجربه ای فراموش نشدنی و لذت بخش را داشته باشند.

” alt=”” />

خروج از نسخه موبایل