به دنبال افتخار

به دنبال افتخار,به دنبال افتخار,

 

نبود داستان مناسب در نسخه قبل یکی از نکات مهم شکست آن محسوب می شد. شما در گروهی به نام Tier 1 به افغانستان رفتید و باید دشمنان را از پای درمی آوردید و بخشی که شما را درگیر خود کند در کار نبود، اما حال در این قسمت، بازی کامل به نظر می‌رسد. Tier 1 دیگر گروهی کوچک و چند نفره نخواهد بود، بلکه یک ارتش قدرتمند پشت شما خواهند بود. اینبار مکان‌هایی که مشغول به کشتن دشمن در آن‌ها هستید دیگر فقط به یک کشور محدود نخواهند بود. فیلیپین، پاکستان و سومالی از بخش‌هایی هستند که باید در آن‌ها به انجام عملیات بپردازید. کار جذاب گروه سازنده بازی، چند بخشی کردن داستان بازی است. به لطف وجود چندین کشور برای انجام عملیات MOH دارای دو شخصیت قابل بازی خواهد بود که هر کدام داستان جداگانه ی خود را که با یک هدف و نتیجه دنبال می‌شود، در بر خواهند داشت. یکی با ارتش Tier 1 به میادین جنگ خواهد رفت و به ریختن خون دشمنان و تروریست‌ها خواهد پرداخت و دیگری به همراه یک گروه مستقل از Tier 1 که شامل حرفه‌ای‌ها و بهترین‌ها خواهد بود برای مبارزه با دزدان دریایی به سمت سومالی روانه می‌شود. وقتی نام دزدان دریایی به گوش می‌رسد پس باید آماده خون و خون ریزی از در و دیوار باشیم، مبارزه بهترین افراد ارتش با دزدان دریایی بی رحم، به نظر خشن و جالب می‌آید.

 

 

مهمترین بخش یک بازی شوتر بی شک گیم پلی آن می‌باشد و با توجه به نمایش‌هایی که بازی تا به حال داشته است، Danger Close گیم پلی سریع و جذابی را برای شما تدارک دیده است. شلیک‌های نرم و روان با اسلحه های کوچک و بزرگ لذتی وصف نشدنی دارند. هنگامی که تیر به دشمن شلیک می کنید، رفتارهای بدن او به هنگام تیر خوردن حس واقعی درد را به شما منتقل می‌کند. عکس العمل هر عضو از بدن به هنگام تیر خوردن و پاشیدن خون یکی از عناصر جذاب در بازی خواهد بود که تا آخر با آنها سر و کار خواهید داشت. همچنین صدای شلیک تیر و آه و ناله کردن دشمن در آستانه مرگ فضای بی‌رحم جنگ را به زیبایی برایتان توصیف می‌کند. صدای شلیک اسلحه و لگدها و لرزش‌های آن، ناله‌های ناتمام دشمن و خون‌های ریخته شده، برای طرفداران چنین سبکی بسیار لذت بخش خواهد بود. اما اینطور هم نیست که دشمن را به راحتی از پای دربیاورید، او نیز اسلحه به دست دارد و چشم دیدن نفس کشیدن شما را هم ندارد، پس به سمتتان شلیک خواهد کرد. هنگامی که تیر بخورید طبق معمول هر بازی، صفحه نمایشی برای نشان دادن سلامتی شما، کمی خونی و قرمز نشان داده خواهد شد و به نفس نفس زدن خواهید افتاد. اگر با درجه سختی بالا بازی کنید درگیری‌ها شدیدتر خواهد بود و رحم در بازی هیچ معنایی نخواهد داشت، بی‌رحمی ضمیمه کارتان قرار می‌گیرد و آنجاست که ممکن است حتی یک خشاب کامل 30 تایی از اسلحه‌ای مانند MG15A4 را فقط در گوشت و استخوان یک دشمن خالی کنید! تصور چنین خشونتی در کنار گیم‌پلی و دشمنانی مانند دزدان دریایی، بسیار مرگبار جلوه می کند. مرحله‌ها از جنگ‌های هوایی و دریایی گرفته تا ساختمان‌هایی تا خرخره دشمن و کنترل رباط‌های مسلح از تکراری شدن بازی برایتان جلوگیری خواهند کرد. دورنماها یا همان Draw Distanse ها نیز هارمونی محیط‌های جنگی را نیز تکمیل‌تر می‌کنند. دودها و آتش‌های سر به فلک کشیده، خرابه‌هایی که زمانی آسمان خراش نامیده می‌شدند، ابری از هواپیماهای جنگنده و… ترکیباتی هستند که فضای بازی را گرم‌تر می‌کنند.

 

 

اما بخش مالتی پلیر بازی کمی متفاوت تر از نسخه قبل است، زیرا دیگر این بخش در دستان Dice نخواهد بود و کار ساخت آن را نیز خود Danger Close در دست خواهد گرفت. در این بخش بازی 12 نفر امکان بازی با یکدیگر را دارند و شما توانایی انتخاب چندین ملت مانند کره جنوبی، کانادا، روسیه، آمریکا و غیره خواهید بود. هر ملت قدرت و مزایای خاص خود را خواهند داشت، پس مرگ یا زندگی شما، به انتخاب ملت‌ها بستگی دارد. به طور مثال یکی دارای قدرت صدمه دیدن کمتر است و یا دیگری قدرت مخفی شدن دارد و یا ملتی سرعت دوندگی بالا و شلیک سریع را دارد. پس با توجه به قدرت خود در هر زمینه، ملت خود را انتخاب کنید. بخش‌های زیادی هم نیز مالتی پلیر MOH را تشکیل می‌دهند، از Team DeathMatch گرفته تا Rush که به کاشتن و یا غیر فعال کردن بمب‌ها می‌پردازید.

نکات ظریف و جالبی نیز در بازی گنجانده شده است. در وسط میدان جنگ ناگهان خشابهایتان تمام می‌شود و دشمن آماده دفن کردنتان است. حال شما این قدرت را در بازی دارید که از هم تیمی‌های خود درخواست خشاب اضافی کنید که بسیار به شما کمک خواهند کرد. نکته دیگر را میتوان به باز کردن درها اشاره کرد، درهایی که پشت آن‌ انبوهی از دشمنان منتظر باز شدن آن و سوراخ کردن شما با رگبارهایشان هستند، حال چند گزینه برای باز کردن این در دارید تا دخل دشمن را بدون تیر خوردن درآورید، به طور مثال می‌توانید لگد زدن ناگهانی در را انتخاب کنید و یا دستور دهید با یک تبر قفل در را خورد کنند و وارد فضای پشت در شوید. همچنین اسنایپ‌ها و طرز شلیک کردن با آن‌ها همانند بازی Sniper طبیعی شده است، مثلا اگر در معرض وزش باد قرار گیرید باید طوری نشانه گیری کنید که تیرتان با توجه به قدرت باد تغییر مسیر ندهد و به دشمن اصابت کند. البته در درجه سختی نرمال به این سختی نخواهد بود. MOH شامل شش کلاس مختلف از جمله Assault, Sniper Demolitions, Point Man, Heavy Gunner, و Spec Ops است که هر کدام توانایی خاص خود را خواهند داشت.

 

 

یکی از برتری‌های دیگر MOH موزیک‌های آن است. آهنگ هایی خشن که شلوغی بازی را دوچندان می‌کنند و این امر وقتی جذابتر می‌شود که بدانید بخش صداگذاری و موزیک‌های بازی در دستان یک ایرانی ساخته می‌شود. رامین جوادی کسی است که در این نسخه و همچنین در نسخه گذشته مدال برای بازی آهنگ ساخته است و در این بخش موفق ظاهر شد. همچنین صدای معروف و پر آوزه‌ای به نام Linkin ،Park حنجره و تجربه خود را برای بازی گذاشته تا در کنار رامین جوادی بهترین موزیک برای یک بازی شوتر را خلق کنند.

MOH اینبار تماما از موتور گرافیکی Frostbite 2 بهره می‌برد و به همین دلیل مطمئناً بازی بین کنسول و کامپیوتر فرق‌های زیادی از نظر نرخ فریم و کیفیت خواهد داشت و مشخص نیست که در نسخه کنسولی با توجه به استفاده از این موتور و گذشته خود در بازی "میدان جنگ" بازهم شاهد افت فریم و باگ خواهیم بود یا خیر. پس با توجه به این شرایط باید قضاوت در مورد بخش گرافیکی را به بعد از انتشار بازی انتقال داد و تصمیم را بر عهده نقادهای بازی سپرد.

 

 

بازی در تاریخ 23 اکتبر برای PC، Xbox 360 و PS3 عرضه خواهد شد و همچنین نسخه Wii U بعد از عرضه این کنسول در دسترس خواهد بود و باید دید آیا EA و استودیو Danger Close دوباره مدال افتخار را با افتخار به سینه‌های خود میزنند یا خیر.

 

” alt=”” />

خروج از نسخه موبایل