امید به رستگاری در زیر رگبار …

خواندن ادامه ی پیش نمایش,بسیاری از افراد برای اولین بار ترس و وحشت دنیای بازی های رایانه ای را با عناوین سایلنت هیل و رزیدنت اویل تجربه کرده اند. متاسفانه طی سال های اخیر این دو فرنچایز محبوب آنچنان که باید و شاید نتوانستند باعث رضایت طرفداران خود شوند. حال فرنچایزهای مذکور در صدد این هستند تا مجددا به روزهای خوب و رویایی خود باز گردند. بدین منظور مسئولین کونامی تصمیم گرفتند وظیفه ساخت نسخه جدید سایلنت هیل را به استدیو نه چندان معروف Vatra Games بسپارند. این بازی اولین بار در ماه آپریل سال 2010 با پسوند Downpour معرفی شد. یک حقیقت غیر قابل انکار آن است که دیگر استدیو ای تحت عنوان Team Silent وجود خارجی ندارد و بسیاری از افراد تاثیر گذار آن استدیو در ساخت Downpour همکاری نخواهند کرد بنابراین، نمی توان انتظار داشت آن فضا، اتمسفر و حس اورجینال بودنی که از 4 نسخه ابتدایی سراغ داریم را مجددا تجربه کنیم. به هر حال یکی از مزایای واگذاری مسئولیت ساخت بازی به Vatra Games آن است که این استدیو طی سالهای اخیر با آرامش و به دور از حاشیه به کار خود مشغول بوده است. خوشبختانه کشور چک از نظر محتوای تاریخی و اساطیری بسیار غنی است و همین موضوع می تواند کمک بزرگی به Downpour کند. یکی از نکاتی که باعث شد عناوین کلاسیک سایلنت هیل بیشتر مورد توجه قرار گیرند، نفوذ و تاثیر گذاری مستقیم فرهنگ آسیای شرقی و به طور دقیق تر، ژاپن بود. متاسفانه بعد از منحل شدن استدیو Team Silent این فرنچایز به نوعی دچار فقر فرهنگی و سردرگمی شد و فضای نسخه های جدید با آنچکه فرنچایز بر آن بنا شده بود، تفاوت محسوسی داشت. با مطالعه دقیق تاریخ و سرگذشت کشور چک می توان فضا، دوران و اتفاقات مخوف و مرموزی را استخراج کرده و مورد مطالعه قرار داد. ,,یکی از موارد و ویژگی هایی که از همان ابتدا اعلام شد آن است که Downpour در بخش جدیدی از شهر سایلنت هیل اتفاق می افتد؛ بخشی که پیش تر هرگز نشان داده نشده بود. فکر می کنید دلیل این کار چیست؟! به هر حال سازندگان می توانستند با بازسازی لوکیشن های عناوین کلاسیک از آنها استفاده ابزاری کنند و با این کار فروش بیشتری بدست آورند. به شخصه معتقدم این تصمیم به این موضوع باز می گردد که اعضای تیم قصد دارند لوکیشن های جدیدی بنا به استانداردها، فرهنگ و تصورات خود طراحی کنند. این بدین مفهوم است که لوکیشن های منحصر به فردی را خواهید دید. شاید همه شما با بنده هم عقیده باشید که عناوینی همچون Metro 2033 , Stalker و Witcher فضا و اتمسفر منحصر به فردی داشتند و این بدین علت بود که آنها لوکیشن، فضا و اتمسفر تازه ای را به معرض نمایش گذاشتند. به علت فرهنگ نزدیک این کشورها ( لهستان، چک و اوکراین ) امیدوارم Vatra بتواند همانند استدیوهای عناوین مذکور عالی عمل کند و در فضا سازی و طراحی لوکیشن ها همانند نسخه های کلاسیک تجربه منحصر به فردی را ارائه دهد.

Downpour از نظر داستانی عنوانی مستقل محسوب می شود که ارتباطی با عناون پیشین فرنچایز نخواهد داشت. شخصیت اصلی بازی زندانی ای به نام Murphy Pendleton است. Murphy چهره ای آرام و خونسردی دارد و به نظر میرسد به جرم قتل بازداشت شده است. بعد از رفتار تحقیر آمیز نگهبانان سوار بر اتوبوس حامل زندانیان می شود تا به زندان دیگری منتقل شوند. او در طول مسیر به شکل غیر عادی و مضطرب از شیشه بیرون را نگاه می کند. باران به شدت در حال بارش است و مسیر بسیار لغزنده به نظر می رسد. در این حین ناگهان شکافی در وسط جاده پدیدار می شود که باعث انحراف و واژگونی اتوبوس می شود. از شواهد معلوم گویا از آن حادثه تنها Murphy و افسر نگهبان – Anne Cunningham – جان سالم به در می برند. Murphy بعد از اصابت اتوبوس به درختان و توقف آن با تمام وجود سعی می کند هوشیاریش را به دست آورد تا از مهلکه بگریزد. او با سرعت از آنجا دور می شود تا اینکه به شهر متروک و مرموزی می رسد. بله او در انتها به هدفش می رسد ولی غافل از آنکه، سایلنت هیل به شکل متعارف از میهمانانش پذیرایی نمی کند. با همه این اوصاف….. Welcome to silent hill Mr Pedleton,,گرافیک بازی در سطح مطلوبی قرار دارد و ضعف خاصی در آن دیده نمی شود. بازی از موتور UE3 بهره می برد. همان طور که از نام بازی پیداست، باران نقش مهمی در آن ایفا خواهد کرد. یکی از اتفاقات اجتناب ناپذیر دنیای سایلنت هیل ” تغییر دنیا ” است. در نسخه های پیشین تغییر دنیا به شکل غیر منتظره صورت می گرفت و اغلب اوقت علت آن وارد شدن به عمیق ترین احساسات صاحب دنیا بود. در Downpour تغییر دنیا با رگبار آغاز می شود و بعد از فرسوده شدن محیط، Murphy با ترسناک ترین وجه ی زندگیش رو به رو می شود. از این رو باران و آب افکت های تحسین برانگیز و جالب دارند. جزییات محیط و کاراکترها به اندازه کافی ساخته و پرداخته شده به نظر می رسند. با نگاهی دقیق به صورت Murphy جزییات چهره او نمایان می شود. Murphy ظاهری آرام و خونسرد دارد ولی زخم کهنه صورت او تردیدهایی به وجود می آورد. ما پیش تر در سایلنت هیل گرگ های بره نمای متعددی را ملاقات کرده ایم بنابراین، در مورد Murphy به شکل هیجانی قضاوت نخواهم کرد. افکت مه نیز به زیبایی طراحی شده است و همانند گذشته حس تنهایی و ترس را به بازیکنان القا می کند. از دیگر ویژگی ها می توان به لبه های نرم اشیا و کاراکترها اشاره کرد که متاسفانه در حرکت های سریع به چالش کشیده می شود. نور پردازی به شکل زیبا و پویا طراحی شده است. تابش منابع نور به سطوح مختلف بازتاب جالبی دارد و همچنین چراغ قوه Murphy به زیبایی هرچه تمام تر دل تاریکی را می شکافد. بازی در 30 فریم اجرا می شود که با توجه به تریلرها افت فریمی در آن دیده نشده است. حرکت کاراکترها نرم به نظر می رسد ولی هنگام مبارزات حرکت ها خشک و بدون انعطاف هستند. طراحی جانوران همانند گذشته جذاب و دیدنی می باشد. یکی از نکات قابل توجه در این باره شباهت یکی از هیولا ها با Corey Tylor از گروه Slipknot است! متاسفانه تکسچرها به شکل متوازن طراحی نشده اند و ضعف هایی دیده می شود. همچنین شایان ذکر است که بدانید Downpour اولین نسخه از این مجموعه است که از قابلیت های 3D بهره می برد. به عنوان جمع بندی همان طور که پیش تر اشاره کردم بایست بگویم که بازی از نظر بصری در سطح مطلوبی قرار دارد.

مطمئنا مجموعه سایلنت هیل بخش عظیمی از موفقیت هایش را مدیون آهنگ ها و صداگذاری های بی نظیرش است؛ موسیقی و آهنگ هایی که پیوند عجیبی با فضا و اتمسفر بازی داشتند. پشت تمامی این آهنگ ها مرد افسانه ای سری سایلنت هیل – Akira Yamaoka – قرار داشت. هرچند سایلنت هیل طی سال های گذشته با فراز و نشیب رو به رو بوده است ولی، Yamaoka یک تنه مرحمی بر دردهای طرفداران قدیمی مجموعه بود و با آهنگ های منحصر به فردش روح و روان بازیکنان را همانند عناوین کلاسیک تحت تاثیر قرار می داد. از این رو اهمیت Yamaoka برای طرفداران مجموعه از چشم کسی پوشیده نیست و همگان انتظار سوپرایزهای او را می کشیدند. با این وجود، خبری دلسرد کننده بازیکنان را شوکه کرد. مشروح خبر آن بود که Yamaoka در Dounpour با Vatra همکاری نخواهد کرد. طرفدارانی که شبهایشان را با آهنگ Room of Angels صبح می کردند، دیگر به طور کامل از سایلنت هیل قطع امید کردند. اوضاع حتی با خبری دیگر بدتر شد! Mary Elizabeth McGlynn که به عنوان خواننده بر روی آهنگ های Yamaoka هنرنمایی می کرد نیز خبر از قطع همکاری داد. اوضاع به همین منوال ادامه داشت تا اینکه سرانجام آهنگساز جدید بازی معرفی شد. Daniel Licht آهنگساز معروف آمریکایی این وظیفه را به عهده گرفته بود. از کارهای ارزنده او می توان به موسیقی های سریال موفق Dexter نام برد. بعد از معرفی Licht ، مسئولین کونامی و Vatra تلاش کردند تا McGlynn را برای ادامه روند همکاری متقاعد کنند. خوشبختانه این مذاکرات به ثمر رسید. با شنیدن دو خبر مذکور بازیکنان به Downpour امیدوارتر شدند و با اضطراب فراوان منتظر شنیدن حاصل کار بودند. خوشبختانه این انتظار چندان به طول نیانجامید و آهنگ تریلر بازی، جذاب تر و دلنشین تر از آنچیزی بود که تصور میشد. ,,گیم پلی از جمله مواردیست که دست خوش تغییراتی شده است البته، پایه و اساس کار همان چیزیست که در گذشته دیده ایم. با کمی تمرکز و بررسی گیم پلی نسخه های پیشین مطمئنا به این نتیجه می رسیم که سایلنت هیل هیچگاه از نظر گیم پلی بی نقص و عالی نبوده است. متاسفانه Downpour هم نتوانسته این مشکل را برطرف کند و عمده ضعف بازی در بخش مبارزات دیده می شود. یکی از نکات برجسته فرنچایز سایلنت هیل پازل های سرگرم کننده و تقریبا دشوارش بود که حل هر یک از آنها لذت وصف ناپذیری داشت. متاسفانه این ویژگی در نسخه های اخیر کم رنگ یا بی کیفیت شده بود. سازندگان Downpour اظهار داشتند که آنها این ویژگی را به شکل هرچه زیباتر طراحی کرده و تعادل مناسبی میان بخش اکشن و حل معماها ایجاد کرده اند. همچنین همانند گذشته می توان ابتدای بازی درجه سختی معماها را تنظیم کرد. بازی همانند Homecoming به صورت سوم شخص است. بازیکنان به تعدادی اسلحه دسترسی خواهند داشت که به 2 گروه سلاح های گرم و سرد تقسیم بندی می شوند. نکته حائز اهمیت آن است که Murphy مانند Alex سرباز کارکشته و ماهری نیست و از اصول و فنون مبارزه آگاهی کمتری دارد بنابراین هنگام مواجهه با دشمنان نباید از او انتظار چندانی داشت. Murphy در هر لحظه می تواند تنها یک سلاح سرد حمل کند ( چیزی شبیه به آنچکه در SH : Room تجربه کردیم ) پس در انتخاب سلاح ها بایست دقت داشته باشیم. Downpour همچنین شامل ماموریت های فرعی است که با توجه به نحوه بازی هر یک از بازیکنان تغییراتی در آن ها صورت می پذیرد. یکی از ویژگی های هیجان انگیز بازی مبارزه با Boss هاست که با ادغام شدن ویژگی QTE لذت آن 2 چندان می شود. یکی از موارد بحث برانگیز Downpour وجود مترو می باشد که به عقیده بسیاری با جو و ماهیت بازی در تضاد است. سازندگان از تصمیم خود دفاع می کنند و بر این عقیده هستند که این قابلیت ضربه ای به بازی نخواهد زد و اجباری در استفاده از آن نیست. Downpour بر خلاف شماره های دیگر به صورت Open World طراحی شده و جا به جایی در آن کمی وقت گیر است. بازیکنانی که قصد دارند برای صرفه جویی در وقت سوار مترو شوند، بایست خطرات آن را هم بپذیرند. Murphy در مترو بیشتر از مناطق دیگر مورد هجوم هیولاها قرار می گیرد و با چالش های متعددی رو به رو خواهد شد.

فضا و اتمسفر بازی همانند گذشته بی نظیر است. بازهم مانند گذشته در اکثر مواقع ترس تدریجی را تجربه خواهید کرد و ترس هیجانی به ندرت دیده می شود. با استناد به تصاویر منتشر شده بخشی از بازی در روشنایی جریان خواهد داشت که از روند آن اطلاعاتی فاش نشده است. بخش جنوب شرقی شهر سایلنت هیل پوشش گیاهی انبوهی دارد بنابراین محیط های جنگلی فراوانی را مشاهده خواهیم کرد. وجود مه غلیظ، محیط های وسیع و محدوده دید کم پیشروی را برای بازیکنان دشوار می کند. تغییرات دنیا همچنان وحشتناک و غیر منتظره طراحی شده اند و لحظات بیاد ماندنی ای را رقم خواهند زد. Murphy بعد از آسیب دیدن به روشنی آن را نمایان می سازد. به عنوان مثال ممکن است لنگ شود، از دستش مراقبت کند، شکمش را بگیرد و غیره. تصمیماتی که بازیکنان هنگام بازی می گیرند، تاثیر مستقیمی بر پایان بازی خواهد داشت. بنابراین توصیه می کنم انتخاب هایتان را سخاوتمندانه انجام دهید تا به رستگاری برسید. همه بازیکنان بی شک با Pyramid Head و شمشیر بزرگش آشنایی دارند. خوشبختانه Vatra Games مانند استدیوهای پیشین تقلید کورکورانه نکرده است و به جای استفاده از Pyramid Head به عنوان ابزاری تجاری، ایده خود را پیاده سازی کرده است. در Downpour موجودی عظیم الجسه بارانی پوش، با ماسک گاز که چکشی بزرگ بر دست دارد به عنوان مجازاتگر ایفای نقش خواهد کرد. Downpour ارتباطی آنچنای با اتفاقات فرقه ندارد و به کالبد شکافی خود شهر می پردازد. سازندگان ادعا دارند بازی چیزی شبیه به سایلنت هیل 2 و Homecoming است. زیرا در کنار آنکه مستقل است، شهر و زندگی Murphy را مورد بررسی قرار می دهد.,,در انتها می توان گفت Downpour ممکن است عالی و بی نظر باشد ولی، بی شک تفاوت های زیادی با عناوین کلاسیک خواهد داشت.بنابراین بهتر است از خود انعطاف نشان دهیم و سعی کنیم با فضا و اتمسفر جدید بازی تطابق پیدا کنیم زیرا باید این حقیقت را بپذیریم که دیگر استدیویی به نام Team Silent وجود خارجی ندارد. Vatra Games امید زیادی به Downpour دارد که امیدواریم با تلاش و کوشش و عدم فروگذاری به این مهم دست یابد. هرچند بازی مشکلات تکنیکی دارد ولی، Vatra Games با ارائه 4 ویژگی می تواند به یک قهرمان تبدیل شود. این 4 ویژگی عبارت است از : داستان بی نظیر، اتمسفر عالی ، آهنگ های زیبا و معماهای سرگرم کننده ! در انتها بد نیست که یاددآوری کنم بهترین شماره های سایلنت هیل میانگین امتیازاتی بین 7.5 – 8.5 کسب کرده اند بنابراین، در مورد این فرنچایز نمی توان از روی نمرات پیش داوری کرد. Silent Hill : Downpour در تاریخ 13 مارچ سال جاری بر روی Xbox 360 و PS3 عرضه خواهد شد.,ضمائم,شخصیت ها,,تا به اکنون چندین کاراکتر معرفی شده اند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

Murphy Pendleton : Murphy شخصیت اصلی بازی است. او به جرم قتل در زندان به سر می برد و در حین اتقال به زندان جدید، موفق به فرار می شود.

Anne Cunninghem : او یک پلیس است که به همراه چندتن دیگر، مامور انتقال زندانی ها می باشند. Anne اوایل بازی در اثر حادثه ای در معرض سقوط از صخره قرار می گیرد. حال انتخاب با Murphy است که جان او را نجات دهد یا خیر! توصیه من را به خاطر داشته باشید، در سایلنت هیل سخاوتمندانه رفتار کنید تا به رستگاری برسید.

J.P : او یکی از راهنماهای اسبق توریستان منطقه Devil’s Pit ( تنگه ای زیبا در جنوب شرقی سایلنت هیل ) است. J.p کاپشنی بنفش به تن دارد و در مکان هایی از بازی سر و کله اش پیدا می شود. او بیشتر از آنچکه به نظر می رسد در مورد Murphy می داند. برای اثبات این اداعا به 2 خط آخر حرف او دقت کنید.

J.P : اولین باره که اینجا میای، درسته؟!
J.P : راستش رو بخوای ما این اواخر توریست های زیادی اینجا نداشتیم.
J.P : در مورد تو چی Murphy؟! کسی از رازهای پلیدانه و کثیفت اطلاع داره؟! همانی که یک عمر از زندگیت را در دروغ فرد دیگری گذراندی؟!
J.P : قتل گناه نابخشوندنی هست؛ تو به خاطرش به جهنم میری.

دختری با لباس قرمز : اطلاعاتی در مورد او فاش نشده ولی به شدت یادآور Alessa Gillespie است.

Howard Black Wood : او یک پستچی سیاه پوست است. Howard پیش تر در کمیک سایلنت هیل ( Silent Hill : Past Life ) معرفی شد. او ظاهرا قصد دارد تا به Murphy کمک کند. در دیالوگ زیر نکات مهمی قرار دارد که با کمی تامل متوجه آنها می شوید.

Howard : موفق باشی Murphy ، امیدوارم آنچکه به دنبالش هستی را پیدا کنی…

Ricks : او یک DJ رادیویی در ایستگاه محلی WLMN FM است. او در طول بازی از طریق امواج رادیویی با Murphy صحبت می کند. همان طور که Howard بیان می کند، او در برج ساعت حضور دارد. در یکی از تریلر های منتشر شده می شنویم که او عاجزانه درخواست کمک می کند.

پسر مرموز : در مورد او نیز اطلاعات زیادی وجود ندارد اما طبق شایعات او کودکی Murphy است.

Jorge Munoz : بعدها مشخص می شود که او تنها زندانی است که توانسته به همراه Murphy از واژگونی اتوبوس جان سالم به در برد. او نژاد اسپانیایی دارد. Jorge قاتل و جنایتکاری خطرناک است که ظاهرا دشمن درجه یک Murphy می باشد. به نظر می رسد تصمیمات Murphy تاثیر مستقیمی بر سرنوشت Munoz دارد. در تریلرها 2 مرگ متفاوت از او به نمایش در آمده است؛ در یکی از آنها از چوبه دار حلق آویز است و در دیگری به طرز فجیعی توسط Screamer گلویش پاره می شود.

Nun : او در کلیسا زندگی می کند. Nun بی شک Murphy را به رستگاری سوق می دهد. او در مورد راه بی پایان و خیانت آمیز انتقام جویی صحبت می کند و با زیرکی درست بودن آن را از Murphy سوال می کند.

Nun : Revenge is a long, treacherous road isn’t it, Mr. Pendleton ?|
,موجودات,,Weeping Bat : این موجود بسیار سریع و چابک است و می تواند به راحتی از سقف و دیوارها بالا رفته یا از آنها آویزان شود. Weeping Bat معمولا بی سر و صدا به طعمه اش نزدیک شده و سپس کار آن را یکسره می کند! از سویی دیگر اگر با گروهی از آنها رو به رو شوبد، بی مهابا به سویتان حمله خواهند کرد.

Screamer : این موجود بسیار خطرناک است. به نظر می رسد او دست ندارد و با چنگال های تیزش قادر است هر چیزی را تکه تکه کند. Screamer می تواند با جیغ خود Murphy را گیج کرده و به او حمله کند. در مواقعی که احساس خطر کند با سر و صدایی که از خود بروز می دهد توجه دیگر Screamer ها را به Murphy جلب می کند و همه آنها برای قتل او آماده می شوند.

The Void : این Boss به شکل نور قرمز رنگی است. او در سراسر بازی تلاش می کند تا Murphy را طعمه خود کند. به نظر می رسد بازیکنان توانایی از بین بردن آن را ندارند و تنها راه حل موجود فرار است. بد نیست بدانید این Boss شباهت زیادی به Red Smoke نسخه سوم دارد.

Raw Shock – like monster : سازندگان S:SM با خلق Raw Shock بدعت عظیمی در سری سایلنت هیل نهادند! Raw Shark تنهایی موجودی در این نسخه بود که هنگام تغییر دنیا سر و کله اش پیدا میشد. این موجود بنا به تصمیمات بازیکنان تغییر چهره و فیزیک می داد که سازندگان قصد داشتند با این کار خلق PH و موجودات دیگر را توسط شخصیت های اصلی بازی توجیه کنند.

Barbie : اطلاعات زیادی از این موجود درز پیدا نکرده ولی Brbie زنی برهنه با چنگال های تیز و برنده است. بدن او به ظاهر از جنس پلاستیک است و لکه های خون بر روی بدنش دیده می شود.

Angry inmate : او موجودی بسیار وحشی، قدرتمند و بی رحم است. در صحنه ای نشان داده می شود که او در حال پاره کردن دربی فلزی است!

Aristocrat : این موجود ظاهرا قدرت تکلم دارد. Aristocrat بر روی ویلچر می نشیند و بسیار مرموز است. بی شک او در نقش یکی از Boss های بازی ظاهر خواهد شد.

The Judge : PH نسخه ی Downpour ! او کمی از PH چابک تر است ولی همچنان قدرت و هیبتش نفس را در سینه حبس می کند. The Judge چکشی بزرگ حمل می کند. او در یکی از تریلر ها از Murphy می خواهد که سکوت کند و سپس او را با قدرت عجیبی به سمت دیوار پرتاب می کند.

نکته : نام برخی از موجودات رسمی نیست و توسط بازیکنان انتخاب شده است.,اطلاعات مهم,** طبق ادعای تهیه کننده بازی، Downpour از آثاری چون : One Flew Over Cockoo’s Nest , Jacob’s Ladder , The Walking Dead , Rubber Johnny , Shawshank Redemption , The Fugitive , The Call of Cthulhu الهام گرفته است

** در یکی از تریلرها مشاهده می کنیم که یک Weeping Bat به آرامی در حال نزدیک شدن به Murphy است که ناگهان مورد هدف او قرار می گیرد. لحظاتی بعد دوربین مردی را نشان می دهد که در اثر اصابت گلوله بر زمین می افتد.

** در صحنه ای Murphy را می بینیم که بعد از برخورد با نشان پلیسی ( همانند آنچکه نگهبانان داشتند )، بدون تامل آن را برداشته و به راهش ادامه می دهد.

** قابلیتی در بازی وجود دارد که به بازیکنان اجازه می دهد تا هنگام صحنه های تعقیب و گریز بتوانند از پشت سر شاهد وضعیت پیرامونشان باشند و با انداختن اجسام، پیشروی دشمنان را کند سازند.

** بازی هم از زاویه پشت شانه و هم به صورت ثابت جریان خواهد داشت. در برخی از نقاط حساس و ترسناک از دوربین ثابت استفاده می شود تا حس عناوین کلاسیک القا شود.

** لباس های Murphy را می توان تغییر داد.

** برای باز کردن راه های مسدود می توان از وسایلی نظیر دیلم و تبر استفاده کرد.

** نقشه بازی بسیار بزرگ است و بررسی کامل آن 8 ساعت زمان نیاز دارد.

** مدت زمان به اتمام رساندن بازی کمی بیش از 10 ساعت تخمین زده شده است.

** مکان هایی همچون مدرسه و بیمارستان وجود نخواهند داشت.

** روند Downpour شباهتی به نسخه اول دارد. در نسخه اول Cybil به دنبال Harry بود و در این بازی Anne به دنبال Murphy !

** با شروع باران یا رگبار، Murphy مورد هجوم هیولاها قرار می گیرد.

** یونیفورم نگهبانان شباهت زیادی به یونیفورم Cybil دارد.

** تهیه کننده بازی اظهار داشت که همانند گذشته پایان طنز گونه ای وجود خواهد داشت.,امید به رستگاری در زیر رگبار …,امید به رستگاری در زیر رگبار …,

 

بسیاری از افراد برای اولین بار ترس و وحشت دنیای بازی های رایانه ای را با عناوین سایلنت هیل و رزیدنت اویل تجربه کرده اند. متاسفانه طی سال های اخیر این دو فرنچایز محبوب آنچنان که باید و شاید نتوانستند باعث رضایت طرفداران خود شوند. حال فرنچایزهای مذکور در صدد این هستند تا مجددا به روزهای خوب و رویایی خود باز گردند. بدین منظور مسئولین کونامی تصمیم گرفتند وظیفه ساخت نسخه جدید سایلنت هیل را به استدیو نه چندان معروف Vatra Games بسپارند. این بازی اولین بار در ماه آپریل سال 2010 با پسوند Downpour معرفی شد. یک حقیقت غیر قابل انکار آن است که دیگر استدیو ای تحت عنوان Team Silent وجود خارجی ندارد و بسیاری از افراد تاثیر گذار آن استدیو در ساخت Downpour همکاری نخواهند کرد بنابراین، نمی توان انتظار داشت آن فضا، اتمسفر و حس اورجینال بودنی که از 4 نسخه ابتدایی سراغ داریم را مجددا تجربه کنیم. به هر حال یکی از مزایای واگذاری مسئولیت ساخت بازی به Vatra Games آن است که این استدیو طی سالهای اخیر با آرامش و به دور از حاشیه به کار خود مشغول بوده است. خوشبختانه کشور چک از نظر محتوای تاریخی و اساطیری بسیار غنی است و همین موضوع می تواند کمک بزرگی به Downpour کند. یکی از نکاتی که باعث شد عناوین کلاسیک سایلنت هیل بیشتر مورد توجه قرار گیرند، نفوذ و تاثیر گذاری مستقیم فرهنگ آسیای شرقی و به طور دقیق تر، ژاپن بود. متاسفانه بعد از منحل شدن استدیو Team Silent این فرنچایز به نوعی دچار فقر فرهنگی و سردرگمی شد و فضای نسخه های جدید با آنچکه فرنچایز بر آن بنا شده بود، تفاوت محسوسی داشت. با مطالعه دقیق تاریخ و سرگذشت کشور چک می توان فضا، دوران و اتفاقات مخوف و مرموزی را استخراج کرده و مورد مطالعه قرار داد. 
خروج از نسخه موبایل