آشفته بازار مرگ

آشفته بازار مرگ,آشفته بازار مرگ,

 

فستیوال خون را در E3 2013 مشاهده کردید، نمایشی که هرچند بسیار غنی و پربار بود، به همان اندازه هم باعث انتقادات نسبت به مهم ترین بخش بازی، یعنی گیم پلی شد. تمام انتقادات به مبارزات یکپارچه بازی مربوط می شود که این عنوان را به غول بازی های QTE تبدیل می کرد. از انتقادها بگذریم به نمایش خیره کننده Ryse در Gamescom 2013 می رسیم که اینبار تیر خلاصی توسط Crytek رها شد. همه چیز در مورد QTE است ولی اینبار گسترده ترین نقش را بازیباز ایفاء خواهد کرد. همان طور که اشاره کردیم بازی به دلیل انتقاد های بسیار، تغییرات مناسب و قابل توجه ای به خود دیده است. در نمایشگاه Gamescom این بازی نمایشی واقعاً قابل توجه از خود به نمایش گذاشت که باعث شد تا Ryan McCaffrey این بازی را یکی از بهترین های به نمایش در آمده در نمایشگاه قلمداد کند. گیمپلی بازی بر خلاف نمایش های پیشین از عمق بسیار مناسبی برخوردار است و باعث شد اغلب بازیباز ها از جو منفی حاکم که در مورد این بازی به وجود آمده بود بیرون بیایند. هوش مصنوعی دشمنان به حدی خوب و قدرتمند طراحی و توسعه یافته است که نمی توان به راحتی تفاوت میان آنها با بازیباز ها واقعی را تشخیص داد. یکی از بزرگ ترین برگ های برنده Crytek در این بازی QTE هاییست که به صورت کاملاً جالب در بطن گیم پلی جا خشک کرده اند. هر یک از حرکت های تمام کننده در بازی برای خود زمان مناسبی می طلبند که همین عامل باعث می شود تا برای انجام هرچه بهتر آنها، دقت خاصی به خرج دهید که باعث هیجان انگیز تر شدن بازی نیز می شود.

 

هر یک از بازیکن ها (گلادیاتور ها) برای خود ویژگی های منحصربفردی دارند که آنها را کاملاً متمایز می کند. برخی در مقابل ضربات سنگین از خود مقاومت بیشتری نشان می دهند که این مورد در هنگام مبارزه با دشمنان قوی تر کارآمد خواهد بود، یا به طور مثال می توان حضور برخی از مبارزین سریع را نام برد که برای وارد کردن ضربات سبک ولی متعدد بسیار مفید هستند. به طور خلاصه می توان گفت که بر اساس موقعیتی که در آن قرار دارید، می توانید از وسایل و آیتم های مختلف استفاده کنید. اگر مبارزی را در اختیار دارید که از وسایل سنگین استفاده می کند، تنها با کنار انداختن وسایل و برداشتن وسایل سبک تر می توانید از او مبارزی بسازید که هم توان مقاوت بالایی دارد و هم به دلیل اینکه از وسایل سبک تر استفاده می کند از سرعت بیشتر برخوردار شده است. برای هر مبارز، مهارت مختلفی در بازی گنجانده شده است که بر اساس نیاز و علاقه، می توانید از آنها برای آرایش مبارزین خود استفاده کنید، در ابتدا این شما هستید که مشخص می کنید که چه کسی و با چه مهارتی را برای انجام ماموریت می خواهید، در این صورت است که حس واقعی فرمانده بودن را خواهید چشید. مبارزات در دنیای بزرگ Ryse بسیار هیجان انگیز هستند که هر گیمری می تواند از آن لذت فراوانی و بهره بسیاری ببرد.

اوج شکوه امپراطوری
شاید اگر بخواهیم در مورد گیمپلی این بازی توضیح دهیم، مجبور بشویم تا به بررسی فیلم های مطرح صنعت فیلم سازی بپردازیم، ولی به صورت کاملا سربسته به نکاتی اشاره می کنیم که نیازی به منابع بزرگ و خاطر نشان کردن آنها وجود نداشته باشد. در بازی و بر اساس آنچه که در Gamescom به نمایش گذاشته شد، می توان بدین گونه اشاره کرد که سازندگان(Crytek) توجه خاصی به فیلم ها و سریال ها های مختلف که رنگ و بوی مبارزات تن به تن داشته، دارند. شاید یکی از رایج ترین روش مبارزه در این بازی تقسیم حملات بازیکن نسبت به دیگر بازیکن ها یا حتی AI دانست که به دو بخش مجزا تقسیم می شود. هر بخش به صورت حملات سبک و سنگین آراسته شده اند که بازیباز بر اساس موقعیت و حریفی که در مقابل دارند، می تواند به صورت تک تک از آنها استفاده کند. در صورت استفاده از حملات سبک امکان فرار و یا همان جاخالی دادن را از دشمنان می گیرید، ولی اگر از حملات سنگین که مستلزم صرف وقت و انرژی بیشتریست، استفاده کنید، زمان و موقعیت مناسبی برای دیگران ایجاد می کنید که از فرصت اندکی که فراهم شده است، استفاده کنند. البته زمانی که مبارزین به Level های بالاتری برسید می توانید حملات سبک و سنگین را ترکیب کرده و از آنها برای نابود کردن دشمنان استفاده کنید. بر همین اساس اقداماتی که مربوط به دفاع کردن است هم به دو بخش سبک و سنگین تقسیم می شود. بطور مثال می توان به جاخالی دادن ها و یا بدل کردن ضربات دشمنان اشاره کرد که در بخش سبک قرار دارد. با بدل کردن ضربات دشمنان می توانید با استفاده از مهارت هایی که در طول بازی آموخته اید از همان ضربه سود برده و ضربه ای کاری به دشمنتان وارد کنید. در کنار دفاع سبک شاهد مواقعی هستیم که تایتوس مجبور است از خود در مقابل دشمنانی دفاع کند که از قدرت و توان بدنی زیادی برخوردار هستند. بدین منظور وی به انواع و اقسام مهارت های دفاعی مجهز شده است. هر یک از مهارت ها در مقابل گروهی کاربرد دارد. ولی در کل، یکی از مهارت های رایج تایتوس دفاع از طریق سپر است که در تمام شرایط می تواند راه نجات باشد. به طور مثال می توان از این سپر در مقابل نیزه دارها، تیراندازها و یا سربازان معمولی استفاده کرد.

 

 

یکی از ویژگی های جالب Ryse در بخش گیم پلی، راهکار های مختلفی است که در مقابل بازیباز قرار داده شده تا وی برای نابود کردن دشمنان از آنها استفاده کند. یکی از نکات مهم و حیاتی نمایش Ryse در Gamescom 2013 تمرکز بر روی موقعیت بازیباز بود که خودنمایی می کرد. در قسمتی از نمایش شاهد این امر بودیم که بازیباز بر اساس آنچه در کنار خود داشت و یا بر اساس مکانی که در آنجا حضور داشت به خوبی از آیتم های محیطی استفاده می کرد، استفاده از آیتم ها هم به صورت کاملاً تصادفی صورت می گیرد و این عامل در طبیعی تر شدن بازی نفش بسزایی دارد. حرکات تمام کننده که بخش عظیمی از بازی را به خود اختصاص می دهد، تغییر کرده است و به شکل بازی های رایج، تنها به نمایش علامت هایی بر سر هدف خلاصه می شود. این علامت ها به دو رنگ آبی و زرد رنگ به نمایش در می آیند که باعث می شوند، بازیکن نسبت به میزان سلامتی دشمن و بر اساس مهارت و علاقه ای که به فنون مختلف دارد از آنها استفاده کند. ترکیب فنون مختلف باعث خلق حرکت تمام کننده جدیدی می شود که واقعاً جالب و زیبا کار شده است. در بازی بر اساس عملکردی که بازیکن در مقابل دشمنان از خود نشان می دهد، شاهد ایجاد نقاط ضعف خاصی در دشمنان می شود که برای نابود کردن هرچه سریع تر آنها کاربرد شایانی خواهد داشت.

 

 

در نمایش بازی نکته ای نهفته شده بود و آنهم آموختن زبان مبارزات است، در بازی نیازی به اینکه حتماً از علامت های آبی و زرد رنگ استفاده کنید وجود ندارد، بلکه اگر تنها بتوانید زبان انیمیشن بازی را یادبگیرید کافیست، در این صورت می توانید با حرکات خشن و انفجاری از دشمنان خود پذیرایی کنید. به لطف سازنده بازی، قبل از اتمام حرکات تمام کننده، دوربین به سمت نزدیک ترین دشمن زوم می کند که این عامل باعث می شود بازیکن به صورت خودکار خودش را برای مبارزه با آنها آماده کند. در بازی قابلیتی نهفته شده است که این امکان را فراهم می کند که، در هنگام انجام حرکات تمام کننده، بتوانید سلسله حرکات(زنجیره حرکات) را بر روی دشمن بعدی پیاده کنید. بعد از هر حرکت تمام کننده موفقیت آمیز، مقداری Perk در اختیار بازیباز قرار می گیرد که وی می تواند از آنها در موارد مختلف استفاده کند. همچنین باید خاطر نشان کرد که در صورتی که حرکات را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید XP دریافت خواهید کرد که در به روز کردن و آموزش مهارت های مختلف برای کاراکتر خود می توانید از آنها استفاده کنید. بعد از هر حرکت، می توانید بر اساس انتخاب های خود موارد مختلفی از المان های مربوط به کاراکرتان را بهبود ببخشید. به طور مثال می توانید از بین بهبود یافتن مقدار سلامتی و یا افزایش یافتن قدرت ضربات کاراکتر خود انتخابی عقلانی داشته باشد. به طور کلی چندین بخش مختلف برای بهبود وجود دارد که عبارت اند از: سلامتی، استراتژی مبارزات و تمرکز بر روی دشمنان که هر کدام به بخش های جزئی تر تقسیم می شوند.

در کل هر آنچه در نمایشگاه E3 2013 مشاهده کرده بودید را بکنار بگذارد، زیرا اینبار شاهد گیم پلی عمیق و منسجم تری بودیم، در کنار گیم پلی عمیق و قابل تامل، گرافیک و صداگذاری هم در نمایش های اخیر واقعاً جالب و زیباتر شده بود. هرچند در اخباری که از بازی منتشر شده است شاهد کم تر شدن تعداد المان های گرافیکی در بازی هستیم ولی این کاهش ها بسیار محسوس نیست و برای آنانی که فقط برای لذت بردن از این بازی آن را انتخاب می کنند کاملاً رضایت بخش خواهد بود.

” alt=”” />

خروج از نسخه موبایل