نگاهی دقیق تر به Mafia 2 قبل از عرضه

نگاهی دقیق تر به Mafia 2 قبل از عرضه ,نگاهی دقیق تر به Mafia 2 قبل از عرضه ,در این بررسی قصد داریم تا نکات مهم و قابل تامل این Demo را بازگو کنیم و در آن به هیچگونه بررسی با نسخه های دیگر نخواهیم پرداخت و این مقاله مختص نسخه PS3 است. همچین لازم به ذکر است که با خواندن این مطلب بخش‌هایی از Demo فاش خواهد شد و در صورت تمایل بعد از اتمام، این مقاله را بخوانید.

حسی غریبی به سراغ ما می‌آید، حسی که سرشار از خاطرات خوب گذشته است که با همان حال و هوا، اما در یک غالب جدید قرار است ظهور کند. این اولین احساسی است که در زمان ورود به منوی بازی به شما دست خواهد داد. عکسی که در زمینه قرار دارد بسیار زیبا است و شهری مدرن اما سرد را نشان می‌دهد که بازیکن را در حالی عجیب قرار خواهد داد.

اولین قسمت از بررسی به بخش گیم پلی بازی اختصاص دارد که واقعا در همین دموی چند دقیقه ای نیز بسیار عالی و وسیع کار شده است. در ابتدا خود را در خانه ای معمولی مشاهده می‌کنید. می توانید به تمام اتاق ها سر بزنید، شیرها را باز کنید و افکت زیبای آب را مشاهده کنید یا به جای این کار به سمت یخچال بروید و از آن جا نوشیدنی یا مواد غذایی برای مصرف خود بردارید. همچنین می توانید بر روی اُپن آشپزخانه یک تکه عکس از مجله‌ای را پیدا کنید و ببرسی آن بپردازید. قبل از خروج از خانه می‌توانید از بین 3 لباسی که دارید یکی را انخاب کنید؛ کت شلواری شیک، کاپشن قهوه ای و یا بلوزی قرمز رنگ. حال از بین 3 ماشینی که در اختیار دارید می‌توانید هر یک را که می پسندید انتخاب کنید و راهی خیابان‌های شهر شوید و به تعامل با مردم بپردازید.

بخش رانندگی بسیار عالی و واقع گرایانه کار شده است به نحوی که اگر در جهت خلاف رانندگی کنید، رانندگان مقابل به شما چراغ می‌دهند تا حواستان رو جمع کنید یا با سرعت زیاد نمی توانید پیچ‌ها را رد کنید. در شهر مغازه‌های اسلحه فروشی، رستوران، پمپ بنزین، باجه تلفن و یک خیاطی وجود دارد که در بعضی از آن‌ها تکه های دیگر مجله‌ها را پیدا خواهید کرد. پلیس در شهر در صورت مشاهده خلاف شما را تعقیب خواهد کرد که این کار دارای سه درجه می باشد و همچنین در صورت فرار کردن به علت اینکه مشخصات شما به مرکز ارسال شده است تحت تعقیب قرار خواهید گرفت که این امر با علامت Wanted در بالا نقشه به نمایش در می‌آید. در نهایت برای گشت و گذار تنها 10 دقیقه وقت دارید و سپس باید به سراغ قرار ملاقات خود بروید پس عجله کنید و این فرصت را برای گشت و گذار غنیمت بشمارید.

 حال به بخش مبارزات و دوربین می‌رسیم. این قسمت عالی کار شده است به طوری که با سلاح خود می توانید به تمامی قسمت‌های موجود در بازی شلیک کنید و اثر آن را مشاهده کنید. همچنین با سلاح‌های قوی تر می توانید ماشین‌های مقابل خود را منفجر کنید و شاهد انفجاری زیبا باشید. سیستم مبارزات بازی به صورت کاورگیری و تیراندازی به سوی دشمنان است که دوربین پویای بازی در حین تعویض کاورها به جذاب تر شدن بازی کمک مضاعفی می‌کند. سیستم Health نیز دور نقشه واقع شده است اما با کاور گرفتن پر می‌شود و بسته ای برای ارتقای Health  در اختیار نخواهید داشت. سلاح های این دمو نیز حال و هوای نسخه قبل را برای شما به وجود می‌آورد و در پایان صحبت خاصی در این بخش باقی نمی‌ماند.

گرافیک بازی در حد قابل قبولی بود به نحوی که اکثر افکت‌های بازی به خوبی به تصویر کشیده شده است. برای درک این موضوع در همان ابتدا می‌توانید به اتاق خواب‌ها بروید و در آن جا چهره خود را در آینه مشاهده کنید و یا شیر آب را باز کنید تا شاهد ریخته شدن آب در داخل وان حمام باشید. محیط‌هایی که نشان داده شده، همه و همه به زیبایی طراحی شده بودند. به عنوان مثال هنگامی که از خانه به بیرون می‌روید؛ شاهد آدم‌های مختلف با چهره‌های متفاوت، ماشین‌های بسیار متنوع، چمن و آسمان آبی زیبا باشید. البته نباید از این مشکل غافل شد که در پرداخت سایه‌ها مشکلاتی مشاهده می‌شود و همچنین در چند صحنه که در حال تعقیب و گریز در طبقات ساختمان هستید، شاهد افت فریم می‌باشید. نکته خوب دیگر بازی در این بخش افکت فوق العاده خون در بازی است به طوری که در یک میان پرده شاهد به گلوله بستن یکی از دشمنان خود می‌شوید و سپس او را غرق در خون مشاهده می‌کنید.

 موسیقی بازی عالی است و از منوی اصلی بازی تا هنگام Load شدن و مبارزات نفس گیر همه و همه فوق العاده کار شده است. در مورد صداگذاری شخصیت‌‌ها لب کارکترها با صحبت‌ها آن‌ها هماهنگ بود و تنها مشکلی که در این بخش به وضوح به چشم می‌آمد، Subtitleهای بازی بود. این مشکل به دو صورت ریز بودن بیش از حد نوشته و حذف نشدن دیالوگ گفته شده ظاهر می‌شود که مورد دوم واقعا یک مشکل اساسی است و امیدواریم که در بازی اصلی این نقص برطرف شده باشد.

در پایان باید گفت در همین دموی کوتاه نیز حال و هوای بازی دقیقا بازیکن را به لحظات دل انگیز Mafia 1 می‌برد، به نحوی که در آن شاهد تعقیب و گریز، دفاع از دوستان خود در برابر حمله، حس انتقام جویی خواهید بود و در بخش پایانی که به صورت دمو نشان داده می‌شود، می توانید صحنه هایی از بازی را مشاهده کنید که به عقیده ما نوید یک بازی فوق العاده رو به تمام دوستاران این سری خواهد داد. امیدواریم که این مشکلات کوچک نیز در دمو برطرف شود و شاهد یک شاهکار به تمام معنا در تمامی زمینه ها باشیم.

حجم بازی نیز 1055 مگ می‌باشد که می توانید با مراجعه به PSN Store و دانلود کردن آن، بخش کوچکی از این شاهکار را تجربه کنید. امیدوارم که این بررسی دید شما را نسبت به Demo و تا حدودی بازی نهایی بازتر کرده باشد و نکات مد نظر، به خوبی مورد پرداخت قرار گرفته باشد.

” alt=”” />

خروج از نسخه موبایل