ظهور دوباره جنگ جهانی دوم در کالبد یک استراتژی

ظهور دوباره جنگ جهانی دوم در کالبد یک استراتژی,ظهور دوباره جنگ جهانی دوم در کالبد یک استراتژی,

داستان این نسخه مربوط به جنگ جهانی دوم است که کم و بیش اکثر ما اطلاعاتی را در این زمینه داریم. دموی بازی با یک میان پرده بسیار با کیفیت آغاز می‌شود. در این میان پرده شاهد مکالمه چارلز و دستیار او هستیم که در شهر Capua که در 25 کلیومتری شمال Naples واقع شده است، اتفاق می‌افتد دستیار او در مورد محبوبیت چارلز در سیسیل سخن می‌گوید اما از تلفاتی که در این منطقه به علت خطوط دفاعی قوی آلمان‌ها نیز داده‌اند و افکار عمومی مردم نگران است.

 در ادامه از نقشه ویژه او سخن می‌گویند که باید از دید پنتاگون نیز مورد قبول واقع شود و چارلز  از این موضوع نگران است که مرد سیاست نیست و در میدان نبرد با تاکتیک‌ها خود را ثابت می‌کند و واهمه تصویب نشدن نقشه خود را در سر دارد. در ادامه به یک محیط دیگر از داستان برده می‌شوید که یکی از مرکزهای فرماندهی در ایتالیا می‌باشد. آن‌ها از کارها و غرور چارلز انتقاد می‌کنند که همانند یک امپراطور وارد روم شده است و آن‌ها باید در گدال‌های خونین غلت بزنند و او افتخارات را درو کند. در همین بین یکی از فرماندهان می‌گوید پیروزی ما در سیسیل به خاطر توانایی او بود و بهتر است بر روی موفقیت در عملیات تمرکز کنیم تا چیزهای دیگر و سپس از طریق میز عملیات داخل بازی ‌می‌شوید.

با ورود به میدان نبرد شاهد یک گرافیک خوب اما معمولی خواهید بود. خوب از آن جهت که محیط‌های وسیع به همراه آیتم‌های متفاوتی تعبیه شده است و معمولی از این سو که با zoom شدن بر روی محیط عناصر را به خوبی زیبایی که از حالت دور کار شده است نمی‌بینید و از این رو توصیه می‌کنم که از دور شاهد افکت‌ها و وسایل زیبای محیطی باشید. نکته جالب این بخش حالت ژتون‌گونه نیروها از دور است که هر چقدر بیشتر و قوی‌تر باشند ارتفاع آن بیشتر است. این ژتون‌ها در رنگ‌های مختلف هستند که قرمز متعلق به دشمنان، سبز متعلق به نیروهای دوست و هم‌پیمان شما و آبی مربوط به نیروهایی خودی می‌باشد. نکته بعدی صداگذاری فوق العاده بازی است چه در مکالمات میدان نبرد و چه در صدای تیراندازی‌ها و نبردها. در هنگام مکالمات دقیقا حس حضور در میدان نبرد به شما القا خواهد شد. در هنگام مبارزات تمامی صداها عالی کار شده است و از تیزاندازی سربازان تا شلیک توپ تانک‌ها و پرتاب خمپاره‌های هواپیماها و انفجارهای زیبا همه و همه شما را غرق در خود خواهد کرد.

در سبک‌های استراتژی و بخصوص بر روی کنسول‌ها کنترل و گیم پلی بازی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند تا بازیکن بتواند ارتباط خوبی با آن عنوان برقرار کند. در این نسخه گیم پلی را از چند جهت مورد بررسی قرار می‌دهیم. مهم‌ترین بخش انتخاب کردن سربازان، تانک‌ها و به طور کلی نیروهای خود است که به خوبی کار شده است و به راحتی تمامی نیروها قابل انتخاب هستند. مشکل اصلی که این بخش دارد عدم انتخاب چند نیرو به صورت گروهی می‌باشد. به عنوان مثال پنج تانک در اختیار دارید و برای انتخاب کردن سه تا از آن‌ها با مشکل مواجه می‌شوید. در ادامه همین بخش و در انتخاب کردن ساختمان کار را به راحتی می توانید پیش ببرید. با انتخاب HQ یا همان مرکز فرماندهی خود تمامی ساختمان‌های قابل دسترس برای شما به نمایش گذاشته می‌شود و با ساخت هر ساختمان نیروهای آن نیز نشان داده می‌شود که برای سریع‌تر شدن روند بازی قبل از ساخت هر نیرو محلی که خواهان فرستادن آن‌ها به آنجا هستید نیز مشخص می‌شود. نکته جالبی که در ساخت سازه‌ها به چشم می‌خورد مجاور بودن آن با جاده‌های بازی می‌باشد. به این صورت که اگر قصد ساخت هر ساختمانی را داشته باشید در کنار جاده‌ها باید ساخته شود که به واقعی‌تر شدن بازی کمک شایانی کرده است.

در ادامه بحث گیم پلی باید با نحوه حمله و تاکتیک‌هایی که در بازی گنجانده و برای ما رونمایی نیز شده است؛ اشاره کنیم. نحوه ساخت نیروها که مانند تمامی بازی‌ها این سبک می‌باشد و منابعی که به دست می‌آورید تا یک سقف مشخصی قادر به ساخت نیرو خواهید بود و بسته به قدرت نیرو فضایی که در جمعیت شما نیز اشغال خواهد شد متغییر است. نکته جدیدی که در این بازی گنجانده شده است استفاده از جنگل‌ها و شهر‌های داخل بازی به عنوان یک اصل غافل‌گیری است. به این صورت که به راحتی می‌توانید نیروهای خود را به صورت اندک در کناره جنگل قرار دهید و دشمن با تصور تعداد اندک نیروهای شما حمله‌ور می‌شود اما ناگهان از میان درختان به گلوله بسته‌می‌شوند و شکست خورده، در آخرین لحاظ به همرزمان خود در گودال‌های خون کنار آن‌ها خیره می‌شوند. البته قدرت تخریب‌پذیری خوبی در بازی وجود دارد زیرا با آوردن تانک می‌توان درختان را از ریشه کند و نابود کرد. علاوه بر قسمت‌های گفته شده شاهد انواع مختلفی از وسایل و تجهیزات هجومی در بازی خواهیم بود که از افراد پیش قراول و ماشین‌های شناسایی و نفربر گرفته تا تانک‌های تایگر و هواپیماهای بمب انداز همگی به کمک شما خواهند آمد. همچنین پس از هر نبرد آمار ریز و مو به موی آن جنگ را نیز می‌توانید مشاهده کنید که رهر نیرو چقدر صدمه دیده است و چگونه به دشمنان خود ضربه وارد کرده است.

حال به سراغ تاکتیک‌ها متفاوتی که می‌توان در نبرد از آن‌ها بهره گرفت خواهیم رفت. این سیستم‌ها همگی دارای زمان هستند و از هر کدام تنها در یک زمان می‌توانید استفاده کنید و امکان استفاده همزمان از آن‌ها وجود ندارد مگر در بعضی آیتم‌های خاص. جالب ترین تاکتیکی که به نمایش در آمده است Fake Offensive می‌باشد. در این قسمت شما قادر به انتخاب سه مسیر خواهید بود و به وسیله‌آن‌ها نیروها را راهی مرکز فرماندهی دشمن می‌کنید. در یکی از این مسیرها نیروهای قوی و اصلی خود را قرار خواهید داد و با این کار دشمن را غافل‌گیر و گیج می‌کنید. از بین قابلیت‌ها دیگر می‌توان به افزایش سرعت نیرو‌ها خودی در یک محدود خاص، افزایش تخریب‌پذیری نیروهای شما در منطقه مشخص شده و ده‌ها قابلیت دیگر که تنها عکس آن‌ها نشان داده شده است و توضیحی در مورد آن تا به حال ارائه نشده است. در مجموع بخش گیم پلی ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد اما اگر کمی حوصله به خرج دهید و از علاقه‌مندان به این سبک باشید به طور حتم شما را راضی خواهد کرد.

در پایان باید گفت که این بازی با امکاناتی که پدید آورده و گیم پلی قابل قبول و هوش مصنوعی خوبی که ارائه داده است می تواند به یک عنوان نسبتا خوب در بین بازی‌های استراتژی بدل شود. لازم به ذکر است که نکات گفته شده مختص کنسول‌ها است و بخش گرافیکی این پیش نمایش برای PC متفاوت است. این نسخه توسط شرکت ubisoft ساخته شده است و به گفته آن‌ها از کنترل Move سونی نیز پشتیبانی می‌کند که اطلاعات دقیق از آن در دسترس نیست اما طرح زیبایی به نظر می‌رسد. این عنوان در تاریخ 16 شهریور ماه انتشار می‌یابد. برای تجربه دموی بازی که هم اکنون به صورت عمومی نیز در شبکه‌های Live و PSN قرار گرفته است و از حالت اختصاصی خارج شده است؛ می‌توانید به این شبکه‌ها مراجع کنید و از این دموی طولانی و زیبا به حجم 1400 مگ لذت ببرید.

” alt=”” />

خروج از نسخه موبایل