بازگشت شکوه از دست رفته یا وعده های سالیانه؟

بازگشت شکوه از دست رفته یا وعده های سالیانه؟ ,بازگشت شکوه از دست رفته یا وعده های سالیانه؟ ,

اولین و مهم‌ترین بخش در یک فوتبال را می‌توان گیم پلی آن دانست زیرا اگر این بخش مطابق سلیقه ما نباشد، هر چقدر که گرافیک و موسیقی و امکانات بازی خوب باشد باز هم بازی مورد قبول واقع نمی‌شود. در PES 2010 شاهد تغییرات گسترده‌ای در این بخش بوده‌ایم که بیشتر مطالب این پیش نمایش رو به خود اختصاص خواهد داد. بهتر است در ابتدا از منوی تنظیمات تیم‌ها که قبل از شروع بازی مشاهده می‌شود شروع کنیم. این قسمت دچار تغییرات خوب و جدیدی شده است. نحوه تغییر مکان بازیکنان بسیار ساده تر شده است و تعویض آن‌ها نیز سریع تر انجام می‌شود. قسمت جدیدی که اضافه شده است شامل تنظیم بازی تیمی در زمان‌های مختلف بازی است. به عنوان مثال شما از شروع بازی تا دقیقه 17 بازی می‌توانید تیم را دفاعی قرار دهید. پس از این کار تا پایان نیم اول حفظ توپ و ارسال پاس‌های بلند را در دستور کار خود قرار دهید. در نیمه دوم می‌توانید تیم را یک پارچه به حمله فرا بخوانید و در نهایت برای وقت‌های اضافه نیز می‌توانید سیستم‌های از پیش تعیین شده دیگر را انتخاب کنید. این مورد بسیار کارآمد و جالب است.

در این زمان بهتر است بررسی امکانات داخل زمین بپردازیم. ویژگی جدیدی که اضافه شده است و به عقیده تعدادی از بازیکنان خوب است و مابقی نظر متفاوت دارند، انتخاب حرکات تکنیکی قبل از بازی و پیدا کردن آن‌ها در زمین به شکلی و شمایلی جدید و تقریبا آسان. این روش به این شکل قرار گرفته است که قبل از شروع مسابقات خود می توانید یک بازیکن را انتخاب کنید و از بین چندین و چند حرکت منحصر به فرد تکنیکی چهار مورد را انتخاب کنید. ترتیب انتخاب آن‌ها خیلی مهم است زیرا گاهی اوقات ممکن است با انتخاب اشتباه یک کار بیهوده انجام دهید و در زمین بازی توپ را شما بربایند. انجام این تکنیک‌ها به کمک دکمه L و آنالوگ سمت راست می‌باشد. چندی پیش در یکی از نمایش‌های بازی این قابلیت را توسط مسی و رونالدو به معرض دید همگان گذاشته‌اند. البته این نکته را نیز یادآور بشوم که در صورت نیاز می‌توانید این قابلیت را در حین بازی نیز تغییر دهید.

حال می‌خواهیم به اشکالات و نقاط قوت گیم‌پلی اصلی بازی بپردازیم. ابتدا به اشکالاتی که تا به حال نمایان شده است می‌پردازیم. یکی از اصلی‌ترین مشکلات یک تنه گل زدن در مسابقات است. این نقیصه هنوز برطرف نشده‌است به طوری که شاهد هنرنمایی مسی در یکی از بازی‌ها بودیم. او به راحتی در کنار زمین از سد 4 نفر گذشت و به دروازبان گل زد. این ویژگی برای عده‌ای بسیار خوب و خوشحال کننده است اما خیلی‌ها تنها به خاطر همین مشکل به سراغ این سری از بازی‌ها نمی‌روند. مشکل بعدی سانترهایی که از کنارها ارسال می‌شود است. این مشکل مانند یک باگ است به این صورت که در اکثر مواقع توپ از روی سر مدافعان رد می‌شود و به راحتی در اختیار مهاجم قرار می‌گیرد. این مشکل در بازی بین هلند و آلمان کاملا مشخص و نمایان بود و تنها بسته به توانایی مهاجم توپ یا به اوت می‌رود، یا به تیرک برخورد می‌کند و یا وارد دروازه می‌شود.

نکات خوب مربوط به گیم پلی را اگر بخواهیم بازگو کنیم می‌توانیم به بهبود یافتن عکس العمل دروازبان‌ها در بعضی از صحنه‌ها اشاره کنیم. قرار گیری سیستم پاس 360 درجه که در هر زاویه‌ای که مایل باشید می‌توانید پاس را ارسال کنید. زدن ضربات فنی در هنگام تک به تک‌ها که کار را برای دروازبانان سخت‌تر می‌کند. بهبود تصمیمات داوران که باعث زیبا‌تر شدن روند یک مسابقه ‌می‌شود. فیزیکی شدن بازی در برخی از قسمت‌ها که این کار بیشتر به عهده بازیکنان توانمند خط دفاعی است.  اضافه شدن 1000 حرکت جدید به بازی که شامل حرکات تکنیکی، خوشحالی پس از به ثمر رساندن گل، گل زدن با شیوه‌های آکروباتیک جدید و عکس العمل‌های جدید برای دروازبان‌ها از ویژگی‌های مثبت گیم پلی می‌باشد.

قسمت بعدی که شرکت Konami مانور زیادی بر روی آن داده است Master League Online نام دارد که ایده‌های جالبی در پشت آن قرار دارد. این سیستم تمامی امکانات این بخش به صورت آفلاین را دارا می‌باشد و با یک سری تغییرات جهت بهبود به صورت آنلاین نیز در این نسخه قرار خواهد گرفت. از تغییراتی که صورت گرفته است می‌توانیم به تقسیم بندی بازیکنان اشاره کنیم که در 4 سید این کار انجام می‌گیرد. افرادی که حرفه‌ای هستند در لیگی مخصوص خود و افراد مبتدی نیز در لیگ دیگری به بازی می‌پردازند. از این رو شاهد عدم توازان نخواهیم بود. لیگ‌ها به صورت گروهی است و چیزی به عنوان حذفی در این سیستم گنجانده نشده است. هدف در این بخش پرورش بازیکنان جدید است زیرا خریدن بازیکنان خیلی قوی و مشهور نیازمند هزینه و صرف وقت بسیار زیادی است. در صورت خریده شدن یک بازیکن توسط چند نفر قیمت بازیکن مورد نظر افزایش می‌یابد و از این رو کار سخت‌تر از قبل‌می‌شود. گفته شده است که در این بخش می‌توانید نام و پرچم تیم خود را انتخاب کنید و به بازی با دیگران بپردازید.

مبحث بعدی ما Become A Legend است. مانند همیشه در شروع باید بازیکن مورد علاقه خود را بسازید. مثل سال‌های گذشته با یک منوی فوق العاده وسیع و جامع روبه‌رو هستیم که در آن امکانات فوق‌العاده متنوعی قرار گرفته است. از طراحی صورت و موی بازیکنان تا انتخاب از بین 100 شادی گل همه و همه در اختیار شما است. در مورد گیم پلی این بخش توضیحات زیادی داده نشده است اما به نظر می‌رسد مانند همیشه باید در لیگ‌های مختلف به بازی بپردازید و مشهور شوید. نکته جدید این قسمت نشان دادن داخل رختکن و سیستمی که مربی برای بازیکنان تایین می‌کند است و پس از پایان بازی در رختکن با بازیکنان به صحبت می‌پردازید و آمار بازی و نحوه عملکرد خود را مشاهده می‌کنید.

حال به بخش گرافیکی بازی میرسیم که در آن به آیتم‌های قابل تغییر گرافیکی در زمین مسابقه نیز اشاره خواهیم کرد. بخش اصلی گرافیک را بازیکنان شکل می‌دهند که مانند هر سال کار شده است. چهره همه آنها کاملا شبیه واقعیت است اما مشکلی اصلی خیره بودن آن‌ها به یک نقطه است. دقیقا مثل استفاده از عکس به جای چهره بازیکنان است. آن‌ها در زمان خوشحالی به یک نقطه خیره هستند و با حرکت دادن سر خود باز هم به صورت مستقیم و به رو‌به‌روی خود نگاه می‌کنند. در سمت دیگر استادیوم‌های بازی واقعا خوب و با جزییات بالا کار شده است که جای تقدیر دارد. در این نسخه قسمت‌هایی نیز برای Edit کردن قرار گرفته است که می‌توان به سکوی تماشاچی‌ها، پیست کنار زمین، ساخت پرچم، منظره پشت ورزشگاه، چهره بازیکنان به وسلیه اجسام خاص مثل کدو حلوایی و تغییر توپ به بشکه و آب نبات و چیزهایی از این دست اشاره کرد.

در آخرین قسمت نیز به بررسی Licenseهای این نسخه خواهیم پرداخت. امسال چندین بخش جدید اضافه شده است که می توان به UEFA Super Cup که بین اینتر میلان و اتلتیکومادرید برگزار خواهد شد و Copa Santander Libertadores  که مربوط به حوضه آمریکای جنوبی است و همین طور UEFA Europa League که همان جام باشگاه‌های اروپا است اشاره کرد. در کنار این سه بخش بار دیگر نیز شاهد UEFA Champions League خواهیم بود. این نکته را نیز یادآور شوم که خبری از اضافه شدن لیگ آلمان تا به حال اعلام نشده است.

سخن پایانی که می‌توان گفت تنها این است که اگر تمامی این امکانات به همین شیوه نشان داده شده در بازی قرار بگیرد باید شاهد یک فوتبال بهتر از Konami در سال 2011 نسبت به سال‌های قبلی باشیم و امیدوارم باشیم که نقص‌های اشاره شده در سال‌های بعدی برطرف شود و مانند گذشته این فوتبال را در اوج مشاهده کنیم. این نسخه در پاییز امسال و در تاریخ 8 اکتبر انتشار خواهد یافت. امیدوارم که نکات ذکر شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و ابهامی در مورد این نسخه باقی نمانده باشد.

” alt=”” />

خروج از نسخه موبایل