بازگشت جنون

بازگشت جنون ,بازگشت جنون ,Need For Speed باز می گردد، این بار به شکوه گذشته و به زمانی که رقیبی نداشت. این بار به دست سازنده توانا و قدرتمند و خالق سری افسانه ای Burnout یعنی Criterion ! همه ما سرعت، جنون و تعقیب و گریز با پلیس های اتوبان های خلوت را با نام Need For Speed می شناسیم، سری بازیی که با جوانی و نوجوانی ما گره خورد اما با اشتباهات مکرر به دست فراموشی سپرده شد. شاید بعد از Most Wanted دیگر آن جنون سرعت ما به وسیله سری Need For Speed ارضا نشد و المان های دوست داشتنی این سری به دست فراموشی سپرده شد اما حالا فرصت جبران و بازگشت به آن المان های دوست داشتنی است.
در کنفرانس خبری شرکت EA عنوان جدید سری Need For Speed معرفی شد، عنوانی که حتی نام آن نیز یاداور خاطراتی با شکوه از سری Need For Speed است. Hot Pursuit را همه به خاطر دارید و حالا آن عنوان موفق در این نسل تداعی خواهد شد. با هم مروری بر نمایش این بازی در نمایشگاه E3 امسال خواهیم داشت.

این همان چیزی است که ما انتظار داریم. در واقع همان چیزی است که سال هاست انتظار آن را می کشیم و حالا در خانه Burnout شاهد ساخت و توسعه آن هستیم. سرعت، هیجان ناشی از تعقیب و گریزهای دیوانه وار، جاده های باز و عریض، فیزیک قدرتمند و ویترینی از اتومبیل های غول آسای دنیای امروز همان چیزی است که سال هاست برای دیدنش لحظه شماری می کنیم.
در سال های گذشته و در عنوان های قبلی سری Need For Speed تعقیب و گریز عضوی اجتناب ناپذیر و جدا نشدنی بود اما همیشه ما بودیم که مورد تعقیب پلیس های بی شمار قرار می گرفیتم و کم کم در نقش یک پلیس بودن به یک آرزوی دیرینه تبدیل شد اما حالا این آرزو در شرف تبدیل شدن به یک تجربه وصف ناپذیر است. در Hot Pursuit شما می توانید به جای فرار از دست قانون، قانون گذاری کنید و به تعقیب خاطیان و رانندگان خیابانی بپردازید.

در نمایشی که EA در کنفرانس خود از بازی داشت ما شاهد یک تعقیب و گریز بودیم که در جاده های خلوت، در میان جنگل های زیبا و صخره ها رخ می داد. پلیس درصدد دستگیری راننده بود و راننده نیز در صدد فرار از دست پلیس! بازی و گیم پلی و محیط آن یادآور سری Burnout است اما این قضیه به زیبایی در نام Need For Speed گنجانده شده است. هر دو بازیکن برای نقش خود تاکتیک ها و قابلیت های به خصوصی دارند. پلیس می تواند دستور بستن جاده با صادر کند یا با اسفتاده از EMP رادار و صفحه بازیکن در حال فرار را مختل کند. همچنین بازیکنی که در نقش پلیس است می تواند درخواست پشتیبانی هوایی کند. همچنین بازیکن تحت تعقیب از قابلیتی به نام Overdrive بهره مند است که با استفاده از آن به یک باره شتاب زیادی می گیرد. این قابلیت در کنار ویژگی Nitro قرار می گیرد. همچنین می تواند روی رادار ها و سیگنال های پلیس اختلال ایجاد کند و روی آن ها نویز بفرستد. همه این امکانات در Round های مختلف در دسترس بازیکن ها قرار می گیرند. ( البته ممکن است این مسئله برای نمایش بازی در E3 بوده باشد. )

در حالی که هر کدام از این دو قابلیت های به خصوصی دارند، با این حال یک تقارن نا موزون در بخش چند نفره بازی پدید می آید زیرا فرار کردن بسیار سخت تر از تعقیب کردن به نظر می رسد. البته این سختی با پیدا کردن شناخت از نقشه و مکان های بازی آسان تر می شود، طوری که سازندگان بازی به راه های مخفی و مکان های برای پنهان شدن بازیکن تحت تعقیب اشاره می کنند که قطعا زیبا و هیجان انگیز خواهد بود. Criterion Games در طی برگزاری E3 اشتیاقی به نمایش دیگر جنبه های بازی نظیر بخش تک نفره نشان نداد اما با این حال در منو بازی گزینه هایی مانند Career، Patrol، Interceptor و Pursuit Race برای پلیس و Rap Sheet، Cruise، Race Pursuit و Interceptor برای ماشین فراری به چشم می خورد که به نظر می رسید گزینه های Cruise و Patrol به منظور گردش آزاد در سطح شهر باشند.


بخش چند نفره بازی شامل 8 بازیکن خواهد شد که این 8 نفر می توانند با ترکیب های مختلف با یکدیگر بازی کنند، به طور مثال این 8 نفر می توانند در قالب 7 پلیس و یک فراری و یا برعکس مسابقه دهند. در طول تعقیب و گریزها و مودهای دیگر بخش چند نفره بازیکن ها می توانند با به دست آوردن امتیاز یا همان XP به اتومبیل ها و مضامین جدید تر دست پیدا کنند. نکته جالب تر این که مسیر رشد و ترقی پلیس و فراری با یکدیگر متفاوت است. تمام بخش چند نفره بازی با یک نام یعنی Autolog گره خورده است. Autolog محیط مجازی و Online در Hot Pursuit است که امکامات وسیعی را برای رقابت و مقایسه در اختیار بازیکنان قرار می دهد. این محیط مجازی شامل بخش هایی مانند Photos، NFS Feed، NFS Friends، Career، Autolog Recommends، NFS News و NFS Store می شود. Feed شامل پیغام ها و Update هایی است که از طرف دوستان شما ارسال می شود. همچنین Criterion در بخش Photos بازیکنان را به استفاده از عکس واقعی خود تشویق می کند تا رقابت و فضای مجازی هر چه واقعی تر به نظر برسد. مهمترین بخش Autolog را می توان بخش Autolog Recommonds قلمداد کرد. بخشی که در آن وضعیت بازیکنان در دنیای NFS برای شما نمایش داده می شود و پیشنهاد هایی به شما می شود که می توانید آن ها را قبول کنید و به مبارزه و مسابقه بپردازید.

اگرچه که Criterion یک نمایش محدود و کوچک از بازی داشت اما این نمایش همان چیزی بود که سال هاست طرفدارن سری پرآوازه Need For Speed به دنبال آن بودند و حالا به آرزوی دیرینه خود رسیدند. این که بعد از فراز و نشیب های بی شماری که به تنه سری Need For Speed ضربه وارد کرد، حال می توانند بازی را تجربه کنند که یادآور تمام جنونی باشد که در عنوان های سرآمد این سری موج می زد. این بازی به راحتی بهترین Need For Speed ـیی است که در این دهه منتشر می شود. بهشتی برای دوست داران سرعت و علاقه مندان به سری Need For Speed که حالا با آمیزش تجربه و آوازه Criterion Games این موفقیت را بیش از پیش زیبا تر و هیجان انگیز تر می کند.

Need For Speed: Hot Pursuit نوامبر سال جاری میلادی برای PS3، 360 و PC منتشر خواهد شد.

” alt=”” />

خروج از نسخه موبایل