بازگشت برادران

بازگشت برادران,بازگشت برادران,

شروعی تازه برای برادران….. از همان ابتدا که بحث آخرالزمان و حوادث پیرامون آن به گوشمان رسیده است، بحث از منجی عالم بوده، هست و خواهد بود، ولی در عرصه بازی های ویدئویی که هر چیز از جنگ تا مسائل آخرالزمان دست مایه ای برای ساخت بازی هستند، جایی برای گفته ها و شنیده ها وجود ندارد. بعد از روایت حوادث مختلف که در طول سال های آینده برای زمین و انسان های ساکن آن اتفاق می افتد، سوارانی ظهور می کنند تا شاید آرامشی را که سالهاست انسان ها از دست داده اند را به آنها بازگردانند، داستان اولین شماره از عنوان Darksiders روایت سواری به نام War بود که بخاطر توطئه و دسیسه گروهی از خدایان برای خاتمه دادن به زندگی بشریت عازم زمین می شود. War (جنگ) که بعد از حضور خود در زمین متوجه نکات بسیاری در مورد حوادث رخ داده در این سیاره شده است تصمیم می گیرد تا علت حضور خود (چرا او؟) و برپایی قیامت و آخرالزمان را جویا شود، برای همین به مبارزه با افرادی که در مقابل وی قرار گرفته بودند، می رود ولی با مشکلات بسیاری که پیرامون وی رخ داده است، روند پیشرفت وی کند تر می شود، در همین حین او با خدایان بر سر اینکه چرا و چگونه قبل از موعد مقرر آخرالزمان را بر پا کرده است به اختلاف بر می خورد و در نهایت متوجه می شود که بر علیه او توطئه ای صورت گرفته و مجبور می شود برای اثبات بی گناهی خود دست به سفری دور و دراز بزند. War در این مسیر با دشمنان و دوستان مختلفی رو به رو می شود … بگذارید ادامه داستان را برایتان تعریف نکنیم تا اگر شماره اول این سری را تجربه نکرده اید، داستان برایتان جذابیت خود را حفظ نماید. حال به داستان این نسخه می پردازیم. در این نسخه شخصیت اصلی بازی، جایگزینی برای خود پیدا کرده است. داستان بازی به شکل و شمایل متفاوتی روایت خواهد شد که باعث چند بعدی شدن آن می شود. War که در نسخه شماره 1 به عنوان تنها شخصیت اصلی وظیفه مبارزه با دشمنان را بر عهده گرفته بود در این شماره با برادر خود همراه خواهد شد، ولی این همراهی به نحو دیگری صورت می گیرد. مرگ (Death) در این نسخه مهم ترین شخصیت بازیست و وظیفه اثبات بی گناهی برادرش را بر عهده گرفته است، شاید تعجب کنید که چرا مرگ برای اثبات بی گناهی "جنگ" عازم میدان نبرد شده ولی باید بگوییم که مرگ به دلیل آنکه در نسخه اول، آخرالزمان را زود تر از زمان مقرر بر پا کرده بود به خیانت محکوم شده است و به همین خاطر توان بازگشت به دنیای خدایان را از دست می دهد، حال مرگ برای آنکه اثبات کند جنگ تنها گرفتار توطئه ای کثیف شده است رهسپار دنیای مردگان (UnerWorld) می شود.

سر آغازی جدید ….. همان طور که اشاره شد داستان بازی هم عرض شماره 1 اتفاق می افتد با این تفاوت که این بار بازیباز در نقش Death، برادر War قرار می گیرد. روایت داستان به نحوی خواهد بود که ابعاد تاریک نسخه شماره 1 را پوشش می دهد، به گفته کارگردان، در این شماره سعی بر این خواهد بود تا نکاتی که در شماره 1 با ابهامات بسیار، فکر طرفداران را به خود مشغول کرده بودند شفاف سازی شوند. از جایی که داستان بازی توسط شخصیت دیگری روایت می شود به تناسب آن هم مکان های متفاوتی برای روایت جدید داستان نیاز است که بهترین مکان برای روایت داستان Death دنیای مردگان (UnderWorld) است، از همان نمایش های ابتدایی بازی شاهد نکات مهمی در مورد مکان های بازی بودیم، یکی از نکات بسیار مهم در این بخش وسعت دنیای مردگان "مرگ" نسبت به دنیای برزخی "جنگ" است. بنا به گفته مسئولان Vigil Games دنیای مردگان Death چندین برابر دنیای برزخی War خواهد بود. از این رو شاهد قلمرو های مختلفی در این دنیا خواهیم بود. این دنیا و قلمرو های بزرگش، مکانی برای موجودات و Boss های مختلفی است که هر کدام بسته به موقعیت گیمر، که در چه مرحله ای باشد متغیر هستند. البته شایان به ذکر است که حضور دو اسب سوار دیگر به نام های Fury و Strife در بازی تایید شده است که انتظار می رود Death در بخش های مختلف با این دو اسب سوار آخرالزمان ملاقاتی داشته باشد. بازی،Death را در شهر ها و موقعیت های مختلف و خطرناکی قرار خواهد داد. شهر های بازی، غالبا بهCity Hubs شهرت دارند. این شهر ها ویژگی های مختلف و متنوع ای برای خود خواهند داشت. هر یک از این شهر ها NPC های مختلف با ماموریت های متنوعی را شامل می شوند که در دنیای بزرگ مردگان موقعیت مناسبی برای گشت و گذار فراهم می کنند. در مجلات مختلفی به این بازی اشاره شده است و برخی از آنها این عنوان را با جزئیات کامل تحت پوشش قرار داده اند، منجمله مجله Game Informer که در ماه July 2011 به جزئیات این بازی پرداخته بود. ما بین این جزئیات به یک شهر آرمانی که نقطه آغاز اتفاقاتDarksiders است اشاره شده بود، از قرار معلوم این شهر در این شماره هم نقش بسزایی در فرایند روایت داستان و شکل گیری درون مایه بازی برای Death و War ایفا می کند. هر یک از شهر های بازی که Death در آنها به جستوجو و مبارزه می پردازد دارای Piece Categories است که با جمع شدن در کنار هم امکان پیشرفت و گسترش قدرت Death را فراهم می کنند. در مجموع 12 Piece مختلف در بازی وجود دارد که بازیباز با استفاده از آنها امکان دستیابی به ویژگی های مختلف را فراهم خواهد کرد. از آن گذشته بیشتر این Piece ها بستگی به ماموریت هایی دارد که Death از NPC ها گرفته و آنها را به سرانجام می رساند. لازم به ذکر است که در این بازی مناطق مختلف "فرشتگان و شیاطین" (Angels and Demons Area) وجود دارد که Death در آنها به انجام ماموریت های مختلف می پردازد. داستان بازی از ابعاد مختلفی برخوردار است که می توان آن را به دو بخش کلی تقسیم کرد، بخش اول را می توان توطئه و دسیسه علیه War در نظر گرفت که با حوادث مختلف همراه می شود و بخش دوم تلاش Death برای اثبات بی گناهی War. هر یک از بخش های بازی شامل موارد جزئی تر هستند که از آنها می توان به حضور و عملکرد شخصیت های مختلف در دو بخش از بازی اشاره کرد که به هر نحوی سعی در خرابکاری دارند و به هر قیمتی شده میخواهند سد راه شما شوند.

تریلر و جزئیات آن درE3 2012 … حال نگاهی به تریلر و دموی بازی در نمایشگاه e3 2012 می اندازیم. از همان ابتدای کار نکته ای که توجه ما را به خود جلب کرد تم تیره و ابعاد تاریک بازی نسبت به Darksiders بود که به روشنی خودنمایی می کرد. در کنار تم تیره و بعد تاریک بازی، سازندگان سعی کرده اند بازی را با تغییرات گسترده تری نسبت به نسخه اول آماده کنند، این فرایند در تریلر های بازی به خوبی قابل مشاهده بود. اگر در نسخه اول با المان های مختلف گیم پلی که گاها" کمی خسته کننده و تکراری می شدند نسبت به آینده این بازی دل سرد شده اید باید این نوید را به شما بدهیم که Darksiders II تغییرات بسیاری کرده و با المان های جدیدی که بیشتر گرایش به سبک RPG داشته همراه گشته است. پس می توان گفت که توان راضی کردن شما را دارد ولی برای قضاوت کمی زود است و باید منتظر عرضه بازی بود. این بازی را می توان به جنگلی تشبیه کرد که در آن گونه های مختلفی از گیاهان روییده است، ولی اغلب آنها گرایش به یک نوع دارند. این بازی هم چیزی همانند جنگل است که با المان ها، دشمنان، سلاح ها و خطرات مختلف پوشیده شده است و اغلب آنها گرایش به سبک RPG دارند. شاید در اولین نگاه به تریلر های بازی با خود اینگونه فکر کنید که بازی بیشتر به سبک Hack&Slash گرایش پیدا کرده است ولی با کمی جستوجو و آگاهی از ویژگی های بازی متوجه می شوید که سیستم مبارزه در کنار سلاح های بازی همگی به سمت دیگری سوق پیدا کرده اند، سلاح های مختلف که بعد از مدتی غیر قابل استفاده می شوند نمونه بسیار واضح از این گرایش است. آیتم هایی که در این بازی وجود دارد به حدی قابل ارتقا هستند که می توانید Death را به شخصیتی چندگانه تبدیل کنید. با استفاده از درخت مهارت ها، بخش جادو و مجیک می توانید Death را به جادوگر حرفه ای تبدیل کنید که برای مبارزه با هر فردی چه افراد عادی ( دشمنان معمولی) و چه Boss ها حقه ای در نظر دارد. این فرایند زمانی هیجان انگیز تر می شود که Death برای نابود کردن دشمنان خود ترکیبی از جادو ها را مورد استفاده قرار می دهد، وی با ترکیب چندین آیتم رایج در این بخش، امکان تاثیرگذاری متفاوت بر روی دشمنان خود را دارد. در کنار بخش جادو بخش دیگری وجود دارد که death در استفاده از آنها مهارت خاصی دارد؛ درخت مهارت ها را در بخش مبارزات تقویت کنید تا Death به قاتلی بی مانند تبدیل شود. می توانید او را به یکی از خظرناک ترین موجودات دنیای مردگان تبدیل کنید؛ این روند در پیشرفت بازیباز تاثیرگذار است و او را به اتخاذ تصمیمات مختلف مبنی بر مبارزات مختلف مکلف می کند. از دیگر قابلیت هایی که سازندگان برای بهتر و پر چالش تر شدن بازی در نظر گرفته اند امکان شخصی سازی مهارت هاست، به طور مثال می توان تعدادی از مهارت ها را به عنوان مهارت های بنیادین در نظر بگیرید و بر اساس آنها Skill Tree را گسترش دهید. در Darksiders ارواح آبی رنگ نقش پول را برای شما بازی می کردند که به احتمال زیاد در این بازی هم از همین سیستم برای ارتقا مهارت های Death استفاده شود.


برخورد های نزدیک …. یکی از مشخصه های اصلی گیم پلی این بازی انجام حرکت های پلتفرمینگ است که در جای جای بازی کمک یار بازیباز بوده و هست. در شماره اول بازی،War از این قابلیت در شرایط و موقعیت های مختلف استفاده می کرد، همین روند در Darksiders 2 هم ادامه پیدا کرده است، با این تفاوت که این گونه المان ها بیشتر از قبل شده اند و death در استفاده از آنها محدودیت خاصی ندارد. در حیقیت می توان اینگونه توضیح داد که در استفاده از المان های مختلف که شامل موارد متنوع می شود ( استفاده از محیط، سلاح های مختلف و به کار گیری آیتم های متنوع برای مبارزه با دشمنان ) تمرکز بازی در شماره 2 به این موارد اختصاص داده شده است. از جمله نکاتی که Death در استفاده از آنها مهارت خاصی دارد، قابلیت جا به جایی سریع و بدون وقفه است که در سرعت بخشیدن به گیم پلی تاثیر بسزایی دارد. Death می تواند با سرعت بالا از محیطی صخره ای بر روی محیطی با همین ویژگی منتقل شود، امکان گذر از ستون های بلند بدون توقف مهیاست، حتی او می تواند از محیطی که ثابت نیست عبور کند، این مثال در محیط هایی که بسیار لغزنده و یا در حال تخریب هستند مصداق پیدا می کند. از جمله نکات جالبی که در مورد ویژگی های Death در دمو E3 2012 به چشم می خورد انیمیشن و حرکاتی است که او برای فرار در نظر می گیرد، برای فرار از شرایط بسیار خطرناک Death از تمام المان هایی که در محیط وجود دارد استفاده می کند، به طور مثال او برای فرار از غار ترسناک و یخی که در دموی بازی به نمایش گذاشته شده بود از آیتم های محیطی استفاده کرد( از لبه ها، ستون ها و…) . دموی بازی حاوی جزئیات خوبی برای آشنایی بهتر با Death بود. در طول دمو، شاهد حرکات سریع و خشن Death بودیم که با تمام قوا برای مبارزه با دشمنان توسط او انجام می شد، گرچه قدرت ضربات وی توان و تخریب ضربات War را ندارد ولی از سرعت و انعطاف پذیری بهتری نسبت به ضربات برادرش برخوردار است که این امر باعث می شود تا وی توان بیشتری برای مقابله با دشمنان داشته باشد، البته این سرعت عمل در کاوش محیط نیز به کمک بازیباز خواهد آمد، به طور مثال زمانی که شرایط ایجاب می کند تا با سرعت بالا در محیط حرکت کنید، سرعت بالای Death کمک خوبی برایتان خواهد بود. بنا به مشاهدات متوجه شده ایم که هر چه ارواح بیشتری به دست بیاورید، سرعت Death بیشتر و قدرت ضربات وی نیز به مراتب قوی تر می شود، البته این روند تا میزان مشخصی ادامه دارد و بعد از رسیدن به حد معین کاربرد نخواهد داشت.


گرایش های مختلف …. با مشاهده المان های مختلف بازی متوجه این امر می شویم که Death و گیم پلی DarkSiders II بر اساس بازی های موفق صنعت بازی های ویدئویی همانند God Of War, Prince Of Persia پی ریزی شده اند. نتیجه ای که شباهت المان ها به بار می آورد؛ سادگی، انعطاف پذیری و دلپذیر تر شدن گیم پلی است. شاید در طول متن ما به وجود المان های RPG تاکید خاصی کرده ایم ولی این امر بدین معنی نیست که بازی از اکشن کمتری نسبت به نسخه اول برخوردار است، بلکه کاملا" برعکس! بازی به دلیل وجود المان های مختلف از سبک های متنوع (RPG,H&S) شکل اکشن تری به خود گرفته است، مثالی شباهت زیاد بازی به عناوین مختلف را ثابت خواهد کرد. در بازی قابلیت تمرکز خاص (قفل کردن) بر روی شخصیت ها وجود دارد که این امر از سری بازی های Zelda عاریه گرفته شده است، همچنین امکان وارد کردن ضربات سنگین از فواصل دور و نزدیک برای Death وجود دارد که این قابلیت هم از بازی God Of War الگوبرداری شده است. در نگاه کلی بازی از نظر ویژگی هایی که در آن به کار گرفته شده است جدید نیست و اگر تمام آنها را در بازی های مختلف ندیده باشیم تعداد زیادی از آنها را دیده ایم، این روند در ابتدا شاید باعث دل زدگی بازیباز شود ولی سازندگان سیستم تقریبا" جدیدی به بازی افزوده اند تا بازیبازان تا آخربازی مشتاق به انجام بازی باشد، این سیستم کنش واکنش نام دارد که با انجام عملی از سوی بازیباز جایزه ای از سوی بازی به او داده می شود.

در دمویی که شاهد آن بودیم دوربین بازی و موقعیت هایی که دوربین در طول انجام ماموریت ها در آنها قرار می گیرد به نمایش گذاشته شد که دارای نقاط ضعف چندی بود که به آنها اشاره می کنیم، یکی از نکات ضعف دوربین و در حقیقت تنها ضعف دوربین این است که گاهی اوقات در هنگام مبارزات سخت و حساس که بازیباز متحمل فشار زیادیست، در موقعیت بدی قرار می گیرد و باعث صدمه دیدن بازیباز شده که نتیجه این امر شکست او در مبارزات حساس خواهد بود. یکی از جذابیت های این بازی (به نظر نویسنده) آیتم هایی است که از دشمنان باقی می ماند، بازیباز با نابود کردن هر یک از دشمنان خود آیتم های جدیدی به دست می آورد که هر کدام از آنها توان و کارکرد متفاوتی دارند، به طور مثال بازیباز با شکست دادن دشمنی قدرتمند ممکن است آیتم هایی همانند سلاح، زره، طلسم، و مواردی که در طول ماموریت ها کاربرد دارند به دست آورد. طبق گفته کارگردان بازی آیتم ها تماما" به صورت اتفاقی (Randomly) در دسترس بازیباز قرار خواهند گرفت و فرض اینکه با شکست دادن دشمن خاصی امکان به دست آوردن سلاح جدیدی فراهم می شود، فرضی کذب خواهد بود. ممکن است با نابود کردن معمولی ترین دشمن آیتمی به دست آورید که با نابود کردن بزرگ ترین Boss بازی آن را به دست نیاورید.


در نهایت بهتر است به مزایایی که برای پیش خرید بازی در نظر گرفته شده است نگاهی بکنیم: هدایایی که برای پیش خرید بازی از وب سایت های مختلف در نظر گرفته شده است متنوع و بسیار جذاب هستند، از آنها می توان به Death Rides Pack وب سایت های GameStop و Game اشاره کرد. این پک دارای ماموریت های جانبی مختلفی است که مدت زمان انجام آنها نزدیک 3 ساعت به طول می انجامد، در کنار این پک می توان به پک Angel Of Death وب سایت Amazon اشاره کرد که حاوی سلاح ها و زره های مختلف برای death است. البته لازم به ذکر است که THQ شرکت ناشر بازی تایید کرده است که به تمام خریداران بازی (پیش خرید کنندگان) DLC های مجانی هدیه داده خواهد شد که این امر خود نوعی مزیت برای پیش خرید کنندگان است.

با تمام ویژگی های جدیدی که در تریلر های بازی به نمایش گذاشته شده است انتظار می رود که Darksiders II موفقیت خوبی کسب کند، گرچه قضاوت در این باره کمی زود است ولی نمایش های بازی تا بدین لحظه بسیار خوب و قابل تقدیر بوده. این فرایند تا حدودی موفقیت بازی را تضمین می کند. Darksiders II روز 14 آگوست 2012 بر روی PS3/X360 ودر نهایت بر روی PC و WiiU عرضه خواهد شد.

” alt=”” />

خروج از نسخه موبایل