رئیس بازاریابی ایکس‌باکس : سری ایکس امسال متکی به عناوین انحصاری بزرگ نیست

ماه پیش اعلام شد که عنوان نسل بعدی Halo infinite تا سال 2021 به تاخیر افتاده است، و از ردیف بازی‌های زمان لانچ ایکس‌باکس سری ایکس و اس حذف شده و این کنسول‌ها با عناوینی غیر انحصاری مثل Assassin’s Creed Valhalla و Call of Duty: Black Ops Cold War عرضه خواهند شد.

سیندی والکر رئیس بازاریابی ایکس‌باکس در روز سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت:

حضور Halo در زمان لانچ می‌توانست فوق‌العاده باشد، اما ما متکی به عناوین بزرگ انحصاری نیستیم تا پذیرش آن را بالا ببریم. بازیکنان ما به هزاران بازی از چهار نسل ایکس‌باکس در روز لانچ دسترسی خواهند داشت.

با اینکه عنوان Halo در زمان لانچ ایکس‌باکس سری ایکس غایب است اما این کنسول با بیش از 100 عنوان بازی بهینه شده برای آن منتشر خواهد شد که شامل عناوین سازگار عقب‌رو ( backwards compatible ) نیز است. همچنین بیش از 50 بازی جدید بین نسلی قرار است منتشر شود که همگی برای ایکس‌باکس سری ایکس بهینه شده‌اند.

در ماه پیش به دنبال تاخیر بازی Halo، رئیس ایکس‌باکس فیل اسپنسر گفت که طرح‌های لانچ سری ایکس به طور قابل توجهی تغییر نخواهد کرد و خاطر‌نشان کرد که گیم‌پس می‌تواند نقشی کلیدی در زمان لانچ این کنسول داشته باشد. وی همچنین خبر از معرفی بازی‌های آینده‌ی این سرویس اشتراکی داد:

چیزی که شما در زمان لانچ کنسول از ما خواهید، بطور صادقانه تغییری زیادی ایجاد نخواهد کرد به این دلیل که شما چیزهای زیادی در مورد کنسول و گیم‌پس خواهید شنید و اینکه چگونه این دو با هم می‌توانند یک پیشنهاد عالی برای گیمر‌هایی که وارد نسل بعدی ‌می‌شوند باشد.

به نظر من نکته‌ی مثبت برای ما هم در رویداد ماه می و هم در رویداد ماه جولای افزایش اهمیت گیم‌پس بوده است. همچنان که ما به بیرون می‌رویم و با مشتری‌هایمان صحبت می‌کنیم. اینکه مردم  ایکس‌باکس سری ایکس را به عنوان یک کنسول برای خود ارزیابی ‌کنند، به یک امر مهم و تصمیم‌ساز برای پلتفرم ما تبدیل شده است.

سرمایه‌گذاری ما در سرویس گیم‌پس و فهرست آن همچنان به صورت قوی ادامه خواهد یافت. ما عناوینی خیلی بزرگی و قوی را برای معرفی داریم … عناوینی که به گیم‌پس اضافه خواهند شد.

کنسول‌های دو نسلی مایکروسافت، ایکس‌باکس سری ایکس و اس که هر کدام مشخصات سخت‌افزاری متفاوتی دارند به ترتیب با قیمت‌های 500 دلار و 300 دلار عرضه خواهند شد. پیش‌خرید ایکس‌باکس سری ایکس و اس از 22 سپتامبر شروع خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل