استودیوی سی‌دی پراجکت رد، شش روز اضافه‌کاری در هفته را برای کارکنان خود اجباری کرد

به گزارش خبرنگار بلومبرگ، جیسون شرایر، شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت رد به کارکنان خود در روز دوشنبه اعلام کرده است که شش روز اضافه‌کاری کاری در هفته برای آماده کردن بازی پر انتظار Cyberpunk 2077 در تاریخ مقرر در ماه نوامبر اجباری است این در حالی است که این استودیو قبلاً در مصاحبه‌ای با شرایر مدعی شده بود که اینگونه فشار کاری را به کارکنان خود اعمال نمی‌کند.

استودیوی رد، شرکت فرعی بزرگترین کمپانی بازی‌سازی لهستان سی‌دی پراجکت  اس‌ای قبلاً هم برای تحمیل فشار کاری که در اصطلاح به آن کرانچ گفته می‌شود مورد انتقاد قرار گرفته بود. مدل روند کاری کرانچ ممکن است هفته‌ها به طول بی‌انجامد یا تا ما‌ه‌ها و سال‌ها ادامه یابد.

مدیر  ارشد اجرایی سی‌دی پراجکت رد مارسین ایونسکی در صحبت با سایت گیمینگ کوتاکو در سال گذشته اعلام کرد که این شرکت از تحمیل فشار کاری بدون دادن زمان کافی به کارکنان خود اجتناب خواهد کرد.

اما بگفته‌ی یکی از کارکنان سی‌دی پراجکت رد و همچنین بر اساس پست ایمیلی که اوایل این هفته برای کارکنان استودیو فرستاده شد، این استودیو به قول خود عمل نکرده است.

کارمند استودیو‌ی سی‌دی پراجکت رد که در مصاحبه‌ی خصوصی خواسته تا اسمش فاش نشود اعلام کرده که بعضی از کارکنان استودیو برای یک سال است که بطور شبانه‌روزی و هفتگی در حال کار بر روی این بازی هستند.

در ایمیلی که برای کارکنان فرستاده شده رئیس استودیو سی‌دی پراجکت رد آدام بادوسکی اعلام که وی از وضعیت کنونی Cyberpunk 2077 راضی است و آنها بازی را برای تایید برای شرکت‌های سونی پلی‌استیشن و مایکروسافت ایکس‌باکس ارسال کرده‌اند و حالا وقت آن رسیده که باگ‌ها و مشکلات باقی‌مانده در بازی رفع شوند.

آدام بادوسکی در ادامه افزود:

من مسئولیت این تصمیم و اعتراض کامل به آن را می‎‌پذیرم، من اطلاع دارم که این تصمیم کاملاً خلاف چیزی است که در مورد کرانچ اعلام کرده بودیم و همچنین خلاف چیزی که من شخصاً قبلاً باور داشتم که کرانچ هرگز نباید جواب مسئله باشد، اما اما همه روش های ممکن دیگر را امتحان کرده‌ایم – و راه دیگری نداریم- .

سال قبل ایونسکی و بادوسکی به سایت کوتاکو گفتند که سعی دارند فضای محیط کاری استودیوی سی‌دی‌پراجکت رد را تا حد امکان ارتقاء دهند، ایونسکی در این باره گفت:

ما برای احترام به بازیکنان خود شناخته شده هستیم، من دوست دارم که برای احترام به سازندگان هم شناخته شده باشیم.

 بازی Cyberpunk 2077 در ابتدا قرار بود در 16 آپریل منتشر شود اما استودیو تاریخ انتشار آن را به 17 سپتامبر موکول کرد تا مشکلات بازی رفع شود و به همین دلیل بار دیگر تاریخ انتشار آن تا 19 نوامبر به تاخیر افتاد. حال این سوال مطرح است که آیا سی‌دی پراجکت رد نمی‌توانست برای آخرین بار تاریخ این بازی را به تاخیر بی‌اندازد و از آمدن فشار بیش از حد به کارکنان خود جلوگیری کند؟

خروج از نسخه موبایل