سونی 250 میلیون ‌دلار در شرکت Epic Games سرمایه‌گذاری کرد

شرکت سونی 250 میلیون‌دلار در شرکت Epic Games سرمایه‌گذاری کرد، دسترسی به این درصد کوچک از سهام راه را برای همکاری بیشتر بین این دو شرکت هموارتر می‌کند. هنوز هیچ طرح بخصوصی برای آینده اعلام نشده اما Epic در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارنامه‌ی پیشرو سونی در بخش سرگرمی و تکنولوژی به همراه پلتفرم سرگرمی اجتماعی Epic و اکوسیستم دیجیتال آن یک تجربه‌‌ی بی‌نظیر را برای مشتریان و سازندگان بازی فراهم خواهد کرد.

Kenichiro Yoshida مدیر عامل شرکت سونی نیز در مورد این همکاری گفت:

 تکنولوژی قوی Epic در زمینه‌های گرافیکی با موتور Unreal و دیگر نوآوری‌های آنها این شرکت را در صف اول توسعه و طراحی موتور‌های بازی قرار می‌دهد، هیچ مثالی بهتر از تجربه‌ای انقلابی Fortnite در زمینه‌ی سرگرمی وجود ندارد. از طریق این سرما‌یه‌گذاری ما فرصت‌های جدیدی برای همکاری بیشتر با Epic و شادکامی و خرسندی مشتریان و تمامی صنعت پیدا خواهیم کرد، نه تنها در زمینه ساخت بازی‌ها بلکه در زمینه‌ی سرگرمی دیجیتال که به سرعت در حال تکامل است.

Tim Sweeney مدیر‌عامل شرکت Epic که این همکاری فرای بازی‌های ویدیویی خواهد بود ، او در این باره گفت:

ما در زمینه طراحی‎‌های بی‌درنگ سه بعدی اجتماعی که به همگرایی فیلم، بازی و موزیک ختم می­شود هم‌نظر هستیم ، ما با کمک یکدیگر خواهیم توانست اکوسیستم دیجیتالی باز و قابل دسترس برای تمامی مشتریان و خالقان محتوا فراهم کنیم.

سونی اخیرا علاقه‌ی خود را به بازی‌های کامپیوتری با انتشار بازی Horizon: Zero Dawn بر روی پلتفرم کامپیوتر شخصی ابراز داشته، اما بیشتر از این امر تمرکز شرکت Epic در آوردن تکنولوژی خود به دنیای فیلم‌سازی است. باید دید همکاری این دو شرکت چه تاثیری بر تسهیل این دو روند خواهد گذاشت.

دانیال احمد تحلیل‌گر ارشد Niko Partners در پست توییتر خود به این نکته اشاره کرد که با اینکه مبلغی که  شرکت سونی در شرکت Epic سرمایه‌گذاری کرده آنچنان کمتر از شرکت Tencent در سال 2012 نیست اما سهم خیلی کمتری را از سهام کلی به خود اختصاص می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل