کنسول Xbox Series X به اندازه Xbox One X بی‌صدا است

Xbox Series X

به گفته فیل اسپنسر مدیر بخش گیم مایکروسافت و رئیس Xbox در گفتگو با وبسایت گیم‌اسپات، کنسول Xbox Series X به اندازه کنسول میان‌نسلی Xbox One X بی‌صدا و ساکت است.

هنگامی که این کنسول در رویداد The Game Awards 2019 رونمایی شد صحبت‌های بسیاری پیرامون نوع طراحی و شکل این کنسول ایجاد شد. به‌علاوه مایکروسافت تایید کرد این کنسول هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی می‌تواند قرار بگیرد. شخص اسپنسر در مصاحبه با گیم‌اسپات اظهار کرده بود که GPU این کنسول هشت برابر از مدل پایه Xbox One و دو برابر از مدل One X سریع‌تر است. CPU آن هم چهار برابر قدرت پردازشی بیشتری در مقایسه با One X دارد و هم‌چنین از حافظه پرسرعت NVMe برخوردار است.

اکنون جزئیات جدیدی در خصوص سیستم خنک‌کننده این کنسول مستطیل شکل به دست آمده است. فیل اسپنسر تایید کرد که یک فن خنک‌کننده مرکزی در این سیستم وجود دارد که از بالای دستگاه قابل مشاهده است.

این طراحی به همراه اندازه فنی که درون آن تعبیه کردیم به ما اجازه می‌دهد تا صدای Xbox Series X علیرغم تمامی قدرتی که درون این دستگاه وجود دارد به اندازه Xbox One X کم باشد.

من از این کنسول در خانه استفاده می‌کنم و چنان‌چه به وجود آن اشاره نکنم کسی متوجه آن نمی‌شود. این کنسول درست در سر جای خود قرار داشته و به اجرا کردن بازی‌ها ادامه می‌دهد و من هرگز صدای آن را نمی‌شنوم. دقیقا به همان صورت که صدای Xbox One X خود را نمی‌شنیدم.

ایشان در ادامه گفت فن این کنسول تا حدی می‌تواند با سرعت کم بچرخد که صدای آن تنها در حد یک زمزمه آرام شنیده شود. هم‌چنین این کنسول دارای فن دوم هم نیست. شرکت مایکروسافت این دستگاه را برای عرضه در تعطیلات سال 2020 برنامه‌ریزی کرده است.

خروج از نسخه موبایل