جزئیاتی حیرت‌انگیز از بازی Watch Dogs: Legion اعلام شد

بازی Watch Dogs: Legion

بازی Watch Dogs: Legion روز گذشته در جریان کنفرانس خبری شرکت یوبی‌سافت در رویداد E3 2019 معرفی شد. حوادث این عنوان در آینده‌ای نه چندان دور و در شهر لندن رخ می‌دهد و برخلاف تصور، این اثر فاقد قهرمان اصلی ثابت است. در عوض بازیکن می‌تواند هر یک از افرادی که در طول مراحل و یا حتی جهان باز این اثر ملاقات می‌کند را به عضویت تیم DedSec در آورد و ادامه داستان را از دید وی تجربه کند.

شاید ابتدا این ویژگی چندان مهم به نظر نرسد اما در اصل نوآوری‌هایی که سازنده برای توسعه آن به کار گرفته، کار را از یک  Re-Skin ساده فراتر برده و عمق خاصی را برای آن ایجاد نموده است. به طور مثال شما با فردی در دنیا مواجه می‌شوید که از گروه هکر Dedsec متنفر است. اما با تحقیق و بررسی پرونده وی می‌توانید به این نکته پی ببرید که خواهر این شخص توسط نیروهای Albion زندانی شده است. در صورتی که خواهر وی را از زندان آزاد کنید (بخوانید باعث فرار وی شوید) نظر این فرد درباره گروه شما تغییر می‌کند و حتی ممکن است به تیم بپویندد که در نتیجه می‌توانید کنترل کامل او را به دست بگیرید.

آزاد کردن خویشاوندان و پرداخت بدهی و… تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های اخلاقی NPCهای دنیای «لیجن» است. به گفته آقای Clint Hocking (کارگردان دو عنوان Far Cry 2 و Splinter Cell: Chaos Theory) تیم آن‌ها بیش از 20 خصوصیت اخلاقی مختلف با ده ها حالت متنوع، صداگذاری ویژه و انیمیشن‌های مخصوص برای هرکدام از انسان‌های موجود در دنیای بازی طراحی کرده تا از تکراری شدن ویژگی‌های NPCها جلوگیری کنند. ظاهراً بازی دارای چیزی حدود 5 خط داستانی و 60 ماموریت اصلی است و مرگ نیز یکی از عناصر کلیدی در گیم‌پلی آن به حساب می‌آید. در صورت مردن کارکتر شما برای همیشه غیرقابل استفاده می‌شود و این عنصر می‌تواند تاثیرات قدرتمندی روی روایت داستان و حتی احساسات بازیکن و نحوه تعامل شخصیت‌ها با یکدیگر بگذارد. (همان‌طور که در تریلر مشاهده کردید، مرگ و میر و تغییر NPCها می‌تواند مسیر روایت داستان و حالت‌های کات سین‌ها را به طور کامل دگرگون کند)

هر NPC تخصص ویژه‌ای دارد. به طور مثال فردی در هک کردن تبحر دارد اما فردی دیگر در مبارزات تن به تن. بدین ترتیب سیستم کلاس بندی نیز به گیم‌پلی بازی وارد می‌شود. به گفته «کلینت هاکینگ» تمامی مراحل به نحوی طراحی شده‌ تا بازیکن بتواند آن‌ها را در هر دو حالت مخفی کاری و اکشن تمام عیار به پایان برساند. نگران کنترل وسایل نقلیه و مکانیزم تیراندازی بازی نیز نباشید چرا که به گفته تمامی افرادی که موفق به تجربه دموی قابل بازی لیجن شده‌اند، گان پلی تا حدود زیادی شبیه نسخه اول شده و سیستم رانندگی نیز بهبودهای گسترده‌ای را دریافت کرده است. همچنین با وجود این که می‌توانید شخصیت قابل بازی را مدام تغییر دهید، اما سیستم قدرتمند شخصی سازی نسخه دوم نیز کماکان در این اثر موجود خواهد بود.

آیا این خصوصیات و ویژگی‌ها تنها محدود به شخصیت قابل کنترل می‌شود؟ خیر! هاکینگ برای توضیح این موضوع به این مثال بسنده کرد: «در صورتی که زن و مردی را در خیابان مشاهده کنید و همسر این فرد را به قتل برسانید، با صحنه‌ای همچون فرار کردن مرد و عادی شدن شرایط پس از چند ثانیه مواجه نخواهید شد. در عوض، مرد برای مدت چند روز سر قبر همسر خود خواهد رفت و پس از سوگواری به کافه‌های موجود در شهر می‌رود تا با نوشیدنی‌های مختلف غم خود را فراموش کند و در نهایت، با افرادی جدید دوست می‌شود»

به عبارتی، حوادث بازی منتظر بازیکن نیستند و همواره در جهان بازی درحال به وقوع هستند. فرضاً اگر بین کارکترها سوییچ کنید، ممکن است کارکتر جدید مشغول انجام کارهای روزمره خود باشد. نه تنها NPCهای شهر هر یک دارای برنامه زندگی مشخص، خانه و ویژگی‌های مخصوص خود هستند بلکه دشمنان این اثر نیز همگی به دنیا متعلق هستند و صرفاً برای ماموریت‌ها طراحی نشده‌اند. فرضاً اگر دشمنان را بکشید، دوستان و اقوام این اشخاص ممکن است از این که گروه Dedsec این کار را انجام داده مطلع شوند و حتی از شما متنفر شده و به دنبال روشی برای انتقام بگردند! از دیگر ویژگی‌های اعلام شده می‌توان به حالت آنلاین این عنوان اشاره کرد که به نظر می‌رسد دارای حالت چهارنفره، مدهایی همچون فوتبال خیابانی، مسابقات بوکس و ساخت طرح‌های خیابانی است! همچنین در آینده برای این بخش محتوای رایگان، Eventهای ویژه و مراحل تازه عرضه می‌شود و یوبی‌سافت قصد دارد محتوای End Game قدرتمندی را برای آن تولید کند. در کنار موارد پیشین، به نظر می‌رسد وسعت نقشه این اثر از GTAV نیز بیشتر باشد. بازی Watch Dogs: Legion سومین نسخه در فرنچایز «واچ داگز» به حساب می‌آید و در تاریخ 6 مارس 2020 برای پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر می‌شود.

خروج از نسخه موبایل