حق امتیاز استفاده از سیستم نمسیس بازی Shadow of Mordor توسط WB Games ثبت شد

پس از سال‌ها تلاش، شرکت WB Games بالاخره موفق شده تا حق استفاده از سیستم معروف نمسیس که برای اولین بار آن را در Shadow of Mordor دیدیم را ثبت کند. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه شوید.

در تاریخ 3 فوریه 2021، دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا با انتشار اعلامیه‌ای تأیید کرد که پتنت ارائه شده توسط WB Games مورد پذیرش قرار گرفته و از تاریخ 23 فوریه (کمتر از 20 روز دیگر) کارکرد آن به‌صورت رسمی شروع خواهد شد.

سیستم نمسیس ابتدا در سال 2014 بازی Middle-Earth Shadow of Mordor و پس از آن در دنباله بازی یعنی Shadow of War مورد استفاده قرار گرفت. این سیستم به‌صورت تصادفی Orcهای مختلفی را تولید می‌کند. بازیکنان با مقابله با این اُرک‌ها ممکن است از آن‌ها شکست بخورند، آن‌ها را کنترل کنند و یا بکشند. با رخ دادن هر رویداد، اُرک‌ها نسبت به تعامل خود با بازیکنان و آنچه که در گذشته اتفاق افتاده مستقیما واکنش نشان می‌دهند.

حال از تاریخ 23 فوریه، دیگر توسعه‌دهندگان و ناشران باید در صورت استفاده از این سیستم با اقدامات قانونی مواجه شوند و یا قرارداری را جهت همکاری با WB Games امضا کنند. این کمپانی می‌تواند در صورت پرداخت هزینه، پتنت مورد نظر خود را تا سال 2035 حفظ کند.

شایان ذکر است که این اولین تلاش WB Games برای ثبت چنین پتنتی نیست. پیش از این در سال 2015 و کمی پس از عرضه Shadow of Mordor، ناشر بازی سعی داشت این پتنت را ثبت کند اما با مشکلاتی مانند عدم دقیق بودن و یا شباهت با عناوین دیگر (مانند بازی موبایلی QONQR) مواجه شده بود.

خروج از نسخه موبایل