تبلیغات بازی‌های خشن در فروشگاه Walmart حذف شدند

به دنبال تیراندازی‌های گسترده در ایالات متحده آمریکا، رئیس جمهور دونالد ترامپ علت را به گردن بازی‌های ویدیویی خشن انداخته است و در ادامۀ این موضوع، تبلیغات بازی‌ها و فیلم‌های خشن در فروشگاه Walmart حذف شده و دیگر وجود نخواهد داشت. این درحالی است که در این فروشگاه سلاح گرم فروخته می‌شود.

در پاسخ به افکار نادرست رئیس جمهور کشور آمریکا ،  فروشگاه‌ Walmart کلیۀ تبلیغات مربوط به بازی‌ها و فیلم‌های خشن و هر تصویری که در آن خشونت یا رفتار پرخاشگرانه وجود داشته باشد را حذف کرده است. در این زمینه به طور خاص به بازی‌های خشن در دو کنسول پلی استیشن و ایکس باکس اشاره شده است. از این پس هر نوع بازی‌ در سبک جنگی یا بازی‌های تیراندازی سوم‌شخص و همچنین فیلم‌های خشن و فیلم‌های مربوط به شکار ، دیگر در فروشگاه والمارت تبلیغاتی نخواهند داشت. به نظر می‌رسد که این سیاست فقط برای تبلیغ این عناوین اعمال شده و خوشبختانه در فروش آنها محدودیتی ایجاد نشده است.

رئیس جمهور دونالد ترامپ در سخنانی بیان کرده است :

تا حدودی بازی‌ها و فیلم‌های خشن به فرهنگ خشونت در اماکن عمومی کمک می‌کند. امروز جوانان به‌راحتی می‌توانند با عناوینی که در آنها خشونت زیادی هم وجود دارد خود را محاصره کنند و این موضوع به یک امر عادی تبدیل شده است. ما باید از تجلیل و تبلیغات این نوع عناوین جلوگیری و یا آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم و این‌کار را سریعا عملی کنیم.

منتقدان می‌گویند رئیس جمهور و اطرافیانش تلاش می‌كنند تا گفتگو را به‌سمت بازی‌های ویدئویی ببرند و افکار عمومی را از موضوع كنترل اسلحه دور کنند. اما آیا می‌توان صورت مساله را پاک کرد و در حالی‌که هر سال صدها نفر انسان بیگناه به واسطۀ یک قانون اشتباه کشته می‌شوند ، تقصیر را گردن بازی‌ها و فیلم‌های خشن انداخت.

انجمن ESA یکی از برجسته‌ترین انجمن‌های تخصصی در پاسخ به بیانیۀ رئیس جمهور دونالد ترامپ گفته است :

تحقیقات علمی بی‌شماری ثابت کرده است که هیچ ارتباط علت و معلولی بین بازی‌های ویدئویی و اعمال خشونت وجود ندارد. بیش از 165 میلیون آمریکایی از بازی‌های ویدیویی لذت می‌برند و میلیارد‌ها نفر در سراسر جهان بازی‌های ویدیویی را انجام می دهند. با این حال در جوامع دیگر ، جایی که بازی‌های ویدئویی به طرز مشتاقانه‌ای هم بازی می‌شوند ، سطح غم‌انگیز خشونت‌هایی که در ایالات متحده رخ می دهد وجود ندارد.

خروج از نسخه موبایل