تاد هاوارد: تصور انحصاری بودن بازی The Elder Scrolls 6 بر روی اکوسیستم Xbox سخت است

در تئوری، احتمال عرضه بازی  The Elder Scrolls 6 به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی وجود دارد. اما تصور چنین چیزی نه‌تنها برای طرفداران، بلکه برای تاد هاوارد نیز سخت است. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه باشید.

پس از اعلام خبر خریده شدن بتسدا توسط شرکت Microsoft و نهایی شدن قرارداد آن در سال آینده، افراد زیادی در مورد پلتفرم‌های مقصد The Elder Scrolls 6 سوال دارند. آیا این عنوان تنها در انحصار اکوسیستم اکس باکس خواهد بود؟ خب، با اینکه هنوز جواب دقیقی برای این سوال نداریم، اما آقای تاد هاوارد به‌عنوان چهره این مجموعه و بتسدا در مورد این موضوع صحبت‌هایی داشته است.

او در مصاحبه خود با GamesIndustry.biz ابتدا صحبت‌های پیشین فیل اسپنسر را بازتاب داد که عنوان کرده بود ممکن است بتسدا به‌صورت تک به تک و جداگانه عرضه بازی‌های خود بر روی سایر پلتفرم‌ها را در نظر بگیرد. هاوارد در ادامه عنوان کرد که بین بتسدا و مایکروسافت همیشه نوعی قرارداد انحصاری وجود داشته است:

“اگر به همه بازی‌های Elder Scrolls نگاه کنید، می‌بینید برخی محتوا در انحصار Xbox یا مایکروسافت بوده‌اند. ما برای هر بازی با هم همکاری کرده‌ایم. Morrowind اساسا یک انحصاری کنسولی بود، Oblivion برای مدت زیادی انحصاری بود و دی ال سی Skyrim نیز به همین روال. وقتی زمانش برسد، ما تصمیم می‌گیریم که چه چیزی برای مخاطبانمان مناسب‌تر از همه خواهد بود، و در حال حاضر حقیقتا نمی‌توانم بگویم طرح و برنامه‌ریزی ما برای آن روز چگونه است.”

پس از آن در مصاحبه اشاره شد که تصور محدود شدن پلتفرم‌های عنوانی مثل The Elder Scrolls 6، علی‌رغم تسلط مایکروسافت بر روی بتسدا، کمی سخت خواهد بود، به‌خصوص با توجه شوخی معروف Skyrim و عرضه شدن آن بر روی تمام پلتفرم‌های قابل تصور. تاد هاوارد نیز بدون توضیح اضافه و با لبخند در مورد این موضوع گفت: “موافقم که تصور کردن آن سخت است.”

از صحبت‌های تاد هاوارد می‌توان اینطور برداشت کرد که هنوز تصمیم قطعی و نهایی برای پلتفرم‌های مقصد The Elder Scrolls 6 گرفته نشده که البته چندان هم عجیب نیست. بازی حداقل چند سال با عرضه فاصله دارد و در نهایت به مرور زمان پلتفرم‌های مقصد به‌طور دقیق مشخص خواهند شد. اما در حال حاضر، احتمالا بهتر است که برای سالم نگه داشتن عقل خود هم که شده سوالات زیادی را پیرامون سرنوشت نهایی TES 6 نپرسیم، چرا که به گفته پیت هاینز ابتدا باید منتظر Starfield بمانیم که خود وضعیت چندان مشخصی ندارد.

خروج از نسخه موبایل