فروش کنسول Nintendo Switch به 37 میلیون دستگاه رسید

کنسول Nintendo Switch

شرکت نینتندو به تازگی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه اخیر که تا انتهای ماه ژوئن را شامل می‌شود منتشر کرد و براساس آن آمار فروش کنسول Nintendo Switch و بازی‌های این کمپانی به‌روزرسانی شد. بنا بر گزارش به اشتراک گذاشته شده، مشخص شد فروش کنسول هیبریدی شرکت نینتندو به 37 میلیون دستگاه رسیده و بازی Super Smash Bros. Ultimate نیز به عملکرد تجاری قدرتمند خود ادامه می‌دهد.

رقم دقیق فروش کنسول Nintendo Switch برابر با 36.87 میلیون دستگاه اعلام شده است. از طرفی دیگر فروش بازی‌های این شرکت نیز مجموعا از 210 میلیون نسخه عبور کرد. رتبه‌بندی پرفروش‌ترین بازی‌ها به مانند قبل و آماری است که در ماه مارچ منتشر شده بود با این حال بازی Super Smash Bros. Ultimate فروش قدرتمندی داشته و به زودی می‌تواند به جای بازی Super Mario Odyssey در جایگاه دوم قرار بگیرد.

اطلاعات ماه مارچ بیان می‌داشت که رتبه دوم و سوم پرفروش‌ترین بازی‌های نینتندو به ترتیب در اختیار Super Mario Odyssey با فروش 14.44 میلیون نسخه و Smash Bros با فروش 13.81 میلیون نسخه است. آمار اخیر نشان می‌دهد Odyssey در سه‌ماهه اخیر تقریبا ثابت بوده و تنها نیم میلیون نسخه فروخته است. حال آن که فروش Smash Bros تقریبا برابر با یک میلیون نسخه بوده و اکنون تنها 200 هزار نسخه با بالادستی خود فاصله دارد.

ناگفته نماند هر دو بازی مورد بحث هم‌چنان پایین‌تر از بازی Mario Kart 8 Deluxe بوده که در جایگاه نخست تکیه زده است. هم‌چنین Pokemon Let’s Go که عنوان نسبتا جدیدی به شمار می‌رود که در پاییز سال گذشته عرضه شد، اکنون توانسته راه خود را به جمع پنج بازی پرفروش لیست پیدا کند. جدیدترین ساخته انحصاری نینتندو یعنی بازی Super Mario Maker 2 نیز توانست تا انتهای ماه ژوئن فروش 2.42 میلیون نسخه‌ای را تجربه کند. لیست ده بازی پرفروش‌ نینتندو به شرح زیر است:

  1. Mario Kart 8 Deluxe — 17.89 million
  2. Super Mario Odyssey — 14.94 million
  3. Super Smash Bros. Ultimate — 14.73 million
  4. The Legend of Zelda: Breath of the Wild — 13.61 million
  5. Pokemon Let’s Go — 10.98 million
  6. Splatoon 2 — 9.02 million
  7. Super Mario Party — 6.99 million
  8. New Super Mario Bros. U Deluxe — 4.10 million
  9. 1-2 Switch — 3.01 million
  10. Mario Tennis Aces — 2.75 million
خروج از نسخه موبایل