رئیس شرکت سونی : ما تا 4 سال آینده از کنسول پلی‌استیشن 4 پشتیبانی خواهیم کرد

رئیس شرکت سونی ، جیم ‌رایان طی مصاحبه‌ی با واحد‌ خبری واشینگتن پست به نکات مهمی چون پشتیبانی از کنسول پلی‌استیشن 4 و عرضه‌ی بازی‌های انحصاری برای رایانه‌های شخصی اشاره کرد، راین ادعا کرد که تعداد کنسول‌های تولیدی پلی‌استیشن 5 از پلی‌استیشن 4 در سال 2013 بیشتر است و سه بازی (Spider Man: Miles Morales, Horizon Forbidden Dawn و Sackboy: A Big Adventure )که به عنوان بازی‌های بین نسلی معرفی شدند. هنوز در درجه‌ی اول برای کنسول نسل بعد ساخته شده‌اند. رئیس شرکت سونی در این باره گفت:

هیچ‌کس نباید از این موضوع نارحت باشد، نسخه‌‌‌های پلی استیشن  5  از اساس برای بهره بردن از خصوصیات این کنسول ساخته شده‌اند و ما یک مسیر بروزرسانی برای کاربران پلی‌استیشن داریم تا بطور رایگان به نسخه‌های پلی‌استیشن 5 دسترسی داشته باشند. این تماماً در مورد داشتن حق انتخاب است. من در مورد این وضعیت خرسندی کامل دارم.

جیم راین به واشینگتن پست گفت که پشتیبانی از کنسول پلی‌استیشن 4 تا چهار سال آینده ادامه خواهد داشت و مدعی شد که 99 درصد عناوین پلی‌استیشن 4  از طریق سازگاری عقب‌رو بر روی پلی استیشن  5  قابل اجرا هستند.

بازیکنان پلی‌استیشن 4 همچنان برای ما تا سه یا چهار سال آینده از اهمیت بسیار بالایی برخودارند. بسیاری از آن‌ها  به سمت پلی‌استیشن 5 خواهند آمد، ما امیدواریم اگر کار خود را بخوبی انجام دهیم ده‌ها میلیون نفر همچنان با مشغول بازی با پلی‌استیشن 4  باشند.

راین اعلام کرد که عناوین بیشتری از پلی‌استیشنس برای رایانه‌ی شخصی در آینده عرضه خواهند شد که سونی اخیراً عناوین انحصاری چون Death Stranding و Horizon: Zero Dawn  را بر روی آن منتشر کرده است.

چشم‌انداز کلی ما به این صورت است در حالی که پلی‌استیشن برای ما همچنان از اولویت بسیار بالایی برخودار است اما فکر می‌کنیم که دیگر زمان آن رسیده تا آی‌پی خود را گسترش دهیم.

به نظر ما برداشتن این قدم‌ها برای کاری که انجام می‌دهیم کاملاً منطقی و عقلانی است. ما باید از این آی‌پی به عنوان یک ابزاز برای جذب گروه‌های بیشتر به خانواده پلی‌استیشن استفاده کنیم.

همچنین در مصاحبه‌ای دیگر با سایت گیمز اینداستری جیم راین اضهار داشت که مدل سرویس‌های اشتراکی مناسب بازی‌هایی که سونی می‌سازد نیست و رویکرد شرکت سونی نسبت به سرویس‌های اشتراکی مانند ایکس‌باکس گیم پس که مشترکان آن می‌توانند در ازای پرداخت مبلغی ناچیز مجموعه‌ای از بازی‌های تریپل ای را تجربه ‌کنند هنوز هیچ تغییری نکرده است.

ما در این باره قبلاً صحبت کرده‌ایم، ما سرویسی که در آن عناوین تازه منتشر شده بر روی یک مدل اشتراکی قرار می‌گیرند را انتخاب نمی‌کنیم. ساخت این بازی‌ها میلیون‌ها دلار خرج دارد، بیش از 100 میلیون دلار خرج ساخت یک عنوان می‌شود. به نظر ما این نوع سرویس – از نظر مالی – به قدر کافی پایدار نیست.

در روز چهارشنبه سونی تایید کرد که مدل اصلی پلی‌استیشن 5 به همراه درایو این کنسول با قیمت 499 دلار و مدل دیجیتال آن با قیمت 399 دلار در تاریخ 12 نوامبر در آمریکا ، ژاپن ، کانادا ، مکزیک ، استرالیا ، نیوزیلند ، کره جنوبی و در 19 نوامبر در اروپا، خاورمیانه، آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقای جنوبی عرضه خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل