رونمایی از کنترلر هدست واقعیت مجازی نسل جدید PlayStation

شرکت Sony ساعاتی پیش اولین تصاویر و جزئیات کنترلرهای نسل بعدی VR را برای PlayStation 5 رونمایی کرد. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، این کنترلرها طراحی کروی شکلی دارند که به گفته سونی آزادی عمل فراوانی را به همراه خواهد داشت. سونی همچنین ذکر کرده که این کنترلرها از ارگونومی عالی برخوردار خواهند بود، بنابراین کاربران هنگاه به دست گرفتن آن‌ها کاملا احساس راحتی خواهند داشت.

در ادامه تائید شده که کنترلرهای هدست VR نسل جدید سونی همانند دوال سنس (کنترلر کنسول پلی استیشن 5) از قابلیت‌های Adaptive Triggers (تریگرهای تطبیقی) و Haptic Feedback (بازخورد لمسی) پشتیبانی می‌کند. کلیدهای کنترلر دست چپ شامل مربع، مثلث، L1 و L2، یک آنالوگ و همچنین دکمه Create می‌شوند. به همین روال، کلیدهای دست راست را نیز دایره، ضربدر، R1 و R2، یک آنالوگ و دکمه Option تشکیل می‌دهند.

سونی از کلیدهای L1 و R1 به‌عنوان دکمه Grip (برای برداشتن آبجکتیو از روی زمین) یاد می‌کند. علاوه بر این‌ها، کنترلرهای جدید قابلیت Finger Touch Detection (شناسایی اثر انگشت) را دارد. به‌لطف این قابلیت، حرکت انگشت بازیکنان بدون نیاز به فشردن کلید خاصی شناسایی خواهد شد که این موضوع به طبیعی شدن تجربه بازیکنان منجر می‌شود. حلقه‌ای که در قسمت زیرین کنترلر تعبیه شده حرکات دست را تشخیص می‌دهد و این امکان را فراهم می‌آورد.

هدست نسل بعدی واقعیت مجازی PlayStation در حال حاضر نام مشخص رسمی ندارد. همچنین هنوز زمان عرضه این هدست اعلام نشده است، اما به گفته سونی نسل جدید VR پلی استیشن در سال 2021 عرضه نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل