سونی استودیوی Bungie را با مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریداری کرد

شرکت Sony دقایقی پیش طی خبری ناگهانی اعلام کرد که استودیوی Bungie، سازندگان اصلی سری Halo و سری Destiny را با مبلغ 3.6 میلیارد دلار تصاحب می‌کند. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

پس از طی شدن مراحل پایانی این قرارداد، استودیوی بانجی به عنوان بخشی از زیرمجموعه شرکت تعاملی-سرگرمی سونی فعالیت خواهد کرد. به گفته سونی، بانجی یک استودیوی مولتی پلتفرم باقی می‌ماند و این اختیار را دارد تا به‌طور مستقل بازی‌های خود را عرضه کند.

جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن در مورد این خرید گفته: «ما از زمان آغاز کار مجموعه Destiny با استودیوی بانجی همکاری بسیار خوبی داشته‌ایم، و من شدیدا هیجان‌زده‌ام تا ورود این استودیو به خانواده پلی استیشن را خوش‌آمد بگویم.»

بانجی در حال حاضر در کنار پشتیبانی از بازی Destiny 2، یک IP جدید را نیز در دست ساخت دارد. پیت پارسونز، مدیرعامل فعلی بانجی در سمت خود باقی می‌ماند و به همراه سایر تیم مدیریتی استودیو به کار خود ادامه می‌دهند. او می‌گوید که سونی از اهداف دوگانه آن‌ها، یعنی خلق سرگرمی برای چندین نسل از مخاطبان در حین حفظ کردن استقلال خلاقانه خود، پشتیبانی می‌کند:

«بانجی و سونی هر دو به این باور دارند که دنیای بازی‌ها برای آنچه که IP ما به آن تبدیل خواهد شد، تنها آغاز کار است. جهان‌های اوریجینال ما پتانسیل عظیمی دارند و با حمایت سونی، ما بانجی را به یک کمپانی چند مدیایی جهانی با هدف ارائه چشم‌اندازهای خلاقانه خود سوق خواهیم داد.»

این سومین خرید بزرگ دنیای بازی‌های ویدئویی در ماه ژانویه محسوی می‌شود. ابتدا شرکت Take-Two از توافق خود برای خرید زینگا به مبلغ 12.7 میلیارد دلار خبر داد و به دنبال آن، یک هفته بعد مایکروسافت با رقم سرسام‌آور 68.7 میلیارد دلار، برای تصاحب Activision Blizzard به توافق رسید.

خروج از نسخه موبایل