شایعه : شرکت سونی سفارشات تولید اولیه‌ی پلی‌استیشن را تا 4 میلیون دستگاه کاهش می‌دهد [بروزرسانی]

بروز رسانی:

سونی در بیانیه‌ای رسمی که در سایت گیم اینداستری منتشر شد جزئیات خبر منتشر شده توسط سایت بلومبرگ را تکذیب کرد :

با اینکه ما جزئیات مربوط به تولید را منتشر نخواهیم کرد، اطلاعاتی که توسط سایت بلومبرگ منتشر شده غلط است. ما تعداد تولید کنسول‌های پلی‌استیشن 5 را از زمانی که تولید انبوه آن آغاز شده تغییر نداده‌ایم.

خبر اصلی:

به گفته‌ی واحد خبری بلومبرگ شرکت Sony Interactive Entertainment حجم سفارشات تولید خود را برای سال مالی که در مارچ 2021 به پایان می‌رسد تا 4 میلیون دستگاه کاهش داد و به این ترتیب انتظار می‌رود که 11 میلیون دستگاه تا پایان سال مالی تولید شود، دلیل این کاهش حجم، بازده ناپایدار تولید در تراشه‌ی سفارشی روی سیستم کنسول است.

در ماه جولای هر دو نشریه بلومبرگ و نیکی گزارش دادند که Sony Interactive Entertainment سفارشات تولید اولیه کنسول پلی‌استیشن ۵ را در پاسخ به افزایش بالای تقاضا به دلیل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در جهان افزایش داده‌اند. این شرکت قصد داشت تا پایان سال ۲۰۲۰ ، ده میلیون دستگاه را تولید کند.

اگرچه گزارش جدید حاکی از این است که بازده تولید تراشه‌ی روی سیستم کنسول تا ۵۰ درصد پایین آمده که موجب شده سونی از  رسیدن به این رقم تولیدی باز بماند و با اینکه عملکرد تولیدی در حال افزایش است هنوز به یک سطح پایدار نرسیده است.

کنسول پلی‌استیشن ۵ قرار است در تعطیلات امسال عرضه شود. همچنین شرکت سونی قرار است رویدادی را فردا ۱۶ سپتامبر برگذار کند که انتظار می‌رود در آن قیمت این کنسول بطور رسمی اعلام شود.

بگفته‌ی تحلیل‌گر بلومبرگ ماساهیرو واکاسوگی قیمت مدل دیسک گردان این کنسول می‌تواند ۴۴۹ دلار و مدل دیجیتال آن ۳۳۹ دلار تعیین شود.

خروج از نسخه موبایل