سونی تولید پلی استیشن 5 را افزایش می‌دهد

اخیرا گزارشی از سوی وب‌سایت بلومبرگ منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت Sony تولید کنسول پلی استیشن 5 را به‌شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. در ادامه با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی ها همراه باشید.

کنسول PlayStation 5

سونی ابتدا در نظر داشت تا 5 الی 6 میلیون واحد از PlayStation 5 را تولید کند، اما طبق گزارش بلومبرگ این عدد حالا تغییر کرده و تقریبا دو برابر شده‌است. به‌دلیل شیوع کووید-19 و تقاضای بیشتر برای محصولات گیمینگ، سونی به تولید کنندگان و شرکای خود اطلاع داده تا قصد دارد تولیدی PlayStation 5 را به 10 میلیون واحد برساند.

رسانه ژاپنی Nikkei نیز پیش‌تر از افزایش تولید این کنسول خبر داده بود. نگرانی‌ها در خصوص موج بعدی ویروس کرونا ممکن است مردم را تا زمان بیشتری در خانه نگه دارد. همان‌طور که گفته شد، این موضوع سبب شده تا تقاضا برای خرید کنسول نسل بعدی پلی استیشن از حالت عادی بیشتر باشد و بدین صورت برنامه‌های سونی نیز تغییر یافته‌است. همچنین گفته شده که تولید کنترلر Dual Sense نیز به همین روال افزایش می‌یابد.

با اینحال، طبق گزارش بلومبرگ، با وجود بالا بردن سرعت تولید ممکن است سونی همچنان نتواند کنسول‌ها را تا پایان امسال به تمام نقاط دنیا ارسال کند. تعداد عظیمی از کنسول‌ها در کشور چین تولید شده و از طریق دریا به سراسر جهان ارسال می‌شوند. جابجایی از چین به اروپا و آمریکا از طریق راه‌های دریایی، ماه‌ها زمان می‌برد و نینتندو نیز پیش‌تر با این مشکل روبرو بوده‌است.

سونی تولید PlayStation 5 را از ماه جون به‌طور گسترده شروع کرده‌است. طبق آخرین برنامه‌ها، این کمپانی انتظار دارد که تولیدی کنسول تا سپتامبر به 5 میلیون و تا اکتبر و دسامبر به 10 میلیون واحد برسد. بلومبرگ معتقد است تعداد زیادی از بخش دوم تولید، به مشکل خورده و تا سال 2021 زمان خواهد برد. سونی می‌تواند همانند PlayStation 4 از راه هوایی کنسول‌ها را وارد مناطق کند، اما به‌دلیل شیوع کووید-19، شرکت‌های هواپیمایی پروازها را محدود تر از همیشه کرده‌اند.

کنسول PlayStation 5 در پاییز امسال عرضه خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل