شایعه: مایکروسافت به دنبال خرید استودیو سازنده بازی Yooka-Laylee

بازی Yooka-Laylee

شایعه‌ای مطرح شده که بیان می‌دارد شرکت مایکروسافت به دنبال خرید استودیو سازنده بازی Yooka-Laylee یعنی Playtonic Games است تا آن را به مانند Double Fine، Obsidian و Ninja Theory به زیرمجموعه استودیوهای فرست پارتی خود اضافه کند. استودیو مذکور در سال 2014 تاسیس شده و بخشی از اعضای آن را اعضای سابق استودیو Rare تشکیل می‌دهند. هم‌چنین این استودیو تاکنون ساخت Yooka-Laylee و Yooka-Laylee and the Impossible Lair را در کارنامه داشته است.

اصل این شایعه از جایی سرچشمه می‌گیرد که Playtonic Games طراح شخصیت سابق استودیو Rare به نام اد برایان را استخدام کرد و همزمان با معرفی این موضوع، برایان عکسی از کیفی با برچسب مایکروسافت در توییتر خود به اشتراک گذاشت و در ضمیمه این توییت نوشت که “من هرگز برنامه نداشتم تا دوباره از این کیف استفاده کنم”. سپس افزود “این کیف از بازنشستگی بازگشته”.

به‌علاوه در ماه سپتامبر سازنده بازی Yooka-Laylee کمپانی جدیدی در بریتانیا به ثبت رساند که Playtonic Games Development Limited نامیده می‌شد. در آخر باید به این موضوع هم اشاره کنیم که گوین پرایس یکی از مالکان استودیو، پروفایل لینکداین خود را به‌روزرسانی کرده و در آن اظهار کرده که این توسعه‌دهنده برنامه دارد تا بازی‌های سوم، چهارم و پنجم خود را بسازد. یکی از آن‌ها بازی بوده که ایشان همواره فکر می‌کرده Playtonic آن را به عنوان بازی اول توسعه دهد.

این‌ها همگی جزئیات کوچکی هستند که می‌توانند به امری محتمل یعنی خرید این استودیو توسط مایکروسافت اشاره کنند. نباید از این نکته نیز غافل شد که Xbox حضور پررنگی در صحنه ساخت بازی در انگلیس داشته و پیش از این استودیوهای Rare، Ninja Theory و Playground Games را به مالکیت خود در آورده بوده است. انتظار می‌رود جزئیات رسمی در رویداد Xbox X019 که در تاریخ 14 نوامبر در لندن برگزار می‌شود به اشتراک گذاشته شود. زیرا بهترین فرصت خواهد بود تا رونمایی از خرید یک توسعه‌دهنده انگلیسی در مقابل مخاطبین انگلیسی صورت بگیرد.

به‌روزرسانی خبر: در کنار شایعه منتشر شده مبنی بر خرید این استودیو توسط مایکروسافت، شایعه دیگر هم بیان می‌داشت نسخه جدیدی از بازی Banjo-Kazooie توسط این استودیو در حال توسعه قرار دارد. سرانجام Playtonic Games با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد هیچ کدام از این شایعات صحت نداشته و آن‌ها به عنوان یک توسعه‌دهنده مستقل باقی مانده و به کار خود ادامه خواهند داد.

خروج از نسخه موبایل