Port کردن یک بازی از Windows 8 بر روی پلتفرم Xbox ONE یک روز بیشتر طول نخواهد کشید

 مدیر پروژه در زمان ساخت کنسول Xbox ONE و کسی که می شود آن را خالق XB1 دانست طی جدیدترین مصاحبه ای که با سایت Total Xbox داشت، مطالب جالبی را در مورد ساخت و توسعه بازی ها در رابطه با پلتفرم Xbox ONE گفت.او طی صحبت هایی که داشت، به این نکته اشاره کرد که نوشتن بازی ها از طریق DirectX بر روی Windows 8 به آسانی بر روی پلتفرم Xbox ONE مراحل Port را پُشت سر خواهد گذاشت. آن هم در مدت زمان کوتاه 1 روز و یا نهایتا 2 روز به طول خواهد انجامید.

"به صورت کُلی ساختار Xbox این اجازه را به سازنگان خواهد داد تا بتوانند خیلی آسان بازی های خود را بر روی آن Port نمایند. ما زمان بسیار زیادی را صرف این موضوع کردیم که اگر کسی بر روی Windows و از طریق DirectX بازی خود را دارد بر روی آن می نویسد، بعدها بتواند با کمترین امکانات و مدت زمان کمی آن را بر روی Xbox به راحتی Port نماید. مثلا یک روز، نهایتا 2 روز.شما از اول باید با استفاده از ویژگی های همسان و مرتبط بتوانید بهترین خروجی را برای پلتفرم Xbox در نظر بگیرید تا نهایتا بتوانید بدون هیچ مشکلی مراحل Port را پُشت سر بگذرانید. ولی اگر بازی را فقط برای Windows ساخته اید، داستان کمی پیچیده تر خواهد شد."

با این اوصاف Port بازی ها بر روی Xbox ONE خیلی آسان و راحت خواهد بود، ولی اگر دقت کنیم بیشتر بازی هایی که امروزه منتشر می شوند در اصل بر روی Windows 8 نوشته نشده اند.

Multerer همچنین گفت که بازی سازان مستقل در جایگاه مهمی برای آنان قرار دارد و در آینده حمایت های بیشتری از آنان خواهد شد.

"من فکر می کنم که بازی سازان مستقل Xbox ONE رو یک پلتفرم فوق العاده می بینند. یکی از اهداف ما این خواهد بود که بتوانیم آن فرصت واقعی و امکانات بسیاری را برای آنان به فراهم آوریم تا نهایتا بتوانند بدون هیچ مشکلی عناوین خود را بر روی این سیستم عرضه نمایند."

آیا شما هنوز هم از سیستم عامل Windows 7 استفاده می کنید یا که نه، جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت یعنی Windows 8 را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده اید؟

منبع

خروج از نسخه موبایل