شعبۀ اروپایی پلی‌ استیشن به نامگذاری “اکس” بر روی دکمۀ ضربدر واکنش نشان داد

شعبۀ اروپایی پلی‌ استیشن (PlayStation UK) در توئیتر رسمی خود ، به نامگذاری کلمۀ “اکس” بر روی دکمۀ ضربدر کنترلر Dualshock پلی‌ استیشن واکنش نشان داده و گفته است که در واقع نام این دکمه ضربدر است.

از گذشته دکمه‌های مثلث ، مربع ، دایره و ضربدر در کنترلر های کنسول پلی استیشن نامی قدیمی بوده و با ظاهری که این دکمه‌ها دارند ، نمی‌توان به راحتی این نام‌ها را رد کرد. این دکمه‌ها در بین کاربران ایرانی کنسول پلی استیشن هم با همین نام شناخته می‌شود؛ اما گویا در بین اکثر کاربران انگلیسی ، دکمۀ ضربدر با نام ایکس شناخته می‌شود. شعبۀ اروپایی پلی استیشن در این مورد واکنش نشان داده است و در یک توئیت، به تمام بحث‌های به‌وجود آمده خاتمه داده است. این شرکت در توئیت خود گفته است :

مثلث

دایره

ضربدر

مربع

اگر ضربدر اکس خوانده شود (که اینطور نیست)، پس شما به دایره چه می‌گویید؟

در ادامه شعبۀ اروپایی پلی‌ استیشن با تصویری از کارتون باب اسفنجی، با کسانی که این دکمه را اکس می‌نامند شوخی کرده است. این توییت را در ادامه مشاهده می‌کنید:

شما می‌توانید این دکمه را هر چه می‌خواهید صدا بزنید، اما ما به همین شکل ادامه می‌دهیم.

بعضی از طرفداران پلی استیشن هم در توئیتر دست به کار شده‌اند و با مقایسۀ کلمۀ اکس با ضربدر ، بصورت علمی اثبات کرده‌اند که نام این دکمه در کنترلر کنسول پلی استیشن ضربدر است :

در نهایت این پایان ماجرا نیست؛ زیرا مهندسین طراح کنسول پلی استیشن در پس داستان، این دکمۀ را نام دیگری صدا می‌زنند. این مهندسین دکمۀ ضربدر را Fork (چند شاخه) می‌نامند؛ نامی که شاید برای تمام ما تعجب آور باشد. اما این دکمه در ظاهر مسلما ضربدر است.

نظر شما در مورد بحث پیش آمده در توئیتر پلی استیشن چیست؟

خروج از نسخه موبایل