سونی قابلیت صرفه‌جویی و ذخیره انرژی در کنسول PlayStation 5 را معرفی کرد

کنسول PlayStation 5

شرکت سونی از وجود قابلیت ذخیره انرژی در کنسول PlayStation 5 خبر داد. روز گذشته شرکت سونی با حضور در اجلاس ملل متحد اقلیم اعلام کرد که این شرکت به همراه چند کمپانی بزرگ بازیساز دیگر در کمپینی به نام Playing for the Planet مشارکت خواهتد داشت تا تلاش‌های جدیدی را به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از تغییرات اقلیمی در پیش بگیرند.

حضور در این کمپین برای سونی شامل اتخاذ تصمیم‌ها و تغییراتی خواهد بود تا صرفه‌جویی در هنگام مصرف انرژی را به همراه داشته باشد. پیاده‌سازی قابلیتی جدید در کنسول PlayStation 5 نیز یکی از این موارد خواهد بود. جیم رایان مدیر شرکت سونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نسل بعدی کنسول‌های خانگی این کمپانی دارای قابلیتی خواهد بود که انرژی بسیار کمتری در زمانی که گیم‌پلی بازی متوقف می‌شود مصرف خواهد کرد. به گفته مدیر سونی اگر یک میلیون کاربر این ویژگی را فعال کنند انرژی معادل تامین برق هزار خانه در ایالت متحده آمریکا ذخیره و تامین خواهد شد. براساس تخمین‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد PS5 انرژی معادل 5 وات استفاده می‌کند که در مقایسه با 8.5 واتی که کنسول PS4 استفاده می‌کرد به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود.

اطلاعات تخمینی منتشر شده از سوی جیم رایان هم‌چنین بیان می‌دارد شرکت سونی تاکنون از انتشار 16 میلیون تن کربن اجتنباب کرده است. ایشان انتظار دارد این اعداد و ارقام تا یک دهه آینده به 29 میلیون تن افزایش پیدا کند. همان‌طور که گفته شد سونی تنها کمپانی حاضر در این کمپین نبوده و بیانیه جدیدی که امروز منتشر شد تایید کرد شرکت مایکروسافت، گوگل، یوبی‌سافت، توییچ و غیره هم در Playing for the Planet حضور خواهند داشت. این شرکت‌ها انتظار دارند با کمک یکدیگر تا سال 2030 کاهشی 30 میلیون تنی را در انتشار گاز کربن دی‌اکسید ایجاد کنند.

خروج از نسخه موبایل