تاریخ عرضۀ پلی استیشن 5 در تعطیلات سال 2020 بصورت رسمی تایید شد

به‌تازگی در توئیتر پلی‌ استیشن عرضۀ کنسول پلی استیشن 5 در تعطیلات سال 2020 تایید شده است.پلی استیشن 5

اگرچه پیش از این هم می‌دانستیم که کنسول نسل بعدی کمپانی سونی (Sony Interactive Entertainment) در تعطیلات سال 2020 منتشر می‌شود؛ اما تایید رسمی آن توسط این کمپانی به تمام شایعات پایان داده است. سایت Wired طی مصاحبه‌ای که با آقای «مارک سرنی» ، طراح ارشد کنسول پلی‌استیشن 5 انجام داده اطلاعات بیشتری را از این کنسول منتشر کرده است.

اطلاعاتی که دربارۀ کنترلر این سیستم تایید شده است؛ وجود دکمه‌هایی با تکنولوژی Haptic یا بازخورد لمسی است که توسعه دهندگان می‌توانند به کمک این تکنولوژی میزان حساسیت تریگرها را برنامه‌نویسی کنند. این قابلیت لمس کردن را بهتر و سریع‌تر می‌کند. همچنین حالت شخصی‌سازی نیز به این کنترلرها اضافه شده است. استفاده از درگاه شارژ USB-C و افزایش شارژدهی این کنترلرها نسبت به نسل گذشته ، از دیگر مواردی است که در خصوص کنترلر کنسول پلی استیشن 5 بصورت رسمی تایید شده است.

موارد دیگری که در کنسول پلی استیشن 5 تایید شده است وجود تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) است که در سخت‌افزار کنسول طراحی شده و GPU کنسول پلی‌استیشن 5 از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. همچنین وجود حافظۀ SSD و پشتیبانی از یک دیسک نوری با ظرفیت ۱۰۰ گیگابایت و یک درایو نوری که برای خواندن محتویات با کیفیت 4K از سرعت بالایی برخوردار است.

با وجود اینکه شرکت مایکروسافت (Microsoft) هم اطلاعاتی در خصوص کنسول نسل بعدی خود یعنی Xbox Scarlett منتشر کرده است؛ باید تا زمستان سال آینده منتظر بمانیم و شاهد رونمایی از نسل نهم بازیهای کامپیوتری باشیم و اینکه کدام شرکت می‌تواند در نسل جدید پرچم‌دار دنیای بازیها باشد.

خروج از نسخه موبایل