شوخی نژادپرستانه در فیلم مانستر هانتر باعث سرازیر شدن نقدهای منفی به بازی Monster Hunter World شده است

فیلم سینمایی مانستر هانتر به‌تازگی در چین اکران شده و بسیاری از افراد، بابت قرار گرفتن یک شوخی نژادپرستانه در این فیلم ناراحت هستند و تصمیم به ثبت نقدهای منفی در صفحه استیم بازی Monster Hunter World گرفته‌اند. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه باشید.

در حالی که چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این فیلم به‌شمار می‌رود، اما فیلم سینمایی Monster Hunter به کارگردانی و نویسندگی Paul W. S. Anderson در این کشور باعث بحث و جدل زیادی شده است.

در بخشی از فیلم، یکی از شخصیت‌ها این جمله را به‌زبان می‌آورد: ” این دیگه چجور زانویی هست؟ زانوی چینی. (Chi-knees)” این شوخی برای کاربران چینی و آسیایی یادآور شوخی نژادپرستانه معروف ” Chinese, Japanese, dirty knees – look at these” شده که توهین‌آمیز تلقی می‌شود.

این اتفاق باعث برانگیختن واکنش تند و شدیدی از سوی کاربران چینی در فضای مجازی شده و برخی طرفداران اعتراض خود را با ثبت بیش از هزار نقد منفی برای بازی Monster Hunter World در استیم اعلام کرده‌اند. البته شرکت Capcom با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده با اینکه از بحث‌های جنجالی پیش آمده آگاه است، اما در ساخت این فیلم هیچ نقشی نداشته. با اینحال، کپکام گفته که موضوع را از طریق کمپانی‌های مرتبط با فیلم پیگیری می‌کند.

گزارشات غیر رسمی از لغو نمایش فیلم مانستر هانتر در سینماهای کشور چین خبر می‌دهند. این موضوع با توجه به واکنش شدید کاربران چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد؛ اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که چرا چنین دیالوگی در مرحله اول نوشته شده و اصلا چگونه پس از آن به ورژن نهایی فیلم راه پیدا کرده؟

خروج از نسخه موبایل