مایکروسافت: میتوانستیم از فرکانس متغیر استفاده کنیم اما علاقه‌ای به اعداد ترافلاپس نداریم

بیشتر از چهار ماه تا عرضه کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت باقی مانده است و همه میخواهیم بدانیم که طرح کدام شرکت موفق‌تر خواهد بود.

در حالیکه مایکروسافت تصمیم گرفته است تا ایکس باکس سری اکس را در فرکانس ثابت نگه دارد، سونی به استفاده از فرکانس‌های متغیر برای GPU و CPU روی آورد و کنسول پلی استیشن 5 را با قدرت 10.28 ترافلاپس معرفی کرد که به گفته متخصصان در بهترین حالت ممکن این قدرت را خواهیم دید. حالا جیسون رونالد در مصاحبه‌ای با سایت اسپانیایی Xataka گفته است که مایکروسافت هم میتوانسته از همین روش استفاده کند تا به یک عدد ترافلاپس بیشتر برسد اما این حرکت، کار را برای بازی‌سازان سخت می‌کرده است:

ما به جای اینکه به دنبال شکار یکسری اعداد و رکورد باشیم، بر روی بهینه‌سازی تجربه توسعه‌دهندگان تمرکز می‌کنیم تا بتوانند بهترین تجربه ممکن به بازیکنان تحویل بدهند. ما همیشه درباره عملکرد ثابت و پایدار صحبت کرده‌ایم.

ما میتوانستیم از فرکانس‌های متغیر استفاده کنیم ولی واقعیت این است که بهینه‌سازی بازی‌ها برای توسعه‌دهندگان سخت‌تر میشد اگرچه به ما اجازه می‌داد به عدد ترافلاپس بیشتری برسیم ولی این چیز مهمی نیست. تجربه بازی که توسعه‌دهندگان می‌سازند، مهم است.

آقای رونالد در ادامه گفت سرعت I/O کنسول ایکس باکس سری اکس ( که کمتر از کنسول پلی استیشن 5 است) تمام داستان را نمی‌گوید:

این چیزها فراتر از عددهایی هستند که ما شاید به اشتراک می‌گذاریم و شاید نگذاریم. Sampler Feedback Streaming به ما اجازه میدهد تا تکسچرها را بارگذاری کنیم و درایو SSD به عنوان یک مموری عمل می‌کند تا به مموری خود دستگاه اضافه شود.

همچنین ما یک API جدید به نام Direct Storage داریم که به ما دسترسی بهتری به NVMe می‌دهد تا بتوانیم در مدیریت عملیات‌های I/O موثرتر باشیم.

کنسول‌های ایکس باکس سری اکس و پلی استیشن 5 در تعطیلات پایان سال 2020 عرضه خواهند شد.

خروج از نسخه موبایل