مایکروسافت فروشگاه موبایل XBOX را در ماه جولای راه اندازی می‌کند

مایکروسافت در ماه جولای یک فروشگاه بازی موبایل مبتنی بر وب راه اندازی خواهد کرد و به دنبال رقابت با اپ استور اپل و فروشگاه گوگل پلی است. سارا باند، رئیس ایکس‌باکس، در سخنانی در اجلاس فناوری بلومبرگ در روز پنج‌شنبه، گفت که این فروشگاه در همه دستگاه‌ها، همه کشورها، فارغ از هر اتفاقی در دسترس خواهد بود. فروشگاه با بازی‌های خود مایکروسافت و محتوای اضافی برای بازی‌های مذکور راه اندازی خواهد شد و در نهایت، فروشگاه به روی ناشران ثرد پارتی نیز باز خواهد شد.

مایکروسافت برای مدتی در مورد امکان راه‌اندازی چنین فروشگاهی بحث کرده است، عمدتاً پس از خرید Activision Blizzard King که شرکت پشتیبان Candy Crush نیز می‌باشد. در حالی که در قرارداد خرید اکتیویژن اغلب عنوان میشد که مایکروسافت به‌دنبال خرید Call of Duty بود، فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، مدام ادعا می‌کرد که این خرید بزرگ عمدتاً ناشی از جاه‌طلبی‌های بازی‌های موبایلی این شرکت بوده است.

اسپنسر در نوامبر 2023 گفت: هیچ راهی برای ترسیم آینده بدون قرار گرفتن بر روی پلتفرمی که بیشتر مردم کره زمین روی آن بازی می‌کند، وجود ندارد. بنابراین، وقتی به این موضوع نگاه می‌کردم، باید تیمی را پیدا می‌کردم که موفقیت شگفت‌انگیزی داشته باشد تا بتوانیم از آن یاد بگیریم. بنابراین به معنای واقعی کلمه، ما فهرستی از ناشران موفق در حوزه موبایل را بررسی کردیم. Activision با بخش King و همچنین بازی Call of Duty Mobile و Diablo Immortal به اندازه‌ی سایر ناشرین و یا حتی بیشتر از آنها ارزنده بود.

خروج از نسخه موبایل